צ'אנגן דיפאל S05 החדש בארץ – המחיר החל ב-150,000 שקלים
צ'אנגן מגדילה את המבחר המקומי עם דגם חדש, מצויד ומאוד תחרותי במחיר
כמעט שנה לאחר שחברת 'מכשירי תנועה' חנכה את פעילותה בכיוון הסיני עם השקת כלי ראשון מתוצרת צ'אנגן, הדיפאל S07 היא משיקה את הדיפאל S05 שהינו מעין אח קטן ועממי יותר. ביבואנית טוענים שמדובר ברכב D-SUV שמתחרה בקטגוריית C.
כזכור, בסין דיפאל הוא אחד מהמותגים של יצרן הרכב הסיני הגדול (ששולט גם באוואטאר). הדיפאל S05 הוא רכב פנאי בקטגוריה C עם מידות נדיבות למדי. הרכב החדש בארץ קטן יותר מה-S07 עימו הוא חולק פלטפורמה (EPA1) אבל לא בהרבה; לרכב בסיס גלגלים של 288 ס"מ, אורך של 462 ס"מ ורוחב של 190 ס"מ (לעומת 290, 475 ו-193 ס"מ).
אלו נתונים המציבים אותו בתחרות ישירה עם GAC איון V ומול ג'ילי EX5 ו"קליק" אחד מעל לינק אנד קו 02 או BYD אטו 3.
הרכב הנבחן
לתא המטען נפח של 492 ליטר ויש גם תא קדמי (פראנק) בנפח 159 ליטר. המשקל מתייצב על 2015 בגרסת הנעה אחורית או 2115 ק"ג לגרסת ההנעה הכפולה. הרכב מתהדר בעיצוב מודרני שהוא מאוד אירודינמי, עם מקדם גרר של 0.25CD.
לרכב 272 כ"ס ו-29.5 קג"מ בגרסת ההנעה האחורית או 435 כ"ס ו-51 קג"מ בגרסת ההנעה הכפולה. ההאצה ל-100 קמ"ש מתבצעת ב-7.3 ש' או 5.5 ש' בהתאמה והמהירות המרבית בשתי הגרסאות היא 180 קמ"ש.
לרכב סוללת LFP עם 66.8 קוט"ש והטווח 485 או 445 ק"מ. לרכב טעינה מהירה של 200 קילוואט.
כך שבכל הקשור להספק, ביצועים וטווח הוא אמנם מציע יתרון הספק מול המתחרים הישירים שלו שנעים בין 204 כ"ס (איון V ואטו 3) ל-214 כ"ס (EX5). אבל הביצועים הם פחות או יותר במרכז הקטגוריה והטווח שלו שני רק לאיון V שמצהיר על 510 ק"מ. היתרון היחסי שלו הוא הטעינה המהירה מבין המתחרים.
שלוש רמות
הרכב יוצע בשלוש רמות גימור וכבר בבסיס האבזור עשיר וכולל צג "15.4 (שבגימור הגבוה ניתן להטות חשמלית), ממשקי שיקוף, מצלמות היקפיות ועוד. המערך הבטיחותי מלא וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים במראות הצד מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
המחירים יחלו ב-150,000 שקלים עבור גימור 'פרו'. כאן חישוקי "18, גג זכוכית ועוד.
בגימור 'מקס' (160,000 שקלים) חישוקי "20, דלת תא מטען חשמלית, מערכת שמע משודרגת, מושבים מהודרים יותר עם הדום לרגליים, תצוגה עילית ועוד.
מול המתחרים
גרסת ההנעה הכפולה של S05 תוצע בגימור 'מקס' ותעלה 190,000 שקלים. מדובר במחירים זולים משמעותית מאלה של ה-S07 ומכאן גם הציפייה לכמות מכירות גבוה למדי.
מבחינת המיקום שלו ביחס למתחרים, כמו בהיבט המידות, גם פה כאשר הוא נע בין 150 אלף שקלים לגרסת הבסיס ועד ל-190 אלף שקלים לגרסה הבכירה, הוא נמצא בטווח המחירים של רוב המתחרים הקרובים אליו כמו האיון V, הג'ילי EX5 או ה-BYD אטו 3. מה שאומר שהוא יצטרך להתאמץ ולהוכיח את עצמו כדי להתבלט בקטגוריה שהולכת ומצטופפת.
לכלים אחריות של שש שנים או 150,000 ק"מ, ושמונה שנים או 150,000 ק"מ לסוללה ולמערכת ההנעה.
כתבות אחרונות
-
שרון ביידר, 04/12/2025עד 120 - קשישות בנות 100 בכבישי ישראל
-
מערכת אוטו, 04/12/2025רכבי הסלבס: במה נוהג ערן זהבי?
-
איתי שטיינברג, 04/12/2025שברולט סילברדו EV – מבחן דרכים
-
ניר בן טובים , 04/12/2025מכונית הספורט של קיה חוזרת?
-
ניר בן טובים , 04/12/2025ויכוח על חניה הסתיים ב"אתה רוסי מסריח" - ופיצוי של אלפי שקלים
-
ניר בן טובים , 03/12/2025פריסבי מקבלת זיכיון לשיווק צ'רי באוסטריה
-
ניר בן טובים , 03/12/2025מרצדס נדירה הוחרמה מספורטאי אולימפי
-
ניר בן טובים , 03/12/2025סערה ביגואר לנד רובר: מעצב העל פוטר; המהלך האסטרטגי נעצר
-
ניר בן טובים , 03/12/2025פורד מהמרת על ברונקו פלאג אין לאירופה