לנד רובר מתכננת להרחיב את משפחת ה
דיפנדר המעוטרת עם דגם חדש וקומפקטי יותר –דיפנדר ספורט, שיושק בשנת 2027. הדגם החדש, שצפוי להימכר במחיר נמוך משמעותית מהדיפנדר הנוכחי, יתבסס על פלטפורמת EMA החשמלית של יגואר-לנד רובר, המיועדת לרכבים חשמליים ובעלי הנעה היברידית.
ה-דיפנדר 'ספורט' צפוי להיות באורך של כ-4.6 מטר, רוחב של 2 מטרים וגובה של פחות מ-1.8 מטר, מה שהופך אותו לדגם קטן יותר בהררכיה. העיצוב ישמור על קווים קשוחים ומרובעים, אך עם מראה מודרני יותר, עם קצת נגיעות אורבניות ולייף סטייל יוקרתי כמובן.
הדגם החדש יתחרה ישירות מול ה"בייבי G" של מרצדס, הצפוי גם הוא להיות רכב שטח חשמלי מפואר. המהלך של לנד רובר נועד להרחיב את קהל היעד של הדיפנדר, ולהציע דגם נגיש יותר מבחינת מחיר וגודל, מבלי לוותר על ה-DNA של המותג.
צילום: לנד רובר
עוצמה חשמלית
ה-דינפנדר ספורט מבטיח, על הנייר טווח נסיעה של כ-480 ק"מ, עם אפשרות לטעינה מהירה בהספק של עד 350 קילוואט, מה שיאפשר השבה של 80% לסוללה בתוך כ-20 דקות. הפלטפורמה החדשה תאפשר גם צימוד של מערכות הנעה היברידיות, בהתאם לביקוש בשווקים השונים והגידול במכירות רכבים היברידיים נטענים.
הדגם החדש צפוי להיות מיוצר בבריטניה, ויהווה חלק מהאסטרטגיה של יגואר לנד רובר להעמיק את היצע הרכבים החשמליים שלה בשנים הקרובות. ה-דיפנדר ספורט מצטרף לדגמים נוספים כמו ה-איווק וכן הוולאר החדשים, שיתבססו גם הם על פלטפורמת EMA.
מעשית, ה-Defender Sport מסמן את כניסתה של לנד רובר לשוק הרכבים החשמליים המוקטנים, פרופורציונלית לקטגוריה של רכבי השטח הגדולים, עם דגם מקורי מבחינת המורשת, המוניטין, שעתיד לגשר בין קשיחות לעיצוב קלאסי.