טויוטה מציגה את הקורולה הבאה: מהפך בעיצוב ובהנעה לדגם הנמכר בעולם

המשפחתית הנמכרת בעולם עוברת מהפכה: קונספט חדש חושף כיוון דרמטי - גרסה חשמלית מלאה בדרך, הנדסה מינימליסטית בתא הנוסעים ופנייה לקהלים רחבים יותר. "זו מכונית גלובלית - וכך נעשה אותה גם הפעם"

 

טויוטה חשפה ביפן את הקונספט לדור הבא של הקורולה, במהלך שמבהיר עד כמה הדגם הפופולרי מתכוון להשתנות בעידן החדש של שוק הרכב. אחרי עשרות שנים שבהן נחשבה הקורולה למכונית שקופה כמעט, אמינה, יעילה, אך חסרת ריגוש, הדגם החדש מקבל פרשנות עיצובית נועזת בהרבה עם השראה מהפריוס האחרונה: מרכב נמוך ורחב יותר, חלונות צד צרים, קו גג משתפל ופנסים דקים המחוברים ברצועת תאורה רציפה. 

העיצוב החדש אינו רק אסתטי. החזית הסגורה כמעט לחלוטין מרמזת על כיוון חשמלי, ובמקביל המידות החדשות מתאפשרות בזכות דור מנועים חדש שטויוטה הציגה לאחרונה. אותם מנועים קטנים בכ-10 עד 20 אחוזים מהיחידות הנוכחיות, אך מספקים ביצועים חזקים יותר ויעילות דלק משופרת. חשוב מכך, אומרים ביצרן, הם מסוגלים לפעול על מגוון רחב של דלקים פחות מזיקים, כולל דלקים סינתטיים, ביודיזל ומימן, לצד בנזין רגיל. הקטנת המנועים מאפשרת להנמיך את מכסה המנוע ולקצר את המרכב מלפנים, מה שמזכיר את הפרופורציות של רכבים חשמליים: פחות מקום שאין בו שימוש וניצול מרבי של סביבת הנהג והנוסעים. 

המנועים החדשים פותחו מראש כחלק ממערכת היברידית, שבה המנוע החשמלי מפצה על ירידת המומנט של מנוע הבעירה. כך, במקום להעמיס יחידות גדולות ומורכבות, ניתן להסתמך על שילוב חכם של שני העולמות ולספק חוויית נהיגה שיש בה ממד זריז אבל גם חסכוני מאוד. בין האפשרויות הצפויות: מנוע 1.5 ליטר אטמוספרי או מוגדש, לצד מנוע 2.0 ליטר טורבו חזק יותר. כל אלה ישולבו באותה פלטפורמה שתתמוך גם בהנעה חשמלית מלאה ונטענת.

בתא הנוסעים המהפכה לא פחות מורגשת אם כי חשוב לזכור שמדובר ברכב אב טיפוס, כלומר יהיו לא מעט שינויים; מסכים דיגיטליים מחליפים ממשקים מסורתיים, הקונסולה המרכזית כמעט נטולת כפתורים מיותרים, והתחושה היא של חלל מודרני, ממוקד וקל להתמצאות. בסיס הגלגלים ערוך להציע מרווח נדיב לנוסעים מאחור לפי טויוטה, מבלי לפגוע בפרופיל הספורטיבי.

Screenshot 2025-10-29 075900.png

צילום: יצרן

מחכים

טויוטה קורולה, שמלווה את עולם הרכב מאז 1966 והפכה לדגם הנמכר ביותר בהיסטוריה עם יותר מחמישים מיליון יחידות, נדרשת היום להוכיח שהיא מסוגלת להישאר רלוונטית גם כשהעדפות הנהגים עוברות מהפכה. הדור הבא מנסה לענות בדיוק על זה: לאפשר שימור של קהל הלקוחות העצום, לצד פנייה לקהל חדש שמבקש רכב שגם נראה נכון, לא רק עושה את העבודה.

לא שמות שכרגע אומרים לנו יותר מדי, אבל מאחורי הדור הבא של הקורולה עומדת הנהגה טכנית-עיצובית חדשה שראוי להכיר: מהנדס ראשי צעיר יחסית בשם פוקושימה מוביל את הפרויקט, לצידו המעצב סאטו שאחראי על השפה החזותית. למרות שמדובר בשניים שלא הובילו בעבר דגם עולמי בעצמם, שניהם מכירים היטב את משפחת הקורולה והקרוסאוברים שמבוססים עליה, לאחר שבשנים האחרונות מילאו תפקידים בכירים בפיתוח הדגמים הנוכחיים. פוקושימה הופך כעת לאחראי על כלל סדרת הקורולה, הכוללת מגוון רחב של מרכבים וגרסאות, מהאצ'בק וסדאן ועד קרוסאובר וסטיישן, וגם את דגם הביצועים GR הספורטיבי.

לפי הערכות בתעשייה, דגם הייצור צפוי להיחשף כבר בשנה הבאה, עם תחילת שיווק עולמי ב-2026 או 2027. חשוב אגב, בין השורות, המחמאות והמסרים להתייחס לרכב הראווה של טויוטה בזהירות הנדרשת. מדובר באחד הדגמים האסטרטגיים והחשובים ביותר בעולם ולכן ביצרנית היפנית ינקטו בצעדים מאוד קטנים בכל שלב ביניים שכרוך בגיבושו הסופי. לא כל יום המיתוג 'קורולה' זוכה לכזו רפורמה בנראות שלו. אבל אם לשפוט לפי הפריוס החדשה, אפשר להתכונן לשינוי משמעותי. 


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.