צ'אנגן דיפאל S05 החדש בארץ – המחיר החל ב-150,000 שקלים
צ'אנגן מגדילה את המבחר המקומי עם דגם חדש, מצויד ומאוד תחרותי במחיר
כמעט שנה לאחר שחברת 'מכשירי תנועה' חנכה את פעילותה בכיוון הסיני עם השקת כלי ראשון מתוצרת צ'אנגן, הדיפאל S07 היא משיקה את הדיפאל S05 שהינו מעין אח קטן ועממי יותר. ביבואנית טוענים שמדובר ברכב D-SUV שמתחרה בקטגוריית C.
כזכור, בסין דיפאל הוא אחד מהמותגים של יצרן הרכב הסיני הגדול (ששולט גם באוואטאר). הדיפאל S05 הוא רכב פנאי בקטגוריה C עם מידות נדיבות למדי. הרכב החדש בארץ קטן יותר מה-S07 עימו הוא חולק פלטפורמה (EPA1) אבל לא בהרבה; לרכב בסיס גלגלים של 288 ס"מ, אורך של 462 ס"מ ורוחב של 190 ס"מ (לעומת 290, 475 ו-193 ס"מ).
אלו נתונים המציבים אותו בתחרות ישירה עם GAC איון V ומול ג'ילי EX5 ו"קליק" אחד מעל לינק אנד קו 02 או BYD אטו 3.
הרכב הנבחן
לתא המטען נפח של 492 ליטר ויש גם תא קדמי (פראנק) בנפח 159 ליטר. המשקל מתייצב על 2015 בגרסת הנעה אחורית או 2115 ק"ג לגרסת ההנעה הכפולה. הרכב מתהדר בעיצוב מודרני שהוא מאוד אירודינמי, עם מקדם גרר של 0.25CD.
לרכב 272 כ"ס ו-29.5 קג"מ בגרסת ההנעה האחורית או 435 כ"ס ו-51 קג"מ בגרסת ההנעה הכפולה. ההאצה ל-100 קמ"ש מתבצעת ב-7.3 ש' או 5.5 ש' בהתאמה והמהירות המרבית בשתי הגרסאות היא 180 קמ"ש.
לרכב סוללת LFP עם 66.8 קוט"ש והטווח 485 או 445 ק"מ. לרכב טעינה מהירה של 200 קילוואט.
כך שבכל הקשור להספק, ביצועים וטווח הוא אמנם מציע יתרון הספק מול המתחרים הישירים שלו שנעים בין 204 כ"ס (איון V ואטו 3) ל-214 כ"ס (EX5). אבל הביצועים הם פחות או יותר במרכז הקטגוריה והטווח שלו שני רק לאיון V שמצהיר על 510 ק"מ. היתרון היחסי שלו הוא הטעינה המהירה מבין המתחרים.
שלוש רמות
הרכב יוצע בשלוש רמות גימור וכבר בבסיס האבזור עשיר וכולל צג "15.4 (שבגימור הגבוה ניתן להטות חשמלית), ממשקי שיקוף, מצלמות היקפיות ועוד. המערך הבטיחותי מלא וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים במראות הצד מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
המחירים יחלו ב-150,000 שקלים עבור גימור 'פרו'. כאן חישוקי "18, גג זכוכית ועוד.
בגימור 'מקס' (160,000 שקלים) חישוקי "20, דלת תא מטען חשמלית, מערכת שמע משודרגת, מושבים מהודרים יותר עם הדום לרגליים, תצוגה עילית ועוד.
מול המתחרים
גרסת ההנעה הכפולה של S05 תוצע בגימור 'מקס' ותעלה 190,000 שקלים. מדובר במחירים זולים משמעותית מאלה של ה-S07 ומכאן גם הציפייה לכמות מכירות גבוה למדי.
מבחינת המיקום שלו ביחס למתחרים, כמו בהיבט המידות, גם פה כאשר הוא נע בין 150 אלף שקלים לגרסת הבסיס ועד ל-190 אלף שקלים לגרסה הבכירה, הוא נמצא בטווח המחירים של רוב המתחרים הקרובים אליו כמו האיון V, הג'ילי EX5 או ה-BYD אטו 3. מה שאומר שהוא יצטרך להתאמץ ולהוכיח את עצמו כדי להתבלט בקטגוריה שהולכת ומצטופפת.
לכלים אחריות של שש שנים או 150,000 ק"מ, ושמונה שנים או 150,000 ק"מ לסוללה ולמערכת ההנעה.
כתבות אחרונות
-
אלי שאולי, 08/12/2025אוטו ארוך־טווח: קיה EV9 'GT ליין' (דוח מס' 2)
-
ניר בן טובים , 08/12/2025טלקאר מתחילה בשיווק הטנדר החשמלי KGM מוסו
-
ניר בן טובים , 08/12/2025השגעון החדש של טראמפ: להביא לאמריקה מכוניות מיקרו יפניות
-
שרון ביידר, 08/12/2025מהפך בצמרת: ג'אקו 7 הוא הקרוסאובר הנמכר בישראל אי פעם
-
ניר בן טובים , 08/12/2025אלה המכוניות הבטיחותיות ביותר של 2025
-
ניר בן טובים , 08/12/2025מס נסועה: אירופה מחפשת מודל הכנסות חדש; ישראל על הגדר
-
מערכת אוטו, 07/12/2025כשעוגמת נפש פוגשת טוב לב: הטויוטה הישנה שזכתה למהפך
-
אלי שאולי, 07/12/2025סיום דרמטי: לנדו נוריס זכה באליפות הפורמולה 1
-
ניר בן טובים , 07/12/2025לובינסקי ממנה סמנכ"ל מכירות חדש למותגי הרכב