ערב פתיחתה של תערוכת ז'נבה הוכרזה "מכונית השנה של 2015". הזוכה בתואר השנה היא
פולקסווגן פאסאט, מקדימה את סיטרואן קקטוס ואת מרצדס C קלאס.
ולפרטים בהרחבהחבר שופטים בן 58 עיתונאים מ-22 ארצות באירופה, מעניק את תואר "מכונית השנה" במסגרת מפעל הקיים מאז 1964; אז זכתה בו רובר 2000. רוב עיתונאי הרכב באים מארצות בהן שוק רכב גדול ומפעלי ייצור למכוניות: איטליה, בריטניה, גרמניה, ספרד וצרפת. לכל אחת 6 שופטים, למספר כולל של 30; שאר 28 השופטים באים מ-17 מדינות אחרות ביבשת.
צילום: מנהללתחרות התייצבו שלושים דגמים חדשים שהוצגו ב-2014, מהם נשארו שבעה לשלב הגמר.
על הפודיום ולידופאסאט, שהוצגה לראשונה ב-1973, זכתה עד היום במקום השלישי (1989, 1996), במקום השני (2006) וכעת זוכה בתואר, עם הדור השמיני שלה. פאסאט "מחליפה" את
פיג'ו 308 שזכתה בתואר זה בשנה שעברה (ובאוטו, השנה).
צילום: מנהלפולקסווגן פאסאטהמשפחתית הגדולה והמכובדת של
פולקסווגן קיבלה 340 נקודות, ציון גבוה בהרבה מזה של
סיטרואן קקטוס החדשה, המקורית והפשוטה ממנה, העומד על 248 נקודות. במקום השלישי התייצבה
מרצדס C קלאס עם 221 נקודות.
צילום: מנהלסיטרואן C4 קקטוסבמקום הרביעי נמצאת
פורד מונדיאו החדשה (באירופה) עם 203 נקודות, בחמישי
ניסאן קשקאי (160), שישי הוא
ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר (154) ואילו
רנו טווינגו (124) סוגרת את הרשימה.
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
צילום: מנהלמרצדס C קלאסלפי נימוקי חבר השופטים, פאסאט זכתה במרב הנקודות בגלל חומרים איכותיים יותר, שימושיות רבה יותר, גוף קשיח בעל ממדים קטנים מהדור היוצא לצד מרווח פנים טוב יותר, ולא נפקד מקומו של תא מטען הגדול בסגמנט. שיקולים נוספים היו היצע המנועים הרחב, יעילותם, צריכת הדלק הטובה שלהם וגם תיבת ההילוכים המתקדמת, DSG. שיקול נוסף הוא כניסתה העתידית לשירות של הגרסה ההיברידית, GTE.
מאז שנוסד מפעל זה, זכו בו רק מכוניות אירופאיות, להוציא שני דגמי ניסאן:
מיקרה (1993) וליף החשמלית (2011).
צילום: מנהלפיג'ו 308. הזוכה בתואר 'מכונית השנה באירופה 2014'