פורשה חשפה את הגרסה החזקה ביותר של רכב הפנאי הגדול שלה, והיא מצוידת בהנעת כלאיים. פורשה קאיין טורבו S אי-הייבריד (E-Hybrid) הוא השם, 680 כ"ס הוא נתון ההספק שמסייע לרכב הגדול והכבד (כ-2.5 טון) להאיץ ל-295 קמ"ש.

גרסת הטורבו S אי-הייבריד משלבת בין מנוע גרסת הטורבו הרגילה - יחידת V8 בנפח 4.0 ליטר עם צמד מגדשי טורבו, 550 כ"ס ו-78.5 קג"מ - לבין מנוע חשמלי שמספק 136 כ"ס ו-40.8 קג"מ. התוצאה היא הספק כולל של 680 כ"ס ומומנט מרבי של 91.7 קג"מ בין 1,500 ל-5,000 סל"ד.

הגרסה החדשה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.8 שניות ול-200 קמ"ש בתוך 13.2 בלבד. המנוע החשמלי מאפשר נסיעה ללא בנזין של עד 40 ק"מ בין טעינות, האצה מעמידה ל-60 קמ"ש בתוך 6.6 שניות ומהירות מרבית של 135 קמ"ש.

1620677פורשה קאיין טורבו S אי-הייבריד (מימין) וקאיין טורבו S אי-הייבריד קופה

על אגירת האנרגיה החשמלית מופקדים מצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 14.1 קילוואט-שעה. אלו דורשים טעינה של שש שעות משקע ביתי (230 וולט/10 אמפר) או 2.4 שעות משקע 7.2 קילוואט (400 וולט/16 אמפר). לגרסה החדשה תצרוכת חשמל של 5.3-5.1 ק"מ לקילוואט בממוצע בתנאי מעבדה ותצרוכת בנזין של 27-25.6 ק"מ לליטר.

1620676

כיאה לגרסת העל, את הקאיין טורבו S אי-הייבריד תקבלו ברמות מפרט ואבזור גבוהות - הכוללות בין היתר מתלי אוויר אדפטיביים, בלמים קרמיים, חישוקי "21 (יש גם "22 למי שחייב) ועוד. המחיר כצפוי אינו זול - החל מ-173 אלף יורו (675 אלף שקל) לקאיין טורבו S אי-הייבריד הרגיל והחל מ-176 אלף יורו (687 אלף שקל) למרכב ה"קופה".

מחברת אורכיד ספורטס קארס, יבואנית פורשה, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי הגרסה החדשה תוצע בישראל רק בהזמנה מיוחדת.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.