תחרות אוטו השנה 2021 הגיעה לסיומה, ואיתה מגיעות ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות, לצד ההכרזה על הזוכה הגדול בתואר ’אוטו השנה 2021‘. בכל קטגוריה עלו לגמר מספר מצומצם של מתמודדים סופיים, מתוכם נבחר אחד.

השנה, הזוכה בתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021 בסגמנט המסחריות הקלות' הוא — סיטרואן ברלינגו.

1623562
צילום: עמית אגרונוב

סיטרואן ברלינגו הראשון (1996) היה זה שייסד את סגמנט המסחריות הקלות כפי שאנו מכירים אותו כיום עם תפיסה חכמה, שימושית ויעילה כמותה טרם ראינו. התעשייה ראתה והגיבה עם מתחרים שעוקבים אחרי המתכון המוצלח של ברלינגו המקורי.

1623565
צילום: עמית אגרונוב

סיטרואן כמובן לא שקטה על השמרים, מאז ועד היום היא משייפת ומלטשת את הרעיון המקורי ומציגה מהדורות מעודכנות ומשופרות שלו. בשנת 2018 הוצג דור שלישי לברלינגו, חדש לגמרי על בסיס פלפורטמה עדכנית ומודרנית של קבוצת PSA שלוקחת את כל העסק עוד צעד קדימה.

1623564
צילום: עמית אגרונוב

חיצונית ברלינגו החדש מציג הופעה עדכנית ונראה, כמעט מיניוואנית במבט מהחזית — וזו מחמאה גדולה מאוד לרכב מסחרי במהותו. רמות הגימור הגבוהות מוסיפות אלמנטי עיצוב שמסייעים להקליל את המראה כמו חבילות ה“צבע“ המופיעות בפגושים וחיפויי הפלסטיק הנאים והמעוצבים בצדדים. הוא גם מוצע בצבעים נועזים ומעניינים שלא תמיד ניתן למצוא אצל המתחרים — ירוק, כחול, אדום ועוד.

1623571
צילום: עמית אגרונוב

סביבת הנהג היא שדרוג של ממש ביחס למקובל בסגמנט. עיצובה תכליתי והחומרים נוקשים לטובת עמידות, אבל פה בערך נגמרת התחושה ה“מסחרית“. ראשית ישנם צמד מושבי ”קפטן“ מלפנים, נוחים, מרווחים ונאים למראה. ברמות הגימור הגבוהות ישנם כמה צבעים המופיעים בריפוד, דיפונים וידיות הדלתות ליצירת אווירה נעימה יותר. במרכז ישנה מערכת מולטימדיה שמוסיפה לתחושה המודרנית. מעל הכל, וזה באמת חשוב עבור הנהג העובד, יש המון תאי אחסון שימושיים לכל צורך הגיוני.

1623573
צילום: עמית אגרונוב

ואם עסקנו בשימושיות — ברלינגו ממש מצטיין בכך. כבר בגרסתו הרגילו ברלינגו מציע תא המטען ענק  (597 ל‘), בעל פתח רחב ונגישות טובה מאוד. יש אפשרות למיקום מדף בשני גבהים וכתלות בגרסה (M1 או N1) ניתן לקבל את ברלינגו עם רשת מתכת המפרידה בין חלל המטען לחלל הנוסעים ומאפשרת וורסטיליות גבוהה.

1623577
צילום: עמית אגרונוב

ברלינגו מוצע בארץ במספר סידורים המתאימים למצבים שונים. המרכב ה“רגיל“ מוצע כאמור בגרסת N1 הפונה יותר לכיוון העבודה בעלת מתלים מוקשחים וכושר העמסה מוגבר — עד 829 ק“ג, מהגבוהים בסגמנט. לצד גרסה זו מוצעת M1 הדו-שימושית ומתאימה למי שמחפש שילוב בין עבודה למשפחה ומציעה נוחות נסיעה משופרת. כן מוצעת גם גרסת מקסי ארוכה עם 7 מושבים, חלל הטענה כביר (850 ל‘ עד 2,693 ל‘) וכושר העמסה מכובד של 705 ק“ג. 

1623578
צילום: עמית אגרונוב

היצע המנועים כולל אחד בשני הספקים — מדובר במנוע ה-1.5 ל‘, טורבו-דיזל, החדש והמוכר של היצרנית המפיק 100 כ“ס או 130 כ“ס. לגרסה הראשונה תיבה ידנית, השניה מוצעת בארץ עם תיבה אוטומטית בעלת לא פחות מ-8 יחסי העברה.

1623580
צילום: עמית אגרונוב

בקיצור, ברלינגו שומר על המתכון המוכר והמוצלח שמלווה אותו מתחילת דרכו. הוא תוכנן מהיסוד כרכב המתאים לשימוש מסחרי, עם מחשבה על איכות החיים של הנהג והנוסעים. מגוון רחב של גרסאות הופך אותו לפתרון יעיל עבור מספר רחב מאוד של לקוחות. מדובר ברכב מסחרי ששומר על איכות חיים גבוהה יחסית למקובל בתחום מבלי לוותר על כושר העבודה. לכן ברלינגו ראוי לטעמנו לזכות בתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021 בסגמנט המסחריות הקלות‘.

1623561
צילום: עמית אגרונוב