אם מסתכלים רק על העיצוב, לא הרבה קרה עם מאזדה CX-3 בשש השנים שחלפו מאז הוצג. רכב הפנאי הקטן אמנם הציע אז עיצוב ספורטיבי וייחודי, אבל גם לאחר מספר עדכונים קוסמטיים ושדרוגי מפרט הנוסחה הבסיסית לא השתנתה.

בחניה
אז ה-CX-3 לא חדש, אבל עדיין נאה - לפחות בעינינו - עם קווים אתלטיים ומראה שמזוהה מיד כמאזדה. גם הקרבה בעיצוב ל-2 עליה הוא מבוסס, אינה גדולה מדי ביחס למקובל אצל חלק מהמתחרים. 

כניסה לתא חושפת יותר מכל את גילו של ה-CX-3, שמלכתחילה לא היה הרכב האיכותי ביותר בתעשיית הרכב ולבטח לא מהמרווחים בקטגוריה. אז המרווח לא השתפר אבל האיכות, בצעדים קטנים, דווקא כן - וכך גם מבחר רמות הגימור. כולל הבכירות שבהן שמציעות שפע עור ואבזור שמשווים לתא קצת אבק יוקרה.

מאזדה CX-3 2020 החדש - חוות דעת
צילום: יצרן

בתנועה
מאזדה CX-3 מציע תפקוד מתלים שמזכיר מאוד את ה-2 וה-3 היוצאת - שיבושים גדולים מערערים את הנוחות ולעיתים יוצרים חבטות מורגשות, אך על שיבושים קטנים ומחוץ לעיר רוב הזמן, הנוחות יותר ממספקת. רעשי כביש ורוח בולטים כבר במהירות נמוכה, נקודה ששופרה לאחר העדכון האחרון אך עדיין בולטת.

אם הנוחות לא מצטיינת, היכולת הדינמית - ביחס לקטגוריה - דווקא כן. ל-CX-3 היגוי עם משקל ודיוק טובים, אחיזת כביש טובה ויכולת דינמית כללית משובחת, על סף המהנה אפילו בכבישים מפותלים. וכן, זה מאוד נדיר ברכב פנאי.

מנוע ה-2.0 ליטר (156 כ"ס) ותיבת ההילוכים האוטומטית פועלים למשעי, עם אופי "שמח" וביצועים נמרצים בנהיגה ספורטיבית וגמיש, חלק ושקט למדי בנהיגה רגועה. למרות שה-CX-3 מפתה לנהיגה לא חסכונית בשל אופיו הדינמי, תצרוכת הדלק במבחן שלנו הייתה מכובדת - 10.2 ק"מ לליטר.

מאזדה CX-3 2020 החדש - חוות דעת
צילום: יצרן

תמורה
מאזדה CX-3 2020, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות, מציע חבילה ייחודית בקטגוריה של עיצוב-אבזור-רושם-יוקרתי וגם יכולת דינמית. מנגד המרחב לנוסעים, בידוד הרעשים ונוחות הנסיעה לוקים בחסר. אז אם אתם בקטגוריה ונהיגה היא כוס התה שלכם, הגעתם למקום הנכון.

מאזדה CX-3 שנת 2020: מחירון, רשימת גרסאות
מאזדה CX-3 מ. פנים 2.0 ל', אוט', זום - 139,000 שקל
מאזדה CX-3 מ. פנים 2.0 ל', אוט', ספורט - 144,000 שקל
מאזדה CX-3 מ. פנים 2.0 ל', אוט', פיור ווייט - 150,000 שקל
 מאזדה CX-3 מ. פנים 2.0 ל', אוט', ספיישל אדישן - 153,000 שקל