ג'אקו 8 – מכוון לשטח, מפגש ראשון

אחרי שפגשנו את ג'אקו 5, נכון לנו מבחן קצר בשטח עם אחיו הגדול ג'אקו 8. מה כן, מה פחות ואיפה הוא מתברג

תחילה. הגענו לאתר ובו מסלול עפר, כזה עם עיקולים מסוגים שונים, שינויי גובה, קטעים ישרים, מעט אחיזה, קצת אבנים והרבה אבק. היתרון בקטעים כאלה שאפשר, ובכן, לנהוג לפי משאלות הלב בכפוף לרמת האחיזה של הרכב; החיסרון הוא שתמיד יש ברכב מדריך מלווה מטעם היצרן, ויש מצב שהוא לא רואה בעין יפה נהיגה שכזו; ההתנגשות בין שתי חובות מקצועיות מנוגדות אלה בלתי־נמנעת – אבל לנו יש יתרון: ברגעי האמת אנחנו מאחורי ההגה, ולו נותר רק לקוות.

הדבר עצמו. מה שנמסר לנו הייתה הגרסה ההיברידית־נטענת כפולת ההנעה. זהו דגם פנאי בינוני שהוצג ב־2023 (זהה לצ'רי טיגו 9 שאינו משווק כאן), בסיס הגלגלים שלו הוא 282 ס"מ, אורכו 482 ס"מ, רוחבו 193 ס"מ וגובהו 170 ס"מ, מרווח הגחון 18 ס"מ (בכל זאת, 4x4) – והוא לא קל: 1.9 טון.

למנוע טורבו־בנזין 1.5 ליטר חוברים 2 מנועים חשמליים להנעה כפולה, והתוצאה, ובכן, מעניינת: 605 כ"ס במצטבר. לא כולם משוגרים כך לגלגלים, אבל נתון ההאצה ל־100 קמ"ש, 7.7 שניות, בהחלט נאה. לרכב סוללה של 34.5 קוט"ש וזו מעניקה לו טווח בחשמל בלבד של 160 ק"מ, שווה לשלושה ימי נסיעה ממוצעים בישראל. 

1708892-2J8A2011-min.jpg

צילום: יואל פלרמן

התרשמות. עם שני סבבים באותו מסלול קצר, התרשמות מבוססת על התבוננות לא הסתייעה, אבל כן ניתן היה להתרשם מהמרחב הפנימי הראוי, גם מתנוחת הנהיגה הטובה.

נהיגה. אופן הנהיגה והקצב היו מעל ומעבר למה שמשפחה, כל משפחה, תהיה מוכנה לקבל מהמבוגר הלא־בוגר שליד ההגה; "אם אתה ממש רוצה, נרד ליד האשל הזה, תעשה סיבוב ותחזור". לזכותו של J8 ייאמר כי גם בנהיגה שכזו ולמרות ממדיו ומשקלו, הוא שמר על זוויות גלגול הגונות, לא התפזר מעבר לתוואי, וטיפל היטב בהעברות משקל במעבר מפנייה אחת לשנייה. נוחות הנסיעה הייתה סבירה תחת אותו עומס בוטה, ולהתרשמות מאיכות הנסיעה בשבילים עם אבנים שתולות או זרועות, נמתין לרכב שיגיע לכאן בתחילת הרבע השלישי של

1708891-2J8A1909-min.jpg

צילום: יואל פלרמן

דברינו עד כה

צמד המותגים ג'אקו ואומודה – המוצג במקומות רבים בהתאם, J&O – רק בן שנתיים, והוא מכוון הרחק וגבוה בכל הקשור להיצע הדגמים והגרסאות, הדגשת המאפיינים של שניהם ושל כל אחד לחוד, שואף לנתוני מכירות גדולים מאוד בקנה מידה גלובלי. 

הדגמים השונים שלו מביאים את המאפיינים העיקריים של דגמים סיניים רבים – ממדים קצת יותר גדולים, תפריט אבזור ממש עשיר, מפרט טכני ראוי – ואמורים להציע אותם ללקוח במחירים כאלה שיעניקו להם מקדם תמורה ראוי. 

ההתרשמות מטבע הדברים קצרה ומוגבלת, בוודאי בהינתן שפע ההיצע החדש של דגמים וגרסאות. ג'אקו 5 וג'אקו 8 בהם נהגנו יגיעו לכאן תוך ארבעה חודשים, אומודה 3 שנחשף יתייצב כאן בתחילת 2026. נראה שיש למה לחכות. 

1708890-2J8A2168.jpg

צילום: יואל פלרמן


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.