סוזוקי ג‘ימני — אוטו השנה 2021 בסגמנט רכבי שטח - אוטו

תחרות אוטו השנה 2021 הגיעה לסיומה, ואיתה מגיעות ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות, לצד ההכרזה על הזוכה הגדול בתואר ’אוטו השנה 2021‘. בכל קטגוריה עלו לגמר מספר מצומצם של מתמודדים סופיים, מתוכם נבחר אחד.

השנה, הזוכה בתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021 בסגמנט רכבי שטח' הוא — סוזוקי ג‘ימני.

1619702
צילום: מערכת אוטו

זה לא סוד שאנחנו אוהבים את סוזוקי ג‘ימני, רכב השטח הקטן והממזרי של היצרנית היפנית. בשנה שעברה הוא היה מבין הפיינליסטים שעלו לגמר על הפרס הגדול בתחרות אוטו השנה. מה הופך אותו לכל כך מיוחד וקסום בעינינו?

1619704
צילום: מערכת אוטו

נתחיל מהנראות, לא בגלל שאנחנו שטחיים, אלא פשוט כי באמת שאי אפשר להתעלם מעיצובו של ג‘ימני. ההופעה של ג‘ימני פשוט מקסימה, משלבת בין רטרו למודרני ועם המון קריצות נוסטלגיות לעולם השטח בכלל, ועולמה של סוזוקי בפרט. הקווים הרבועים, השבכה השחורה, בתי גלגלים המנופחים והגלגל התלוי מאחור — וכל זה באריזה כל כך קטנה וצבעונית הופכים אותו למראה משובב עיניים ומרומם לב. לא הגזמנו.

1619701
צילום: מערכת אוטו

גם כניסה לסביבת הנהג ממשיכה את מוטיב הרטרו-קשוח של ג‘ימני. ישנם אלמנטים רבועיםמ גדולים לכל רוחבו של התא, ברגי אלן בולטין וחשופים ולוח מחוונים שלגמרי נותן כבוד לזה של הסמוראי הראשון. 

1619700
צילום: מערכת אוטו

העניין הוא שג‘ימני הקודם, וסמוראי שהיה לפניו, היו כלים ספרטניים ולא ממש נעימים בנסיעה. ג‘ימני החדש מטפל בדיוק בנקודות הללו — סביבת הנהג שתוארה קודם משלבת גם אלמנטים מודרניים המתבקשים כיום כמו מערכת מולטימדיה מתקדמת, מושבים טובים מבעבר ובכלל איכות החיים על סיפונו מתאימה לעידן המודרני. התקופה בה הדרך לשטח הייתה קשה ומאתגרת כמו השטח עצמו נגמרה.

1619707
צילום: מערכת אוטו

בסוזוקי לא הסתפקו רק בעיצוב — יש גם תוכן. למרות מידותיו הקטנות מדובר ברכב שטח של ממש עם שלדת סולם קשוחה, שני סרנים חיים, שלושה מצבי הנעה (אחורית, כפולה עם מצב גבוה ונמוך) ונתוני מרכב מצוינים — מרווח הגחון הוא 21 ס“מ (2 יותר מבדור הקודם) וזוויות המרכב הן 37 מעלות בגישה, זוית בטן של 152 מעלות וזווית נטישה של 49 מעלות.

1619705
צילום: מערכת אוטו

כל אלה בתוספת משקלו הצנוע של הג‘ימני הופכים אותו לרכב רב יכולת בשטח. ג‘ימני, כבר במצבו הטבעי עם יציאתו מהמפעל, יכול להרחיק אל השטח הרבה יותר מכל רכב פנאי שבסביבה. אין לו במה להתבייש גם אל מול רכבי שטח גדולים ויקרים בהרבה ממנו — הוא פשוט מצוין בשטח, רכב טיולים אמיתי, קטן וממזר.

1628941
צילום: אלי שאולי

בקיצור, סוזוקי ג‘ימני החדש שומר על כל מה שאהבנו בג‘ימני — מימדים צנועים, משקל קליל ויכולת שטח אדירה. בנוסף ג‘ימני החדש משפר היכן שהיה צריך — בביצועים, בבטיחות, בנוחות ואיכות החיים. לכל זה הוא מוסיף טונות של קסם אישי בזכות עיצוב מוצלח לחוץ ולפנים. והדובדבן הוא המחיר — נמוך ביותר ממחצית מרכב עם יכולות שטח דומות. ולכן, סוזוקי ג‘ימני הוא הזוכה שלנו בתואר ’אוטו השנה 2021 בסגמנט רכבי השטח‘.

1628944
צילום: אלי שאולי

שווה לשקול גם:

}
מחיר
149990
החל מ- 1,583 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3720
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2018

תיאור

}
מקומות ישיבה
4
מספר דלתות
3
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

}
אורך
365
רוחב
164
גובה
172
משקל
1110
בסיס גלגלים
225
נפח תא מטען (ליטר)
85
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
377
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
40

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
195/80/15

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1462
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
100
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
13.0
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
17.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
145
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
4

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
14.4
צריכת דלק - עירונית
11.9
צריכת דלק - ממוצעת
13.3
דרגת זיהום אוויר
7
צריכת דלק - אמיתית
10.1
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
3 כוכבים
בלמים
ABS + EBD
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי-שמירת מרחק, בקרת מהירות במורד

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
אין
מסך מולטימדיה
אין
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
אין
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
2
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
מושבים קדמיים
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
כיסוי מרכז גלגל חלופי בצבע הרכב, מסילות גג ןמחוון מצב הילוך
אבזור נוסף בתשלום
צביעה דו-גוונית

  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן
  • צילום: נועם עופרן

23 1

דגם סוזוקי ג'ימני
גרסה ג'ימני 1.5 ל' אוט', GLX
מחיר 149990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 17.2
מהירות מרבית (קמ"ש) 145
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 13.3
נפח תא מטען (ליטר) 85
דרגת זיהום אוויר 7

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 22. מילה אחת לא נאמרה על המנוע . מעניין למה .

    דניאל 13 אפריל 2021, 08:13

  2. 6. למה כל כך יקר הרכב הזה.

    קובי 11 אפריל 2021, 16:13