טויוטה קורולה 2021 החדשה: רשימת גרסאות, מחירון:
טויוטה קורולה סדאן היברידי, 'סאן' – 138,000 שקלים
טויוטה קורולה סדאן היברידי, 'סנס' – 140,000 שקלים
טויוטה קורולה סדאן היברידי, 'לימיטד' – 144,000 שקלים 

שושלת טויוטה קורולה היא אחת הידועות, המפורסמות והוותיקות בעולם הרכב. הדור השניים-עשר, שהוצג ב-2018, הביא עימו שינויים משמעותיים ביחס לקודמו. הדגם החדש מתבסס על רצפת TNGA העדכנית של טויוטה, מביא עימו אופציה ליחידת כוח היברידית, ומעוצב באופן מקורי ובולט, הן בחוץ, הן בסביבת הנהג. בנוסף, דגם ההאצ'בק, שנקרא "אוריס" היה לגרסה של הדגם קורולה, ממש כמו מרכב הסטיישן. 

שיווקה של קורולה החדשה החל ב-2019, ולא רק שהתקבלה היטב בישראל אלא הייתה גם לדגם הנמכר ביותר כאן. הקורולה מוצעת גם בגרסת סדאן עם מנוע 1.6 ליטר בנזין המייצר 132 כ"ס ותיבה רציפה, אבל האלטרנטיבה ההיברידית הרבה יותר פופולרית.

טויוטה קורולה 2021 החדשה — חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

בעמידה 
בגלל שהיא כה נפוצה, אפשר שלא לשים לב לכך, אבל לקורולה עיצוב מרשים למדי ובהחלט לא שגרתי. השילוב של מבנה מוארך עם חרטום נמוך וקווים אופקיים בשבכה יוצר מראה דינמי ומופע רחב יותר ממה שהרכב בפועל. גם מאחור, היכן שכל כך הרבה משפחתיות כושלות בביצוע שבלוני, הקורולה נראית טוב. 

תא הנוסעים נאה לעין, בייחוד עם מערך הגוונים הבהיר. איכות משטחי הפלסטיק והדיפון אינה אחידה; ברוב החלקים העליונים הפלסטיק רך, אבל לא בכולם. ברמות הגימור העשירות מחוונים מוקרנים, ואלה כמובן נאים מאלה שבבסיסית ('סאן'), אך גם פחות ברורים. צג המולטימדיה גדול ("9), אך אינו מקורי ואינו נוח לתפעול, ואילו ב'לימיטד' המהודרת צג מקורי וברור יותר. מפרט הבטיחות מכובד גם בתחום הבטיחותי. כאן ניתן לציין בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וב'לימיטד' גם ניטור שטחים מתים. מושב הנהג נעים ומאפשר תנוחת נהיגה נוחה.

טויוטה קורולה 2021 החדשה — חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

מאחור, מרווח הרגליים טוב אך מרווח הראש מרשים פחות. נפח תא המטען גדול למדי, אך הביצוע פשוט.

בנסיעה  
קורולה ההיברידית מצוידת בחטיבת הכוח הנפוצה של טויוטה, המבוססת על מנוע אטמוספרי 1.8 ליטר, זו מייצרת הספק משולב של 121 כ"ס, והתמסורת מוגדרת על-ידי טויוטה כ"רציפה". משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 11 שניות.  

בשימוש רגוע בעיר חטיבת הכוח נעימה, אבל בהאצות ביניים, בייחוד תחת עומס, המנוע מטפס לסל"ד גבוה ואז הוא מרעיש. בעיקר, פעולת יחידת הכוח במצבים כאלה מאומצת ואינה נוסחת ביטחון בעקיפות בסוגי כבישים מסוימים. צריכת הדלק, 19 ק"מ/ל' במבחן הדרכים, בהחלט טובה. 

טויוטה קורולה 2021 החדשה — חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

קורולה החדשה מציעה לנוסעיה נוחות נסיעה נאותה, אך בידוד הרעשים אינו מרשים. הפלטפורמה החדשה אחראית גם ליכולת דינמית טובה, המקנה ביטחון לנהג הודות להתנהלות צפויה בפניות. הבלמים לוקים בדיוק וביכולת המינון, כרגיל בכלים היברידיים. 

לסיכום 
מחירי קורולה סדן התייקרו לקראת 2020, ונעים בין 138,000 שקלים ל-144,000 שקלים. עם זאת, ביחס לדגמים היברידיים היא מעניקה תמורה טובה הודות לחבילה ראויה, המציעה בשתי רמות הגימור הגבוהות אבזור נאה.

טויוטה קורולה 2021 החדשה — חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב