טויוטה פריוס 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
טויוטה חשפה את הפריוס החדשה (דור רביעי) באמצע 2015, במסגרת תערוכת פרנקפורט.
מדובר בדגם חדש לחלוטין - והראשון לעשות שימוש ברצפה המודולארית החדשה של טויוטה, שתשמש בעתיד רבים מדגמי היצרן.
מבחינה ויזואלית, לפריוס עיצוב בולט בהרבה משל הדור הקודם, אם כי לאו דווקא לטובה. תא הנוסעים, לעומת זאת, נעים בהרבה מבעבר.
מבחינה בטיחותית יוצע בפריוס ארסנל מערכות בטיחות מתקדמות, כמקובל כיום - אולם אלו לא תגענה לישראל בשלב הראשון.
הדגם החדש גדול מקודמו במעט, אולם באמצעות הקטנת הסוללה החשמלית והעברתה אל מתחת למושב האחורי - המקום לנוסעים ולמטען רווח באופן משמעותי.
יחידת ההנעה של הפריוס עברה מסכת שיפורים מקיפה, אך זו התרכזה
בהפיכתה ליעילה וקומפקטית יותר, ולא בשיפור ההספק - זה האחרון ירד בכ-10%, אך זכה לעקומת מומנט בשרנית יותר.הפריוס החדשה הגיעה לישראל במרץ 2016.
-
עיצוב ונוכחות
הדור הרביעי בולט יותר, אם כי לא ממש מעודן או אלגנטי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים יותר שגרתי בעיצובו, אולם הוא איכותי ביחס לדורות עברו. מרווח הפנים טוב למדי, למעט מרווח הראש לגבוהים.
תא המטען גדל באופן משמעותי.
-
מנוע וביצועים
כאשר הסוללה טעונה, ההאצות חלקות וזריזות, ולא מורגש מחסור בכח. מנגד, בשיוט במהירות גבוהה, בעיקר עם רכב עמוס ו/או בעליה קלה, המנוע מעט חלש מדי.
צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 19.2 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של הפריוס 4 מוצלח - הפריוס היא אחת המכוניות הנוחות ביותר של טויוטה בהן נתקלנו.
בידוד הרעשים מוצלח אף הוא, רוב הזמן. היכולת הדינאמית עצמה גבוהה - אבל זו לא מכונית שנוהגים מהר בסיבובים בשביל הכיף.
-
תמורה למחיר
149,000 שקלים זה מעט יקר למשפחתית, אבל תמיד ההיברידיות מעט יקרות יותר לרכישה, אבל זולות יותר לאורך זמן.
מעבר לכך, הפריוס מציעה בונוס בדמות נוחות נסיעה גבוהה ביותר. -
סיכום
זה לא איך שהקנקן נראה, אלא מה שיש בו.