סיטרואן ברלינגו — אוטו השנה 2021 בסגמנט מסחריות קלות - אוטו

תחרות אוטו השנה 2021 הגיעה לסיומה, ואיתה מגיעות ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות, לצד ההכרזה על הזוכה הגדול בתואר ’אוטו השנה 2021‘. בכל קטגוריה עלו לגמר מספר מצומצם של מתמודדים סופיים, מתוכם נבחר אחד.

השנה, הזוכה בתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021 בסגמנט המסחריות הקלות' הוא — סיטרואן ברלינגו.

1623562
צילום: עמית אגרונוב

סיטרואן ברלינגו הראשון (1996) היה זה שייסד את סגמנט המסחריות הקלות כפי שאנו מכירים אותו כיום עם תפיסה חכמה, שימושית ויעילה כמותה טרם ראינו. התעשייה ראתה והגיבה עם מתחרים שעוקבים אחרי המתכון המוצלח של ברלינגו המקורי.

1623565
צילום: עמית אגרונוב

סיטרואן כמובן לא שקטה על השמרים, מאז ועד היום היא משייפת ומלטשת את הרעיון המקורי ומציגה מהדורות מעודכנות ומשופרות שלו. בשנת 2018 הוצג דור שלישי לברלינגו, חדש לגמרי על בסיס פלפורטמה עדכנית ומודרנית של קבוצת PSA שלוקחת את כל העסק עוד צעד קדימה.

1623564
צילום: עמית אגרונוב

חיצונית ברלינגו החדש מציג הופעה עדכנית ונראה, כמעט מיניוואנית במבט מהחזית — וזו מחמאה גדולה מאוד לרכב מסחרי במהותו. רמות הגימור הגבוהות מוסיפות אלמנטי עיצוב שמסייעים להקליל את המראה כמו חבילות ה“צבע“ המופיעות בפגושים וחיפויי הפלסטיק הנאים והמעוצבים בצדדים. הוא גם מוצע בצבעים נועזים ומעניינים שלא תמיד ניתן למצוא אצל המתחרים — ירוק, כחול, אדום ועוד.

1623571
צילום: עמית אגרונוב

סביבת הנהג היא שדרוג של ממש ביחס למקובל בסגמנט. עיצובה תכליתי והחומרים נוקשים לטובת עמידות, אבל פה בערך נגמרת התחושה ה“מסחרית“. ראשית ישנם צמד מושבי ”קפטן“ מלפנים, נוחים, מרווחים ונאים למראה. ברמות הגימור הגבוהות ישנם כמה צבעים המופיעים בריפוד, דיפונים וידיות הדלתות ליצירת אווירה נעימה יותר. במרכז ישנה מערכת מולטימדיה שמוסיפה לתחושה המודרנית. מעל הכל, וזה באמת חשוב עבור הנהג העובד, יש המון תאי אחסון שימושיים לכל צורך הגיוני.

1623573
צילום: עמית אגרונוב

ואם עסקנו בשימושיות — ברלינגו ממש מצטיין בכך. כבר בגרסתו הרגילו ברלינגו מציע תא המטען ענק  (597 ל‘), בעל פתח רחב ונגישות טובה מאוד. יש אפשרות למיקום מדף בשני גבהים וכתלות בגרסה (M1 או N1) ניתן לקבל את ברלינגו עם רשת מתכת המפרידה בין חלל המטען לחלל הנוסעים ומאפשרת וורסטיליות גבוהה.

1623577
צילום: עמית אגרונוב

ברלינגו מוצע בארץ במספר סידורים המתאימים למצבים שונים. המרכב ה“רגיל“ מוצע כאמור בגרסת N1 הפונה יותר לכיוון העבודה בעלת מתלים מוקשחים וכושר העמסה מוגבר — עד 829 ק“ג, מהגבוהים בסגמנט. לצד גרסה זו מוצעת M1 הדו-שימושית ומתאימה למי שמחפש שילוב בין עבודה למשפחה ומציעה נוחות נסיעה משופרת. כן מוצעת גם גרסת מקסי ארוכה עם 7 מושבים, חלל הטענה כביר (850 ל‘ עד 2,693 ל‘) וכושר העמסה מכובד של 705 ק“ג. 

1623578
צילום: עמית אגרונוב

היצע המנועים כולל אחד בשני הספקים — מדובר במנוע ה-1.5 ל‘, טורבו-דיזל, החדש והמוכר של היצרנית המפיק 100 כ“ס או 130 כ“ס. לגרסה הראשונה תיבה ידנית, השניה מוצעת בארץ עם תיבה אוטומטית בעלת לא פחות מ-8 יחסי העברה.

1623580
צילום: עמית אגרונוב

בקיצור, ברלינגו שומר על המתכון המוכר והמוצלח שמלווה אותו מתחילת דרכו. הוא תוכנן מהיסוד כרכב המתאים לשימוש מסחרי, עם מחשבה על איכות החיים של הנהג והנוסעים. מגוון רחב של גרסאות הופך אותו לפתרון יעיל עבור מספר רחב מאוד של לקוחות. מדובר ברכב מסחרי ששומר על איכות חיים גבוהה יחסית למקובל בתחום מבלי לוותר על כושר העבודה. לכן ברלינגו ראוי לטעמנו לזכות בתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021 בסגמנט המסחריות הקלות‘.

1623561
צילום: עמית אגרונוב

שווה לשקול גם:

}
מחיר מחירון
-
לקבלת הצעה
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
אחריות
ללא
שנת השקת הדגם
2008

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
מיקרוואן
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

}
אורך
440
רוחב
185
גובה
188
משקל
1398
בסיס גלגלים
278
נפח תא מטען (ליטר)
597
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
3000
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
205/60/16

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1499
סוג מנוע
טורבו דיזל
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
75
סל"ד להספק מירבי
3500
מומנט מירבי (קג"מ)
23.4
סל"ד למומנט מירבי
1750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
16.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
152
תיבת הילוכים
ידנית
מספר הילוכים
5

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
25.0
צריכת דלק - עירונית
19.6
צריכת דלק - ממוצעת
22.7
דרגת זיהום אוויר
12
צריכת דלק - אמיתית
19.3
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
אין
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, מערכת עזר לזינוק בעליה

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
אין
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
2
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
אין
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
אין
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
דלת צד אחורית אחת
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב
  • צילום: עמית אגרונוב

21 1

דגם סיטרואן ברלינגו
גרסה ברלינגו 1.5 ל' דיזל (75 כ"ס), ידני, Live
מחיר
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 16.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 152
תיבת הילוכים ידנית
צריכת דלק - ממוצעת 22.7
נפח תא מטען (ליטר) 597
דרגת זיהום אוויר 12

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות