מאזדה 2 2021 החדשה — חוות דעת - אוטו

מאזדה 2 2021 החדשה — חוות דעת

מאזדה 2, אחת ממכוניות הסופרמיני הפופולריות בישראל, נחתה לאחר מתיחת פנים שניה. הנה כל מה שצריך לדעת על מאזדה 2 2021 החדשה כולל חוות דעת מלאה, מחירון מעודכן, רשימת גרסאות ועוד

מאזדה 2 2021 החדשה: מחירון, רשימת גרסאות:
מאזדה 2, 1.5 ל‘, ’דיינמיק‘ — 107,000 ש“ח
מאזדה 2, 1.5 ל‘, ’אלגנט‘ — 110,500 ש“ח
מאזדה 2, 1.5 ל‘, ’פיור ווייט‘ — 115,500 ש“ח

רקע כללי
הדור הנוכחי של מאזדה 2 הוצג לראשונה בשנת 2014, עבר מתיחת פנים ראשונה ב-2017 ושנייה ב-2019. לאחרונה החל שיווקה של ה-2 במהדורתה המחודשת.

מתיחת הפנים השנייה, כך מאזדה, התמקדה בשיפור תנאי המחייה – תוספת חומרי בידוד, חומרי דיפון איכותיים יותר ועוד — לצד שינויי עיצוב קלים שמטרתם להקנות ל-2 הקטנה מראה יותר בוגר ואלגנטי, מתאים לרוח העכשווית השורה על היצרנית.

1636092
צילום: מערכת אוטו

במתיחת הפנים הוצגה גרסה היברידית מתונה, הספקה הוא 90 כ"ס וזו אינה מיובאת לישראל. יבואנית מאזדה מתמקדת לכן רק בגרסה המלווה את ה-2 מיומה הראשון, מנוע בנזין אטמוספרי 1.5 ליטר המייצר כעת 116 כ"ס ואליו משודכת תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים.    

בעמידה
השינויים החיצוניים אינם גדולים – שבכה, קישוטי כרום, חישוקים שונים, תאורת לד – ובדיוק כפי שמאזדה כיוונה, אלה מקנים ל-2 השובבה בעבר הופעה אלגנטית ומהוגנת יותר כיום.

1636093
צילום: מערכת אוטו

סביבת הנהג לא השתנתה הרבה בעיצובה, וזה טוב. מדובר, עדיין, בעיצוב מקורי ונעים לעין הנעזר באלמנטים לא סימטריים (מיקום פתחי המיזוג) ושימוש במספר חומרים וצבעים ליצירת מקום שנעים לשהות בו. איכות החומרים טובה מהמקובל בסגמנט ברמת הגימור הגבוהה ('פיור וויט'), מקנה הופעה עשירה ומיוחדת. הנדסת האנוש טובה למדי, ורק מסך המולטימדיה נראה מעט קטן ביחס למקובל כיום.

מושב הנהג נוח וקל לייצר תנוחת נהיגה טובה. לא מדובר במכונית מרווחת במיוחד, והדבר מורגש מעט מלפנים, הרבה מאחור. גם תא המטען אינו גדול ביחס למקובל בקטגוריה, ונפחו 280 ליטרים בלבד.

1636104
צילום: מערכת אוטו

בעבר ה-2 נחשבה למובילת הסגמנט בכל הקשור למערכות בטיחות מתקדמות, כיום היא מתעלה פחות. במפרט מערכת בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים והתרעה על סטייה מנתיב (ללא תיקון); היעדר התרעה על אי שמירת-מרחק במהירות בין-עירונית מחייב מערכת התרעה בהתקנה מקומית. 

בנסיעה
יחידת ההנעה כאמור כמעט ללא שינוי, 1.5 ליטר, 116 כ"ס; תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. השילוב הזה עובד טוב, המנוע מגיב בזריזות ונכון לטפס לסל“ד גבוה, שם הוא נשמע אך צלילו נעים. פעולת התיבה לרוב חלקה ונעימה. צריכת הדלק טובה – 13.7 ק“מ/ל' במבחן, 17 ק“מ/ל' בשיוט נינוח.

1636097
צילום: מערכת אוטו

המתלים כוילו מחדש במסגרת מתיחת הפנים לשיפור נוחות הנסיעה ולפעולה מעודנת יותר. פעולתם של המתלים, בייחוד בעיר, אכן שקטה ורהוטה מאשר בדור היוצא, ונוחות הנסיעה לרוב טובה. מחוץ לעיר ובכביש גלי ה-2 עשויה להיות מעט קופצנית. בידוד הרעשים סביר אם כי מחוץ לעיר נשמעים מדי רעשי רוח וכביש. היכולת הדינמית טובה מאוד, ה-2 פונה היטב ומגיבה בזריזות להפניית הגה.   

לסיכום
מאזדה 2 התבגרה עם השנים, וכיום מדובר במכונית פחות שובבה ויותר נעימה באופייה. גילה מורגש (מערכת הנעה, בידוד רעשים, מערכות בטיחות), אך עדיין מדובר במכונית מהנה לנהיגה שמציעה את אחת מסביבות הנהג האלגנטיות בסגמנט.

1636094
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:


  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

16 1

דגם מאזדה 2
גרסה 2, אוט', 1.5 ל', Active
מחיר 0
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 10.3
מהירות מרבית (קמ"ש) 188
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 17.5
נפח תא מטען (ליטר) 280
דרגת זיהום אוויר 5

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 2. תשוו עם יונדאי וניו ותחזרו להגיד מה כדאי

    ממ 29 ינואר 2021, 08:27