הדור החמישי של טויוטה ראב 4 הוצג ב-2018, מבוסס על פלטפורמת TNGA, מבטא את העיצוב החדש של טויוטה, ולארץ הגיע בתחילת 2019. הדגם החדש מתחילת דרכו כאן בשפע של רמות גימור, ובגרסאות עם חטיבת כוח רגילה או היברידית; זו האחרונה היא עדיין המבוקשת יותר למרות שהתייקרה בגלל השינויים בהטבות המס הירוק.

כאשר טויוטה ראב 4 2020 הגיע לישראל, המחירים החלו ב-170,000 שקלים, תחילה בהיברידית הבסיסית ואחרי כן במהדורת בנזין בסיסית ששיווקה הופסק. כעת המחיר מתחיל ב-181,000 שקלים לגרסת 2.0 ליטר המצוידת בתיבה הרציפה החדשה. לתיבה זו הילוך ראשון אמיתי לתחילת הנסיעה, ולאחר מכן מתבצעת העברת הכוח דרך מפצל-כוח, שפעולתו דומה לזו של תיבה רציפה, וכמו במערכות היברידיות אחרות של טויוטה. 

בחניה 
העיצוב של הדגם החדש מבליט את הנוכחות שלו, יוצר הופעה קשוחה וגורם לכך שהוא נראה גדול ממה שהוא באמת. 

טויוטה ראב 4 2020 החדש — חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

עיצוב סביבת הנהג שונה באופן משמעותי מזה של הדגמים הקודמים, וגם כאן התוצאה הסופית משלבת הופעה מסיבית ומופע מגודל. החומרים רכים יותר וחלקם מדופן בדמוי עור.  במרכז ניצב צג מולטימדיה "8 ומתחתיו לחצנים פיזיים ונוחים לשימוש. עם זאת, פיזור המתגים המשניים נראה אקראי ולחלקם חזות מיושנת. 

באבזור תאורת לד, ולמעט רמת הגימור הבסיסית ('איוולב') גם תפעול חשמלי לדלת האחורית, מחוונים שמרכזם מוקרן (אפשרויות התצוגה אינן רבות) ומפתח חכם. בכל רמות הגימור אבזור בטיחותי הולם עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ועוד.

תנוחת הנהיגה גבוהה אך טווח כיוון המושב מעט מוגבל.

טויוטה ראב 4 2020 החדש — חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

מאחור המרחב טוב. תא המטען גדול אך הכיסוי אינו נראה איכותי. 

בתנועה 
לראב4 חטיבת כוח היברידית חדשה המשלבת מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטר ומנוע חשמלי. ההספק המשולב הוא 218 כ"ס, והביצועים טובים עם האצה ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות. התאוצה מהמקום טובה ומיידית, בייחוד במצב 'ספורט'. מחיר הביצועים הוא ברעש מנוע חזק תחת עומס. צריכת הדלק במבחן הייתה 13.2 ק"מ/ל'.

שיבושים קטנים, ביחוד בעיר, מורגשים מדי, אך הראב4 מטפל היטב בגדולים שבהם. כך גם בנסיעה בשבילים, ושם משדר הרכב כי יש לו חוסן מבני ראוי. בכביש הבין-עירוני בולטים רעשי הרוח והכביש.  

טויוטה ראב 4 2020 החדש — חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

היכולת הדינמית טובה, למרות שהעברת הכוח אינה הדרגתית וחלקה תמיד. התגובות להפניית ההגה ולהרפיות מהמצערת נכונות. הבלמים, כמו בדגמים היברידיים רבים, אינם נוסחי ביטחון במגע ראשון. 

תמורה  
ראב4 החדש מביא עיצוב ייחודי, הוא מצויד היטב, יוצר תחושה שהוא גדול והוא זריז בתנועה. הוא עדין מעט יקר, אך פער המחיר מול היריבים המסורתיים הוקטן, והוא מציע חבילה תחרותית מאשר קודם, ומוסיף למבחר גם גרסאות בנזין מעניינות.

טויוטה ראב 4 2020 החדש — חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

טויוטה ראב 4 2020 החדש: מחירון, רשימת גרסאות
טויוטה ראב4 2.0 ליטר, 'אקספירינס' – 181,000 שקלים 
טויוטה ראב4 2.0 ליטר, 4x4 'אקספירינס' – 191,000 שקלים
טויוטה ראב4 2.0 ליטר, 'אקסטרים' – 201,000 שקלים 
טויוטה ראב4 2.5 ליטר, היברידי 'איוולב' – 182,000 שקלים
טויוטה ראב4 2.5 ליטר, היברידי 'אקספירינס' – 192,000  שקלים 
טויוטה ראב4 2.5 ליטר, היברידי 4x4 'אקספירינס' – 202,000 שקלים 
טויוטה ראב4 2.5 ליטר, היברידי 'אמושן' – 212,000  שקלים 
טויוטה ראב4 2.5 ליטר, היברידי 'אמושן סקאי' – 222,000 שקלים 
טויוטה ראב4 2.5 ליטר, היברידי 4x4 'אקסקלוסיב' – 250,000 שקלים

*הדגם מכונה גם טויוטה RAV4

טויוטה ראב 4 2020 החדש — חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב