מאזדה CX-5 2020 החדש — חוות דעת - אוטו

מאזדה CX-5 2020 החדש — חוות דעת

מאזדה CX-5 הוא אחד הדגמים המצליחים של מאזדה בארץ ובעולם, ובגרסתו המחודשת מוצע במבחר עשיר של גרסאות

בהיסטוריה של מאזדה שמור מקום של כבוד לרכב הפנאי מאזדה CX-5 שהוצג ב-2011. דגם זה היה ראשון שהתבסס על פלטפורמת סקייאקטיב שהצליחה באמצעים קונבנציונאליים לשפר מבנה ומכאן חיסכון בצריכה ובזיהום. בנוסף, דגם זה היה ראשון שהציג שפת עיצוב חדשה שכונתה "קודו" והפגין כי מאזדה מסוגלת לשגשג ללא המטרייה של פורד, שהייתה עד שנה קודם הבעלים.

ב-2016 הוצג הדור השני של רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) ששיווקו בישראל החל ב-2017. ב-2019 החל שיווק מאזדה CX-5 2020 לאחר מתיחת פנים, במהלכה צויד במערכות בטיחות עכשוויות. המנועים עודכנו, למרות שנפח המנועים האטמוספריים ונתוני ההספק שלהם לא השתנו – 2.0 ליטר, 165 כ"ס; 2.5 ליטר 195 כ"ס. 

מחירי מאזדה CX5 אינם זולים. מחיר הכניסה הוא 170,000 שקלים לגרסת 2.0 ליטר והנעה קדמית ברמת הגימור 'קומפורט' המצוידת בחישוקי "17 ובתוספות לא שגרתיות ברמת מחיר זו, כמו ריפוד עור ותפעול חשמלי למושב הנהג. לרמת הגימור 'אקזקוטיב', שמחירה 174,000 שקלים, חישוקי "19 וגג זכוכית. ל'פרמיום', 197,000 שקלים גם תצוגה עילית ותפעול חשמלי לדלת תא המטען. גרסת 2.5 ליטר מוצעת עם הנעה כפולה, ומחירה ב'פרמיום' הוא 219,000 שקלים, ו-230,000 שקלים ב'סיגנצ'ר' המהודרת במיוחד. 

1621162
צילום: תומר פדר

בחניה
הדור הנוכחי הוצג ב-2016 ולמרות דמיון לדגם היוצא והזמן שעבר מאז, הוא נראה טוב גם כיום, ומקרין הופעה חסונה, חדה ומודרנית. 

עיצוב סביבת הנהג נאה מאוד בזכות הקו המינימליסטי, וריפוד העור הבהיר מוסיף להופעה האלגנטית. הקונסולה הרחבה שבין המושבים יוצרת תחושה שהרכב גדול, איכות החומרים טובה והנדסת האנוש נכונה. המחוונים נאים, וברמות הגימור הגבוהות התצוגה מועשרת באמצעות התצוגה העילית. ברשימת הציוד העשירה בולט חסרונו של מפתח חכם. 

במהדורה המחודשת, לכל הגרסאות מערך בטיחות מקיף הכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.  

1621179
צילום: תומר פדר

מושב הנהג נוח, קל לקבל תנוחת נהיגה טובה והתפעול החשמלי מוסיף לכל אלה. מאחור המרחב טוב, אך תנוחת הישיבה שם מעט נמוכה. לתא המטען מבנה שימושי.     

בתנועה 
לגרסה הפופולרית מנוע 2.0 ליטר שמייצר 165 כ“ס ו-21.4 קג"מ, וזה משודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. הביצועים אינם מרשימים – 10.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש; 189 קמ"ש – וכדי לקבל את המיטב צריך לדחוק את המנוע כדי שיגיע לסל“ד גבוה, כמו במנועים אטמוספריים, ואז הוא רועש. התיבה חלקה בפעולתה, זריזה בתגובתה. צריכת הדלק במבחן הייתה 8.6 ק“מ/ל‘.

ביחס למתחרים, היכולת הדינמית לא רק גבוהה, אלא שההתנהגות המצוינת יכולה להעלות חיוך על פניו של הנהג. עם זאת ההיגוי הקל מדי, ולבלמים חסרה נשיכה. 

1621164
צילום: תומר פדר

נוחות הנסיעה טובה למדי בעיר, וטובה עוד יותר מחוצה לה, ורק שקעים גדולים יכולים להוציא את הרכב משלוותו. על שבילים מפולסים הוא נעים, אך הנוחות נפגמת כאשר בשביל חריצים רבים, או אבנים שתולות גדולות מדי.  

תמורה 
CX-5 הוא אחד הכלים הנעימים, האיכותיים והמהנים בין דגמי הפנאי הקומפקטיים, גם אם בגרסאות ה-2.0 ליטר הפופולריות הוא פחות זריז מהרצוי, והוא מעט יקר מהמקובל בתחום. עם זאת, לאחר התנסות, הוא מעניק את התחושה שתוספת המחיר כדאית.  

1594298
צילום: בני דויטש

מאזדה CX-5 2020: מחירון, רשימת גרסאות
מאזדה CX-5, הנעה קדמית 2.0 ל', ' קומפורט' – 170,000 שקלים 
מאזדה CX-5, הנעה קדמית 2.0 ל', 'אקזקוטיב' – 174,000 שקלים 
מאזדה CX-5, הנעה קדמית 2.0 ל', 'פרמיום' – 197,000 שקלים 
מאזדה CX-5, הנעה כפולה, 2.5 ל', 'פרמיום' – 219,000 שקלים 
מאזדה CX-5, הנעה עכפולה 2.5 ל', 'סיגנצ'ר' – 230,000 שקלים

1594297
צילום: בני דויטש

שווה לשקול גם:

מחיר
169900
החל מ- 1,685 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
4213
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

אורך
455
רוחב
184
גובה
168
משקל
1632
בסיס גלגלים
270
נפח תא מטען (ליטר)
442
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1342
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
56

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/65/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1998
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
165
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
21.4
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10.1
מהירות מרבית (קמ"ש)
189
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
16.7
צריכת דלק - עירונית
12.6
צריכת דלק - ממוצעת
15.0
דרגת זיהום אוויר
12
צריכת דלק - אמיתית
11.4
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
יש
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, בלם יד חשמלי עם פונקציית “Auto Hold”

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
חשמלי - מושב נהג בלבד
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה, מראה פנימית מתכהה למניעת סינוור, שמשות אחוריות כהות, נגן תקליטורים תואם MP3, מערכת שמע מקורית עם 6 רמקולים, גימורי עור בלוח המכשירים
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם מאזדה CX-5
גרסה CX-5 אוט', 2.0 ל', Comfort
מחיר 169900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 10.1
מהירות מרבית (קמ"ש) 189
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 15.0
נפח תא מטען (ליטר) 442
דרגת זיהום אוויר 12

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 19. למה לא מביאים חשמלי?

    נמאס מהשמרנות 9 יוני 2020, 23:16

  2. 2. המחיר ההגיוני צריך להיות נמוך בכ 30-40 אלף שח. ורואים את זה בכמות המכירות.

    יכול, אך לא משלם כאלה סכומים. 3 יוני 2020, 12:45