הדור הנוכחי של מיצובישי אאוטלנדר (שלישי) הוצג בשנת 2012; ולמרות שמוגדר כדור חדש הוא למעשה נשען על פלטפורמת קודמו שהושק ב-2005. לאורך השנים אאוטלנדר עבר עדכונים שונים בתדירות גבוהה, וזה סייע לו להתאים את עצמו לשוק המשתנה. מדובר בדגם מצליח בשוק הישראלי: בתקופות מסוימות האאוטלנדר היה רכב הפנאי הנמכר בארץ, וגם כיום מדובר באחד מהכלים הנמכרים בישראל — בשנת 2019 הוא היה הרכב ה-9 הנמכר ביותר בדירוג הכללי והרביעי בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים. הישג מרשים בהתחשב בכך שמדובר ברכב וותיק.

המבחר המקומי כולל שפע רמות גימור, אפשרות לחמישה או שבעה מושבים ובחירה בין מנוע בנזין לגרסה היברידית-נטענת. בעבר הוצעה גם גרסת דיזל שיצאה לאחרונה מהמבחר. 

בחניה 
כשהוצג ב-2012, מיצובישי אאוטלנדר הציג הופעה שמרנית למדי, אך במתיחות הפנים של 2015 קיבל חזית עדכנית ומודרנית יותר וב-2018 זכה לעדכון נוסף שחידד את ההופעה. מהצד הוא עדיין פחות מיוחד למראה. 

1620898
צילום: עזרא רפאל

סביבת הנהג, לפחות ברמות הגימור הגבוהות, מייצרת אווירה מהודרת ונעימה בזכות שילוב בין ריפוד בהיר, לגוון השחור של חלקי הפלסטיק. החומרים טובים מבעבר אך חלק ממתגי התפעול נראים מיושנים ומיקומם אינו מבריק, אך לרוב אאוטלנדר מציג הנדסת אנוש טוב למדי. מערך המולטימדיה, שמכונה "קונקטד" ופותח על ידי היבואן, מציע אפליקציות מקומיות ונוח בסך הכל (וויז, פנגו וכו‘).

במקצה השיפורים האחרון נוספו פתחי אוורור מאחור ותפעול חשמלי לפתיחת דלת אחורית, גג זכוכית, מפתח חכם, ותפעול חשמלי למושב הנהג ברמת הגימור ’פרימיום‘. 

1621220
צילום: עזרא רפאל

בצד הבטיחות לכל הגרסאות בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, והתרעה על סטייה מנתיב. ה'פרימיום' מוסיפה ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור.

מושב הנהג נוח למעט מחסור בתמיכה לגב תחתון. מאחור המרחב טוב וניתן לכוון את המושבים. בשורה השלישית המושב נמוך אבל המרחב סביר ביחס לכלים כאלה. תא המטען גדול ושימושי. 

1620920
צילום: עזרא רפאל

בתנועה 
לאאוטלנדר מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל‘ המייצר 150 כ“ס. כבעבר המנוע משודך לתיבה רציפה והיכולת לרוב סבירה (12.1 ש' ל-100 קמ"ש) גם אם נטולת מחץ בעקיפות (גם בגלל השתהות התיבה). תחת עומס יחידת ההנעה רועשת והתחושה מאומצת, אאוטלנדר בהחלט מעדיף התנהלות נינוחה ורגועה. צריכת הדלק עמדה על 10 ק"מ/ל' ביום המבחן.   

הנוחות הכללית נאותה על שיבושים קטנים אך הרכב אינו מצטיין על פגמים גדולים בכביש וכך גם בשביל. רעשי הכביש מורגשים. 

הצד הדינאמי פחות מצטיין. רכינת המרכב מורגשת, וכך יללות צמיגים ולוחמת הגה אבל ההתנהגות צפויה וברורה.

1620917
צילום: עזרא רפאל

תמורה 
בזכות תמחור נכון מיצובישי אאוטלנדר 2020 מציע תמורה טובה למדי למחיר בכל רמות הגימור. התחושה המתקבלת ממנו אולי פחות מודרנית מאשר אצל חלק מהמתחרים, אך הוא מפצה על כך בחבילה עשירה ואפשרות לשבעה מושבים.

מיצובישי אאוטלנדר 2020 החדש - מחירון גרסאות מעודכן
מיצובישי אאוטלנדר 2020, 5 מושבים, ’אינטנס‘ — 160,000 שקלים
מיצובישי אאוטלנדר 2020, 7 מושבים, ’אינטנס‘ — 172,000 שקלים
מיצובישי אאוטלנדר 2020, 7 מושבים, ’אינסטייל‘ — 178,000 שקלים
מיצובישי אאוטלנדר 2020, 7 מושבים, ’פרימיום‘ — 192,000 שקלים
מיצובישי אאוטלנדר 2020, 7 מושבים, ’אינטנס‘, הנעה כפולה — 187,000 שקלים
מיצובישי אאוטלנדר 2020, 7 מושבים, ’עלית‘, הנעה כפולה — 205,000 שקלים

1620908
צילום: עזרא רפאל