ניכר שמישהו בפורד מנסה לעשות דברים "נכון" בשנים האחרונות. זה לא שאין לחובבי הרכב תלונות כאלה ואחרות, אבל שפע של דגמים מסדרת 'ראפטור, גרסאות שטח וביצועים לרכבי הפנאי והכביש והבטחת המנכ"ל כי המוסטנג תמיד תישאר עם
אופציה ל-V8 בהחלט מוסיפים לה נקודות בקרב הקהל. בתוך כך, לאחרונה החלו בפורד לפנות לקהל חדש עבורה: סצנת הטנדרים המשופרים המכונים 'סטריט טראקס' (טנדרי רחוב).
היא החלה בכך בשנה שעברה עם הצגת מהדורת 'לובו' למאבריק המצליח מעבר לים, וכעת זוכה גם האח האייקוני יותר – פורד F-150 – למהדורה בשם דומה. אגב, משמעות המילה 'לובו' היא זאב בספרדית – ופורד משווקת את הדגם במקסיקו תחת שם זה בחלק מהגרסאות ורמות הגימור.
צילום: פורד
הזאב הגדול
ה'לובו' היא למעשה חבילה אשר תוצע בארה"ב תחילה עבור חלק מהגרסאות של F-150. בפורד מציינים כי החבילה תוצמד אך ורק למנוע ה-V8 בנפח 5.0 ל' של הדגם אשר מפיק 400 כ"ס ו-56.7 קג"מ. נכון, אומנם אין כאן שיפור לביצועים המנוע – אבל אנחנו רק נזכיר כי מעבר לים הפורומים מלאים ברעיונות יצירתיים וחוקיים (שם) לשיפור המנוע הזה בעלות נמוכה יחסית – לראות פורד F-150 עם המנוע הזה והספק של 550 כ"ס ומעלה זה לא דבר נדיר. נשמע שבפורד מבינים את הקהל שלהם.
צילום: פורד
השינויים מתחילים במופע החיצוני שזוכה כאן לטיפול מקיף למדי. כל 'לובו' זוכה לחבילת עיצוב חיצונית אשר מעניקה לו הופעה אתלטית וקשוחה יותר הכוללת סבכה חדשה, פגושה אגרסיבי, חצאיות צד, קשתות גלגלים חדשות ועוד. אל קיט העיצוב הוסיפה פורד הנמכת החלק האחורי ב-5 ס"מ משמעותיים והכל מייצר יחד מראה דרמטי הרבה יותר משל F-150 "רגיל".
צילום: פורד
להשלמת ההופעה בפורד מציידים את 'לובו' בחישוקי ענק בקוטר 22 אינץ' בגימור שחור מבריק, תאורת לד-יום חדשה בחזית, מגוון תגי 'לובו' לאורכו ורוחבו של המרכב ועוד. הצבע השחור בתמונות שפורסמו מוסיף למופע ה"חמקני" שלו, אולם ניתן לקבל אותו גם בצבעי מרכב נוספים כמו אדום, כחול או לבן – מעניין למה מתכוונים בפורד (סתם, יש גם אפשרות לצבע אפור).
צילום: פורד
סביבת הנהג זכתה לטיפול מתון יותר וזו כוללת מספר מצומצם יחסית של עדכונים להופעה כמו ריפודים ודיפונים שונים במעט וכמה תגי 'לובו' נוספים.
צילום: פורד
כאמור, נדמה שבפורד מבינים את הקהל שלהם ובעיקר מציעים את F-150 כנקודת פתיחה טובה עבור שיפורים, שינויים והתאמות עתידיות מצד הלקוחות. הזאב הזה אומנם יתחיל את חייו כדגם סדרתי מהמפעל, אבל נראה לנו שמהר מאוד הוא ישתנה ויתפתח.
צילום: פורד