ג'נסיס G90 – מבחן דרכים

מכונית הדגל של ג'נסיס בכבישי ישראל. מכוונת גבוה, מבצעת בהתאם

ב-1994 חזרתי מהמסע הגדול שלי סביב העולם, וכאן פגשתי לראשונה מכוניות של יונדאי. אז קשה היה לדמיין שמהכלים חסרי המעוף והיכולת שנמכרו בזכות מחיר זול עוד יתפתח מותג יוקרה.

רק ב-1995 הגיעה אלינו אקסנט, מכונית ראשונה שפותחה באופן עצמאי על ידי הקוריאנים. אם משהו היה מספר אז ששלושים שנים אחרי אנהג במכונית מאותו בית שתקרא תיגר ללא כל בעיה מצידה על ספינות הדגל הגרמניות – אודי A8, ב.מ.וו סדרה 7, מרצדס S קלאס – הייתי מציע לו לבדוק היטב מה טפטפו לו בקפה.  

מי זו ג'נסיס G90?

אבל הקוריאנים עובדים מהר. ההחלטה להיכנס לתחום היוקרה נפלה כבר ב-2003 וב-2008 כבר הוצגה מכונית סלון (קטגוריה E) שכונתה 'ג'נסיס'. ב-2015  השיקה קבוצת יונדאי את ג'נסיס כמותג יוקרה – ועוד באותה שנה הוצגה מכונית הפאר (קטגוריה F) –הלא היא G90 שנכנסה לאותה טריטוריה שהיו בה הדגמים הנ"ל של טריו גרמניה. 

האמירה הייתה ברורה, אבל הדרך מאתגרת. קטגוריה זו אינה מגלגלת מכירות רבות מעצם מהותה – מכוניות גדולות, מפוארות, יקרות – ומזה עשור מתחרים בדגמיה רכבי הפנאי הגדולים ממש. עם זאת, דגמים אלה הם אלה שהובילו את תעשיית הרכב, הם הביטוי המוחלט להיצע בקצה העליון של מכוניות הנוסעים והם אלה שמכריזים כי מדובר במותג יוקרה מהמעלה הראשונה. כך עשתה לקסוס עם LS ב-1989, כך אודי עם A8 ב-1994 – כך ג'נסיס עם G90. 

לכן כך עשה היבואן בארץ. כי מותג ג'נסיס, שדגמיו מרשימים ככל שיהיו, והם אכן כאלה (וראו G80 ו-GV80), כדי שיקבל את המעמד ההוא של מותג יוקרה מלא כמו המסורתיים שבחבורה צריך גם בארץ את הדגם הזה.  

הדגם המיובא כעת הוא הדור השני של G90 שראה אור ב-2021 – עם השקת המותג הגיעה לכאן רק יחידה אחת – וכעת הוא מוצע באופן סדיר, אנחנו לקחנו אותו למבחן דרכים. 

הרכב הנבחן

energy_2.svg
ג'נסיס G90
ג'נסיס G90, אוט', 3.5 ל' טורבו V6, היברידי-מתון, Legendary ,4x4
  • החזר חודשי
    mimun-logo.png
  • צריכת דלק - ממוצעת (ק"מ/ליטר)
    צריכת דלק - ממוצעת
    צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
    8.5
  • 0 ל-100 קמ"ש (שניות)
    5.2
  • יתרונות
    טרם נבחן
  • חסרונות
    טרם נבחן

ג'נסיס G90: הפרטים

הדגם החדש גדול מקודמו. אורך בסיס הגלגלים 318 ס"מ ואורך המרכב 527.5 ס"מ, הרוחב 193 ס"מ והגובה 149 ס"מ. בשווקים מסוימים מוצעת מהדורה מוארכת בה בסיס הגלגלים והמרכב ארוכים ב-19 ס"מ. נפח תא המטען 368 ליטרים ומשקל הרכב 2355 ק"ג. 

לג'נסיס G90 אותו מנוע בו פגשנו ב-GV80 קופה: בנזין כפול-מגדשים בנפח 3.5 ליטר במבנה V6, כולל מערך היברידי-מתון של 48 וולט ומגדש בתפעול חשמלי לתגובות מיידיות בסל"ד נמוך. התפוקה של כל המערך הזה היא 410 כ"ס (5800 סל"ד) ו-56 קג"מ (1300-4500 סל"ד), וזו מוזרמת דרך תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים ל-4 הגלגלים. התוצר עומד על 5.2 שניות ל-100 קמ"ש ועד ל-250 קמ"ש. 

ל-G90 היגוי אחורי (4 מעלות) וקפיצי אוויר הפועלים גם על סמך מידע ממצלמה סורקת ויכולים להגביה את הרכב באופן רגעי בעת הצורך. בנוסף, לרכב גם מערכת אקטיבית להפחתת רעשי כביש. 

ג'נסיס G90 סמל

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

אבזור ובטיחות - ג'נסיס G90

במפרט הבטיחות, בין השאר, עשר כריות אוויר, בלימה אוטונומית גם מאחור, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

מפרט האבזור, כנדרש ברכב שכזה, עשיר ביותר, וכיאה לסוגו מכובד מאוד, גם מאחור. ל-G90 תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "21, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם; תפעול חשמלי לדלתות סביב שיש להן סגירה רכה, לדלת תא המטען, למושבים הקדמיים שיש להם עיסוי ולאחוריים שגם בהם יש אוורור, לגלגל ההגה ולווילונות; מערכת מיזוג תלת-אזורית, צג מרכזי "12.3 ותצוגה עילית, תאורת אווירה, מערכת שמע של B&O עם 23 רמקולים, הדום במושב אחורי-ימני; ריפוד מושבים בעור נאפה, דיפון עור בסביבת הנהג.     

מחיר ג'נסיס G90 ברמת אבזור זאת הוא 850,000 שקלים. בנוסף, ניתן לרכוש את הרכב עם חבילת 'אקזקוטיב' שמחירה 30,000 שקלים וזו כוללת עיסוי במושבים האחוריים ו-2 צגי "14.6 לנוסעים שם. חבילת 'בלק' שמחירה 50,000 שקלים כוללת פריטי עיצוב מודגשים – עיקרה בחוץ צבע שחור בחישוקים, בסבכה ובקליפרים, ובפנים בעור נאפה שחור מהודר ביותר.  

_DSC0558-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

מקדם כניסה

הדור החדש כמתבקש ממעמדו מעוצב כראוי לרכב שרד, והוא מושך יותר למראה מהדגם היוצא שעוצב באופן פחות מקורי. G90 משלבת הופעה מכובדת, ייצוגית ונוכחת אך אינה מוחצנת מדי. 

אנשי ג'נסיס, שבעבר רתמו את מאפייני בנטלי לשירותם, הצליחו להטמיע היטב את המרכיבים בהשראת בריטניה, והיום הרכב נראה ג'נסיס לגמרי. שילוב יחידות התאורה הדקיקות (הצרות שייצר המותג) עושה את G90 למושכת. 

זו אינה מכונית שממדיה הנכבדים מוצנעים, ההפך. עם זאת, ולמרות המבנה הכבד של הדלתות והקורות האחוריות היא אינה נראית מגושמת והחזית הגאה עושה עבודה טובה. 

_DSC0571-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

מכובדת ומכבדת

הכניסה הראשונה למכונית הדגל של המותג הקוריאני היא אירוע חגיגי, ובעיקר גורמת לרצות להישאר בתוכה. האיכויות הצמודות למרחב מלפנים אינן מותירות ספק ביחס למקום שבו הרכב הזה אכן נמצא. מעבר לגוונים הנאים מאוד, החומרים משובחים ומזמינים, והעור כנדרש, ברמה גבוהה. גם שילוב לחצנים כסופים רבים העשויים מתכת, לא "פלסטיק דמוי" מוסיף לרושם ולתחושה הכוללים. כך גם התפעול והמחשבה על הפרטים הקטנים כמו הסיוע החשמלי בפתיחת הדלת והסגירה הנוחה באמצעות לחצנים – ואלה פועלים היטב. בפתיחת הדלת בחניון צפוף הפתיחה בפעם הראשונה עלולה להרתיע בגלל הקלות בה הדלת נעה החוצה. אבל הכל בשליטה  

לוקח קצת זמן להסתגל ולשלוט בכל הטוב הזה, המתוחכם, העשיר והמפנק הזה. כך התפעול הנכון של הדלתות החשמליות (לחיצה על הבלם סוגרת את דלת הנהג), כך האפשרות לכוון את המושב האחורי-ימני למצב מחלקת עסקים, בו הוא עובר למצב שינה אופקי, או לקיפול הווילונות. 

ג'נסיס G90 סביבת נהג

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

צגים לא חסרים, אבל כיאה למכונית יוקרה הם אינם תופסים את מרב תשומת הלב אלא באים לשרת. סביבת הנהג היא העדכנית של ג'נסיס, כוללת צג "12.3 מרכזי, מחוונים מוקרנים עם תצוגה קלאסי ומאחור צג "8.0 לשליטה במערכות השונות. 

בסביבת הנהג הרבה פקדים חיצוניים ומספר דרכים לשליטה ולתפעול מערכות הרכב, ובקרת האקלים נשלטת דרך צג נפרד – ביצוע בהחלט ראוי. 

יש הערות. החיווי על סוג התפקוד של לחצני קיצור הדרך הפיזיים שמעל צג בקרת האקלים אינו מואר מספיק ביום וזה גם נפגע מהשתקפויות; תפעול מערך המידע ומחשב הדרך במחוונים אינו נוח, בעיקר בגלל שילוב לחצן המגע הרב-תפעולי; איכשהו מתגים כאלה אף פעם אינם עובדים היטב, גם כאשר מדובר בג'נסיס. 

מערכות הבטיחות אינן מציקות וביחוד תיקון ההיגוי (שעלול להיות מעט קשוח מדי) הקל לניתוק. לא ממש אהבתי את האפשרות לשמוע את האיתות מתוך המשענת ואת התרעת  ניטור השטחים המתים המגיעה מאחור וממשיכה לרוב גם אחרי שהמרחק מהרכב בנתיב השני כבר גדול.

נדרש זמן כדי ללמוד את כל האפשרויות שהמושב מציע, החל מכך שהוא יודע להתאים את עצמו ואת התמיכות שהוא מציע לנהג, גם לעסות כשצריך; אני מעדיף לשלוט בעניינים ומבטל את ההתאמות האוטומטיות. המושבים נראים נהדר והם נעימים, אם-כי לאחר נסיעה ארוכה הם מתגלים כרכים מדי ולמרות שפע האפשרויות לכיוון תמיכות הגב והמותן. כיאה לרכב המכוון לארצות הברית, מראת הצד הימנית מרמה במרחקים וכמו השמאלית היא קטנה מדי; שדה הראייה לצדדים על כן אינו מתעלה, גם זה לאחור מוגבל.  

מאחור המרחב לשניים עצום. כמובן, ברכב שכזה כמעט הכל נועד לשני נוסעים נכבדים, ומבנה המושב במרכז – נוקשה, עם מסעד יד גדול – מצהיר על כך, ומנהרת גל ההינע גם היא אינה מסבירה פנים למי שישב שם. באותו מסעד יד גם מסך לכל אחד מהנוסעים. 

הנתון הרשמי של נפח תא המטען (368 ל') קטן לרכב כזה, וזה נראה בפועל גדול יותר. סף ההטענה מעט גבוה, המבנה הפנימי שימושי ויעיל. 

_DSC0626-min.jpg

צילום: ג'נסיס G90 תא מטען

לקבלת הצעת מחיר

הרבה כוח 

עם נתוני פתיחה של 400 כ"ס ו-56 קג"מ וביצועי סיכום של 5.2 שניות ו-250 קמ"ש, היכולות בפועל אמורות להיות טובות מאוד – והן אכן כאלה. לא היינו  מצפים לפחות עם כל הטררם הזה. 

ולא רק היכולת, גם הדרך לביטויים שלה. פעולת המנוע נעימה ושקטה ושילוב ההילוכים חלק. כמובן, עם הנעה לכל הגלגלים ומשקל מעל 2 טון, התחושה הראשונית שהרכב לא ממש מבצע, אבל לחיצה של ממש על המצערת תבהיר כי הוא ממש מבצע. המשמעות היא כי ניתן להתנהל בנינוחות יתירה כנדרש ברכב כזה, וכאשר צריך, את כישורי העקיפה למשל, אלה יהיו משובחים כנדרש. 

כאשר מאמצים את המנוע, כמו בעקיפות או במעלה תלול, הוא מייצר צליל נעים ומטפס באופן נאה בסל"ד. לטעמי משהו בצליל הספורטיבי קצת פחות מתחבר לרכב נכבד שכזה, ובכל הקשור לתחושה הוא אינו מעניק מה שמאפיין V8. כאמור: תחושה בגלל אופי פעולה, בהחלט לא ביצועים לפי מה שקורה בפועל.  

זהו רכב גדול וכצפוי צריכת הדלק אינה מצטיינת. ביום המבחן הצריכה הייתה 7.7 ק"מ/ל' ובשיוט הגיעה ל-11.3 ק"מ/ל'.  

_DSC0503-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

איך נוחות הנסיעה של ג'נסיס G90? 

השקט, בייחוד בכל הקשור ליכולת לטפל ברעשי כביש, מרשים מאוד במכונית הגדולה של ג'נסיס. זה מלווה בדרך את הדרך המלכותית בה היא עוברת מעל שיבושים. קורה שרצף שיבושים ושברים בכרך הסואן מטריד מעט את שלוותה, בייחוד במהירות נמוכה (לא פעם במכוניות עם קפיצי אוויר), אבל הרוב טוב מאוד, כך גם ועוד יותר עם היציאה מהעיר. כאשר המהירות עולה, השילוב בין יציבות, נוחות, שקט ורוגע ממכר; אנשי ג'נסיס ביצעו כאן עבודה טובה. 

בעיר התמרון ביחס לרכב כה גדול בהחלט מרשים, וקוטר הסיבוב של הכלי המגודל הזה הוא 11.3 מטרים. נדרש מעט זמן כדי להסתגל לפעולת ההיגוי האחורי, שבעיר נראית משמעותית יותר ממה שציפינו מזווית הפניה כזו (4 מע').  

למרות טור דה פורס טכנולוגי המשלב בהקשר הדינמי הנעה כפולה, היגוי אחורי וקפיצי אוויר, G90 אינה מהמכוניות ש"מתכווצות" סביב הנהג בנהיגה אגרסיבית בכבישים מפותלים; הכיול הרך, המשפיע בעומס מוגזם על זוויות הגלגול, מורגש גם במצבי הספורט. רכב זה אינו מכוון לאותה חדות בהקשר זה כמו שיש בדגמים הגרמניים, בראשם סדרה 7.

_DSC0553-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

אלא שהיכולת הדינמית לכשעצמה ברמה גבוהה, ו-G90 יכולה לנוע מהר מאוד באותו תוואי מעוקל בגלל אותו מפרט טכני. הוא לא "מדרבן", אבל בהחלט מבצע. בכל אופן הרכב שומר על קווי הפנייה באופן אדוק. להיגוי פעולה מדויקת; במצב הרגיל הוא קל מדי ב'ספורט' הרלוונטי המשקל בסדר.

כרכב שרד הפונה לקהל יעד מסוים, G90 יכול אבל אינו דוחף לשם, ובין מצבי הנהיגה, וכיאה לאופן בו הרכב נתפש נמצא גם מצב "נהג בוס" Chauffeur)). 

הבלמים טובים לרוב, וקצת מוזר (השפעה סינית?) שניתן לבחור עבורם מצב 'נוח' או מצב 'ספורט' בנפרד ממצבי הנהיגה. בנסיעה רגילה הם תואמים לרכות המלכותית אך מתגלים מעט נרפים תחת עומס וחסרים את העצומה הנדרשת. 

_DSC0552-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

סיכום

איך שלא מגלגלים את זה, ג'נסיס G90 על פניה היא מכונית מרשימה למראה, למפרט טכני ולתפריט אבזור – והיא מרשימה בביצוע לאחר שנוהגים בה.  ג'נסיס, בדרכה לחברות מלאה ובזכות עצמה בליגת העל של מותגי היוקרה, עשתה זאת עם חנוכת המותג ב-2015 כאשר הציגה כבר אז את G90. הדור השני המשווק כעת מביא את כל הנדרש ממכונית פאר – ועושה זאת ברמה הגבוהה כנדרש. אמנם, בכל הקשור להצטיינות דינמית, הוא אינו ברמה של המתחרות המתבקשות – אודי A8, ב.מ.וו סדרה 7, מרצדס S קלאס. מנגד, G90 מעניק איכויות נסיעה ממדרגה גבוהה ביותר – ובמחירו, 850,000 שקלים, הוא זול מהם בכ-200,000 שקלים, מחיר מופחת ב-20%.  לג'נסיס אין מרכיבים כמו מורשת וסמל עתירי מעמד, שגם הם מעניקים ל-S קלאס את מיקומה הבכיר בתחום, אבל עם מה שיש לה בדמות G90 בהחלט ממקם אותה בליגת העל הזאת. מרשים. 

_DSC0484-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

ג'נסיס G90 השאלות החשובות

ה-G90 היא מכונית הדגל של ג’נסיס ומייצגת את שאיפת המותג לעמידה מול יצרני היוקרה הגרמניים. למרות יבוא מוגבל בעבר, כעת היא מוצעת סדיר בישראל ומסייעת לבסס את המותג כמותג יוקרה מלא.

0

הדגם החדש גדול יותר: בסיס גלגלים 318 ס"מ, אורך 527.5 ס"מ, והוא משלב טכנולוגיות מתקדמות כמו היגוי אחורי, קפיצי אוויר ומערכת אקטיבית להפחתת רעשי כביש לצד עיצוב מקורי ומרשים יותר.

0

לרכב מנוע V6 טווין-טורבו בנפח 3.5 ליטר עם מערכת היברידית-מתונה. הוא מפיק 410 כ"ס ו-56 קג"מ, מאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות ומגיע ל-250 קמ"ש.

0

האבזור עשיר במיוחד: דלתות חשמליות עם סגירה רכה, מושבים עם עיסוי ואוורור, מערכת שמע של B&O עם 23 רמקולים, תאורת אווירה, תצוגה עילית, מערכות מיזוג נפרדות ועוד - כולל פינוק משמעותי לנוסעים מאחור.

0

המחיר: 850,000 ש"ח.
חבילת "אקזקוטיב" (30,000 ש"ח) כוללת עיסוי למושבים האחוריים וצגי 14.6".
חבילת "בלאק" (50,000 ש"ח) כוללת צבעי שחור מודגשים בחוץ ובריפודי נאפה שחורים בפנים.

0

בידוד הרעשים מרשים מאוד, במיוחד רעשי כביש. קפיצי האוויר מספקים נוחות גבוהה, בעיקר מחוץ לעיר. במהירויות גבוהות הרכב מציע שילוב ממכר של שקט, יציבות ורוגע.

0

למרות יכולת גבוהה, ה-G90 פחות חדה ו"מתכווצת" סביב הנהג כמו אודי A8 או סדרה 7. כיול הרכב רך יותר, מתאים לרכב שרד, ופחות למי שמחפש התנהגות ספורטיבית.

0

המרחב לשני נוסעים עצום, כולל אפשרות "מחלקת עסקים" למושב הימני - מצב שכיבה, מסכים, שליטה בווילונות ועוד. המושב המרכזי פחות נוח והמנהרה מגבילה, בהתאם לפוקוס על שני נוסעי VIP.

0

• מושבים מעט רכים מדי לנסיעות ארוכות
• שדה ראייה מוגבל בגלל מראות צד קטנות
• צריכת דלק לא מרשימה
• התנהגות דינמית פחות חדה מהמתחרות
• חלק מהפקדים אינם נוחים לשימוש בשל החיווי וההשתקפויות

0

כן: היא מעניקה רמת פאר, שקט, אבזור ואיכות נסיעה גבוהים מאוד - ובמחיר נמוך בכ-20% ממכוניות כמו S קלאס, A8 וסדרה 7. למרות מחסור במורשת מותג, היא מציבה את ג'נסיס בליגת היוקרה העליונה.

0

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.