דברים שרואים שם: תפסנו בעדשה את הדור הבא של ב.מ.וו

מפגש בצומת בפרברי מינכן, זימן לי תיעוד ראשון של מהפכת הדגמים החדשה ביצרן הבווארי

כאשר מסתובבים בפרברי מינכן, במיוחד ליד מרכזי ב.מ.וו בגרשינג, אפשר לפגוש דברים מעניינים. מאוד מעניינים אפילו. וזה מה שקרה בצומת אליו הגענו, שם המתינה לאור ירוק – גם במובן המשמעותי יותר – מכונית מוסווית היטב. אלא שהצללית והזמן בו היא יוצאת החוצה מעלים את האפשרות כי מדובר באחד הדגמים החשובים ביותר של היצרן הבווארי הוותיק. 

דור חדש. מהיסוד

מה שראינו, כך נראה, היא i3 העתידית – הסדאן הראשונה המבוססת על הפלטפורמה החשמלית-ייעודית החדשה של ב.מ.וו, ראשונה מסוגה לייצור במסגרת 'ויז'ן נויה קלאסה' שהוצג בתערוכת מינכן לפני שנתיים. 

המושג 'Neue Klasse' ציין את מסכת הדגמים החדשים של ב.מ.וו בשנות השישים – אלה שהובילו לסדרות 3 ו-5 בעשור שלאחר מכן והיו הבסיס ונקודת היציאה של ב.מ.וו החדשה והמצליחה. 

כעת מציינת ב.מ.וו את המעבר למערכת דגמים חדשה – עם עיצוב מובחן, גם בהשראת התקופה ההיא ובסיס טכנולוגי מאוד מתקדם – עם אותו שם. דגם ראשון לייצור יושק כבר בספטמבר הקרוב על אותו בסיס ושמירה על אותם עקרונות, וזה יהיה דגם הפנאי הכל-חדש iX3. 

1712147צילום: יצרן

אחריו יגיע תורה של מכונית הנוסעים i3 שיהיה לה הרבה מן המשותף עם דגם הפנאי. מעבר לעיצוב, לרצפה מתח מערכת של 800 וולט להספק טעינה עד 400 קילוואט, וזו תארח סוללות עם אנרגיה עד 108 קוט"ש. נקודת הייחוס היא שני מנועים, הנעה כפולה ו-470 כ"ס, אך הדגם יוצע גם עם מנוע יחיד לתפוקה מופחתת, גם בגרסאות ספורטיביות חזקות בהרבה. 

בסביבת הנהג העיקר הוא מערך i-דרייב חדש לחלוטין המכונה על-ידי ב.מ.וו 'פנורמיק ויז'ן' בו לוח המחוונים מוחלף בתצוגה הנמצאת לרוחב השמשה הקדמית ובחלקה התחתון.  

לפי ב.מ.וו, החידושים שיוצגו בסדרה החדשה, הן בטכנולוגיה החשמלית, הן בסביבת הנהג, הן בעיצוב הרכב יגיעו תוך שנתיים לארבעים דגמים חדשים ומחודשים.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.