סיאט ארונה 2020 החדש — חוות דעת - אוטו

סיאט ארונה 2020 החדש — חוות דעת

סיאט הצטרפה באיחור לתחום כלי הפנאי הקטנים אבל כשהגיע סיאט ארונה הוא הציג חבילה מרשימה. הנה חוות הדעת המלאה, מחירון מעודכן, רשימת גרסאות ועוד

עד לפני ארבע שנים תחום רכבי הפנאי הקטנים דשדש בארץ בשל בעיית מחיר — מרבית הכלים בקטגוריה הציגו מחיר קרוב לשל המשפחתיות. אבל כשנחת בארץ סיאט ארונה הוא הציג מחיר תחרותי ביותר — החל מ-110,000 שקלים, סכום שהרבה יותר קרוב למכונית הסופרמיני עליה הוא מבוסס, האיביזה. מאז תחילת השיווק הוא אחד מהכלים הנמכרים בסגמנט, כאשר בשנת 2019 נמסרו לא פחות מ-3,833 יח‘ בישראל.

בתחילת דרכו שווק כאן הארונה עם שני מנועים — 1.0 ל‘ (3 ציל‘) עם 115 כ“ס או 1.5 ל‘ (4 ציל‘) עם 150 כ“ס. בשני המקרים מדובר במנועי בנזין מוגדשים, כאשר מנוע ה-1.5 הוצע עם תיבה ידנית בעוד המנוע הקטן עם תיבה רובוטית דו-מצמדית. שיווק מנוע ה-1.5 ל‘ הופסק וכיום סיאט ארונה מוצע רק עם מנוע ה-1.0 ל‘.

סיאט ארונה מוצע בישראל בשלוש רמות גימור, כאשר אחת מהן ('סטייל X') מוצעת לרכישה רק דרך הרשת.  

1620554
צילום: תומר פדר

בחניה  
בתמונות הארונה נראה מעט אנמי, ומזכיר יותר מדי את האיביזה, אבל במציאות, ובייחוד ברמת גימור 'FR', הרושם שונה וחיובי בהרבה. הספרדים קשטו אותה באופן נכון ליצירת מראה שמשלב היטב בין פנאי לספורט. להופעה הכללית תורמים שימוש בשני צבעים, פס כסוף על קורה C ובספוילר אחורי, מפלטים מלבניים וחישוקי "17 נאים (לעומת "16 בבסיס).  

סביבת הנהג דומה לאיביזה ובעלת מבנה היוצר מיד תחושה מכובדת. מערך המולטימדיה (מסג מגע בגודל 8 אינץ‘) נראה טוב, והמסך איכותי ובעל תצוגה טובה, צבעונית ונאה. גם תצוגת מחשב הדרך ובקרת האקלים המפוצלת נאות וברורות.   

1620556
צילום: תומר פדר

לצד המראה המכובד מגלים לא מעט פלסטיק קשיח למגע, והגוונים השולטים הם אפור או שחור וזה קצת מעיב על האווירה. בצד הבטיחות הארונה מוצע עם מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ול-FR גם ניטור רכב בשטח מת. בגלל היעדר התרעה על סטייה מנתיב מותקנת בארונה מערכת התראה בהתקמה מקומית מבית מובילאיי. 

תנוחת הנהיגה טובה עם שילוב תחושת גובה וראות טובה. מאחור המרחב טוב ותא המטען (400 ליטר) גדול ושימושי.   

1620560
צילום: תומר פדר

בנסיעה 
כאמור, סיאט ארונה מוצע בישראל עם מנוע טורבו-בנזין מוגדש בעל שלושה צילינדר בנפח 1.0 ליטר המייצר 115 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. נתון ההאצה ל-100 קמ"ש עומד על 10 שניות, ואכן התחושה המתקבלת בכביש זריזה למדי. למנוע צליל גברי כאילו היה בעל נפח גדול יותר. פעולת התיבה אינה מלוטשת, אך יש שליטה בהילוכים מההגה. ביום מבחן קשה צריכת הדלק עמדה על 9.7 ק“מ לליטר, נתון שיכול להשתפר בהרבה בנהיגה רגועה ומתונה.

מתליו של ארונה מכולים על הצד הנוקשה, ונוחות הנסיעה בינוני. הארונה מתקשה בטיפול במפגעים קטנים וחספוסי כביש אבל משתפר מחוץ לעיר. רעשי הכביש אינם בולטים, רעשי הרוח לעומת זאת כן. בשביל היציאה מהמקום קצת עצבנית מדי. 

1612638
צילום: תומר פדר

לארונה תחושה דינאמית למדי. הוא מגיב בזריזות להפניות ההגה אשר סובל ממשקל קל מדי. לבלמים תחושה טובה. 

תמורה  
סיאט ארונה 2020 מציג חבילה טובה שמתומחרת היטב, למרות אחריות יצרן קצרה של שנתיים בלבד (שנה שלישית אחריות יבואן מוצעת ב-1,000 ש"ח). הארונה מעניק תחושה טובה בתא הנוסעים, בעל מערך מולטימדיה נאה ומוצלח, ומציג ביצועים טובים — וזה יחד עם תמחור מתון בין שלל הכלים המתייקרים בקטגוריה הופך אותו לעסקה טובה.

1612652
צילום: תומר פדר

סיאט ארונה 2020 החדש — מחירון מעודכן ורשימת גרסאות
סיאט ארונה 2020, טורבו 1.0 ל‘, ’סטייל‘ — החל מ-112,000 ש“ח
סיאט ארונה 2020, טורבו 1.0 ל‘, ’סטייל X‘ — החל מ-113,000 ש“ח
סיאט ארונה 2020, טורבו 1.0 ל‘, ’FR‘ — החל מ-122,000 ש“ח

1612653
צילום: תומר פדר
 

שווה לשקול גם:

}
מחיר מחירון
-
החל מ- 842 ₪
שנת דגם
2018
שווי שימוש רציף
אחריות
ללא
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

}
אורך
414
רוחב
178
גובה
155
משקל
1135
בסיס גלגלים
255
נפח תא מטען (ליטר)
460
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
823
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
40

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
205/60/16

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
999
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
115
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
20.3
סל"ד למומנט מירבי
2000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10
מהירות מרבית (קמ"ש)
182
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
22.2
צריכת דלק - עירונית
17.5
צריכת דלק - ממוצעת
20.0
דרגת זיהום אוויר
4
צריכת דלק - אמיתית
16.2
צריכת דלק - מבחן אוטו
15.0

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
יש
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, מערכת מובילאיי, מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת למניעת תאונות משניות

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסך "8, מראה פנימית נגד סינוור, מערכת XDS המדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה, חלונות אחוריים כהים
אבזור נוסף בתשלום
צביעה דו גוונית

דגם סיאט ארונה
גרסה ארונה 1.0 ל' טורבו, אוט', Style
מחיר 0
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 10
מהירות מרבית (קמ"ש) 182
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 20.0
נפח תא מטען (ליטר) 460
דרגת זיהום אוויר 4

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 3. אני גם מעדיף..

    שיראל 27 אפריל 2020, 12:53