ג'אקו 8 – מכוון לשטח, מפגש ראשון
אחרי שפגשנו את ג'אקו 5, נכון לנו מבחן קצר בשטח עם אחיו הגדול ג'אקו 8. מה כן, מה פחות ואיפה הוא מתברג
תחילה. הגענו לאתר ובו מסלול עפר, כזה עם עיקולים מסוגים שונים, שינויי גובה, קטעים ישרים, מעט אחיזה, קצת אבנים והרבה אבק. היתרון בקטעים כאלה שאפשר, ובכן, לנהוג לפי משאלות הלב בכפוף לרמת האחיזה של הרכב; החיסרון הוא שתמיד יש ברכב מדריך מלווה מטעם היצרן, ויש מצב שהוא לא רואה בעין יפה נהיגה שכזו; ההתנגשות בין שתי חובות מקצועיות מנוגדות אלה בלתי־נמנעת – אבל לנו יש יתרון: ברגעי האמת אנחנו מאחורי ההגה, ולו נותר רק לקוות.
הדבר עצמו. מה שנמסר לנו הייתה הגרסה ההיברידית־נטענת כפולת ההנעה. זהו דגם פנאי בינוני שהוצג ב־2023 (זהה לצ'רי טיגו 9 שאינו משווק כאן), בסיס הגלגלים שלו הוא 282 ס"מ, אורכו 482 ס"מ, רוחבו 193 ס"מ וגובהו 170 ס"מ, מרווח הגחון 18 ס"מ (בכל זאת, 4x4) – והוא לא קל: 1.9 טון.
למנוע טורבו־בנזין 1.5 ליטר חוברים 2 מנועים חשמליים להנעה כפולה, והתוצאה, ובכן, מעניינת: 605 כ"ס במצטבר. לא כולם משוגרים כך לגלגלים, אבל נתון ההאצה ל־100 קמ"ש, 7.7 שניות, בהחלט נאה. לרכב סוללה של 34.5 קוט"ש וזו מעניקה לו טווח בחשמל בלבד של 160 ק"מ, שווה לשלושה ימי נסיעה ממוצעים בישראל.
התרשמות. עם שני סבבים באותו מסלול קצר, התרשמות מבוססת על התבוננות לא הסתייעה, אבל כן ניתן היה להתרשם מהמרחב הפנימי הראוי, גם מתנוחת הנהיגה הטובה.
נהיגה. אופן הנהיגה והקצב היו מעל ומעבר למה שמשפחה, כל משפחה, תהיה מוכנה לקבל מהמבוגר הלא־בוגר שליד ההגה; "אם אתה ממש רוצה, נרד ליד האשל הזה, תעשה סיבוב ותחזור". לזכותו של J8 ייאמר כי גם בנהיגה שכזו ולמרות ממדיו ומשקלו, הוא שמר על זוויות גלגול הגונות, לא התפזר מעבר לתוואי, וטיפל היטב בהעברות משקל במעבר מפנייה אחת לשנייה. נוחות הנסיעה הייתה סבירה תחת אותו עומס בוטה, ולהתרשמות מאיכות הנסיעה בשבילים עם אבנים שתולות או זרועות, נמתין לרכב שיגיע לכאן בתחילת הרבע השלישי של
דברינו עד כה
צמד המותגים ג'אקו ואומודה – המוצג במקומות רבים בהתאם, J&O – רק בן שנתיים, והוא מכוון הרחק וגבוה בכל הקשור להיצע הדגמים והגרסאות, הדגשת המאפיינים של שניהם ושל כל אחד לחוד, שואף לנתוני מכירות גדולים מאוד בקנה מידה גלובלי.
הדגמים השונים שלו מביאים את המאפיינים העיקריים של דגמים סיניים רבים – ממדים קצת יותר גדולים, תפריט אבזור ממש עשיר, מפרט טכני ראוי – ואמורים להציע אותם ללקוח במחירים כאלה שיעניקו להם מקדם תמורה ראוי.
ההתרשמות מטבע הדברים קצרה ומוגבלת, בוודאי בהינתן שפע ההיצע החדש של דגמים וגרסאות. ג'אקו 5 וג'אקו 8 בהם נהגנו יגיעו לכאן תוך ארבעה חודשים, אומודה 3 שנחשף יתייצב כאן בתחילת 2026. נראה שיש למה לחכות.
כתבות אחרונות
-
ניר בן טובים , 25/12/2025 -
מערכת אוטו, 25/12/2025רכבי הסלבס: במה נוהגים רותם סלע וליאור רז?
-
קינן כהן, 25/12/2025BYD סיליון 5 פלאג אין: מבחן דרך
-
יואל פלרמן, 25/12/2025מבחן בטיחות למסחריות – משפרים ומשתפרים
-
שרון ביידר, 25/12/2025השרה רגב שומרת על לקוחות היוקרה
-
ניר בן טובים , 24/12/2025רגע מכונן: יגואר נפרדת ממנוע הבעירה
-
ניר בן טובים , 24/12/2025המבוך / המסמר האחרון בסטיישן של וולוו
-
אלי שאולי, 24/12/2025מקסוס e-דליבר 5 בגרסת קומבי – המחיר החל מ-205,000 שקלים
-
ניר בן טובים , 24/12/2025"רכב עולה כאן 2000 שקל": כך נראית התופעה ברשות הפלסטינית