טויוטה פריוס - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / נוחות נסיעה טובה מאוד ויכולת דינמית ראויה, עיצוב בעל נוכחות רבה ואיכות טובה בתא הנוסעים.

חסרונות / מחיר, יכולת מערכת ההנעה תחת עומס, מרווח ראש לגבוהים מאחור.

בשורה התחתונה / משפחתית היברידית מצוינת – ויקרה.

טויוטה פריוס 2021 חוות דעת

  • רקע כללי

    הדור הנוכחי והרביעי הפריוס מתגלגל בכבישי ישראל מאז מרץ 2016. הדגם עבר מתיחת פנים ב-2019, ולקראת 2020 החל מחדש שיווק גרסת הכלאיים הנטענת משקע (PHEV) לאחר היעדרות ארוכה.

    לגרסה החדשה הספק משולב דומה לזה של הפריוס הרגילה (122 כ"ס), אך מצברי ליתיום-יון משודרגים עם קיבולת של 8.8 קוט"ש מאפשרים טווח חשמלי של 45 ק"מ ומהירות מרבית חשמלית של עד 135 קמ"ש. טעינת המצברים משקע ביתי אורכת כשלוש שעות, ושקע חשמל תעשייתי יקצר את זמן הטעינה לכשעתיים.

    הפריוס PHEV תוצע ברמת גימור "קומפורט" (בדומה לרמה הבכירה בפריוס הרגילה). אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום תאורה אוטומטי, זיהוי תמרורים וניטור שטחים מתים מהצד ומאחור. אבזור המותרות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך "8 ותצוגת מידע עילית לנהג.

    המחיר ב-PHEV כולל כבל טעינה ביתי (מוד 2), וכולל התקנת עמדת טעינה של חברת EV-Edge, שהקימה לאחרונה קבוצת יוניון (הקבוצה שמאגדת בתוכה גם את פעילות הייבוא של טויוטה ולקסוס).

  • עיצוב ונוכחות

    לטויוטה פריוס 2021 מראה בולט ומאוד מזוהה, לגרסת הפלאג-אין חזית אגרסיבית יותר ובאחוריים שמשה שמרכזה קעור, והתוצאה מרשימה מזו של פריוס "רגילה".

  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים בשתי הגרסאות כמעט זהה, והפלסטיק בתוכו פשוט. לוח המחוונים שופע מידע והתצוגה העילית נאה. מערכת המולטימדיה המחודשת כעת כוללת קיצורי דרך מכניים נוחים, אבל מערכת ההפעלה המקומית "קונקטד" עדיין אינה מספיק מהוקצעת. תנוחת הנהיגה מעט נמוכה והמושב עלול לעייף בנסיעות ארוכות. מאחור מרווח רגליים נאה ומרווח ראש מצומצם.

    נפח תא המטען בפריוס עומד על 412 ליטרים, ובגרסת PHEV המצברים הנוספים תופסים חלק מהתא ומצמצמים את נפחו ל-359 ליטרים. הראות לאחור אינה מבריקה.

     

  • מנוע וביצועים

    בשתי הגרסאות אותה חטיבת כוח שמשלבת מנוע חשמלי עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר, 122 כ"ס, ותמסורת המוגדרת כרציפה. גם הביצועים בשתי הגרסאות דומים, עם האצות זריזות ושיוט נעים, ורק בהאצות ארוכות או בעליות ממושכות הרכב מתאמץ. בתנועה חשמלית ובמצב 'ספורט' התחושה היא כי הרכב מאוד נמרץ.

    גרסת ה-PHEV מציעה יכולת נסיעה על חשמל בלבד לטווח של 45 ק"מ, אך במבחנים שלנו הצלחנו להגיע בכוח החשמל בלבד לטווח של 38.5 ק"מ בלבד.

    צריכת הדלק הממוצעת שהשגנו בפריוס "הרגילה" עמדה על 19.2 ק"מ/ל', וב-PHEV רשמנו 24.3 ק"מ/ל', כולל הנסיעה על חשמל בלבד.

     

  • נוחות והתנהגות

    לטויוטה פריוס 2021 כיול מתלים מוצלח, והתצאה היא משפחתית מאוד נוחה.ג רסת ה-PHEV מעט כבדה יותר, ובעלת כיול מתלים מעט שונה, ומסתדרת פחות טוב עם שיבושים קטנים במהירות עירונית. היכולות הדינמיות גבוהות, למרות שהבלמים – כמו בכל ההיברידיות של טויוטה – בעלי פעולה לא-הדרגתית.

  • תמורה למחיר

    עם השיפור הגדול בקורולה והפיכתה להיברידית, קשה להצדיק את רכישת טויוטה פריוס שמחירה יקר יותר. גרסת ה-PHEV סובלת ממחיר יקר עוד יותר, אשר הופך אותה לכדאית בעיקר למי שמבצע נסיעות קצרות ויכול לנצל את הטווח החשמלי (כמעט) מבלי להשתמש בבנזין.

     

  • חדש בדגם

    אין עדכונים בשנת המודל 2021.

  • סיכום

    משפחתית ירוקה מוצלחת - אך יקרה.

טויוטה פריוס גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג טויוטה פריוס
טויוטה פריוס גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
1798
122
1,530
144,900
1798
122
1,582
149,900
1798
122
1,762
166,900
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך טויוטה פריוס?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים טויוטה פריוס

טויוטה פריוס צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

3
טויוטה פריוס צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
21.7 טרם נבחן טרם נבחן 18.4 2
24.4 טרם נבחן טרם נבחן 20.7 2
76.9 טרם נבחן טרם נבחן 65.3 1
3
20.7