מותג IM בישראל, שני דגמים – החל ב-205,000 שקלים

מותג הפרמיום של SAIC נחנך בישראל ועמו מושקים שני דגמים – מכונית הנוסעים IM5, דגם הפנאי IM6 – עם מפרטי נתונים ואבזור עשירים

חברת לובינסקי חנכה היום (שני) את פעילות מותג IM הסיני, מיזם משותף של התאגיד הגדול SAIC, קבוצת האחזקות הענקית עליבבא והפארק הטכנולוגי של ז'אנגז'יאנג (Zhangjiang Hi-Tech). מותג MG המשווק מזה שנים בישראל על-ידי לובינסקי הוא בבעלות תאגיד SAIC.

מותג חדש

מותג IM נוסד בדצמבר 2020, והוכרז כמי שמכוון לרכב חשמלי בלבד, ופונה לצד הגבוה של ההיצע מסוג זה עם דגמים המשלבים ממדים מכובדים, מפרט טכני מתקדם ומבצע, אבזור עשיר. ל-IM כיום ארבעה דגמים חשמליים – שתי מכוניות נוסעים, שני דגמי פנאי (אחד גם בהנעה היברידית) – ובהמשך צפוי דגם פנאי גדול ומפואר.

שני הדגמים הראשונים המגיעים לכאן הם מכונית הנוסעים IM5 ודגם הפנאי IM6 השייכים לקטגוריה D. שניהם חולקים אותה רצפה ואותו בסיס גלגלים של 295 ס"מ, מתח מערכת החשמל הוא 800 וולט ברוב הגרסאות, 400 וולט בבסיסית בכל דגם.

שני הדגמים נבחנו במבחן הבטיחות של יורו NCAP וקיבלו 5 כוכבים וציונים גבוהים; בהגנה על מבוגרים ל-IM5 ציון של 89% ול-IM6 הציון הוא 90%, בהגנה על הולכי רגל למכונית הנוסעים 85% ולרכב הפנאי 83%; בשאר הציונים זהים: ילדים, 85%; מערכות בטיחות, 87%.

250915-im-093.jpg

צילום: רונן טופלברג

לקבלת הצעת מחיר

מכונית נוסעים, IM5

דגם. הסדאן-קופה IM5 הוצגה ב-2024, עברה מתיחת פנים השנה, משמשת בסיס גם לאודי E5 הסינית. זוהי משפחתית גדולה שממדיה נכבדים: אורך הרכב 491 ס"מ, רוחבו 196 ס"מ וגובהו 147 ס"מ. נפח תא המטען 457 ליטרים והמשקל נע בין 2210 ל-2298 ק"ג לפי הגרסה. מקדם הגרר מכובד משובח: 0.226.

גרסאות. שתי גרסאות מנוע יחיד/הנעה אחורית. לראשונה שבהן תפוקה של 295 כ"ס ו-45.9 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 6.8 שניות ל-100 קמ"ש והמהירות המרבית 200  קמ"ש. לרכב סוללת 75 קוט"ש (LFP), הטווח הוא 490 ק"מ והספק הטעינה המהירה 153 קילוואט.

בגרסת הטווח הארוך ההספק הוא 407 כ"ס, המומנט 51 קג''מ, ההאצה ל-100 קמ"ש נעשית ב-4.9 שניות והרכב מגיע ל-220 קמ''ש. לסוללה 100 קוט"ש (NMC) , הטווח המוצהר 710 ק"מ והספק הטעינה המהירה 396 קילוואט. 

גרסת הביצועים הדו-מנועית מספקת 751 כ"ס ו-81.7 קג"מ, והתוצאה בהתאם: 3.2 שניות ל-100 קמ"ש, עד 239 קמ"ש. אותה סוללה גדולה, הטווח 575 ק"מ, אותו הספק טעינה.

ממש כאן יצוין כי בכל הגרסאות היגוי אחורי עד 6 מעלות וגם לקוטר סיבוב של 9.98 מטרים, בלמים שפותחו בסיוע קונטיננטל עם ארבעה קליפרים. בנוסף, בגרסת ההנעה האחורית החזקה אופציה למתלי אוויר, בזאת עם ההנעה הכפולה מתלים אלה תקניים. 

250915-im-167.jpg

צילום: רונן טופלברג

לקבלת הצעת מחיר

מערכות, אבזור. במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, מעבר נתיב אוטונומי.

במפרט המערכות והאבזור בגרסה הבסיסית: מערכת להשקטת רעשים, חנייה אוטומטית ואפליקציית תפעול, תאורת לד, חישוקי "19 ("20 בכפולת ההנעה), מצלמות היקפיות, גג זכוכית עם הכהיה אוטומטית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שהם גם מאווררים, צג "26.3 המחולק לשניים, צג "10.5 בין המושבים, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, מערכת שמע עם 20 רמקולים. 

מחירים. מחיר IM5 בגרסת הכניסה הוא 205,000 שקלים; מחירה גרסת הטווח הארוך 229,000 שקלים; מחיר גרסת הביצועים עומד על 286,000 שקלים. תוספת למתלי האוויר וחישוקים אווירודינמים בגרסת הטווח הארוך: 10,000 שקלים.

250918-im-064.jpg

צילום: רונן טופלברג

לקבלת הצעת מחיר

דגם פנאי, IM6

דגם. ממדי IM6, רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV) שהוצג ב-2023, גדולים: אורכו הרכב 490 ס"מ, רוחבו 199 ס"מ וגובהו 167 ס"מ. נפח תא המטען 665 ליטרים והמשקל נע בין 2280 ל-2410 ק"ג לפי הגרסה.

גרסאות. שתי גרסאות מנוע יחיד/הנעה אחורית. לראשונה שבהן תפוקה של 295 כ"ס ו-45.9 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 6.8 שניות ל-100 קמ"ש והמהירות המרבית 210  קמ"ש. לרכב סוללת 75 קוט"ש, הטווח הוא 450 ק"מ והספק הטעינה המהירה 153 קילוואט.

בגרסת הטווח הארוך ההספק הוא 407 כ"ס, המומנט 51 קג''מ, ההאצה ל-100 קמ"ש נעשית ב-5.4 שניות והרכב מגיע ל-235 קמ''ש. לסוללה 100 קוט"ש, הטווח המוצהר 625 ק"מ והספק הטעינה המהירה 396 קילוואט.

גרסת הביצועים הדו-מנועית מספקת 777 כ"ס ו-81.7 קג"מ, והתוצאה מרשימה: 3.5 שניות ל-100 קמ"ש, עד 239 קמ"ש. אותה סוללה גדולה, הטווח 505 ק"מ, אותו הספק טעינה.

גם בדגם זה בכל הגרסאות היגוי אחורי, בלמים שפותחו בסיוע קונטיננטל עם ארבעה קליפרים. בנוסף, בגרסת ההנעה האחורית החזקה אופציה למתלי אוויר, בזאת עם ההנעה הכפולה מתלים אלה תקניים.

250918-im-029.jpg

צילום: רונן טופלברג

לקבלת הצעת מחיר

מערכות, אבזור. במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, מעבר נתיב אוטונומי.

במפרט המערכות והאבזור בגרסה הבסיסית: מערכת להשקטת רעשים, חנייה אוטומטית ואפליקציית תפעול, תאורת לד, חישוקי "20 ("21 בכפולת ההנעה), מצלמות היקפיות, גג זכוכית עם הכהיה אוטומטית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שהם גם מאווררים, צג "26.3 המחולק לשניים, צג "10.5 בין המושבים, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, מערכת שמע עם 20 רמקולים. 

מחירים. מחיר IM6 בגרסת הכניסה הוא 215,000 שקלים; מחירה גרסת הטווח הארוך 239,000 שקלים; מחיר גרסת הביצועים עומד על 296,000 שקלים. תוספת למתלי האוויר: 11,000 שקלים; תוספת לחישוקים אווירודינמים לגרסת הטווח הארוך: 6,000 שקלים.

250918-im-009.jpg

צילום: רונן טופלברג

לקבלת הצעת מחיר

שיווק, שוק

דגמי מותג IM יוצגו החל מעתה במתחם שורק בחנות פופ-אפ ומסוף חודש נובמבר באולם בהרצליה.

יצוין כי האחריות לדגמים אלה נרחבת מאוד: 8 שנים ו-250,000 קילומטרים לכל הרכב כמו-גם לסוללה.

שני דגמי IM על גרסאותיהם מתייצבים באותם אזורים בהם פועלים כבר מותגי אקספנג (G6 ו-P7) וטסלה (מודל 3 ומודל Y). הממדים, המפרטים הטכניים ואלה של האבזור עשירים מאוד, האחריות נרחבת במיוחד – אבל התחרות לא תהיה קלה גם בגלל שהמותגים הנ"ל כבר פועלים כאן ומצליחים, גם בגלל האופן בו מתקבלים השנה דגמים חשמליים וחוסר הבהירות ביחס לפעולות הממשלה בהקשר זה בשנה הבאה.

מותג הרכב IM בישראל: השאלות החשובות

IM הוא מותג הפרמיום החשמלי של תאגיד SAIC, שנוסד בדצמבר 2020 כמיזם משותף של SAIC, קבוצת עליבבא והמיזם הטכנולוגי של Zhangjiang Hi-Tech. הוא מתמקד ברכבים חשמליים בלבד ומכוון לשוק היוקרה.

0

שני דגמים נחתו בישראל: IM5 – סדאן-קופה חשמלית גדולה, ו-IM6 – רכב פנאי (D-SUV) חשמלי. שניהם חולקים בסיס גלגלים זהה של 295 ס"מ ומבוססים על תשתית 800 וולט (400 וולט בגרסאות הבסיס).

0

IM5: החל מ-205,000 ש"ח ועד 286,000 ש"ח.

IM6: החל מ-215,000 ש"ח ועד 296,000 ש"ח.


תוספות כמו מתלי אוויר וחישוקים אווירודינמיים מוסיפות בין 6,000 ל-11,000 ש"ח לפי הדגם.

צבע שאינו לבן בתוספת של 5,000 שקלים

0

בכל דגם שלוש גרסאות:

הנעה אחורית בסיסית: 295 כ"ס, 0-100 קמ"ש ב-6.8 שניות.

הנעה אחורית טווח ארוך: 407 כ"ס, 0-100 קמ"ש ב-4.9-5.4 שניות.

הנעה כפולה (ביצועים): מעל 750 כ"ס, 0-100 קמ"ש סביב 3.2-3.5 שניות.

0

IM5: בין 490 ל-710 ק"מ לפי הגרסה.

IM6: בין 450 ל-625 ק"מ (505 ק"מ בגרסת הביצועים).


כל הגרסאות תומכות בטעינה אולטרה מהירה של עד 396 קילוואט.

0

בכל הדגמים: בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ומעבר נתיב אוטונומי. שני הדגמים קיבלו 5 כוכבים במבחני יורו NCAP.

0

שניהם מציעים מפרט עשיר: מערכת השקטת רעשים אקטיבית, חנייה אוטומטית כולל סייען יציאה מחניות מאתגרות, גג זכוכית עם הכהיה אוטומטית, מושבים קדמיים מאווררים עם תפעול חשמלי, צג ענק "26.3, מערכת שמע עם 20 רמקולים, ומפתח חכם.

0

כן.

  • IM5: אורך 491 ס"מ, רוחב 196 ס"מ, גובה 147 ס"מ, תא מטען 457 ליטר.

  • IM6: אורך 490 ס"מ, רוחב 199 ס"מ, גובה 167 ס"מ, תא מטען 665 ליטר.


  • כלומר, ה-IM6 גבוה ומרווח יותר בזכות תצורת הקרוסאובר שלו

0

האחריות מקיפה במיוחד – 8 שנים או 250,000 ק"מ, והיא חלה הן על הרכב כולו והן על הסוללה.

0

הדגמים מוצגים בימים אלה בחנות פופ-אפ במתחם שורק, ובסוף נובמבר ייפתח אולם תצוגה נוסף בהרצליה.

0

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.