סקודה קאמיק 2021 החדש – חוות דעת - אוטו

סקודה קאמיק 2021 החדש: מחירון, רשימת גרסאות
קאמיק 1.0 ל', 'אמבישן' – 125,000 שקלים
קאמיק 1.0 ל', 'סטייל' – 135,000 שקלים
קאמיק 1.5 ל', 'אמבישן' – 131,000 שקלים
קאמיק 1.5 ל', 'סטייל' – 141,000 שקלים
 
רקע כללי
סקודה קאמיק, רכב הפנאי הקטן (B-SUV) של סקודה שהוצג ב-2019, גדול משמעותית לא רק מהדגמים המקבילים לו בקבוצת פולקסווגן, סיאט ארונה, פולקסווגן T-קרוס, אלא בקצת גם מקארוק, דגם הפנאי הקומפקטי (C-SUV) של סקודה עצמה. הבסיס של קאמיק הוא אותה רצפה המשרתת גם את סקאלה, ויש לו אותו בסיס גלגלים ארוך של 265 ס"מ.

1629250
צילום: איתמר רותם
 
במפרט ההנעה אין הפתעות: מנועי טורבו-בנזין 1.0 ליטר 115 כ"ס או 1.5 ליטר 150 כ"ס, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים, הנעה קדמית. הדגם מוצע בשתי רמות גימור: 'אמבישן' ו'סטייל'.
 
בעמידה  
לקאמיק חזית אופיינית למשפחת סקודה, ולחלק האחורי מראה מיוחד ונאה, וחישוקי "17 נאים מוסיפים אף הם לעיצוב הכולל. קאמיק נראה גדול ביחס למקובל בקטגוריה (כי הוא כזה), אבל גם נמוך ו"סטיישני"; הוא אינו נראה רכב פנאי מובהק.  
 
1629259
צילום: איתמר רותם

סביבת הנהג דומה בעיצובה לזו שבסקאלה, והיא נראית נאה מהמקובל בקטגוריה ואיכותה טובה. לאחרונה נוסף גלגל הגה חדש ומאוד יפה וניתן לקבל גג זכוכית ענק (5000 שקלים). גם דיפון הדלתות נאה, ובצד הנהג יש בו מסתור למטרייה. המולטימדיה החדשה של קבוצת פולקסווגן עם צג "8 מעשירה את האווירה וברוב סוגי השימוש היא נוחה לתפעול. חבל רק שחלק ממרכיבי התפעול של בקרת האקלים נעשה רק דרך הצג. ברמת הגימור 'סטייל' גם מחוונים מוקרנים המשדרגים את ההופעה וגם מפתח חכם. מפרט הבטיחות עשיר כבר בגרסה הבסיסית, וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים.

1629264
צילום: איתמר רותם
 
תנוחת נהיגה אינה גבוהה, כך שגם ממושב הנהג לא נוצרת התחושה האופיינית לדגמי פנאי. ליושבים מאחור מרחב מצוין, מושב נוח וגם פתחי אוורור. תא המטען, 363 ליטרים, גדול, נוח להטענה ולשימוש ושופע פתרונות אחסון.

1629266
צילום: איתמר רותם
 
בנסיעה  
לגרסת הכניסה מנוע טורבו-בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים, תיבה דו-מצמדית, ומשך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 10 שניות. השילוב הזה מסדר לקאמיק יכולת תנועה זריזה ברוב המצבים, כולל עקיפות מהירות, ורק תחת עומס כבד מורגשת מגבלת ההספק. לעיתים העברת התפוקה אינה חלקה, ובעיר מערך הדימום/התנעה פעלתן מדי, דבר המוצא ביטוי עם התנעת המנוע באופן לא נעים. מנוע ה-1.5 ל' (טורבו בנזין, 150 כ"ס) מציע כבר ביצועים טובים ממש, גם בעומס. צריכת הדלק במבחן עמדה על 13.6 ק"מ/ל' במקרה של המנוע הקטן, 12.3 ק"מ/ל' מכובדים במקרה של המנוע הגדול.
 
בעיר נוחות הנסיעה אינה מרשימה, גם כי פגמים קטנים ובינוניים מורגשים מדי וגם כי רעשי המתלים נשמעים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, אך שאון הכביש והרוח בולטים. בשבילי עפר הוא מתמודד באופן נאה עם אבנים קטנות.

1634330
צילום: יואל פלרמן
 
לקאמיק יכולת דינמית טובה, הוא משלב אחיזה טובה עם תגובות צפויות וברורות להיגוי ולבלמים.
 
לסיכום  
כאשר החל שיווקו של קאמיק הוא היה יקר ממתחריו – החל מ-125,000 שקלים ועד 141,000 שקלים – אך כעת, עם ההתייקרות של דגמי פנאי קטנים, מחירו של קאמיק כבר אינו כה יוצא דופן. לכשעצמו, קאמיק משלב ממדים גדולים, מרחב טוב, ואבזור עשיר, ומדובר ללא ספק במתחרה בולט ביותר בקטגוריה.

1634354
צילום: יואל פלרמן

שווה לשקול גם:

}
מחיר
144990
החל מ- 1,531 ₪
שנת דגם
2021
שווי שימוש רציף
3595
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2019

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

}
אורך
424
רוחב
179
גובה
155
משקל
1277
בסיס גלגלים
265
נפח תא מטען (ליטר)
363
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
205/55/17

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1498
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
25.4
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.4
מהירות מרבית (קמ"ש)
212
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
צריכת דלק - עירונית
צריכת דלק - ממוצעת
15.8
דרגת זיהום אוויר
9
צריכת דלק - אמיתית
12.8
צריכת דלק - מבחן אוטו
12.3

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
9
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
אין
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, ניטור מרחק מלפנים, זיהוי הולכי רגל, מערכת Hill Hold Control לסיוע בעת זינוק בעלייה

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
לוח מחוונים דיגיטלי " 10.25, 8 רמקולים, בורר מצבי נהיגה, העברת הילוכים מההגה, תא טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, חלונות אחוריים כהים, מראות צד עם מפשיר אדים והכהיה אוטומטית בצד הנהג, פנסים אחוריים Full-LED עם איתות אחורי דינמי, פסי נשיאה בגג הרכב
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם
  • צילום: איתמר רותם

24 1

דגם סקודה קאמיק
גרסה קאמיק 1.0 ל' טורבו, אוט', Ambition
מחיר 126990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 10.0
מהירות מרבית (קמ"ש) 193
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 16.9
נפח תא מטען (ליטר) 363
דרגת זיהום אוויר 10

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 5. לקראת סוף השנה נשיק את ה־Aion V, דגם חשמלי נוסף בסדרת Aion, הממוצב, מבחינת מידות מעל ה־GE3, שמשווק כיום בישראל, ומתחת ל־Aion LX. דגם זה צפוי להגיע לישראל לקראת סוף שנת 2021.

    הולה 28 דצמבר 2020, 20:28

  2. 2. לא הבנתי (גם עיצובית) את קטע של ציור של שעון אנלוגי על מסך המולטימדיה אופנה בכל הרכבים כמעט....

    לא מבין !! 28 דצמבר 2020, 15:47

  3. 1. קמיק קמיק קמיק לבריאות

    קרמיט הצפרדע 28 דצמבר 2020, 10:41