סיאט ארונה 2021 המחודש: רשימת גרסאות, מחירון
סיאט ארונה 1.0 ל' טורבו, אוטו', 'סטייל' – 115,000 שקלים
סיאט ארונה 1.0 ל' טורבו, אוטו', 'FR' – 125,000 שקלים

סיאט ארונה הוא רכב הפנאי הקטן (B-SUV) הראשון של החברה הספרדית, וראשון מסוגו של קבוצת פולקסווגן בכלל. ארונה הוצג בשנת 2017, חולק פלטפורמה ומכלולים רבים עם סיאט איביזה, דגם הסופרמיני של היצרן.

סיאט ארונה 2021  – חוות דעת
צילום: תומר פדר

לארונה בסיס גלגלים של 255 ס"מ, והוא משווק בארץ עם מנוע טורבו-בנזין 1.0 ליטר המשודך לתיבה דו-מצמדית. ארונה שווק בישראל גם עם מנוע 1.5 ליטר ותיבה ידנית, אך שיווקה של גרסה זו הופסק.

בחודש מרץ האחרון הגיע ארונה לארץ במפרט מעודכן. במסגרת השינוי עודכנה יחידת ההנעה (כעת 110 כ"ס, 115 כ"ס לפני כן), ושופרו מפרטי הנוחות והבטיחות.

סיאט ארונה 2021  – חוות דעת
צילום: תומר פדר

באמצע אפריל 2021 הדגם עבר מתיחת פנים. בעדכון, בין השאר, שינויים עיצוביים, הוספת מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב (שתייתר את הצורך במערכת התרעה בהתקנה מקומית), וכן עדכון קל של תא הנוסעים. עדיין לא ידוע מתי יגיע לכאן ארונה המחודש, ככל הנראה לא לפני סוף שנת 2021.

בעמידה 
הקשר לאיביזה ניכר כבר ממבט ראשון, וארונה נראה כמעין גרסה מוגבהת של איביזה, לטוב ולרע. הקווים החדים והפרופורציות הנכונות משתלבים לכדי תוצאה כללית נאה ומודרנית, גם אם לזו עיצוב פנאי פחות מובלט מהנדרש.

סיאט ארונה 2021  – חוות דעת
צילום: תומר פדר

גם בסביבת הנהג בולט הדמיון לזאת שבאיביזה בפרט, בדגמי קבוצת פולקסווגן בכלל. העיצוב נקי, הנדסת האנוש מצוינת (גם בזכות שימוש במתגים פיזיים) ואיכות החומרים נאה ביחס למחיר ולרכבי פנאי קטנים אחרים. מלפנים המרחב טוב, פרט למרווח ברך ימין של הנהג שמעט חסר. 

מאחור המרחב מצוין לשניים, אך תעלת ההינע הגדולה פוגמת בנוחותו של הנוסע במרכז. תא המטען (400-460 ל', כתלות בגובה הרצפה) הוא מהגדולים בקטגוריה, מבנהו שימושי ויעיל.

סיאט ארונה 2021  – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

חבילת האבזור, בייחוד לאחר העדכון במרץ 2021, מרשימה כבר ברמת הגימור הבסיסית, וכוללת בין היתר: מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, מולטימדיה "8 עם שיקוף סלולרי, חיישני אורות ועוד. 

מפרט הבטיחות מכובד גם הוא. לארונה חמישה כוכבים במבחן הריסוק יורו NCAP, אך בשל היעדר התרעה על סטייה מנתיב נדרשת התקנה מקומית למערכת התרעה.

בנסיעה  
ארונה המחודש מוצע בישראל עם יחידת הנעה אחת, המוכרת מדגמים אחרים של הקונצרן: טורבו-בנזין 1.0 ליטר המספק 110 כ"ס ו-20.4 קג"מ, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים. המנוע הקטן מניע את הארונה בקלילות, ובשימוש רגיל לא נרשם מחסור בכוח, וזה מורגש רק תחת עומס כבד (צבירת מהירות גבוהה בעלייה, למשל) צריכת הדלק בהחלט טובה, ועמדה על 11.6 ק"מ/ל' בתוואי מאומץ. 

בידוד הרעשים סביר בהחלט. אינו נופל ביחס למתחרים, אך גם אינו מתעלה.  

סיאט ארונה 2021  – חוות דעת
צילום: תומר פדר

כיול המתלים של סיאט ארונה נוטה לצד הנוקשה של הסקאלה. משמעות הדבר היא שנוחות הנסיעה מוצלחת פחות במהירות נמוכה (בעיר לדוגמא), אך זו משתפרת ככל שהמהירות עולה. הדבר נכון גם בשבילים ודרכי עפר. 

הכיול הנוקשה תורם את חלקו ליכולת דינמית טובה. ארונה מגיב היטב להפניות הגה (שהוא מעט קל מדי), גם תחת עומס. התנהלותו צפויה ונוסכת ביטחון.

סיאט ארונה 2021  – חוות דעת
צילום: תומר פדר

לסיכום 
סיאט ארונה מציע את אחת החבילות המוצלחות בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים. לזכותו מרחב פנים משובח, תא מטען יעיל וגדול, אבזור נאה, ומעל לכל תג-מחיר אטרקטיבי ביחס למתחרים.

העדכון שעבר במרץ 2021 משפר את הנוסחה הטובה מלכתחילה, והופך אותה לטובה אף יותר. כאמור, דגם מחודש צפוי בקרוב.

סיאט ארונה 2021  – חוות דעת
צילום: תומר פדר