פולקסווגן טוארג הבא יסמן את השינוי הגדול

פולקסווגן טוארג הבא עשוי להיות הדגם שיסלול את הדרך לדור העתיד של רכבי המותג הגרמני

 

פולקסווגן מתכננת להפוך את הדור הבא של הטוארג לדגם הראשון שיוקם על פלטפורמת ה-SSP – הארכיטקטורה החשמלית החדשה והמאוחדת של הקבוצה. הפלטפורמה נועדה להחליף בהדרגה את מערכות ה-MQB, MLB וה-MEB, ולשמש בסיס טכנולוגי משותף לכל המותגים, החל ממכוניות קטנות ועד רכבי יוקרה גדולים.

לפי דיווחים בתעשייה, הדגם החדש עשוי להציע טווח נסיעה של עד 1,000 קילומטרים, טעינה מהירה בהספק של עד 480 קילוואט וסוללות בצפיפות אנרגיה גבוהה. כל אלו אמורים להציב אותו בחזית המהפכה החשמלית ולמקם את פולקסווגן מול המתחרות הסיניות והאמריקאיות.

הטוארג, שעל פי דיווחים שונים יסיים את מחזור חייו ב-2026, נבחר לשמש חלוץ השינוי בשל מעמדו כספינת הדגל של פולקסווגן. לצד גרסה חשמלית מלאה, החברה בוחנת גם טוארג עם טכנולוגיית Range Extender – מנוע בעירה קטן המשמש כגנרטור להפקת חשמל, ללא חיבור ישיר לגלגלים. כך ניתן יהיה להציע את הרכב בגרסאות חשמליות מלאות וגם בגרסאות עם מאריך טווח.

הפלטפורמה החדשה אינה שמורה רק לטוארג. בסוף 2027 צפויה השקה של דגם קטן נוסף – פולקסווגן ID. Every1 – שיקבל חלקים מה-SSP אך ישלב גם ארכיטקטורות קיימות. מדובר בצעד ביניים שנועד לאפשר לקונצרן להתחיל ביישום הפלטפורמה החדשה עוד לפני שהושלמה במלואה.

במאי האחרון הושג בבפולקסווגן מה שנקרא "קיפאון ארכיטקטורה" – Freeze – עבור פיתוח ה-SSP, שלב שמסמן סיום עקרוני של תכנון ומעבר לביצוע. מהלך זה נועד לצמצם מורכבות בתוך הקונצרן ולהגדיל את היעילות, כפי שעשתה בעבר פלטפורמת ה-MQB בעולם מנועי הבעירה.

הציפיות מפלטפורמת SSP גבוהות: שיפור משמעותי בטווחי נסיעה, קצב טעינה מהיר בהרבה, דיגיטציה מתקדמת עם עדכוני תוכנה מרחוק ומערכות סיוע לנהג ברמות גבוהות. עבור פולקסווגן, זהו צעד אסטרטגי הכרחי אחרי שהוחלט לחזור לשמות המקוריים (פולו, גולף) כחלק מאתחול מערכתי מול הלקוחות. 


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.