חברת אלבר החלה לייבא את מותג אוואטר של תאגיד צ'אנגן, ותחילת היבוא עם הדגם 11. כפי שצוין, לאוואטר 11 אין תקינה אירופאית ולכן היקף היבוא כאן מוגבל ל-400 יחידות בשנה. 

עם זאת, לפי עילי גזית, מנהל המותג, הדגם החשוב ביותר הוא זה שיגיע בשנה הבאה, 07.

אוואטר 07 הוא דגם פנאי חשמלי הקטן בממדיו מ-11, חולק עמו אותה רצפת CHN שמתח המערכת בה הוא 800 וולט – וזה אמור לעבור תקינה אירופאית, גם ליבוא בלי הגבלה.

1711594צילום: רונן טופלברג

ל-07 בסיס גלגלים של 294 ס"מ ואורכו 482.5 ס"מ. גם דגם זה מוצע עם מנוע יחיד/הנעה אחורית או שני מנועים/הנעה כפולה, ובנוסף צפויה גם גרסה היברידית-נטענת שמנוע הבנזין בה הוא מאריך-טווח (EREV) 

דגם זה יגיע לכאן רק אחרי שיעבור את התקינה האירופאית, ולכן גזית, המנוסה בקשר עם יצרנים סיניים – ניהל עד כה את מותגי וויה, דונגפנג, ליפמוטור – אינו מתחייב על החודש המדויק. דגם זה שיהיה זול מ-11 יתמודד היישר מול אקספנג G6 ודומיו. 

1711597צילום: רונן טופלברג

בנוסף, צפויה ב-2026 ועם תקינה אירופאית גם 06 – מכונית סדאן מגודלת החולקת רצפה ובסיס גלגלים עם 07 ואורכה 485.5 ס"מ. המכונית הוצגה בסוף 2024 וגם לזו מספר גרסאות הנעה, בחשמל בלבד וגם בהיברידית-נטענת עם מאריך-טווח.

כרגע לא ברור אם 11 הנוכחי יעבור תקינה אירופאית שתאפשר את המשך יבואו גם בשנה הבאה, וכמה יחידות ניתן לייבא בתקינה מוגבלת (תלוי גרסאות, שינויים בדגם). 

1711596צילום: רונן טופלברג

יצוין כי אוואטר הושק בישראל לפני תחילת פעילותו באירופה המתוכננת לשנה הבאה עם הדגם 07.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.