ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה - מבחן דרכים (218i) - אוטו

מאז חשיפת 6 גראן קופה ב-2012 הרחיבה ב.מ.וו אט אט את משפחת הקופה מרובת הדלתות, וב-2019 הגיעה המתכונת גם אל ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה. זה הדגם הקטן בחבורת הגראן קופה, הנמצאת כיום בסדרות 8 ו-4, והיחיד ביניהם המתבסס על פלטפורמת הנעה קדמית, אותה הוא חולק עם סדרה 1 החדשה. זה מה שעשתה מרצדס, המבססת את ה-CLA על ה-A, וזה לא מה שעשתה ב.מ.וו עם גרסאות הקופה והקבריו של סדרה 2, שנשארות עם הנעה אחורית.  

בסיס הגלגלים (267 ס"מ) זהה לזה של סדרה 1 הקומפקטית, אך הגראן קופה ארוכה ממנה ב-21 ס"מ (453 ס"מ), ונמוכה ב-1.4 ס"מ, (142 ס"מ), בגלל שאין לה מסגרת לשמשות שבדלתות.

כמו סדרה 1, גם סדרה 2 גראן קופה מוצעת בארץ עם בשתי גרסאות המצוידות במנועי טורבו-בנזין: ל-218i מנוע 1.5 ליטר 140 כ"ס, תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, הנעה קדמית; ל-M235i מנוע 2.0 ליטר 306 כ"ס, תיבה אוטומטית 8 הילוכים, הנעה כפולה.

המחיר מתחיל ב-249,000 שקלים לרמת הגימור 'ספורט', וזו כוללת חישוקי "17, תאורת לד, גג זכוכית ועוד. מחיר רמת הגימור 'M ספורט' שבחנו הוא 259,000 שקלים, וזו מוסיפה חישוקי "18, פריטים קוסמטיים בחוץ ובפנים, מצלמה וחניה אוטומטית. מחיר M235i הוא 409,000 שקלים. 

1633698
צילום: יואל פלרמן

עיצוב ונראות 
למרות שה-2 גראן קופה בולטת למרחקים ומושכת מבטי סקרנים, התקשינו להחליט אם היא מאוד יפה. היא בוודאי נראית גדולה בהרבה ויוקרתית מסדרה 1, אבל למרות מראה מוארך, חישוקי ה-"18 והקו המחבר את הפנסים מאחור, היא נראית לעיתים יותר כמו סדאן מאשר כקופה סקסית – למרות קו הגג הנמוך והיעדר מסגרת לשמשות הצד, טיפול חובה בקופה. לא כולם אהבו את השבכה הבולטת או את גוון הטורקיז יוצא הדופן. 

פנים הרכב 
סביבת הנהג דומה לזו שפגשנו בסדרה 1, וכמוה היא איכותית ונעימה. צג המולטימדיה נאה וממוקם היטב ותפעולו נוח, בקרת האקלים קלה לשימוש והמחוונים קלאסיים וברורים. תאורת האווירה שמוקרנת על חלקי פלסטיק אפרפר יוצרת מראה מיוחד. אזור בורר ההילוכים מעט עמוס בלחצנים, והדבר יכול לבלבל בהחלפת מצבי ניהוג. 

1633697
צילום: יואל פלרמן

הבעיה העיקרית נמצאת ברשימת האבזור, וזו חסרה, בין השאר, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, פתח אוורור מאחור, או ממשק אפל קארפליי למולטימדיה (תוספת של 5000 שקלים). למושב הנהג הנעים שפע אפשרויות כיוון, כולל שינוי זווית הבסיס והארכת בסיס המושב – אך הכל מתופעל ידנית, וזה מעט מאכזב. חבל גם שהבווארים העדיפו להציע כיוון לתמיכות צד אבל לא הציעו כלל תמיכה מתכווננת לגב התחתון.

למרות שהמכונית נראית גדולה ומרווח הרגליים מאחור נאות, המרווח לראש מצומצם אפילו לנמוכים כמוני, וגם ביחס לסדרה 1. לתא המטען נפח נאה – 430 ליטר – אך המפתח קטן. 

מערך הבטיחות הולם, ול-2 הבסיסית בלימה אוטונומית במהירות עירונית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור. ל-M ספורט "שלנו" גם בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטונומית משופרת.  

1633704
צילום: יואל פלרמן

מנוע וביצועים 
ל-218i מנוע טורבו-בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, וזה כאמור משודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. מנוע זה מייצר 140 כ"ס ב-4600-6500 סל"ד ו-22.4 קג"מ ב-1480-4200 סל"ד, ונתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 8.7 שניות.

נתון של 140 כ"ס אינו נראה מרשים, בוודאי כאשר מדובר במכונית יומרנית כמו גראן קופה. עם זאת, הביצועים בסך הכל טובים – המכונית מאיצה היטב מהמקום ומתנהלת בזריזות, בעיקר בתחילת הדרך, וגם צליל המנוע נעים. ביחס לתיבות דו-מצמדיות אחרות, זו שב-2 פועלת באופן שקט ונעים, לעיתים על חשבון תגובה זריזה, ובנסיעה איטית היא עלולה להסגיר את מוצאה.   

1633703
צילום: יואל פלרמן

מה שעלול להפריע יותר היא העובדה שהמנוע מתעורר לחיים ברעד שאינו הולם רכב יוקרה. דבר זה מודגש במהלך ההתנהלות בעיר, בגלל מנגנון דימום/התנעה פעלתן המדגיש זאת באופן שאינו נעים.

צריכת הדלק טובה עם 9.5 ק"מ/ל' ביום מבחן עמוס ו-14 ק"מ/ל' בקצב רגוע. עם זאת, נראה שמיכל דלק בנפח 42 ליטר מעט קטן לרכב שכזה.  

נוחות והתנהגות 
למרות דופן צמיג נמוכה (ל-218i צמיגי 225/40-18), נוחות הנסיעה נאותה. הגראן מתקשה על שיבושים גדולים בעיר וחספוס הכביש מורגש במהירות איטית, אבל המתלים מגיבים באופן נכון. מחוץ לעיר, כאשר המהירות עולה, נוחות הנסיעה משתפרת מאוד, והגראן נעימה מאוד בהקשר זה. עם זאת, כאשר המהירות עולה מתגברים רעשי הרוח והכביש.

על הכביש המתפתל, ה-2 מתגלה מעט פחות ספורטיבית וחדה מסדרה 1 המקבילה. היא מפגינה יכולת טובה, ונענית היטב לפקודות ההיגוי אך היא פחות מחודדת ונחושה מאחותה הקצרה. להיגוי משקל נאות, אך הוא מושפע לעיתים מכוח המנוע, וזה, בפניות הדוקות, עלול לגבור על אחיזת הצמיגים הקדמיים. פעולת הבלמים טובה, אך בהאטה חריפה לפני פנייה היציבות הכיוונית לוקה.

1633701
צילום: יואל פלרמן

סיכום ותמורה 
קצת קשה לדבר על  סדרה 2 גראן קופה במונחים של תמורה לכסף. מחירה, 259,000 שקלים, מגלם תוספת לא רק בגלל שם המותג, אלא גם בגלל עיצוב מיוחד ומושך, ומיצוב אקסקלוסיבי דרך שם הסדרה. ואכן, ניתן לחסוך 20,000 שקלים ולקבל את סדרה 1 בגרסת 218i ברמת הגימור 'סופריור' שהיא גם מצוידת יותר (מפתח חכם, תפעול חשמלי למושב), וגם בעלת יכולת דינמית טובה יותר. 

גם המתחרה הבולטת, מרצדס CLA, שלטעמינו נאה יותר, סובלת מבעית תמורה דומה, והיא אף יותר יקרה. העובדה שדבר זה לא מפריע לה להצליח, אומרת שלב.מ.וו יש סיבה לאופטימיות.

1633702
צילום: יואל פלרמן

שווה לשקול גם:

}
מחיר
249000
החל מ- 2,629 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
6175
אחריות
שנתיים
שנת השקת הדגם
2019

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 7

מידות

}
אורך
452.6
רוחב
180
גובה
142
משקל
1375
בסיס גלגלים
267
נפח תא מטען (ליטר)
430
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
42

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
225/45/17

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1499
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
140
סל"ד להספק מירבי
6500
מומנט מירבי (קג"מ)
22.4
סל"ד למומנט מירבי
1480
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
_מראה פנימית ומראות צד מתכהות אוטומטית,
מהירות מרבית (קמ"ש)
213
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
23.2
צריכת דלק - עירונית
16.1
צריכת דלק - ממוצעת
19.6
דרגת זיהום אוויר
7
צריכת דלק - אמיתית
15
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
יש
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אופציונלי
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
גג שמש פנוראמי לא נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום

דגם ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה
גרסה 218i גראן קופה, אוט', 1.5 ל' טורבו, Sport
מחיר 249000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) _מראה פנימית ומראות צד מתכהות אוטומטית,
מהירות מרבית (קמ"ש) 213
תיבת הילוכים מצמד כפול
צריכת דלק - ממוצעת 19.6
נפח תא מטען (ליטר) 430
דרגת זיהום אוויר 7

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 24. כל כך מכוערת! מה נסגר???

    יניב 7 יולי 2020, 19:05

  2. 2. חצי מנוע, מכוערת טילים ויקרה אש

    גיא 6 יולי 2020, 07:41

  3. 1. אז מה היה לנו פה?

    גיא 6 יולי 2020, 07:40