סקודה סופרב פלאג-אין הייבריד - מבחן דרכים (השקה) - אוטו

סקודה סופרב פלאג-אין הייבריד - מבחן דרכים (השקה)

באירוע שהוקדש להשקת דגם הפנאי החשמלי אניאק, קיבלנו הזדמנות לנהוג בגרסה ההיברידית של סקודה סופרב. היה מעניין

הדור השלישי של סקודה סופרב שהוצג ב-2015, היה לסיפור הצלחה ואפילו הצליח להכניס חיים חדשים במשפחתיות הגדולות, בארץ ובעולם. ב-2019 פגשנו בגרסה המחודשת של הסופרב, וזמן קצר לאחר מכן הצטרפה להיצע סופרב iV – גרסה היברידית-נטענת, שתהיה אחת מעשר המכוניות המחושמלות שסקודה תציג בקרוב תחת הכינוי "iV".
 
בשלב זה, בזמן המפגש במרכז אירלנד, היא מהווה, יחד עם סיטיגו החשמלית, את מלוא ההיצע המחושמל של המותג. אבל תוך זמן לא רב ניתן יהיה לרכוש את אניאק, רכב פנאי חשמלי נוסף ואוקטביה היברידית-נטענת.
 
הסופרב iV, שממתינה בין טיפות הגשם והרוח הקרירה בחנית טירת דורו, מאוד שונה ממה שמקובל לראות בארץ. סטיישן אדומה ברמת גימור 'ספורט ליין', הכוללת שפע תוספות חיצוניות כמו גוון שחור לחישוקים, לשבכה, לדיפיוזר, למסגרות השמשות. גימור זה מדגיש עוד יותר את האדום הלוהט של הרכב.

1633562
צילום: אלי שאולי
 
ההבדלים
החידוש החשוב אינו נראה מבחוץ: ל-iV כאמור חטיבת כוח היברידית-נטענת. זו משלבת מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין המייצר 156 כ"ס, מנוע חשמלי עם 115 כ"ס, ליצירת הספק משולב של 218 כ"ס, וזה מוזרם דרך תיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים לגלגלים הקדמיים. מדובר במתכון דומה לזה שפגשנו עוד ב-2014-2015 בגולף ובפסאט GTE, ומגיע כעת לשפע דגמים בקבוצת פולקסווגן. לגרסה זו סוללה של 13 קוט"ש, והטווח החשמלי הוא 62 ק"מ (תקן WLTP). מיכל הדלק הצטמק ל-50 ליטר, אך טווח הנסיעה המשולב הוא יותר מ-930 ק"מ. המשקל, החל מ-1755, מציין עלייה של כ-250 ק"ג.
 
בסביבת הנהג מעט רמזים לכך שמדובר בגרסה שונה משמעותית. אלה כוללים תצוגות נוספות במחוונים המוקרנים, ולחצנים נוספים למצבי ניהוג: לחצן נפרד שדואג לתנועה היברידית או חשמלית ולחצן שמביא ישירות ל'ספורט'.
 
1633559
צילום: אלי שאולי

סביבת הנהג מזמינה כרגיל, ולמעט מחסור במתג עצמת שמע, לצג מסך המולטימדיה הנאה גם הנדסת אנוש טובה למדי. מה שקצת הפריע לי הוא שמעבר התצוגות בצג המולטימדיה ובמחוונים המוקרנים נמשך קצת יותר מדי זמן. המושבים מרופדים באלקנטרה והם נאים ונוחים.
 
המרחב הנרחב מאחור ללא שינוי ומרשים כתמיד. מיקום המערך החשמלי פגם בנפח חלל ההטענה – מ-680 ל-510 ליטרים בסטיישן, מ-625 ליטרים ל-485 ליטרים בסדאן. ועדיין הנפח אינו קטן, המבנה יעיל, ולא נרשמה בעיה בהעמסת מטען, כמו שהדגימה סופרב כזו שהסיעה אותנו לשדה התעופה.
 
תנועה ירוקה   
הרבה זמן אין, ואני קובע את העיירה התיירותית קילקני כיעד במכשיר הניווט. כיאה למרכז אירלנד, הדרך מתפתלת בעיקולים מהירים בין שדות ירוקים, כבשים ונחלים.
 
הסוללה אינה מלאה, והמחוונים מדווחים על טווח חשמלי של 30 ק"מ. אני פותח בנסיעה חשמלית, ובעצת הצ'כים משתדל שלא לגרום להתנעת מנוע הבנזין, כי אז יידרש זמן-מה כדי שיתחמם. איך עושים זאת? משתדלים למשל לא להגזים עם חימום תא הנוסעים.
 
1633558
צילום: אלי שאולי

ביום הקודם, בגרסת 'לורן אנד קלמנט' מהודרת, אכן לא עשיתי זאת, ואז באמת נעתי למרחק רב במצב כזה, ועד שהמנוע הגיע לחום אידיאלי. מצד שני אז גם היה נעים יותר בתוך הרכב. אחרי 28 ק"מ נגמרות הרזרבות החשמליות, בהחלט סביר ביחס לקלפי הפתיחה.
 
סופרב iV מתגלה כמכונית זריזה למדי, ביחוד במצב 'ספורט'. היא אינה חורכת אספלט כמו שנתון האצה של 7.7 שניות ל-100 ק"מ עשוי לגרום לכם לחשוב, אבל היא מבצעת היטב. זו מכונית מנומסת שיודעת לשמור על קצב גבוה מבלי להתאמץ. כניסת מנוע הבנזין לפעולה אינה מורגשת במיוחד, וגם אם אינו חרישי הצליל אינו מפריע. רק בסל"ד גבוה, שאליו לא באמת צריך לטפס, הוא מעט רועש. מאידך, פעולת המנוע זורמת והתנהלות התיבה חלקה ונעימה.
 
סופרב iV גם מסתדרת היטב עם קצב התנועה בהנעה חשמלית בלבד, והיא יכולה לנוע ללא קושי ב-120 קמ"ש. כרגיל בגרסאות נטענות, צריכת הדלק קשורה רבות לחלק היחסי של הנסיעה בחשמל בלבד. בנהיגה לא ארוכה הצריכה הייתה 34 ק"מ/ל', ועם מנוע הבנזין בלבד הנתון עמד על 16.4 ק"מ/ל'. יום קודם נתון הצריכה עמד על 25 ק"מ/ל', כאשר החלק ההיברידי היה משמעותי יותר.
 
כיול המתלים בגרסת iV נוקשה מזה שהיה ב'לורין וקלמנט' שהייתה נוחה יותר; לשתיהן, אגב, חישוקי "19. גרסה זו מקפצת יותר על שיבושים קטנים, אבל תנודות המרכב שלה מרוסנות טוב יותר. בעיקולים האיריים היא משנה כיוון באופן נכון, וגם אם אינה ספורטיבית לתחושה, היכולת הדינמית ראויה, האחיזה טובה וההתנהגות צפויה. ההגה הקל מדי משתפר במצב 'ספורט', ואילו הבלמים, כמקובל בגרסאות היברידיות, חסרים חדות, עוצמת נשיכה ואינם נוסכי ביטחון. 
 
1633561
צילום: אלי שאולי

נפרדים
לסופרב הנוכחית, כך נראה, יש קארמה טובה וזו מגיעה גם לגרסה הנטענת, שהייתה אמורה להגיע לארץ לקראת סוף השנה. ההקרבה בשימושיות זניחה, וההתנהלות השקטה במצב חשמלי בלבד מתאימה היטב לאווירה הרשמית שיוצרת הסופרב. לסיכומו של דבר, גרסה זו יכולה להיות עוד פרק בסיפור ההצלחה של הסופרב.

שווה לשקול גם:

מחיר
174500
החל מ- 1,731 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
4327
אחריות
שנתיים
שנת השקת הדגם
2015

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

אורך
487
רוחב
186
גובה
147
משקל
1470
בסיס גלגלים
284
נפח תא מטען (ליטר)
584
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
66

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
"17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1498
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
25.4
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
219
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
21.7
צריכת דלק - עירונית
14.7
צריכת דלק - ממוצעת
18.5
דרגת זיהום אוויר
13
צריכת דלק - אמיתית
15.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת סיוע לזינוק בעליה, חיישני חגורות בטיחות, זיהוי הולכי רגל

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
חשמלי + זכרון
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מושבים קדמיים עם תמיכה לגב תחתון, מסך "8, 8 רמקולים, מערכת Smartlink לקישור מכשיר הטלפון החכם למערכת המולטימדיה, חלונות אחוריים כהים
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם סקודה סופרב
גרסה סופרב מ. פנים 1.5 ל' טורבו, אוט', Ambition
מחיר 174500
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.2
מהירות מרבית (קמ"ש) 219
תיבת הילוכים מצמד כפול
צריכת דלק - ממוצעת 18.5
נפח תא מטען (ליטר) 584
דרגת זיהום אוויר 13

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 1. מה קורה ביד 2 , אם מישהו נסע רק חשמל מה מספר ה-קמ?

    ומה ישאר מהסוללה אחרי 3 שנים? 25 יוני 2020, 17:01