שושלת טויוטה קורולה היא אחת הידועות, המפורסמות והוותיקות בעולם הרכב, ומקורה עוד ב-1966, וזו מכונית הנוסעים הוותיקה ביותר בייצור כיום. הדור השניים-עשר, שהוצג ב-2018, הביא עמו שינויים משמעותיים ביחס לקודמו. הדגם הנוכחי מתבסס על רצפת TNGA העדכנית של טויוטה, מציע אופציה ליחידת כוח היברידית, ומעוצב באופן מקורי ובולט מבעבר, הן בחוץ, הן בסביבת הנהג. בנוסף, מרכבי האצ'בק וסטיישן, שהיוו את הדגם הנפרד אוריס מאז 2006, הם כעת חלק מהיצע הגרסאות של הדגם קורולה.

שיווקה של קורולה החדשה החל ב-2019. קורולה לא רק שהתקבלה היטב בישראל אלא הייתה גם לדגם הנמכר ביותר כאן. הקורולה מוצעת גם בגרסת סדאן עם מנוע 1.5 ליטר בנזין המייצר 125 כ"ס ותיבה רציפה, אבל האלטרנטיבה ההיברידית הרבה יותר פופולרית.


הסיבות לרכוש קורולה חדשה
קודם כל בטיחות. בדומה למרבית הרכבים החדשים כיום, קורולה מצוידת במערכות בטיחות אקטיביות, כמו בלימה אוטונומית או תיקון סטייה מנתיב, יכולות למנוע תאונה או לצמצם את חומרתה, לשמור על אלה ברכב או על משתמשי דרך אחרים.

ראש שקט. קורולה חדשה מגיעה עם אחריות מקיפה לשלוש השנים הראשונות ממועד עלייתה לכביש. המשמעות היא שבשנים הללו אתם יכולים להיות רגועים וליהנות משקט נפשי בתקופת אחזקת הרכב, מבלי לחשוש מתקלות או תיקונים שעלולים לעלות ביוקר.

שמירת ערך. אחד החששות הגדולים העומדים בפני רוכשי רכב בכלל, ורכב חדש בפרט, הוא החשש מירידת הערך של הרכב. נכון, כל הרכבים מאבדים מערכם עם השנים, אך יש כאלו שיותר ויש כאלו שפחות. בבדיקה שערכנו בשיתוף לוח יד2, ביולי 2021, גילינו שטויוטה קורולה בגרסתה ההיברידית היא המשפחתית ששמרה על ערכה טוב מהאחרות, וספגה את ירידת הערך הנמוכה ביותר, מבין הרכבים שנבדקו, בשלושת השנים הראשונות שלה על הכביש.

טויוטה קורולה יד שניה - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

חיסכון בדלק. בהנחה שהרכב הנוכחי שלכם אינו היברידי, קורולה כנראה תציג שיפור משמעותי ביותר בכל הנוגע לסכום אותו אתם מוציאים בכל חודש על דלק. במבחני הדרכים שלנו גמעה קורולה ההיברידית ליטר בנזין לכל 18 ק"מ בממוצע. בשיוט או נסיעה נינוחה יותר תוכלו אף להגיע למספרים טובים עוד יותר.

אז איך קונים?
יבואן, רכב חדש: אופציית הרכישה מסוכנויות יבואן הרכב היא הדרך המקובלת לקניית רכב חדש, יקרה מאחרות, אך קנייה כזו מאפשרת לרכוש רמות גימור גבוהות שלא תמיד מוצאות דרכן לאפיקי שיווק אחרים. בנוסף, יבואנים, במקרים רבים, עורכים ימי מכירות במהלך השנה, מה שמאפשר לרכוש דגם נתון במחיר מוזל ובתנאים משופרים.

חברת ליסינג, 0 ק"מ: דרך נוספת לרכישת רכב חדש הינה באמצעות מסלולי "0 ק"מ" המוצעים על-ידי חברות ליסינג למיניהן. רכבי "0 ק"מ" הם חדשים לגמרי, זולים מרכב חדש המסופק ישירות על-ידי היבואן, הם זוכים למלוא האחריות – אך הרוכש הוא "יד שנייה", מכיוון שהרכב נמכר כאשר הוא רשום כבר על-שם החברה המשווקת אותו. לרוב, ההיצע כולל את רמת הגימור הנמוכה יותר.

טויוטה קורולה יד שניה - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

פער המחיר בין המחיר לצרכן אצל היבואן ובין זה ב-"0 ק"מ", מגיע, במקרה של קורולה, לכ-15,000 שקלים שיכולים להיות מנותבים לצרכים אחרים. מכיוון שהרכב יירשם כיד שנייה, כאשר יוצע למכירה, גם מחירו יהיה נמוך יותר. בפועל, דרך זו משתלמת בעיקר לאנשים שמחזיקים רכב לתקופות ארוכות יחסית, לרוב ארבע שנים וצפונה.

ליסינג פרטי, רכב חדש: במסלול זה משולמת מקדמה של כמה אלפי שקלים; ככל שסכום המקדמה גבוה יותר, כך התשלומים החודשיים יהיו נמוכים יותר, ולהפך. יתרת התשלום תתבצע ב-36 תשלומים חודשיים שווים של כמה מאות שקלים בחודש, כתלות במקדמה. לדוגמא, עבור קורולה חדשה תשלמו בלובינסקי-טרייד מקדמה של 7,900 שקלים, 36 תשלומים של 1,790 שקלים. בתום התקופה ניתן להחזיר את הרכב ולהתקדם לעסקת ליסינג חדשה, או לחלופין לקנות את הרכב בכ-15% פחות מהמחיר המופיע במחירון של רכב משומש.

טויוטה קורולה יד שניה - חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

מימון: כיום ישנם מספר רב של מסלולי מימון מגוונים, אשר מאפשרים לרכוש קורולה חדשה גם מבלי לשבור חסכונות. במסלולים הרגילים התשלום החודשי מורכב מחלקה היחסי של קרן ההלוואה ומריבית. קיימת גם אופציה נוספת למעוניינים להקטין את ההחזר החודשי, 'הלוואת בלון', בה מוחזרת כל הקרן בסוף תקופת ההלוואה, ובכל חודש משולם רק החלק היחסי של הריבית. הלוואת בלון מומלצת בעיקר לאלה שיקבלו סכום כסף בתקופה קרובה מאוד לסיום ההלוואה, כמו קרן השתלמות. 

חברת ליסינג, רכב משומש: מעדיפים בכל זאת קורולה משומשת? בחברות הליסינג ניתן למצוא מגוון רכבים בני שלוש-ארבע שנים, עם כ-80-100 אלף ק"מ, במסלולי תשלום נוחים הכוללים גם אחריות. כך לדוגמא עבור קורולה משנת 2017 תשלמו מקדמה של 10,000 שקלים, 48 תשלומים של 917 שקלים ועוד 10,000 שקלים בתום התקופה. 

טויוטה קורולה יד שניה - חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

מוכר פרטי, רכב משומש: לקורולה ממוכר פרטי נסועה קטנה בהרבה, לפעמים אפילו מחצית מהקילומטרים; לרוב רמת הגימור הגבוהה יותר; היסטוריית טיפולים במוסכי היבואן (לא כך תמיד בחברות ליסינג). קנייה כזאת מחייבת הקצאת לא מעט זמן, תשלום במזומן והרכב נמכר כמובן, ללא כל אחריות (מעבר לזו של היבואן, אם עדיין בתוקף). חיסרון נוסף הוא בהיעדר אופציה לטרייד אין, מה שמחייב הקצאת זמן נוספת למכירה. 

מה עושים עם הרכב הישן?
החלטתם לרכוש קורולה חדשה או משומשת? מזל טוב, עכשיו רק נשאר להיפטר מהרכב הישן. אם אתם לא רוצים להתעסק בתהליך המורכב והמעייף שנקרא מכירת רכב בישראל, תוכלו תמיד לבצע עסקת טרייד אין על הרכב הישן שלכם ובכך להישאר עם רכבכם עד קבלת הרכב החדש וכן לחסוך זמן יקר הכרוך בהליך המכירה. המחיר שתקבלו עבור רכבכם הישן אכן יהיה לרוב נמוך מהמחיר שתקבלו עליו בשוק הפרטי, אך עבור לא מעט אנשים הנוחות והזמן שנחסך שווים את הפער.

טויוטה קורולה יד שניה - חוות דעת
צילום: טויוטה