מאז הגיע לארץ הדור השלישי של סקודה אוקטביה (2013) הוא הפך לסיפור הצלחה עבור סקודה בישראל. האוקטביה הוצעה מתחילת דרכה בארץ בשני סוגי מרכב, שפע מנועי דיזל ובנזין ומגוון רחב של רמות גימור — ולאורך השנים זכתה למתיחת פנים אחת ומספר עדכונים להיצע המנועים והגרסאות. בשנה שעברה הופסק שיווק גרסת ה-1.0 ליטר בתחתית ההיצע, וגם שיווקה של גרסת ה-2.0 ליטר המהודרת הופסק. כרגע מוצעת המכונית רק עם מנוע ה-1.5 ליטר בנזין ו-2.0 ליטר דיזל לשניהם 150 כ“ס. בראש ההיצע עומדת גרסת ה-RS הספורטיבית עם 245 כ“ס.


עיצוב ונראות
למן הצגתה האוקטביה נראתה בדיוק כמו שהיית מצפה מרכב משפחתי של סקודה. הקווים מדויקים ופשוטים ויוצרים מכונית שנראית קלאסית, גדולה ובעלת פרופורציות נכונות. 

בתא הנוסעים אין הפתעות. סביבת הנהג ברורה ומוכרת, והאווירה איכותית ונעימה כאשר צג מערכת המולטימדיה העכשווי (8 אינץ‘) מוסיף לאווירה המכובדת. איכות החומרים טובה וכך גם הנדסת האנוש, אך ברמות הגימור הנמונות גווני פנים כהים היוצרים אווירה מעט קודרת. 

1620317
צילום: תומר פדר

האבזור הולם, כאשר ברמת הגימור הבכירה יש מפתח חכם ותאורת לד מלאה. בצד הבטיחותי רשימה עשירה עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית וב'אקסקלוסיב' גם ניטור שטחים מתים. 

תנוחת הנהיגה נאותה ומושב הנהג נוח. מאחור המרחב טוב מאוד אך הבליטה הגדולה במרכז תפריע לנוסע השלישי. תא המטען, כצפוי, ענק ממש ( 568 ל') ושימושי בזכות שפע תאי אחסון והדלת החמישית.

1620313
צילום: תומר פדר

בתנועה 
מנוע ה-1.5 ליטר טורבו (150 כ“ס) מתגלה כחזק ויעיל. הוא משודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים והביצועים, כאמור, טובים (האצה ל-100 קמ"ש ב-8.3 שניות. היציאה מהמקום נמרצת וזה לרוב רצוי, אך לעיתים חטיבת הכוח פעלתנית מדי. המנוע במיטבו בסל"ד בינוני אך מעניק תחושה מחוספסת בעמידה ובזחילה. ביום מגוון צריכת הדלק עמדה על 12.9 ק“מ לליטר.

כיול המתלים רך יחסית ומביא לנוחות נאותה אך גם לתחושה שחסר ריסון למרכב. גם רמת הרעשים מכיוון הכביש והרוח סבירה. 

1620314
צילום: תומר פדר

לאוקטביה כמו שרומז המראה, תחושה יותר גדולה ופחות דינאמית אך בסך הכל היא מציגה התנהגות הולמת.  

תמורה 
הדור החדש של האוקטביה צפוי להגיע רק בשנה הבאה, ועד אז על הדור הנוכחי מוטל לשמור על הגחלת. למרות גילה, סקודה אוקטביה עדין מייצגת חבילה מצוינת עבור הלקוח המשפחתי עם המאפיינים המוכרים של סקודה: אבזור נכון, מרחב מצוין ושימושיות גבוהה. לכך היא מוסיפה את העובדה שהיא מוצעת רק עם מנוע ה-1.5 ל‘ החזק יחסית. גרסת הכניסה (’אמבישן‘, בנזין) היא כנראה הגרסה המשתלמת במבחר. 

1609190
צילום: מערכת אוטו

סקודה אוקטביה 2020 — מחירון ורשימת גרסאות
סקודה אוקטביה 2020, בנזין, 1.5 ל‘, ’אמבישן‘ — 135,000 ש“ח
סקודה אוקטביה 2020, בנזין, 1.5 ל‘, ’אקסקלוסיב‘ — 151,000 ש“ח
סקודה אוקטביה 2020, דיזל, 2.0 ל‘, ’ספיישל‘ — 176,000 ש“ח
סקודה אוקטביה 2020, דיזל, 2.0 ל‘, ’סטייל‘ — 202,500 ש“ח
סקודה אוקטביה 2020, בנזין, 2.0 ל‘, ’RS‘ — 221,000 ש“ח

*עבור מרכב הסטיישן ישנה תוספת של כ-5,000 ש“ח כתלות בגרסה

1614079
צילום: מערכת אוטו