מיצובישי אאוטלנדר PHEV - מבחן דרכים (היברידי נטען, מתיחת פנים) - אוטו

מיצובישי אאוטלנדר PHEV - מבחן דרכים (היברידי נטען, מתיחת פנים)

רכב הפנאי הוותיק עבר לא מעט שינויים, אחרון שבהם ב-2018, וגם מהדורת הכלאיים הנטענת שופרה. יצאנו למדוד טווחים

קיבלנו את מיצובישי אאוטלנדר PHEV למבחן עם מיכל דלק מלא, הסוללה לעומת זאת לא; נסיעת מבחן של לקוח הורידה 60% מהקיבולת שלה, אבל גם ממה שנשאר אפשר ללמוד.

חרש חרש
כאשר רק המנוע החשמלי בשירות, הגיע הטווח עם אותם 40% שנותרו ל־16 ק"מ. המשמעות היא כי בנהיגה נינוחה בתוואי עירוני ובין־פרברי, הטווח המלא נע סביב ל־35-40 ק"מ — נתון טוב בהרבה מאשר 20-25 ק"מ קודם. זהו טווח טוב לרוב השימושים; ממוצע הנסועה בישראל הוא כ־45 ק"מ ליום. כאשר בצד השני של המסלול נקודת טעינה, ניתן לנסוע בכל תוואי קרוב על חשמל בלבד. וכדי לסגור את הפינה, צריכת הדלק הממוצעת במבחן, שכלל גם תוואי הררי, כביש מהיר (וקצת שטח, כמובן), עמדה על 11 ק"מ/ל‘.

מה השתנה
רכב הפנאי הקומפקטי של מיצובישי הוצג ב־2001, הדור השלישי והעכשווי ב־2012, מתיחת פנים אחת נערכה ב־2015, והאחרונה ב־2018. זה הדגם הנמכר ביותר לשבעה מושבים ואחד הנמכרים בכלל בישראל, אבל לגרסת PHEV רק חמישה מושבים.

1622611


בחידושי גרסה זו מנוע בנזין חדש 2.4 ליטר 135 כ"ס (במקום 2.0 ל‘), מנוע חשמלי אחד (משניים) חזק יותר (95 ו־82 כ"ס), הספק משולב (היברידי מקביל) של 224 כ"ס (קודם, 203 כ"ס) ו־177 כ"ס במצב טורי, סוללה עם 13.8 קוט"ש וטווח חשמלי של 45 ק"מ (תקן WLTP).

עוד בחידושים: כיול מתלים, שיפור מערך הבלימה, בידוד הרעשים ושדרוג האבזור, הכולל כעת גם פתחי אוורור מאחור, בלם חנייה חשמלי, פתיחה והתנעה ללא מפתח ותפעול חשמלי לדלת תא המטען. היצע מערכות הבטיחות נאה: בלימת חירום אוטונומית, עמעום אוטומטי, התרעה על סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור.

מפגש מחודש
ברכב שקיבלנו ריפוד ודיפוני עור, ולמרות העיצוב המיושן משהו, המופע הכולל מהודר. עם זאת, יש בו מרכיבים מיושנים, ותא האחסון בין מושבים, כולל המכסה שלו, אינם מתעלים. שדה הראייה ותנוחת הנהיגה טובים מאוד, ולמרות שחסרה תמיכה לגב תחתון, המושב היה נוח גם בנהיגה ממושכת. תצוגת מצבי הטעינה ברורה, אבל הגדלתה תוסיף לא מעט. המולטימדיה המקומית של היבואן, טובה בהרבה, מספקת ולא נרשמו כל בעיות תפעול איתה במהלך הנסיעה. המרחב מאחור יספק את הדור הצעיר וגם קרובי משפחה בוגרים, ופתחי האוורור הנוספים מבורכים. 

יצוין כי היעדר השורה השלישית מסדר ל־PHEV תא מטען של 447 ליטר, נפח יעיל ומכובד לרכב היברידי. 

1622612


דרכי ציון ושביליה
נוחות הנסיעה בעיר בינונית, והרכב אינו מטפל באופן מלא באתגרים שהניחה לפניו מחלקת התחזוקה המקומית. מחוץ לעיר, הנוחות משתפרת בהרבה. עם זאת, מפגש עם שברים ושאר מרעין בישין אינו מתקבל באהדה, ולא תמיד הרכב מרסן עצמו בהחלטיות על כביש גלי עד גבה גלי. בשיוט, ולא רק כאשר המנוע החשמלי בתורנות יחיד, שאון המנוע זניח מאוד. רעש צמיגים נשמע כבר מעל 90 קמ"ש ורעש רוח מעל 110 קמ"ש. 

הביצועים טובים, אך לא מזהירים ומעבר למצב ‘ספורט‘ משפר במעט. פעולת התיבה ממקמת את המנוע בסל"ד גבוה תחת עומס, ואז המנוע נשמע מדי. ל־PHEV, מאחורי ההגה, שני פקדים השולטים בעוצמת ההאטה (חמישה שלבים) לטובת בלימה רגנרטיבית עם עזיבת הדוושה, ותפעולם מצוין ואינטואיטיבי. בניגוד לדגמים היברידיים רבים, ניתן לאחר תרגול קצר ללמוד איך למנן את עוצמת הבלימה בדוושת הבלם כך שתהיה נעימה לכל הנוסעים ברכב. 

היכולת הדינמית טובה לרכב מסוגו, ומשקל הגה טוב מוסיף לא מעט, בייחוד בנהיגה בין־עירונית, עוד יותר בנתיבים מפותלים. אאוטלנדר מצויד במערכות בטיחות אקטיביות, אבל הן מעט היסטריות; אבל לא — אל תכבו אותן. 

1622610


קינחנו במסלול טיול אופייני ביערות השפלה. כל עוד השביל מפולס, ואפילו יש בו אבנים שתולות, נוחות הנסיעה שהוא מציע למטיילים טובה, והוא נחמד במהירות 30-40 קמ"ש. עם זאת, כאשר השבילים נעשים ידידותיים פחות — שקעים, שינויי גובה, מעברי מים זמניים, אבנים שתולות גדולות — הרכב מטלטל במהירויות אלה, ומחייב האטה. 

מתחברים לשקע
מיצובישי אאוטלנדר כבר אינו חדש, אינו מתעלה בנוחות הנסיעה וביצועיו אינם מרשימים, אך השיפור הכפול שעבר — במתיחת הפנים ובחידוש הגרסה ההיברידית — העניק לו טווח נוסף. זהו רכב פנאי סולידי, המצויד במערכות בטיחות עכשוויות, אבזורו מעודכן — ובעיקר: טווח הנסיעה החשמלי שלו כעת הוא בעל ערך שימושי של ממש.    

שווה לשקול גם:

מחיר
159900
החל מ- 1,586 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3966
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2012

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

אורך
469.5
רוחב
181
גובה
168
משקל
1430
בסיס גלגלים
267
נפח תא מטען (ליטר)
781
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1754
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
63

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/70/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1998
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
19.9
סל"ד למומנט מירבי
4300
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
192
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
17.8
צריכת דלק - עירונית
13.1
צריכת דלק - ממוצעת
16.1
דרגת זיהום אוויר
11
צריכת דלק - אמיתית
12.2
צריכת דלק - מבחן אוטו
10.0

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
מובילאיי, התרעה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור, בלם יד חשמלי עם פונקציית "Auto Hold"

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם מיצובישי אאוטלנדר
גרסה אאוטלנדר 2.0 ל', 5 מק', Intense
מחיר 159900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 192
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 16.1
נפח תא מטען (ליטר) 781
דרגת זיהום אוויר 11

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות