יונדאי קונה 2022 המחודש: רשימת גרסאות, מחירון
יונדאי קונה 1.6 ליטר 'פרמיום' – מחיר מ-129,000 שקלים 
יונדאי קונה 1.6 ליטר 'פריים' – מחיר מ-136,000 
יונדאי קונה 1.6 ליטר 'פריים פלוס' – מחיר מ-138,000 שקלים 
יונדאי קונה 1.6 ליטר 'פרסטיג' – מחיר מ-136,000 שקלים 
יונדאי קונה 1.6 ליטר 'סופרים' – מחיר מ-140,000 שקלים 
יונדאי קונה חשמלי EV – מחיר מ-143,000 שקלים 

רקע, פרטים
בסוף 2017 הציגה יונדאי רכב קטן בשם 'קונה', זה הגיע לכאן בתחילת 2018, והתייחד מלכתחילה במפרט שכלל מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר שייצר 177 כ"ס, ובהנעה כפולה. ב-2020 הופסק יבוא גרסת ההנעה הכפולה, והדגם מוצע רק בגרסת ההנעה הקדמית שהגיעה לכאן בהמשך. באמצע 2020 נוספה גרסה היברידית וזו תוצע מחדש ב-2022. ב-2021 החל שיווקו של הדגם לאחר מתיחת פנים, שכללה בין השאר שינוי בפגושים שהביאו להארכתו ב-4 ס"מ ל- 420.5 ס"מ, ומעט אחרי הגיעה גרסה חשמלית. לקונה בסיס גלגלים של 260 ס"מ ומידותיו אינן רחוקות מהקטגוריה הקומפקטית.

יונדאי קונה 2022 המחודש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

קונה הציע כבר בתחילת דרכו הספק וביצועים הטובים משמעותית מהמקובל בקטגוריה, ולדגם המחודש הספק של 198 כ"ס, וזה אמור להיות חסכוני יותר. לגרסה החשמלית מנוע המייצר 136 כ"ס, סוללה של 39 קוט"ש, טווח רשמי של 305 ק"מ.

ברמת הגימור 'פרמיום' חישוקי "17, מולטימדיה; ב'פרסטיג''  גם חישוקי "18, מפתח חכם; ב'סופרים' אותה בחנו גם תאורת לד, מחוונים מוקרנים. 

במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, וברמות הגימור הגבוהות ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בצדדים ומאחור.

יונדאי קונה 2022 המחודש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

עיצוב, שימושיות, אבזור, בטיחות
קונה נראה ספורטיבי ביחס לדגמים קרובים, לגרסה המעודכנת חזית חדשה שהופעתה מרוככת מקודמתה. ברמת הגימור הבכירכ חישוקי "18 ספורטיביים וגג שחור, ואלה מוסיפים להופעה.

עיצוב סביבת הנהג ייחודי פחות, בהחלט נאה. משטחי הפלסטיק קשיחים, אינם איכותיים מספיק. במסגרת העדכון צג גדול יותר, "8, ומחוונים מוקרנים ברמת הגימור הגבוהה. התצוגות במחוונים נאות, ודומות לאלה שבדגמים היקרים של יונדאי. כמו כן נוסף בורר מצבי ניהוג נוח בצורת חוגה. בגרסה החשמלית מוחלף בורר ההילוכים בלחצנים כסופים, ובזו בלם חנייה חשמלי וקונסולה בין-מושבים שונה.  

יונדאי קונה 2022 המחודש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

תנוחת הנהיגה בקונה טובה, המושב עצמו רך מדי, לא ניתן לכוון את קשיחות המסעד, והוא מעט מעייף את הגב התחתון בנסיעות ארוכות. מושב הנוסע נמוך מדי. מאחור המרחב נאה ואין שם פתחי אוורור. בגרסה החשמלית תפעול חשמלי למושבים הקדמיים; המושב מאחור נוח מעט פחות בגלל רצפה מוגבהת והטיה גדולה מדי של המסעד. תא המטען מספק, נפחו גדל קלות ל-374 ליטר (335 ל' בגרסה החשמלית). 

יונדאי קונה 2022 המחודש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

ביצועים, צריכת דלק, נוחות ועוד
הגרסה המעודכנת משמרת ביצועים טובים (7.7 ש' ל-100 קמ"ש) ומשופרת בהתנהלותה. עם זאת, תחת עומס מרבי צליל ההגדשה נשמע ושילוב ההילוכים מורגש מדי. 

יש הבדל משמעותי בתגובות חטיבת הכוח וחדות המצערת בין המצב הרגיל לספורטיבי. והרכב במצב ספורט נותר מאוד זריז ומסוגל לאתגר את הגלגלים הקדמיים וההיגוי בכל האצה מהמקום. קל לעקוף, ביחוד במצב 'ספורט', ולשמר קצב גבוה. פעולת התיבה נעימה מאשר לפני חידוש הדגם, אם-כי במצב רגיל היא עשויה להיות מעט איטית. צריכת הדלק במבחן הייתה 10.4 ק"מ/ל'. 

יונדאי קונה 2022 המחודש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

לגרסה החשמלית ביצועים מצוינים וטווח הנסיעה שלה הוא בין 255 ל-280 ק"מ בנסיעות ארוכות. 

נוחות הנסיעה בעיר טובה על שיבושים קלים, אבל כיול המתלים הרך לא מטפל מספיק טוב בפגמים המשמעותיים, מה שגורם לעתים לקופצנות. רעשי הרוח והכביש משמעותיים. 

תגובות הרכב להפניית ההגה הקל (מדי) זריזות, ותחת מצערת מלאה נראה לעיתים שהכוח קצת גדול מדי על מכלולי השלדה; דבר זה נכון גם לגרסה החשמלית. עם זאת, הרפיה מהמצערת תארגן את הרכב היטב בפנייה. בכביש גלי במהירות גבוהה קונה אינו מרוסן מספיק.

יונדאי קונה 2022 המחודש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

סיכום, תמורה, גרסה מועדפת
יונדאי קונה, גם כיום, נראה אופנתי ונאה, והוא מציע מרחב נאה, שימושיות, אבזור הולם והביצועים שלו מצוינים ביחס למקובל בקטגוריה. התמורה למחיר סבירה בייחוד אם לוקחים בחשבון את ההספק הגבוה והביצועים וגם את האבזור. הגרסה החשמלית הציעה עד כה תמורה טובה, אך ב-2022 התחרות קשה יותר. רמת הגימור 'פרסטיג'' תעניק את התמורה הטובה ביותר; זו שמעליה מתייחדת בפריטי עיצוב. 

יונדאי קונה 2022 המחודש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו