מאזדה 2 2021 החדשה: מחירון, רשימת גרסאות:
מאזדה 2, 1.5 ל‘, ’דיינמיק‘ — 107,000 ש“ח
מאזדה 2, 1.5 ל‘, ’אלגנט‘ — 110,500 ש“ח
מאזדה 2, 1.5 ל‘, ’פיור ווייט‘ — 115,500 ש“ח

רקע כללי
הדור הנוכחי של מאזדה 2 הוצג לראשונה בשנת 2014, עבר מתיחת פנים ראשונה ב-2017 ושנייה ב-2019. לאחרונה החל שיווקה של ה-2 במהדורתה המחודשת.

מתיחת הפנים השנייה, כך מאזדה, התמקדה בשיפור תנאי המחייה – תוספת חומרי בידוד, חומרי דיפון איכותיים יותר ועוד — לצד שינויי עיצוב קלים שמטרתם להקנות ל-2 הקטנה מראה יותר בוגר ואלגנטי, מתאים לרוח העכשווית השורה על היצרנית.

מאזדה 2 2021 החדשה — חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

במתיחת הפנים הוצגה גרסה היברידית מתונה, הספקה הוא 90 כ"ס וזו אינה מיובאת לישראל. יבואנית מאזדה מתמקדת לכן רק בגרסה המלווה את ה-2 מיומה הראשון, מנוע בנזין אטמוספרי 1.5 ליטר המייצר כעת 116 כ"ס ואליו משודכת תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים.    

בעמידה
השינויים החיצוניים אינם גדולים – שבכה, קישוטי כרום, חישוקים שונים, תאורת לד – ובדיוק כפי שמאזדה כיוונה, אלה מקנים ל-2 השובבה בעבר הופעה אלגנטית ומהוגנת יותר כיום.

מאזדה 2 2021 החדשה — חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

סביבת הנהג לא השתנתה הרבה בעיצובה, וזה טוב. מדובר, עדיין, בעיצוב מקורי ונעים לעין הנעזר באלמנטים לא סימטריים (מיקום פתחי המיזוג) ושימוש במספר חומרים וצבעים ליצירת מקום שנעים לשהות בו. איכות החומרים טובה מהמקובל בסגמנט ברמת הגימור הגבוהה ('פיור וויט'), מקנה הופעה עשירה ומיוחדת. הנדסת האנוש טובה למדי, ורק מסך המולטימדיה נראה מעט קטן ביחס למקובל כיום.

מושב הנהג נוח וקל לייצר תנוחת נהיגה טובה. לא מדובר במכונית מרווחת במיוחד, והדבר מורגש מעט מלפנים, הרבה מאחור. גם תא המטען אינו גדול ביחס למקובל בקטגוריה, ונפחו 280 ליטרים בלבד.

מאזדה 2 2021 החדשה — חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

בעבר ה-2 נחשבה למובילת הסגמנט בכל הקשור למערכות בטיחות מתקדמות, כיום היא מתעלה פחות. במפרט מערכת בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים והתרעה על סטייה מנתיב (ללא תיקון); היעדר התרעה על אי שמירת-מרחק במהירות בין-עירונית מחייב מערכת התרעה בהתקנה מקומית. 

בנסיעה
יחידת ההנעה כאמור כמעט ללא שינוי, 1.5 ליטר, 116 כ"ס; תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. השילוב הזה עובד טוב, המנוע מגיב בזריזות ונכון לטפס לסל“ד גבוה, שם הוא נשמע אך צלילו נעים. פעולת התיבה לרוב חלקה ונעימה. צריכת הדלק טובה – 13.7 ק“מ/ל' במבחן, 17 ק“מ/ל' בשיוט נינוח.

מאזדה 2 2021 החדשה — חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

המתלים כוילו מחדש במסגרת מתיחת הפנים לשיפור נוחות הנסיעה ולפעולה מעודנת יותר. פעולתם של המתלים, בייחוד בעיר, אכן שקטה ורהוטה מאשר בדור היוצא, ונוחות הנסיעה לרוב טובה. מחוץ לעיר ובכביש גלי ה-2 עשויה להיות מעט קופצנית. בידוד הרעשים סביר אם כי מחוץ לעיר נשמעים מדי רעשי רוח וכביש. היכולת הדינמית טובה מאוד, ה-2 פונה היטב ומגיבה בזריזות להפניית הגה.   

לסיכום
מאזדה 2 התבגרה עם השנים, וכיום מדובר במכונית פחות שובבה ויותר נעימה באופייה. גילה מורגש (מערכת הנעה, בידוד רעשים, מערכות בטיחות), אך עדיין מדובר במכונית מהנה לנהיגה שמציעה את אחת מסביבות הנהג האלגנטיות בסגמנט.

מאזדה 2 2021 החדשה — חוות דעת
צילום: מערכת אוטו