חברת אלבר החלה לייבא את מותג
אוואטר של תאגיד צ'אנגן, ו
תחילת היבוא עם הדגם 11. כפי שצוין, ל
אוואטר 11 אין תקינה אירופאית ולכן היקף היבוא כאן מוגבל ל-400 יחידות בשנה.
עם זאת, לפי עילי גזית, מנהל המותג, הדגם החשוב ביותר הוא זה שיגיע בשנה הבאה, 07.
אוואטר 07 הוא דגם פנאי חשמלי הקטן בממדיו מ-11, חולק עמו אותה רצפת CHN שמתח המערכת בה הוא 800 וולט – וזה אמור לעבור תקינה אירופאית, גם ליבוא בלי הגבלה.
צילום: רונן טופלברג
ל-07 בסיס גלגלים של 294 ס"מ ואורכו 482.5 ס"מ. גם דגם זה מוצע עם מנוע יחיד/הנעה אחורית או שני מנועים/הנעה כפולה, ובנוסף צפויה גם גרסה היברידית-נטענת שמנוע הבנזין בה הוא מאריך-טווח (EREV)
דגם זה יגיע לכאן רק אחרי שיעבור את התקינה האירופאית, ולכן גזית, המנוסה בקשר עם יצרנים סיניים – ניהל עד כה את מותגי וויה, דונגפנג, ליפמוטור – אינו מתחייב על החודש המדויק. דגם זה שיהיה זול מ-11 יתמודד היישר מול אקספנג G6 ודומיו.
צילום: רונן טופלברג
בנוסף, צפויה ב-2026 ועם תקינה אירופאית גם 06 – מכונית סדאן מגודלת החולקת רצפה ובסיס גלגלים עם 07 ואורכה 485.5 ס"מ. המכונית הוצגה בסוף 2024 וגם לזו מספר גרסאות הנעה, בחשמל בלבד וגם בהיברידית-נטענת עם מאריך-טווח.
כרגע לא ברור אם 11 הנוכחי יעבור תקינה אירופאית שתאפשר את המשך יבואו גם בשנה הבאה, וכמה יחידות ניתן לייבא בתקינה מוגבלת (תלוי גרסאות, שינויים בדגם).
צילום: רונן טופלברג
יצוין כי אוואטר הושק בישראל לפני תחילת פעילותו באירופה המתוכננת לשנה הבאה עם הדגם 07.