פיג'ו 308 עברה מתיחת פנים קלה

המשפחתית הקומפקטית של פיג'ו, שעיצוב חיצוני לא היה מעולם התכונה המובילה שלה, עברה מתיחת פנים ראשונה. האם הניתוח הצליח?

פיג'ו 308 המחודשת
פיג'ו 308, המשפחתית הקומפקטית שהחליפה את ה-307, עוברת רענון קוסמטי ראשון. שלוש וחצי שנים אחרי שהוצגה בתערוכת פרנקפורט 2007, ה-308 תגיע לתערוכת ז'נבה בחודש הבא כשהיא עוטה מראה מחודש. השינויים הבולטים נמצאים בחרטום, שנראה כעת מעט דומה יותר לשפת העיצוב החדשה של פיג'ו, שהוצגה לראשונה בפיג'ו 508.
 
זה אומר שהחרטום האגרסיבי מאוד של ה-308, עם הסבכה הענקית והמחייכת, מותן קלות ומציג כעת עיצוב מעט צנוע יותר. לא בטוח שהתוצאה הסופית הופכת את אחת המשפחתיות הגדולות הכי מאותגרת-עיצובית לנאה, אבל מהתמונות נדמה ששיפור מסוים בוצע.
 
מה שבטוח, הוא שמלבד השינויים הקוסמטיים, הכוללים גם הוספת תאורת יום מסוג LED, פיג'ו 308 נותרה כמעט ללא שינוי. אירופה תקבל גרסת טורבו-דיזל חסכונית במיוחד, בנפח 1.6 ליטר ו-112 כ"ס, שפולטת 98 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ בממוצע. היא הוצעה בעבר עם רמת זיהום מעט גבוהה יותר, וכעת תצטרף להיצע שכלל רק תיבה רובוטית, גם תיבה ידנית.
 
צילום: מנהל

אצלנו, השינויים המכניים יהיו מינוריים, ויכללו לטענת פיג'ו בעיקר שיפור אווירודינמי והפחתת משקל של כ-25 ק"ג בכל הגרסאות. המנועים נותרו ללא שינוי, ויכללו גרסאות 120 כ"ס או 156 כ"ס (בסיוע טורבו) של מנוע 1.6 ליטר בנזין. באירופה למבחר זה מצטרפים מנועי 1.4 ליטר (98 כ"ס) וגרסת 200 כ"ס של מנוע ה-1.6 ליטר-טורבו. כמו כן, מוצעות שם גרסאות דיזל בנפח 1.6 ליטר (92 או 112 כ"ס) ו-2.0 ליטר (150 או 163 כ"ס).
 
פיג'ו 308 המחודשת תוצג כאמור בז'נבה, ותגיע לשווקי אירופה כבר בחודש אפריל. מחברת לובינסקי נמסר ל'אוטו' כי אלינו היא צפויה להגיע במהלך המחצית השנייה של השנה, ככל הנראה בחודשי הקיץ הקרוב.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.