פיג'ו פרטנר תוצע בגרסה חסכונית מתמיד

המסחרית הקומפקטית של פיג'ו זוכה לגרסת e-HDi עם מערכת עצור-סע ושיפורים נוספים שמפחיתים את תצרוכת הדלק. בקרוב גם בסיטרואן ברלינגו

פיג'ו פרטנר טיפי
פיג'ו מרעננת את מבחר הגרסאות של הפרטנר, המסחרית הקומפקטית שלה ואחותה התאומה של סיטרואן ברלינגו. הצמד הוצג בדור הנוכחי בראשית שנת 2008, ושלוש שנים מאוחר יותר תצטרף למבחר גרסה חסכונית וידידותית יותר לסביבה.
 
לגרסה החדשה מנוע טורבו דיזל בנפח מוכר של 1.6 ליטר, אך היא מפיקה 92 כ"ס ו-23.4 קג"מ לעומת 90 כ"ס ו-21.9 קג"מ בעבר. כתוצאה מכך שופרו הביצועים, עם מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 14.3 שניות (לעומת 14.4), ומהירות מרבית של 165 קמ"ש (160 בעבר). הגרסה החדשה תוצע עם תיבת חמישה הילוכים ידנית, או עם תיבת שישה הילוכים רובוטית שמציגה נתון מיאוץ נחות ל-100 קמ"ש (15.5 שניות) ומהירות מרבית זהה.
 
מנגד, התיבה הרובוטית תהיה חסכונית יותר בדלק, עם תצרוכת דלק עירונית של 19.6 ק"מ לליטר (לעומת 15.6 בפרטנר ידנית עם המנוע הישן), בינעירונית של 22.2 ק"מ לליטר (20.8 בעבר) ומשולבת של 20.8 ק"מ לליטר (18.9 בעבר). לשיפור המשמעותי בתצרוכת הדלק אחראית מערכת עצור-סע, המדוממת את המנוע בעצירה כדי לצמצם פליטת זיהום ותצרוכת דלק. בנוסף הותקנו בדגם המחודש צמיגים נמוכי חיכוך, ובוצעו שיפורים קלים נוספים להפחתת תצרוכת הדלק. יש לציין כי המנוע החדש בפרטנר כבר קיים בברלינגו, אך ללא מערכות הסיוע לחסכון בדלק.
 
הגרסה החדשה, שמכונה e-HDi, תוצע בפרטנר טיפי (Tepee), גרסת הנוסעים המהודרת של פיג'ו פרטנר. הגרסאות הפשוטות יותר יציעו את המנוע הישן (90 כ"ס), מה שעדיין יאפשר שיפור משמעותי בתצרוכת הדלק בזכות מערכת עצור-סע: תצרוכת הדלק הממוצעת תעמוד על 21.2 ק"מ לליטר בממוצע עם תיבה רובוטית, או 20.4 עם תיבה ידנית (לעומת 18.9 בלי מערכות חסכון הדלק).

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.