ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה 2025

ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    בתחילת 2020 הושקה בישראל ב.מ.וו סדרה 2 "גראן קופה", גרסת סדאן-קופה החולקת פלטפורמת הנעה קדמית עם סדרה 1 הנוכחית.

     הגראן קופה ארוכה משמעותית מסדרה 1 (454 ס"מ) אך בסיס הגלגלים (267) והרוחב (180) דומים. עם מבנה הדמוי-קופה (דלתות ללא מסגרות לחלונות) הגראן קופה תוכננה להתחרות מול סדאן יוקרתית אחרת - מרצדס CLA.

    במאי 2025 חזר הדור החדש של הדגם לשוק הישראלי לאחר היעדרות ארוכה. בדומה לסדרה 1 החדשה, גם בגראן קופה לא מדובר בדור חדש לגמרי, אלא יותר במתיחת פנים מקיפה.

    במהלך העדכון זכה העיצוב החיצוני לרענון, ותא הנוסעים עבר רמונט כללי וכולל עתה מסך ענק מעוקל המשלב ביחידה אחת מולטימדיה "10.7 ומחוונים מוקרנים בגודל "10.25.

    מערכת המולטימדיה החדשה, iDrive 9, כוללת תפעול קולי, עדכונים מהאוויר, ניווט מקורי, ממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ואפליקציה לשליטה מרחוק.

    עם תחילת השיווק מוצעות בישראל שלוש יחידות הנעה: גרסה 216 כוללת מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין המפיק 122 כ"ס ו-23.4 קג"מ, משודכת לתיבה כפולת מצמד עם 7 הילוכים ולהנעה קדמית.

    מעליה ניצבת גרסה 220, העושה שימוש באותה יחידת כוח בהספק מוגדל, בצמוד למערכת היברידית מתונה. ההספק המשולב עומד על 170 כ"ס ו-28.5 קג"מ.

    בפסגת ההיצע, כמו בעבר, ניצבת גרסה M235, מצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין המנפק 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ. התיבה עדיין כפולת מצמד עם 7 הילוכים, אך הכוח עובר כאן לכל ארבעת הגלגלים. גרסה זו תזנק למאה קמ"ש ב-4.9 שניות ותעפיל למהירות מרבית של 250 קמ"ש. המפרט הטכני המחוזק של ה-M235 כולל מערכת בלימה משופרת, בולמים אדפטיביים בכיול ספורטיבי, מרכב מונמך (10 מ"מ), מערכת פליטה M-ספורט ועוד.

  • עיצוב ונוכחות

    סדרה 2 גראן קופה היא לא באמת קופה - אבל היא כן מכונית מאוד יפה, מעוצבת להלל, וגם זכתה לאהדת הקהל – שבמהלך המבחן הניף אגודל, שפע חיוכים וחילק מחמאות.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת נהג זהה לזו שהיכרנו ואהבנו בסדרה 1 החדשה, וברכב הנבחן גם ריפוד דמוי-עור איכותי המשלב גוני שחור ואדום.

    העיצוב עדכני והאווירה הכוללת מכובדת בזכות הגוונים, מרכיבי העיצוב וגם המסכים.

    גם כאן לוח מחוונים מוקרן ("10.25) מול הנהג ויחד עמו ובאותה מסגרת וצג מרכזי ("10.7) הפונה אליו. ממשקי השיקוף עבדו היטב אחרי שפתרנו כמה בעיות התחברות.

    כרגיל, ככל כשיש פחות מתגים חיצוניים, מערכות רבות יותר נשלטות דרך הצג וזה פחות נוח מאשר בדגם הפורש. ועדיין, לעומת הסדרות הגדולות של ב.מ.וו התפעול פשוט יותר, שלא לדבר על המיטב הסיני.

    תנוחת הנהיגה נמוכה אך טבעית למכונית שכזאת, ושדה הראייה לאחור אינו מצטיין. המושב נוח, בנוי היטב ותומך נכון, אך הוא חסר אפשרות לכיוון הקשיחות לגב התחתון.

    מרווח הברכיים מאחור מספק אך מרווח הראש אינו גדול.

    נפח תא המטען בגרסה ההיברידית-מתונה שבחנו הוא 360 ליטרים (בגלל הסוללה מאחור; 70 ל' פחות מגרסת הבנזין).

    בפועל הוא נראה גדול ממה שטוען המפרט. בצד השלילי, פתח ההטענה מעט קטן ואין גלגל חליפי.

  • מנוע וביצועים

    הנתונים בגרסה שנבחנה (170 כ"ס, 28.5 קג"מ) אינם מסעירים, אבל הביצועים טובים וההתנהלות מכובדת, גם בעומס. שילוב מנועי הבנזין והחשמל מציע שפע מומנט ורצועת כוח מאוד רחבה, וכאשר מוסיפים לאלה תיבה עם יחסי העברה נכונים – מקבלים רכב שמאיץ היטב ומגיב בזריזות בכל מהירות.

    בצד השלילי - פעולת התיבה אינה מיידית מספיק והמערך ההיברידי-מתון עשוי להיות פעלתן מדי בכיבוי והתנעת הרכב בנסיעה איטית. גם זחילות חניה אינן תמיד חלקות.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר טובה, אך שיבושים גדולים מורגשים בתוך הרכב, לפעמים מאוד.

    מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה משמעותית, אבל גם שם שיבושים גדולים וגם גלי כביש עלולים להיות מורגשים מדי, ובמהירות גבוהה היציבות הכיוונית עשויה להיפגע. רעשי הכביש והרוח בולטים.

    כראוי לב.מ.וו, אפילו בהנעה קדמית, היכולת הדינמית גבוהה ומרשימה. הרכב הזה יכול להיות מאוד מהיר בכביש המעוקל, והוא צולח פניות באופן יציב ונוסך ביטחון - אך אם תרצו הגראן-קופה יודעת גם להעניק מעט היגוי-יתר בהעברות משקל, והרבה הנאה לנהג.

    תגובות המכונית להפניית ההגה נחושות, ותחת מצערת יש גם לוחמת הגה מסוימת.

    כושר הבלימה טוב מאוד, קל למנן את עוצמת הבלימה והדוושה מעניקה היזון חוזר טוב - אולם פעולת הבלימה עשויה להיות חלקה פחות בזחילות חנייה.

  • תמורה למחיר

    הגראן קופה היא מכונית משפחתית מאוד יקרה, אך היא ממוקמת באותו אזור מחיר של הדגמים המקבילים: יקרה במעט מאודי A3 וזולה ממרצדס CLA. אולם התחרות המעניינת יותר מגיעה מבית, בדמות גרסת הקופה של סדרה 2 – אשר מבוססת על רצפת הנעה אחורית וקורצת יותר לחובבי הגה.

  • גרסאות ורמות גימור

    גרסת 216 מוצעת בשתי רמות גימור: רמת 'M-דיזיין' כוללת בולמים אדפטיביים, חיישני חניה היקפיים, סייען חניה אוטונומי, תאורת לד מלאה, חישוקי "18 ועוד.

    רמת אבזור 'M-ספורט' מוסיפה לרשימה פקדי הילוכים על גלגל ההגה, תאורת חזית אדפטיבית, ריפוד דמוי עור, מושבים ספורטיביים, גג שמש, מפתח חכם, איפור ספורטיבי ועוד.

    גרסה 220 מוצעת רק ברמת M-ספורט ומוסיפה מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור ועוד.

    גרסת M235 הבכירה מוצעת רק ברמת 'M-ספורט פרו', אשר מוסיפה ריפוד עור משולב בזמש, חבילת השחרה, מושבים קדמיים משודרגים עם חימום, חישוקי "19 ועוד.

  • בטיחות

    ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המעודכנת נבחנה-מחדש במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2025 וזכתה לציון של 4 כוכבים, עם 78% בהגנת מבוגרים, 86% בהגנת ילדים, 85% בהגנת הולכי רגל ו-80% על מערכות בטיחות.
    הדגם המעודכן כולל כסטנדרט בלימה אוטונומית, ניטור שטח מת ובקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, מערכת יציאה בטוחה, זיהוי תמרורים משולב במגביל מהירות, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב ועוד.
    במבחן הדרכים התגלה כי התאורה האדפטיבית פועלת היטב, הניטור האקטיבי של שטחים מתים עלול להטריד בכבישים מרובי-נתיבים, וניתוק תיקון ההיגוי דורש מספר לחיצות, אך התפעול ברור לנהג.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק בגרסה 220 מצוינת. בתוואי המבחן המאתגר הצריכה הייתה 11.5 ק"מ/ל', בשיוט 17.5 ק"מ/ל'.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      16.9 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      13.7 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      49 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      10
  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק הדגם המעודכן בישראל, במאי 2025.
  • 01.png

    סיכום

    סדאן קטנה ומהנה, טובה מקודמתה - אך יקרה.

ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה
    ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה 216, אוט', 1.5 ל' טורבו, M-Design
    הספק כוח סוס 122
    מחיר מחירון ₪294900
  • electric.svg
    מרצדס CLA קלאס
    מרצדס CLA EQ 200 חשמלי, Icon ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 540
    מחיר מחירון ₪299900
  • אודי A3 סדאן
    אודי A3 S-Line 35 TFSI סדאן, 1.5 ל' טורבו
    הספק כוח סוס 150
    מחיר מחירון ₪266900

חוות דעת גולשים על ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה

4/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (1)

הנאת נהיגה

4

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

4

מרווח ישיבה

4

תא המטען

4

יש לכם ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה ? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.