בקרוב: טויוטה קורולה חוזרת

אחרי הפסקת הייבוא של גרסת הסדאן החשובה בשל החרם הטורקי, תחזור אלינו שוב טויוטה קורולה והפעם - מיפן ובתקינה קנדית

המציאות המקומית שלנו היא קצת קשה לעיכול, גם כשנדמה לנו שראינו כבר הכל. היא גם זו שגררה את הפסקת השיווק של אחת מרבות המכר של טויוטה בישראל; מדובר במכונית שהיא לא פחות מסוג של אייקון עולמי מבחינת השפעתה על דפוסי הצריכה - קורולה סדאן. 

מסורתית, המכונית הזו זכתה להצלחה אדירה בארץ, בשוק הפרטי והמוסדי, אולם הסיבה להפסקת השיווק הייתה פשוטה ואכזרית למדי ונבעה ממשבר אזורי: החרם שהטילה ממשלת טורקיה על ישראל. 

המשפחתית הפופולארית הגיעה אלינו בשנים האחרונות מהמפעלים של טויוטה בטורקיה (Adapazarı), משהו כמו 120 ק"מ מזרחית לאיסטנבול - מפעלים שבתקופות טובות יותר זכו גם לביקורי עיתונאים מישראל. לקח קצת זמן, ובינתיים תגבר היבואן את ייבוא גרסת הסטיישן שמיוצרת בבריטניה. 

643634.png

צילום: יצרן

אז לאחר העדרות ממושכת, כעת מודיע היבואן, יוניון מוטורס על חידוש ייבוא הקורולה - מהלך שיקרה בחודשים הקרובים ועוד לפני סוף השנה (כנראה בנובמבר). אז הנה מה שידוע לנו לפי שעה. 

מדובר, כאמור בקורולה שתגיע אלינו מיפן (מפעל טקאוקה) ותהיה בתקינה קנדית. מפרטים יפורסמו בהקדם, אבל יש לצפות לרמת אבזור גבוהה, וכמובן גם לרמת גימור שמיועדת יותר לציי הרכב, כולל מערכות בטיחות רבות וכן חידוש במערכת האחורית, כולל עדכונים מרחוק. הדגם ישווק כמובן בגרסה ההיברידית שלו עם מנוע ה-1.8 ליטר ותיבת הילוכים רציפה.   

היסטוריה

שושלת הקורולה, שיצאה לדרך באוקטובר 1966 לקראת תערוכת הרכב של טוקיו, היא מהארוכות ביותר בתעשייה והפכה עם השנים לנמכרת ביותר בעולם. הדור הנוכחי הוצג ב-2019 וב-2021 הקורולה חלפה על פני סימן ה-50 מיליון כלים. הגרסה המחודשת נחשפה ב-2022. מאז הגעת הקורולה לארץ בתחילת שנות התשעים, נמכרו כאן למעלה מ-315,000 יחידות.


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.