קבוצת כדורי תייבא את דגמי BAIC

קבוצת כדורי מתכוונת להתחיל ביבוא דגמים של תאגיד באיק לקראת מחצית 2026

קבוצת כדורי, יבואנית סקייוול, הודיעה כי תחל לשווק עם תחילת החציון השני של השנה הבאה דגמים של תאגיד BAIC (ר"ת Beijing Automotive Group Co) הסיני.

באיק היא יצרנית רכב ותיקה בסין, נוסדה ב-1958, כיום השישית בגודלה שם, יש לה קרוב לעשרה מותגים והיא מייצאת לשמונים מדינות. המותג הידוע הוא בייג'ין שאינו משווק מחוץ לסין, ומנגד בישראל משווק המותג פוטון המיוצג כאן על-ידי דלהום ומציע את טיונלנד, טנדר בגרסה חשמלית או בגרסת דיזל. עד לא מכבר דובר ביבוא מותג ארקפוקס על-ידי EV מוטורס שלא צלחה. לבאיק 9.98% מניות במרצדס ואילו למרצדס 12% מניות בבאיק, והקבוצה שותפה בייצור דגמי יונדאי ומרצדס לשוק הסיני.

בישראל שם המותג יהיה כשם הקבוצה, באיק, בתחילה יוצעו שני דגמי פנאי – הקומפקטי X55 והארוך ממנו X7 – ובהמשך דגמים הפונים יותר לשטח: BJ30, הגדול ממנו BJ40 ו-BJ60 הגדול עוד יותר ומיועד לשבעה.  

הדגמים שיגיעו לכאן בתחילה יהיו במינוע היברידי והיברידי-נטען, ובהמשך ייתכנו גרסאות בנזין רגילות וגם כאלה בהנעה חשמלית בלבד. לרוב, הבסיס הוא מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר וההנעה רגילה או כפולה.  

Baic X7

צילום: יצרן

חמישה שיגיעו

שני דגמי הפנאי, X55 ו-X7, שיגיעו לכאן ייכנסו לקטגוריות צפופות מאוד עם מתחרים רבים, ונראה כי המחירים המשוערים יהיו בין 165,000 ל-175,000 שקלים. האחרים – BJ30, BJ40 ו-BJ60 – אינם אופייניים לדגמים המגיעים מסין; אלה פונים לשטח, השניים האחרונים בהם מבוססים על שלדת סולם, והאמצעי נקרא בעבר 'רנגלר הסיני'; באיק, בין השאר, ייצרה את דגמי ג'יפ עבור השוק הסיני, ובהתאם יש לה הידע בתחום זה. כאן מדובר במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר ובהנעה היברידית-נטענת. המחירים, כך נראה, החל מ-200,000 שקלים. 


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.