אודי Q2 - מבחן דרכים (35TFSI, מתיחת פנים) - אוטו

ב-2016 השיקה אודי את אודי Q2, רכב פנאי קטן (B-SUV), קטן וזול מ-Q3 המבוסס והוותיק ממנו. חמש שנים אחרי, החלה אודי ישראל בשיווק הגרסה המחודשת. 

הקשר, פרטים
עיקר השינויים בחזית מחודשת עם שבכה בולטת יותר ותאורת לד מעודכנת, הפגושים חדשים ואלה הוסיפו לאורכו 1.7 ס"מ, ל-421 ס"מ. מאחור החלק התחתון של הפגוש נראה שונה עם קו רוחבי המקשר בין שני חלקים בולטים, ואלה מתקשרים לדמויי כונסי האוויר מלפנים. 

הדגם משווק בישראל רק בגרסת 35 עם מנוע הטורבו-בנזין 1.5 ליטר המוכר המייצר 150 כ"ס; עד כה הוצעה גם גרסת 1.0 ליטר מוזלת.  

1643067
צילום: מערכת אוטו

רכב הפנאי הקטן של אודי מוצע ב-3 רמות אבזור: 'טק פק' שמחירה 190,000 שקלים,  'קומפורט' ב-198,000 שקלים, 'לקשרי' ב-210,000 שקלים. כבר ברמה הגימור הבסיסית חישוקי "16, צג "8.3. ב'לקשרי' שנבחנה גם גג זכוכית, מפתח חכם. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה. 

עיצוב, נראות 
השינויים החיצוניים אינם גדולים, וכדי לזהות את ההבדלים צריך להכיר את הדגם או להעמיד את הגרסה המחודשת לצד הקודמת. יצירת הרווח בין מכסה המנוע לשבכה, על-ידי הצרת החלק העליון של מסגרת השבכה, אינה מוצלחת לטעמי, מכיוון שנראה כאילו מכסה המנוע אינו סגור לגמרי. איכשהו אני לא בטוח שהמהדורה המחודשת נאה מזו המקורית, בייחוד כאשר חישוקי ה-"16 (עד כה "17 ברמות הגימור הגבוהות) נראים קטנים על הרכב, וקצות המפלטים שבלטו בעבר מוסתרים כעת.  

1643069
צילום: מערכת אוטו

סביבת נהג, תא נוסעים 
סביבת הנהג דומה מאוד לזו המקורית, גם לזו של A3 הקודמת, וזו יוצרת אווירה נעימה, גם בזכות תאורת האווירה הצבעונית והגרפיקה הייחודית. עם זאת, העיצוב מתחיל להתיישן, בייחוד על רקע סביבת הנהג בדגמים חדשים כמו A3, גם בגלל שצג ה-"8.3, נראה קטן והתצוגה אינה עדכנית. מנגד, סביבת הנהג נראית חסונה יותר והנדסת האנוש טובה יותר, דבר המוצא ביטוי במחוונים הברורים, אם-כי אלה חסרים אפשרויות ומידע כמו שיש בדגמים אחרים של קבוצת פולקסווגן. היינו מצפים לדיפון רך ואיכותי יותר בדלתות, ואם כי האבזור סביר, חסרים במפרט מרכיבים כמו תפעול חשמלי למושבים, אפילו מצלמת נסיעה לאחור.

תנוחת הנהיגה טובה למדי, גם אם אינה גבוהה כמתבקש ברכב פנאי. במושב הנהג, כאמור רק בכיוון ידני, אין הקשחה לתמיכת גב אבל הוא נוח. 

מאחור המרחב נאה, מרווחי הרגלים טובים מאוד, מרווח הראש פחות. לתא המטען נפח גדול של 405 ליטר והמבנה שלו שימושי. 

1643077
צילום: מערכת אוטו

מנוע, ביצועים 
מנוע ה-1.5 ליטר המוכר מייצר 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, משודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. הביצועים טובים: 8.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 217 קמ"ש.

הרכב זריז, והדבר מוצא ביטוי בעיקר כאשר חטיבת הכוח במצב 'ספורט'; התיבה קצת פחות "נתקעת" בהילוכים גבוהים ומגיבה מהר יותר, משלבת להילוכים נמוכים כשצריך באופן מיידי יותר. היכולת טובה בכל מצב, ואין בעיה לעקוף במהירות או לשמר קצב טוב בעלייה גם מבלי שהמנוע יתאמץ יותר מדי. נראה גם שאין ממש טעם לקחת אותו לסל"ד גבוה, שם הוא מייצר יותר רעש מאשר דחף, ובכל מקרה הצליל שם אינו מזמין במיוחד. 

בשבילים ובגלל התיבה, התגובה למצערת עדינה עצבנית מדי, אינה חלקה כנדרש וקשה לדייק עימה. מנגד, ממש עם זינוק במצערת מלאה נוצרת השהיה. בדגמים החדשים של קבוצת פולקסווגן התיבה הזו פועלת באופן חלק בהרבה. 

1643071
צילום: מערכת אוטו

אודי Q2 היא מכונית חסכונית. ביום מבחן בתנאים מכבידים עמדה הצריכה על 13.5 ק"מ/ל', ובשיוט בין-עירוני נרשמו 16.5 ק"מ/ל'. 

נוחות, התנהגות 
כיול המתלים קשיח יחסית, ובעיר הדבר מוצא ביטוי בכך שפני כביש מחוספסים ושיבושים קטנים מורגשים, אם-כי לא באופן שמאוד מפריע. מחוץ לעיר שוב מורגשים הפגמים הקטנים, אך המינון מופחת. רעשי הכביש והרוח הם ברמת הסביר.

בשבילים הזרועים באבנים גדולות ובבורות מצהיר ה-Q2 שזה לא ביתו, הוא אינו מפגין את החוסן הנדרש ותנועה זהירה עדיפה. בשבילים כבושים ניתן לייצר קצב מהיר. 

1643070
צילום: מערכת אוטו

ה-Q2 מתנהל בכביש מפותל באופן קליל, מגיב היטב להפניות ההגה ולהרפיות מצערת, ובקרת היציבות מסייעת לעיתים בהידוק הקווים. עם זאת, האחיזה שמעניקים הצמיגים אינה גבוהה במיוחד. ההגה המהיר דורש הסתגלות ליחס המשתנה, והדבר מקשה על דיוק בתחילת הדרך. אבל כשמסתגלים, נהנים מיכולת הפניה נחושה. הבלמים פעלו באופן צפוי והדרגתי.

מערך הבטיחות הפגין נוכחות רבה מדי; התעקש לנופף באצבע ולהעיר שהרכב אינו נע במרכז הנתיב, ותיקון הסטייה היה פעלתן מדי.

1643068
צילום: מערכת אוטו

מחיר, תמורה 
למרות הצלחתו בעולם, Q2 נותר באופן מפתיע למדי ללא מתחרים ישירים, וכך גם בארץ. כעת, בהיעדר גרסת 1.0 ליטר, מחירו כבר אינו זול – החל מ-190,000 שקלים ועד ל-210,000 שקלים לרכב בו נהגנו.

עם זאת, וביחס למותגי היוקרה המבוססים, כולל אודי עצמה, מדובר באחד מהדגמים הזולים ביותר של מותג יוקרה, והתמורה מחוזקת גם בגלל שממדיו ממקמים אותו על גבול האזור הקומפקטי, גם בגלל שיחידת ההנעה שלו אופיינית לסגמנט הגדול יותר. אודי Q2 מבוסס על אותה רצפה ששירתה את A3 קודמת, זול מ-A3 חדשה וגם ממתחרותיה הגרמניות. כל אלה יבטיחו לו מקום של כבוד בטבלת המכירות של אודי.

1643074
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

}
מחיר
210000
החל מ- 2,217 ₪
שנת דגם
2021
שווי שימוש רציף
5208
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

}
אורך
421
רוחב
179
גובה
148
משקל
1380
בסיס גלגלים
259
נפח תא מטען (ליטר)
405
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1050
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
215/60/16

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1498
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
25.5
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.6
מהירות מרבית (קמ"ש)
218
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
צריכת דלק - עירונית
צריכת דלק - ממוצעת
16.4
דרגת זיהום אוויר
7
צריכת דלק - אמיתית
13.3
צריכת דלק - מבחן אוטו
13.5

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
ניטור מרחק מלפנים

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
גג שמש פנוראמי לא נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בלם יד חשמלי, מראה פנימית נגד סינוור, בקרת אקלים מפוצלת, גימורי אלומיניום בתא הנוסעים, מראות צד מחוממות, להב בגוון כסוף מטאלי
אבזור נוסף בתשלום
מצלמת רוורס, מערכת זיהוי רכב בשטח מת, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

13 1

דגם אודי Q2
גרסה Q2 TFSI אוט', 1.5 ל' טורבו, Teck Pack
מחיר 190000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 8.6
מהירות מרבית (קמ"ש) 218
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 16.6
נפח תא מטען (ליטר) 405
דרגת זיהום אוויר 7

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 13. 210,000 ש"ח על צעצוע רק בישרא-הל

    גילי 2 מאי 2021, 20:19

  2. 12. מראה מביך ומזעזע . מי יקנה ? מה זה??????

    רם 30 אפריל 2021, 21:37

  3. 11. הצורה שלו נראת מזעזעת

    ברק 29 אפריל 2021, 17:28

  4. 7. רכב עגלה בלי כלום במחיר 20 אלף מעל טסלה

    רק טסלה 28 אפריל 2021, 17:17