אודי A3 קלאבספורט: סופר-דיזל

אמנם מדובר רק בקונספט, בינתיים, אבל קונספט כזה היינו רוצים לראות על הכביש

אודי ודיזל הולכים טוב יחד. בסוף חודש זה, באירוע באוסטריה, נוכל לראות הוכחה נוספת לכך כאשר אודי תציג לראווה לעיני הציבור את הקונספט הנראה כאן: A3 TDI קלאבספורט קוואטרו, בשמו המלא. מכונית-תצוגה זו מיועדת להפגין את היכולת הטכנולוגית של אודי, בחבילה קצת יותר נגישה מאשר מכונית-המירוץ R10 או גרסת ה-TDI V12 האימתנית של ה-R8. ה-A3 קלאבספורט מצויידת במנוע טורבו-דיזל 2.0 ל' המבוסס על הדור הנוכחי של מנועי אודי-פולקסווגן, כולל הזרקת מסילה משותפת – אלא שההספק הועלה ל-224 כ''ס מרשימים, ואילו המומנט המירבי הוא 45.9 קג''מ אדירים שמגיעים כבר ב-1,750 סל''ד. מספיק כדי להביא את הקלאבספורט ל-100 קמ''ש ב-6.6 שניות ולמהירות מירבית של 240 קמ''ש, למרות שמדובר במכונית כבדה למדי: 1,475 ק''ג.תיבת ההילוכים, אנו שמחים לדווח, איננה DSG (או S-טרוניק בשפת אודי) אלא ידנית 6 הילוכים – ושימו לב לשער המחורץ בסגנון פרארי בתוכו נע מוט-ההילוכים (ראו תמונה תחתונה משמאל). מפשקי גלגלים מורחבים, תוספות אווירודינמיות וכונסי אוויר נדיבים מלפנים תורמים למראה חיצוני אולטרא-קרבי, יחד עם חישוקי ''20 השוכנים בבתי-גלגלים תפוחים כדי לפנות מקום לצמיגי 265/30. המיתלים המונמכים (ב-36 מ''מ) זוכים לבולמים מגנטיים אדפטיביים, והבלמים הקדמיים כוללים קליפרים בעלי 6 בוכנות ודיסקים קרמיים. מערכת ''דרייב סלקט'' מאפשרת לנהג לקבוע את אופי הנהיגה – תגובת המצערת ורמת התגבור (החשמלי) של מערכת ההיגוי – כשאפילו צליל המפלט משתנה בהתאם.
על-מנת לשים את ביצועי המנוע בפרספקטיבה הנכונה, מדובר בהספק סגולי (כ''ס לנפח) של 112 כ''ס לליטר – יותר מכל מנוע דיזל סדרתי כיום. גרסאות המירוץ של הסיאט לאון, המשתמשות באותו מנוע כבסיס, מפיקות 270 כ''ס: לא הרבה יותר מהקלאבספורט (אבל די והותר, מסתבר. מכוניות אלו שולטות בפתיחת עונת 2008 של סדרת ה-WTCC העולמית ותופסות את ארבעת המקומות הראשונים באליפות הנהגים אחרי 2 סיבובים).

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.