טויוטה פריוס 2020 החדשה – חוות דעת - אוטו

טויוטה פריוס 2020 החדשה – חוות דעת

היברידיות תמיד מעט יקרות יותר לרכישה, אבל אמורות להיות זולות יותר לאורך זמן. האם פריוס, מחלוצות התחום, שווה את תוספת מחיר הרכישה?

הדור הנוכחי והרביעי של טויוטה פריוס, ההיברידית הראשונה בעולם (1997), מתגלגל בכבישי ישראל ממרץ 2016. הדגם עבר מתיחת פנים ומשווק כאן מאפריל 2019, והחידוש לשנת 2020 הוא הגעתה של גרסת פלאג-אין (PHEV), שמאפשרת למשפחתית בעלת המראה הייחודי, טווח נסיעה רשמי של 45 ק"מ על חשמל בלבד.

בחניה
לפריוס מראה בולט ומאוד מזוהה, לגרסת הפלאג-אין חזית אגרסיבית יותר ובאחוריים שמשה שמרכזה קעור, והתוצאה מרשימה מזו של פריוס "רגילה". תא הנוסעים בשתי הגרסאות כמעט זהה, והפלסטיק בתוכו פשוט. לוח המחוונים שופע מידע והתצוגה העילית נאה. מערכת המולטימדיה המחודשת כעת כוללת קיצורי דרך מכניים נוחים, אבל מערכת ההפעלה המקומית "קונקטד" עדיין אינה מספיק מהוקצעת. תנוחת הנהיגה מעט נמוכה והמושב עלול לעייף בנסיעות ארוכות. מאחור מרווח רגליים נאה ומרווח ראש מוצלח פחות. 

1628368
צילום: אלי שאולי

נפח תא המטען בפריוס עומד על 412 ליטרים, ובגרסת PHEV המצברים הנוספים תופסים חלק מהתא ומצמצמים את נפחו ל-359 ליטרים. הראות לאחור אינה מבריקה אבל השמשה המיוחדת אינה מפריעה.

בתנועה
בשתי הגרסאות אותה חטיבת כוח שמשלבת מנוע חשמלי עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר, 122 כ"ס, ותמסורת המוגדרת כרציפה. גם הביצועים בשתי הגרסאות דומים, עם האצות זריזות ושיוט נעים, ורק בהאצות ארוכות או בעליות ממושכות הרכב מתאמץ. גרסת ה-PHEV מציעה יכולת נסיעה על חשמל בלבד עד למהירות של 135 קמ"ש ולטווח של 45 ק"מ, ובמבחנים שלנו הצלחנו להגיע בכוח החשמל בלבד לטווח של 38.5 ק"מ בלבד. בתנועה חשמלית ובמצב 'ספורט' התחושה היא כי הרכב מאוד נמרץ.

1628366
צילום: אלי שאולי

צריכת הדלק הממוצעת שהשגנו בפריוס "הרגילה" עמדה על 19.2 ק"מ/ל', וב-PHEV רשמנו 24.3 ק"מ/ל', כולל הנסיעה על חשמל בלבד. את הסוללה בגרסת ה-PHEV ניתן לטעון ממצב ריק למלא לחלוטין ב-3.5 שעות משקע רגיל (עם כבל 'מוד 3'), או בשעתיים בעמדה ציבורית (עם כבל 'מוד 2'). 

דור זה של פריוס הוא הדגם הראשון של טויוטה שנבנה על פלטפורמת TNGA המודולרית המשותפת בין היתר גם לקורולה. יחד עם כיול מתלים מוצלח, מתקבלת משפחתית מאוד נוחה. גם היכולות הדינמיות גבוהות, למרות שהבלמים – כמו בכל ההיברידיות של טויוטה – מחסירים פעולה הדרגתית. גרסת ה-PHEV מעט כבדה יותר, ובעלת כיול מתלים מעט שונה, ואלה מסתדרים פחות טוב עם שיבושים קטנים במהירות עירונית.

1628374
צילום: אלי שאולי

סיכום, תמורה
פריוס מביאה נוחות גבוהה, אבזור עשיר ומערך בטיחות נרחב. אבל עם השיפור הגדול בקורולה והפיכתה להיברידית, קשה להצדיק את רכישת טויוטה פריוס שמחירה יקר יותר. גרסת ה-PHEV אוחזת גבוהה יותר בדגל הסביבתי בשל יכולתה להתנייד על חשמל בלבד. אבל מחירה היקר עוד יותר, מייעד אותה רק עבור מי שמחפש להיות הכי "ירוק" בשכונה.

טויוטה פריוס 2020 גרסאות, רמות גימור, מחירון רכב:
טויוטה פריוס, 1.8 ל' היברידי, אוט', אקטיב – 144,900 שקל
טויוטה פריוס, 1.8 ל' היברידי, אוט', קומפורט – 149,900 שקל
טויוטה פריוס, 1.8 ל' היברידי PHEV, אוט', קומפורט – 166,900 שקל

1628372
צילום: אלי שאולי

שווה לשקול גם:

מחיר
144900
החל מ- 1,437 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3094
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2015

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
נוצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
454.0
רוחב
176.0
גובה
149.0
משקל
1375
בסיס גלגלים
270.0
נפח תא מטען (ליטר)
412
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
43

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
195/65/15

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1798
סוג מנוע
היברידי (חשמלי + בנזין)
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
122
סל"ד להספק מירבי
5200
מומנט מירבי (קג"מ)
14.5
סל"ד למומנט מירבי
3600
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10.6
מהירות מרבית (קמ"ש)
180
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
25.0
צריכת דלק - עירונית
25.0
צריכת דלק - ממוצעת
25.0
דרגת זיהום אוויר
2
צריכת דלק - אמיתית
21.2
צריכת דלק - מבחן אוטו
21.2

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
משולב (חשמלי + ידני)
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
אין
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה, כפתור EV לשימוש במנוע חשמלי בלבד
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אופציונלי
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם טויוטה פריוס
גרסה פריוס 1.8 ל' הייבריד, אוט', Active
מחיר 144900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 10.6
מהירות מרבית (קמ"ש) 180
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 25.0
נפח תא מטען (ליטר) 412
דרגת זיהום אוויר 2

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 11. ל10 ב"לא שומר מחיר" איבדתי אותך

    דג 13 ספטמבר 2020, 09:31

  2. 7. אין על טויוטה מספר 1

    יהודה 11 ספטמבר 2020, 19:10

  3. 6. בשביל העדר אוהב הסמל זה די והותר

    האזרח 11 ספטמבר 2020, 17:03