פיג'ו 5008 - מבחן דרכים (1.2 ל') - אוטו

עקרונית, כבר עברנו את השלב הזה. שלל מנועי הטורבו שהחל לשטוף את כבישי העולם בשנים האחרונות הפגין, פעם אחר פעם, שגם נפח קטן יחסית יכול להיות אחראי להספק גדול ולביצועים ראויים.

ועדיין, מדי פעם צץ איזה רכב שמאתגר מחדש את ההכרה בכך. כך במקרה של פיג‘ו 5008 — רכב פנאי בינוני (D-SUV) לשבעה נוסעים — שקיבל לאחרונה את מנוע הטורבו־בנזין 1.2 ליטר המוכר של היצרנית. נפח די צנוע, כמעט צנום, בהשוואה לנפח האחר (1.6 ליטר) ומול הממדים של הפיג‘ו המגודל.

1628619
צילום: איתמר רותם

מצטרף חדש
5008 הוצע עד כה בגרסאות בנזין 1.6 ליטר 180 כ"ס ודיזל 1.5 ליטר 130 כ"ס, ובשתי רמות גימור, 'אקטיב' ו'פרמיום'; המחיר זהה בשתי הגרסאות לפי רמת הגימור: 186,000 שקלים לדיזל ולבנזין ב'אקטיב'; 208,000 שקלים לשתיהן ב'פרמיום'.

הגרסה החדשה — 1.2 ליטר, 130 כ"ס — מוצעת רק ברמת הגימור 'אקטיב' ומחירה המוצהר 175,000 שקלים, 170,000 שקלים במבצע השקה ללא הגבלת זמן. המשמעות היא שמעבר למערכת בלימה אוטונומית (עד 85 קמ"ש) ומערכות התרעה שונות (מרחק, סטייה מנתיב ועוד) שקיימות, לא ניתן להשיג גרסה זאת עם מערכות הבטיחות שישנן רק ברמת הגימור הגבוהה יותר (תיקון סטייה מנתיב או בגלל רכב בשטח מת, עמעום אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית במהירות בין־עירונית). 

1628621
צילום: איתמר רותםצילום: איתמר רותם

אין שינויים נראים לעין ביחס לגרסאות האחרות, כך שהעיצוב החיצוני וגם זה בפנים זהים — והמשמעות היא שזו עדיין מכונית מרשימה בהופעתה בחוץ, וסביבת הנהג שלה מרהיבה למראה בפנים, החומרים טובים, המושבים מוצלחים — והיא עדיין קצת מורכבת לתפעול והקונסולה המרכזית הרחבה גוזלת מקום. מאחור, המרחב לנוסעים מצוין (שלושה מושבים נפרדים עם איזופיקס). תא המטען קטן כאשר כל המושבים בשימוש (221 ל‘), גדול מאוד כאשר שורה 3 מקופלת (780 ל') ופשוט ענק כאשר שורה 2 מקופלת (1940 ל'). 

1628625
צילום: איתמר רותם

דף נתונים, כביש
נתחיל מהסוף; מסתבר ש־130 כ“ס ו־23.4 קג“מ ב־1750 סל"ד המופקים מהמנוע הקטן (1.2 ל‘, 3 ציל‘) והמוגדש הם די והותר, בוודאי לשימוש היום־יומי המנהלתי והעצל המאפיין את מרבית הנסיעות בכבישי ארצנו. בגרסה זו, התאוצה ל־100 קמ"ש היא 10.2 שניות והמהירות המרבית 196 קמ"ש, בהשוואה ל־9.2 שניות ו־206 קמ"ש בחזקה יותר.

המומנט הנדיב זמין כבר מסל“ד נמוך ומספק דחף ראוי, ואם צריך יותר ניתן לדחוף את המנוע הקטן במעלה הסל“ד (ועדיף שלא אחרי 5500 סל“ד, שם הוא מאבד קצת אוויר) אז הוא יפיק, מלבד צליל חביב, גם ביצועים נמרצים למדי. ה־5008 לא מתקשה לשייט במהירויות גבוהות ולצבור קמ“שים בקלילות, גם בעליות ארוכות; כבר בשיוט ב־100 קמ"ש, המנוע נמצא בתחום שיא המומנט (1850 סל"ד). עם זאת, בתוואי הררי כאשר הרכב עמוס בנוסעים ובמטען, יורגש מחסור מסוים בכוח. 

1628632
צילום: איתמר רותם

מי שעוזרת למצות את המירב מהמנוע היא התיבה האוטומטית העדכנית שיש לה שמונה הילוכים. נדמה כאילו היא פועלת כאן בצורה חלקה וזריזה יותר מאשר בשאר הגרסאות, ועושה זאת בתיאום טוב יותר עם המנוע. צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 11.7 ק"מ/ל' ובשיוט נרשם נתון של 14.5 ק"מ/ל'

נוחות הנסיעה טובה למדי, יותר מחוץ לעיר ופחות בתוכה. בתוך העיר ובמהירות נמוכה ה־5008 מעט נוקשה, מתקשה לסנן את השיבושים של האספלט המקומי. מחוץ לעיר הוא מרשים יותר עם ספיגה טובה יחד עם ריסון טוב של המרכב. לשיוט הנינוח מחוץ לעיר אחראי גם בידוד טוב של רעשי כביש ורוח. המנוע עצמו נשמע תחת עומס אך לא ברמה מפריעה, אם כי לעיתים הוא עשוי לווברץ מעט.

1628620
צילום: איתמר רותם

היכולת הדינמית טובה — האחיזה גבוהה, ההגה מהיר, המרכב נותר מרוסן והבלמים מבצעים היטב את מלאכת עצירת המאסה. גם בשבילים 5008 מצליח להישאר נעים ומיושב בדעתו, לטובת היושבים בתוכו. 

הכרה במציאות
בגרסה זו פיג'ו 5008 אינו רכב הפנאי הבינוני לשבעה הנמרץ ביותר באזור, ופער הביצועים בין המנוע הקטן לזה של מנוע הבנזין הגדול ברור — ממש כמו פער המחירים ביחס לגרסה החזקה יותר: 11,000 שקלים לפי המחירון, 16,000 שקלים בפועל (9% פחות). 

בהתחשב ברמת הביצועים ה“יום־יומיים“ הטובה שהמנוע הזה מספק (וגם קצת מעבר לה), מעל ומעבר לדרישות רוב הנהגים ברוב המצבים — זו כנראה הגרסה המשתלמת ביותר של ה־5008 נכון להיום.

1628628
צילום: איתמר רותם

שווה לשקול גם:

מחיר
174990
החל מ- 1,736 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
4340
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
7
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

אורך
464
רוחב
184
גובה
165
משקל
1430
בסיס גלגלים
284
נפח תא מטען (ליטר)
210
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1940
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
780
נפח מיכל דלק
56

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/55/18

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1199
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
130
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
23.5
סל"ד למומנט מירבי
1750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
196
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
21.7
צריכת דלק - עירונית
17.2
צריכת דלק - ממוצעת
20.0
דרגת זיהום אוויר
10
צריכת דלק - אמיתית
16.2
צריכת דלק - מבחן אוטו
11.7

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
צג התרעה לחגירת חגורות בטיחות מלפנים ומאחור, בלם יד חשמלי, ניטור מרחק מלפנים, זיהוי הולכי רגל

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס + מעוף ציפור
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, ספויילר אחורי, גימורי כרום, לוח מחוונים וירטואלי, מסילות גג
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם פיג'ו 5008
גרסה 5008 אוט', 1.2 ל' טורבו, Active
מחיר 174990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 10.2
מהירות מרבית (קמ"ש) 196
תיבת הילוכים אוטומטית - טיפטרוניק
צריכת דלק - ממוצעת 20.0
נפח תא מטען (ליטר) 210
דרגת זיהום אוויר 10

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 4. רק דיזל!!!!

    איציק 12 מרץ 2020, 00:09

  2. 3. יחזיק כמו 1.6 של טויוטה למה שלא יחזיק

    לימור 11 מרץ 2020, 12:20