המתקפה ההיברידית-נטענת של ב.מ.וו ישראל בעיצומה, וזמן קצר אחרי שהשיקה גרסאות כאלה ל-X1 ול-X3, מגיע תורו של ב.מ.וו X2, מהדורת הקופה האופנתית של X1. הגרסה ההיברידית-נטענת של ב.מ.וו X2, מסומלת 25e, כמו זו ב-X1.

חטיבת הכוח זהה. מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר של ב.מ.וו (3 צילינדרים) מייצר 125 כ"ס, משודך לתיבה אוטומטית 6 הילוכים (ב-1.5 ל' הרגילה, דו-מצמדית עם 7 הילוכים), וזו מניעה את הגלגלים הקדמיים; מנוע חשמלי המייצר 95 כ"ס מניע את הגלגלים האחוריים ליצירת הנעה כפולה; התפוקה המשולבת 220 כ"ס ו-39.2 קג"מ. משקלה של גרסת 25e הוא 1730 ק"ג, 235 ק"ג יותר מאשר הגרסה הרגילה (ופחות מאשר הפער ב-X1).

רמת הגימור זהה. כמו X1 גם X2 מוצע ברמת הגימור 'M ספורט' מצוידת היטב, הכוללת תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, ועוד פריטים רבים שאינם כלולים ב-X2 בגרסת 18i 'וייב' שעולה 264,000 שקלים.

ב.מ.וו X2 - מבחן דרכים (פלאג-אין היברידי, 25e)
צילום: ב.מ.וו

מחירו של X2 בגרסת 25e וב-'M ספורט' הוא 299,000 שקלים – זהה לזה של המקביל, אך מפרט האבזור מעט נחות.   

עיצוב ונראות 
האח הספורטיבי של X1 נראה טוב בהרבה ממנו, בייחוד במדי 'M ספורט' שתורמים להופעה הספורטיבית וכוללים חישוקי "19 נאים ("18 ב-X1). קוסמטיקה זו, שקצת הפריעה ב-X1 בגלל שיצרה מופע נמוך ביחס למקובל ברכב פנאי, דווקא הולמת גרסת פנאי-קופה. החזית האגרסיבית עם החלק השחור במרכז הפגוש והקורה האחורית עם קו השמשה המטפס מעלה יוצרים מראה שנראה אתלטי, ולטעמי נאה מהעיצוב של דגמי הפנאי-קופה הגדולים יותר, X4 ו-X6. 

תא הנוסעים 
סביבת הנהג נאה – גלגל ההגה והמושבים הספורטיביים משתלבים היטב עם חלקי עץ כהה בדיפון. גג הזכוכית גדול ומרשים, אם כי הכיסוי אינו מספיק אטום לאור השמש. המופע הכולל בפנים עשיר פחות מזה שב-X1 המקביל, בעיקר בשל החלפת ריפוד העור הכהה והאיכותי בדמוי-עור בהיר. הערות נוספות לחובת X2: חסר מפתח חכם, מערכת השמע פחות טובה, תפעול הילוכים מההגה בהחלט רצוי.   

ב.מ.וו X2 - מבחן דרכים (פלאג-אין היברידי, 25e)
צילום: ב.מ.וו

קווי סביבת הנהג מוכרים עם צג "8.8 נאה במרכז, שתחתיו בקרת אקלים. תפעול מערכת המולטימדיה ברור, אך דורש שפע לחיצות ועלול להיות מורכב בשילוב 'אפל קארפליי'. למחוונים עיצוב שגרתי והם קריאים, והייתי שמח לתצוגה יותר ברורה של השימוש באנרגיה החשמלית. 

תנוחת הנהיגה טובה, אך אינה מאוד גבוהה. מושבי הספורט נאים, מציעים שפע אפשרויות של כיוון חשמלי, אך אינם נוחים בנסיעות ארוכות וחסרים אפשרות להקשחת המסעד.

רשימת האבזור הבטיחותי כוללת בלימה אוטונומית, ובקרת שיוט אדפטיבית אך רק התרעה על סטייה מנתיב.  

ב.מ.וו X2 - מבחן דרכים (פלאג-אין היברידי, 25e)
צילום: ב.מ.וו

המרחב מאחור סביר; מרווח הרגליים טוב, ומרווח הראש גבולי, בייחוד כאשר מסעד המושב זקוף. נראה גם שפתחי האוורור האחוריים נמוכים מדי.

תא המטען הוקטן במעט (13%) לטובת הסוללות, מ-470 ליטרים ל-410 ליטרים, ועדיין הנפח נאה, המבנה שימושי והתפעול החשמלי של הדלת נוח מאוד. 

מנוע, ביצועים 
סוללה של 10 קוט"ש מבטיחה טווח חשמלי של 46 ק"מ, אך הרכב התעורר כשהוא מדווח על טווח של 39 ק”מ שהתאפסו בסוף על כ-37 ק"מ. ייתכן שהטווח מעט קצר יותר, מכיוון שהרכב הגניב פה ושם קטעי בנזין; במצב רגיל, הרכב נע על חשמל בלבד עד 80 קמ"ש, ואז מנוע הבנזין נכנס בשקט לפעולה. כיבוי מזגן יכול להוסיף 4 ק"מ, אבל לא התכוונו להזיע... 

ב.מ.וו X2 - מבחן דרכים (פלאג-אין היברידי, 25e)
צילום: ב.מ.וו

225 כ"ס מבטיחים האצה של 6.8 שניות ל-100 קמ"ש, וכאשר יש רזרבות חשמליות הרכב זריז ומהנה, אם-כי אינו מרגש בזינוק בגלל השהיה בתחילת תנועה. מנגד, בעליות ארוכות לאחר שהסיוע החשמלי אוזל, היכולת יורדת בהרבה והמהירות אינה כצפוי מרכב המוגדר כקופה. בכל אופן, לרוב הקצב טוב, ההתנהלות מעודנת ולמרות שמדובר במנוע שלושה צילינדרים, כניסתו לפעולה אינה מורגשת.

צריכת הדלק תלויה כמובן ביחס של החלק החשמלי בנסיעה: ב-100 הק"מ הראשונים ראינו  18.5 ק"מ/ל', ונתון זה ירד עם הארכת הטווח ולפי העומס. בתוואי מבחן מאומץ הייתה הצריכה 11 ק"מ/ל' עם סיוע חשמלי, 10 ק"מ/ל' בלעדיו; בשיוט רגוע, חלקו ללא מיזוג, 13 ק"מ/ל'. מכל הדלק הוקטן בהרבה (30%) בגלל הסוללות, מ-51 ל-36 ליטרים, והדבר מפריע. 

נוחות, התנהגות 
כיול המתלים נוקשה ועם צמיגים בחתך נמוך, הרכב התקשה על שיבושים קלים ובינוניים בעיר והעביר יותר מדי מהם פנימה. מחוץ לעיר המצב השתפר, אך שקעים וחיבורי כביש מורגשים, ועל גלי כביש הוא קיפץ מדי. בנוסף, בלטו בכביש הבין-עירוני גם רעשי אספלט חזקים. 

ב.מ.וו X2 - מבחן דרכים (פלאג-אין היברידי, 25e)
צילום: ב.מ.וו

בשביל מפולס נוחות הנסיעה הייתה נעימה במפתיע, אך על פגמים גדולים וביחוד שקעים הנוקשות הורגשה. העולם מעבר לאספלט אינו מגרש הבית של הרכב. 

כמו ב-X1, ניתן לפרקים לבחור בין הנעה אחורית (חשמל בלבד), קדמית (בנזין בלבד) וכפולה (שניהם). בנהיגה בעומס דינמי תוספת המשקל מורגשת, וכך הנטייה להרחבת קו הפנייה. אך התגובות להרפיה מהמצערת נכונות והרכב אוהב להדק קו ולפסוע באופן מהנה. האיזון בין הצירים תלוי גם באנרגיה שנותרה לתפעול המנוע האחורי: כשיש חשמל הרכב הרבה יותר זריז וגם יותר מהנה בהתנהגות ובכוח לצאת מהפניות. 

להיגוי פעולה מהירה מאשר ב-X1, והרכב נכנס לפנייה באופן נחוש יותר. תחת עומס נוצר לעיתים שינוי לא ברור במשקל ההגה. יחסית לקצב לו מסוגל הרכב ובהינתן משקלו, הבלמים חסרי נשיכה. 

ב.מ.וו X2 - מבחן דרכים (פלאג-אין היברידי, 25e)
צילום: ב.מ.וו

מחיר, תמורה 
לעיצוב של X2 היה מחיר לא רק במרחב ביחס ל-X1, אלא גם במפרט האבזור ביחס למחיר הרכב. לגרסה הנטענת, שמחירה כאמור, 299,000 שקלים, תמורה עדיפה בהרבה ביחס לאבזור והיא מצוידת בחטיבת כוח עדיפה. כעת, האבזור הולם יותר הן את ההופעה והן את המחיר.

בהשוואה בין שני דגמי הפנאי הקומפקטיים של ב.מ.וו, X2 מושך יותר את הרגש בזכות העיצוב, X1 פונה יותר להיגיון בגלל המבנה. התמורה של גרסה זו כאמור עדיפה, אך המחיר עדיין אינו נמוך. 

למסכת השיקולים הלקוח הפוטנציאלי צריך להכניס את השימוש בפועל של X2 במהדורתו ההיברידית; פוטנציאל החיסכון יוגשם בנסיעות יומיומיות קצרות, ולא בגיחות ארוכות מחוץ לעיר. חשבתם שהחיים פשוטים?

ב.מ.וו X2 - מבחן דרכים (פלאג-אין היברידי, 25e)
צילום: ב.מ.וו