מאזדה 2 2022: גרסה, רמות גימור, מחירון
מאזדה 2 1.5 ל', 'דינמיק' – מחיר מ-106,000 שקלים 
מאזדה 2 1.5 ל' 'אלגנס' – מחיר מ-109,500 שקלים 
מאזדה 2 1.5 ל' פיור וויט' – מחיר מ-114,500 שקלים 

מאז הוצגה בארץ מאזדה 2 ב-2014 היא עברה מספר עדכונים, אחרון שבהם ב-2020.  השינויים שעברה המכונית נועדו לשמר את הרלוונטיות של הדגם הוותיק, ואלה משלבים שיפור הרכב עצמו – שדורג חומרים, בידוד רעשים, כיול מתלים – וגם שילובו בקו הנוכחי של מאזדה, באמצעות עיצוב הדומה לדגמים החדשים שלה. 

מאזדה 2 2022 המחודשת – חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

באירופה הושקה לאחרונה 2 חדשה ושונה לגמרי – למעשה טויוטה יאריס היברידית עם סמל של מאזדה – אבל גם לשם, לשאר העולם וגם לישראל יימשך שיווק ה-2 המוכרת והיא אף תזכה לעדכון נוסף.

מאזדה 2 מוצעת בגרסת מנוע אחת, 1.5 ל'יטר, וב-3 רמות גימור; ב'דינמיק' חישוקי "15, בקרת אקלים; ל'אלגנס' חישוקי "16, ריפוד צבעוני יותר; ב'פיור וויט' מפתח חכם, ריפוד עור וזמש. במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב; ברמת הגימור הגבוהה ניטור היקפי של שטחים מתים, בלימה אוטונומית גם לאחור. בגלל שההתרעה על שמירת המרחק אינה פועלת בכל מהירות, נדרשת התקנה מקומית של מערכת התרעה.

מאזדה 2 2022 המחודשת – חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

עיצוב, שימושיות, אבזור, בטיחות
עיצוב ה-2 מתחיל להראות את גילו, ביחוד מאחור, אך במפתיע זה לא מפריע. היא צרה ביחס למקובלת (169.5 ס"מ), אך אורך בסיס הגלגלים והמרכב אינם קטנים, 257 ו-407 ס"מ בהתאמה. 

בעדכון האחרון עוצבה החזית כך שתהיה קרובה ל-3 החדשה, בחזית תאורת לד, ואלה מקנים ל-3 הופעה סולידית יותר, שובבה פחות מאשר לפני כן. חישוקי "16 חדשים משפרים את ההופעה. 

מאזדה 2 2022 המחודשת – חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

במותג היפני שיפרו את איכות תא הנוסעים, ודבר זה מורגש בייחוד ברמת הגימור 'פיור וויט' שנבחנה. בזו בולט שימוש בחומרי ריפוד ודיפון לא אופייניים בקטגוריה: שילוב בין עור לבן לעור הפוך (זמש) בגוון אפור המגיע גם לדיפון הדלתות ולסביבת הנהג. התוצאה היא אווירה עשירה, וזו מחפה גם על כך שהמשטח העליון בסביבת הנהג קשיח (גם אם נאה). 

המחוונים דומים לאלה שהיו ב-3 היוצאת, עם מד המהירות הגדול במרכז ומד הסל"ד הקטנטן משמאל. עיצוב המחוונים ופתחי האוורור העגלגלים במבנה לא סימטרי יוצרים מופע רטרו נאה. הצג ("7) נראה פחות מודרני ומעט קטן בהשוואה לאלה שבמתחרות חדשות, אבל הוא עדיין יעיל ונוח לתפעול וכולל כעת שיקוף סלולרי. וכך, גם אם זו אינה סביבת הנהג העדכנית ביותר, הופעתה מיוחדת, האבזור נאה. 

מאזדה 2 2022 המחודשת – חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

מושב הנהג החדש נוח וכך גם תנוחת הנהיגה. המרחב אינו גדול מלפנים ובעיקר מאחור. המרווחים לראש ולרגליים סבירים, לא מרשימים, ולנוסע במרכז יש ממש מעט מקום. לתא המטען נפח של 280 ליטר, שטח ההטענה קטן וסף גבוה.   

ביצועים, צריכת דלק, נוחות ועוד
מנוע ה-1.5 ליטר האטמוספרי מייצר מ-2019 הספק של 116 כ"ס, לתיבה האוטומטית 6 הילוכים, ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 10.3 שניות. זה אינו הספק גבוה במיוחד, אבל ההתנהלות נמרצת, גם  בגלל שהמנוע מטפס לסל"ד גבוה בקלות. עם זאת, בעומס של עלייה ארוכה או עקיפה בתנאים מכבידים, הביצועים טובים פחות. החלפת ההילוכים בתיבה חלקה, אך זו מתעכבת בהעלאת הילוך, וכאשר זה קורה בסל"ד מנוע גבוה, התחושה "עסוקה". צריכת הדלק במהלך המבחן הייתה 13.7 ק"מ/ל'.

מאזדה 2 2022 המחודשת – חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

ל-2 איכות נסיעה נעימה בעיר בזכות פעולה שקטה ורהוטה של מערך המתלים והתמודדות נאותה מול שיבושים קטנים וחספוס הכביש. בכביש גלי היא עלולה להיות מעט קופצנית. רעשי הכביש מבודדים טוב יותר בעיר מאשר לפני החידוש הקודם, אך מחוץ לעיר הם ושאון הרוח מוחשיים.

היכולת הדינמית בכבישים מפותלים טובה, היא נעה בקלות בכביש כזה, והתגובות להפניית הגה ולהעברת משקל טובות.

מאזדה 2 2022 המחודשת – חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

סיכום, תמורה, גרסה מועדפת
מאזדה 2 בולטת פחות מול שפע המתחרות החדשות וגילה מורגש, אבל היא עדיין ייחודית בזכות העיצוב, התנהלות המנוע והיכולת הדינמית, היא נוחה, וברמת הגימור הבכירה היא מציעה קורטוב של יוקרה. ב-2015 מחיר 'פיור וויט' נראה יקר מדי, אבל כיום, לאחר שהמתחרים התייקרו והיא כמעט לא, המחיר אינו נראה כה גבוה. 

זו גם הסיבה שמאזדה 2 המומלצת היא ברמת הגימור 'פיור וויט'.
מאזדה 2 2022 המחודשת – חוות דעת
צילום: מערכת אוטו