הצהרות הון: אלו 10 המכוניות היקרות ביותר בישראל
כך נכבש השוק הישראלי על ידי יצרניות היוקרה הבריטיות. באחת השנים המורכבות והמטלטלות של ישראל עומד השווי הכולל של המכוניות היקרות ביותר בה על 38,202,000 שקלים
אם כאשר אתם מדברים על "מכונית יוקרה" המוח נודד ישר למיטב התוצרת הגרמנית, הגיע הזמן ממזמן לשנות כיוון – מתוך 10 המכוניות היקרות ביותר בישראל כיום, מתחלקת הרשימה המרהיבה הזו באופן שווה בין בריטניה ואיטליה. שתי המדינות שבכל הקשור לתעשיות הרכב העממיות שלהן, אעפס, ראו ימים טובים יותר, דווקא אלו משאירות אבק לכל השאר כאשר מדברים על כסף גדול באמת. ואולי בעצם לא בדיוק. היום, כאשר יהלומי הכתר הבריטי כמו רולס רויס ובנטלי נמצאות בידיים גרמניות (ב.מ.וו ופולקסווגן בהתאמה), וגם למבורגיני היא חלק מקונצרן פולקסווגן. מתוך 10 המכוניות היקרות בישראל, אלו רק שלוש יצרניות שבחדרי הישיבות הבכירים בהם לא מדברים גרמנית שוטפת.
רגע לפני הרשימה, פרופורציות. בפעם הקודמת שערכתי את רשימת המלאי הזו, הפער בין המכונית היקרה ביותר למקום השני עמד על 700 אלף שקלים, סכום שיקנה לכם כמה מכוניות מצוינות בפני עצמו. הפער בין המקום הראשון לעשירי היה 2.2 מיליון שקלים. סכום שמעמיד לכם כבר חנייה יפה מאוד. הפעם, העסק צפוף הרבה יותר, כאשר אלו "רק" 150 אלף שקלים בין המקום הראשון לשני ו-1.7 מיליון שקלים בין המקום הראשון לעשירי.
ולגבי התהייה מי האנשים האלו שקונים מכוניות בכל כך הרבה כסף, בואו נגיד שני דברים. הראשון הוא שאלו אנשים שכולנו צריכים לומר להם תודה, כאשר מחצית מהסכום הזה מועברים לקופת המדינה, הם משלמים הרבה יותר מאיתנו על הזכות לעמוד בפקק (אם כי בנוחות ופאר יוצאים מן הכלל). הדבר השני, בפעם הבאה שאתם במרינה בהרצליה, נסו למצוא איזו יאכטה ראויה לשמה, המחיר שלה יהיה בערך אותו הדבר – ביורו. ולטסים לחו"ל, מוזמנים לזרוק מבט לחניות המטוסים הפרטיים בנתב"ג, בגדול יש קצת פחות מ-100 כאלו והקטנים בהם עולים כ-2.5 מיליון דולר.
אז עכשיו כשהבהרנו את העניינים האלו, הגיע הזמן לרשימה. המחירים עצמם, הם כפי שהוצהרו על ידי הבעלים או היבואן בעת הגעת המכוניות לישראל.
מקום 10: מקלארן 750S ספיידר – 3 מיליון שקלים
יורשת ה-720 לוקחת את הבסיס של מכונית הספורט של מקלארן ומשפרת אותו באמצעות הוספת הספק קלה, אבל בעיקר הפחתת משקל, כיול מחודד יותר וטכנולוגיה. ההנעה היא עדיין עם מנוע מרכזי בנפח 4 ליטרים ותצורת V8 ששולח 750 כ"ס ו-81.5 קג"מ לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד עם 7 יחסי העברה. שימוש ברכיבים מסיבי פחמן והויתור על דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני (ושליטה באמצעות הבלמים על מניעת החלקה של הגלגל הפנימי בפניות), כמו גם דיאטה במכלולים נוספים, הצליחה לגלח 17.8 ק"ג ביחס ל-720.
הרחבה של הגלגלים מלפנים, מערכת היגוי חדשה, שינוי במידת הקשיחות של הבולמים והקפיצים ושדרוג ככללי של מערכת הבלימה הביאה גם לשיפור משמעותי בהתנהגות הכביש של המכונית וכמובן הכנף האקטיבית מאחור לטובת יכולת הצמדה משופרת.
ולנתונים הפחות חשובים: התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 2.8 שניות, ל-200 קמ"ש היא תגיע תוך 7.3 שניות ותמשיך למהירות מירבית של 322 קמ"ש.
מקום 9: בנטלי קונטיננטל GTC – 3,057,000 שקלים
עד הגעת הבנטלי בנטיגה, הייתה הקונטיננטל GT אחד ממנועי הצמיחה של בנטלי תחת הנהלת פולקסווגן. עם גישה למגוון מנועים ופלטפורמות, בעיקר מאלו של אודי ופורשה. הדור הנוכחי שלה שומר על המראה הכללי של יאכטת יבשה בת שתי דלתות אבל אורז אותו בקווים זורמים יותר. כרגיל בבנטלי יכולות ההתאמה האישית מופרכות ומופרזות ורמת הגימור ההידור עולה אף עליה. גג הבד למשל, מורכב מ-4 שכבות על מנת לייצר בידוד רעשים טוב יותר. אפרופו יאכטת יבשה, עם תא מטען של 134 ליטרים, תצטרכו נושא כלים לסחוב לכם את התיקים לחופשה, או לשים אותם במושב האחורי.
מבחינת הנעה, זה לא שמישהו שקונה מכונית בסכום כזה מחפש לחסוך, אבל להעמיד פנים שאנחנו ירוקים ומתחשבים בדובי הפנדה לא הרג אף אחד, בטח לא דוב פנדה, וגם יש מס שפתיים, תקינות פוליטית וזה. אז ל-GTC מוצמדת מעתה הנעת פלאג אין שמגיעה מפורשה, ואחרי מיצוי 80 הק"מ החשמליים שלה, ייכנס לעבודה V8 בנפח 4 ליטרים עם הספק של 600 כ"ס או 782 כ"ס בשילוב עם המנוע החשמלי (טכנית, הבנטלי החזקה ביותר אי פעם). המנוע הזה מחליף את ה-W12 האימתני שאכלס בעבר את תא המנוע שלה. לא שזה יעכב אתכם מהגעה בזמן ממקום למקום כאשר הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 3.4 שניות והמהירות המירבית היא 285 קמ"ש.
מקום 8: פרארי 12 צילינדרי – 3,280,000 שקלים
הנציגה העדכנית בשושלת המפוארת של מכוניות פרארי עם מנוע V12 מציגה הצטיינות בכמעט כל היבט אפשרי של המכונית, למעט בחירת השם הלא מאוד יצירתי... ההבטחה היא ליכולת דינאמיות וביצועים מהשורה הראשונה לצד שימושיות ונוחות נסיעה יום יומית מצוינות. פרארי הלכה עיצוב דרמטי ששולח אזכורים לדייטונה של שנות ה-60 מבחוץ, ובהחלט משתווה למראה של המכונית אותה החליפה ה-812. תא הנוסעים לעומת זאת ממש לא נוסטלגי, אלא אולטרה טכנולוגי וכולל שלושה מסכים, אחד בגודל 15.6 אינץ' ללוח המחוונים ועוד שני צגי מגע, ראשי ומשני מול הנוסע.
אבל אלו זוטות ביחס לעיקר בפרארי ובמיוחד בזו – המנוע, שעשוי להיות האחרון מסוגו (טפו, טפו, טפו). מדובר ב-6.5 ליטרים עם 12 צילינדרים (כאילו, דהה) שמייצר 830 סוסים ו-67.8 ק"מ שמטפס עד 9,500 סל"ד. בינו לבין הגלגלים האחוריים אותם הוא מניע תיבת הילוכים כפולת מצמד עם 8 הילוכים. היופי הזה יזנק ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות, ל-200 קמ"ש ב-7.9 שניות ועד 340 קמ"ש מירביים.
מקום 7: למבורגיני הורקאן – 3,500,000
למרות שהוחלפה על ידי הטמראיו אחרי קדנציה של עשור, מכונית העל היוצאת של למבורגיני שלפחות עד כה היא גם הלמבורגיני הנמכרת ביותר אי פעם (כ-25 אלף יחידות) הספיקה להניח גלגלים בישראל גם השנה. לאורך השנים הוצגו לדגם שלל גרסאות יותר ויותר קיצוניות, אבל הבסיס היה תמיד מנוע ה-V10 בנפח 5.2 ליטרים אותו היא חולקת גם עם אודי R8. עם החלפתה, היא למעשה הלמבורגיני האחרונה לעשות שימוש במנוע שהיה מזוהה לאורך שנים עם היצרנית.
לא שגרסאות הבסיס שלה סבלו ממחסור בסוסים עם 610 כאלו באורווה, אבל כאמור לאורך השנים קיבלה המכונית עוד ועוד מהדורות, מה-EVO, הפרפומנטה ה-STO ומהדורת הקצה האחרונה שלה, ה-STJ.
זו הציעה 640 כ"ס ועם תיבת הילוכים כפולת מצמד עם 7 הילוכים זינקה ל-100 קמ"ש בכ-3 שניות בדרך ל-310 קמ"ש מירביים. הדגש בגרסה זו היה בין השאר על שיפורים אווירודינמיים, כמו כנף אחורית גדולה יותר, עוד מסיטי אוויר וגם בולמי זעזועים מתכווננים, כיול מחודש להיגוי, בלמים גדולים זהים לגרסת ה-STO, אבל עם צמיגים חדשים וייעודיים לה.
מקום 6 – פרארי פורסנגווה – 3,530,000
בין אם גם אתם הייתם מאלו שקרעו קריעה על המעבר של פרארי לייצור קרוסאובר, להליכה שלה בדרך כל היצרניות האחרות, יש בהחלט ייתרון אחד משמעותי. על כל לקוח שמתפתה לקנות את הפרארי הכי לא פרארי שיש, לקופת היצרנית נכנס הרבה מאוד כסף שיכול לממן את המכוניות הנכונות שלה.
עם אורך כללי של 497 ס"מ, ובסיס גלגלים של 302 ס"מ, הפרארי פורסנגווה מבטיח שחוץ מהסמל והעיצוב החיצוני, הוא יוכל להציע גם שימושיות אותה אף פרארי לא הציעה בעבר, כולל מרווח גחון של 18.5 ס"מ, בהחלט לא נתון שנראה בפרארי בעבר.
מה שכן יש לו ונאמן למקור הוא מנוע V12 בנפח 6.5 ליטרים שמספק 725 כ"ס ו-71.6 קג"מ. אלו עוברים לכל הגלגלים דרך תיבת 8 הילוכים כפולת מצמד המחוברת לגלגלים האחוריים. ההנעה הכפולה שלו מאיצה אותו ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות קצרצרות ועד 310 קמ"ש. אגב הנעה כפולה ומהירות, מעל 200 קמ"ש הוא הופך לבעל הנעה אחורית בלבד, ובכלל, מדובר בהנעה כפולה אולטרה מתוחכמת עם שני יחסי העברה שמגיעה מדגמי ההנעה הכפולה הקודמים של היצרנית ה-FF ובהמשך בשמה החדש GTC4Lusso.
עוד דברים מעניינים? מערכת המתלים המתקדמת שלה היא עם בולמים חשמליים, אלו מסוגלים לשנות את ההקשחה שלהם ובכך מחליפים את המוטות המייצבים, על מנת להפחית משקל ומרכז כובד, הגג עשוי סיבי פחמן. תא הנוסעים כולל לראשונה בפרארי מושבים עם עיסוי, מסכים נפרדים לנהג ולנוסע ומפרט אבזור נפוח כמו חשבון הבנק של הבעלים.
מקום 5 – פרארי SF90 ספיידר – 3,885,000
ואם מדברים על הפרארים הנכונות, הנה עוד אחת. טוב, אולי לא בדיוק פרארי מהקלאסיקות האמיתיות, אבל בהחלט אחת חשובה מאוד בהיסטוריה שלה. כי כאשר ה-SF90 הוצגה היא הייתה הראשונה לשאת את סמל הסוס הצוהל לתוך העידן המחושמל כאשר הציעה יחידת הנעה היברידית נטענת.
גרסת הספיידר הפתוחה שלה, זהה לגרסת הסטרדלה ועושה שימוש במנוע V8 עם שני מגדשי טורבו בנפח 4 ליטרים, אבל אליו מצטרפים כאמור עוד שלושה מנועים חשמליים להספק משותף של 1,000 כ"ס (780 מהם ממנוע הבנזין). ורגע לפני הביצועים הספורטיביים, בואו נדבר רגע על הצד המחושמל שלה. כאן הרעיון הוא יותר לשרת את הנהג ולא את הסביבה. כי עם סוללת 7.9 קוט"ש אתם לא נוסעים יותר מ-20 ק"מ בהנעה החשמלית בלבד. אבל כאשר החשמל הזה נרתם להניע אותה קדימה מקבלים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות ול-200 קמ"ש תגיעו ב-7 שניות בספיידר הפתוחה או ב-6.7 שניות בסגורה. תמשיכו ללחוץ על הגז וזה יסתיים בקצת יותר מ-340 קמ"ש.
על האחיזה והתנהגות הכביש אחראית מערכת העברת כוח וקטורית שיודעת לנתב את ההספק לגלגלים בהתאם להפניית ההגה, בולמים מגנטיים ובלמים בעלי יכולת פינוי אוויר עצמאית.
מקום 4 – רולס רויס גוסט – 4,200,000
מכאן ומעלה, אנחנו מתחילים להתעסק בתותחים הכבדים באמת. כאן נמצאת העילית של העילית והגוסט של רולס רויס היא בהחלט כרטיס כניסה מכובד למועדון הזה. למרות שנולדה בתור אחות קטנה ו"צנועה" ביחס לפאנטום, קשה למצוא בה הרבה הסתפקות במועט. לא במימדים החיצוניים שלה עם 5.5 מטרים מקצה לקצה, לא בהופעה ובטח לא ברמת הגימור, החומרים וההידור של תא הנוסעים.
גם מתחת למכסה המנוע יש המון מהכל, בעיקר המון מנוע. כאן יש V12 בנפח 6.75 ליטרים המזוהה עם היצרנית. ההספק הוא 563 כ"ס או 591 בתלוי בגרסה. והפאר והיופי האלו יאיצו ל-100 קמ"ש ב-4.2 או 4.6 שניות, שוב, בהתאם לגרסה.
כדי להבטיח נוחות מקסימלית היא מצוידת במתלים אקטיביים שסורקים את הכביש ובשילוב עם נתוני GPS מתאימים את פעולת הבולמים לתוואי הדרך.
מקום 3 – רולס רויס ספקטר – 4,500,000
רולס רויס ספקטר היא החשמלית הראשונה בתולדות המותג הבריטי, אך היא שומרת על כל מה שהפך את היצרנית הזו לסמל של יוקרה מוחלטת. מרכב הקופה הענק - כמעט 5.5 מטרים – ארוז בקווים קלאסיים ומפוסלים, ורוכב על חישוקי 23 אינץ', גריל מואר וסמל ה-Spirit of Ecstasy שעוצב במשך 830 שעות כדי לשפר את האווירודינמיקה. תא הנוסעים הוא יצירת אמנות בפני עצמה: עשרות אפשרויות לצביעת המרכב, חומרים נדירים, אלפי נורות זעירות בתקרה ובדיפוני הדלתות, ומושבים שתוכננו להעניק תחושה של כורסאות במחלקה הראשונה.
הדלתות נפתחות נגד כיוון הנסיעה ונסגרות חשמלית, ריפודי הצמר עבים, והמתגים מצופי עור בעיבוד ידני מוקפד.
על ההנעה שני מנועים חשמליים - קדמי בהספק 258 כ"ס ואחורי עם 489 כ"ס - מפיקים יחד 584 כ"ס, המאפשרים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות למרות משקל של כמעט שלושה טון. סוללת 102 קוט"ש מספקת טווח של עד 530 ק"מ.
מערכת מתלי אוויר אקטיביים, היגוי אחורי ומצלמות סורקות דרך חוברים ליצירת תחושת "שטיח מעופף". אז הספקטר אולי ויתרה על מנוע הבנזין הענק, אך שומרת ואפילו מחזקת את רוח המותג - מכונית שפשוט אי אפשר להשוות לשום דבר אחר.
מקום 2 – למבורגיני רוולטו – 4,550,000
כמו ה-SF90 בפרארי, גם למבורגיני מיישרת קו עם העידן המחושמל והציגה את הרוולטו לפני כשנתיים כמכונית על שמשלבת בין מנוע בנזין להנעה חשמלית. זהו הדגם הראשון בתולדות למבורגיני המצויד במערכת הנעה היברידית נטענת, המבוססת על הפלטפורמה החדשה שתשמש את דגמיה העתידיים של היצרנית.
הרוולטו משלבת עיצוב למבורגיני קלאסי, מהחזית האגרסיבית עם פנסי LED בצורת חץ, כונסי אוויר עצומים וקווים חדים ודרמטיים. תא הנוסעים שומר על האווירה אבל מוסיף תחכוםעם שלושה מסכים בגדלים 12.3 אינץ’ לנהג, 8.4 אינץ’ למערכת המולטימדיה ו-9.1 אינץ’ לנוסע – כולם מחוברים למערכת הפעלה המאפשרת שיתוף מידע בין המסכים בהחלקה פשוטה.
אבל אנחנו פה לא בשביל הצעצועים הנוצצים, אלא בשביל הצעצוע המרכזי - מנוע V12 אטמוספרי בנפח 6.5 ליטרים המפיק 825 כ"ס, שבמשולב עם שלושה מנועים חשמליים בהספק כולל של 300 כ"ס, מעלה את הנתון הכולל ל- 1015כ"ס משולבים. תיבת 8 הילוכים כפולת מצמד מאיצה את הרכב ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות ולמהירות מרבית של 350 קמ"ש.
כמו בפרארי, אם אתם מחפשים טווח חשמלי, לא ממש תקבלו אותו כאן, הסוללה הקטנה (3.8 קוט"ש) מאפשרת טווח חשמלי של כ-10 ק"מ בלבד.
מקום 1 – רולס רויס קולינן – 4,700,000
כמו בדירוג הקודם, זו שוב רולס רולס ושוב הקולינן שיושבים לבטח אי שם בפסגת המחירים. מוכיחים שכסף קונה המון מכונית, אבל לא בהכרח טעם או עידון. ברולס רויס נכנסו לאירוע של קרוסאוברים מפלצתיים בביטחון רב, וזו הייתה כניסה ראשונה שלהם לעולמות האלו והם לא לקחו שום סיכון במטרה לעשות את הכניסה הכי מרשימה שאפשר. מרשימה לפחות כמו יהלום הקולינן, היהלום הגדול בעולם שעל שמו קרוי הדגם.
החל מהעיצוב החיצוני שלא משאיר שום ספק ביחס למוצא ולמעמד. ממשיך בתא נוסעים שכניסה אליו מבעד לדלתות התאבדות אחוריות הנפתחות הפוך לכיוון הרגיל, מעביר אתכם לטרקלין מהודר עם המיטב שיש לתעשיית הרכב להציע בכל הקשור לחומרים ורמת הבנייה שלו ויעניק את התנאים הטובים ביותר לכם ולבקבוקי השמפניה שמקבלים מקרר ייעודי. וכאשר תרדו איתו למסע ציד השועלים השנתי באחוזה, תוכלו לקבל אותו גם עם שולחן פיקניק וצמד כיסאות מתקפלים בתא המטען.
מנוע בנזין בנפח האייקוני של רולס רויס – 6.75 ליטרים מסודר בתצורת V12 עם 571 כ"ס יאיץ את הכרכרה הזו ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות. אם תלכו על גרסת ה- Black Badge הוא יציע 600 סוסים ותאוצה שמתקצרת ל-4.9 שניות.
כתבות אחרונות
-
שרון ביידר, 04/12/2025עד 120 - קשישות בנות 100 בכבישי ישראל
-
מערכת אוטו, 04/12/2025רכבי הסלבס: במה נוהג ערן זהבי?
-
איתי שטיינברג, 04/12/2025שברולט סילברדו EV – מבחן דרכים
-
ניר בן טובים , 04/12/2025מכונית הספורט של קיה חוזרת?
-
ניר בן טובים , 04/12/2025ויכוח על חניה הסתיים ב"אתה רוסי מסריח" - ופיצוי של אלפי שקלים
-
ניר בן טובים , 03/12/2025פריסבי מקבלת זיכיון לשיווק צ'רי באוסטריה
-
ניר בן טובים , 03/12/2025מרצדס נדירה הוחרמה מספורטאי אולימפי
-
ניר בן טובים , 03/12/2025סערה ביגואר לנד רובר: מעצב העל פוטר; המהלך האסטרטגי נעצר
-
ניר בן טובים , 03/12/2025פורד מהמרת על ברונקו פלאג אין לאירופה