אינפיניטי QX60 - מבחן דרכים

רכב פנאי-יוקרתי בניחוח אמריקאי זו חיה נדירה למדי בישראל. QX60 של אינפיניטי שהגיע למבחן עם מנוע שונה ומתקדם, מזקק את הקונספט משלב ישן וחדש. איך בדיוק? המשיכו לקרוא

הרכב הנבחן

אינפיניטי QX60
אינפיניטי QX60, אוט', 2.0 ל' טורבו, Luxe, 4x4
  • החזר חודשי
    mimun-logo.png
  • צריכת דלק - ממוצעת (ק"מ/ליטר)
    צריכת דלק - ממוצעת
    צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
    10.2
  • יתרונות
    מנוע, אבזור, מרחב לנוסעים ומטען, תמורה
  • חסרונות
    צריכת דלק, לא מחדש

יש לי וידוי קטן. לא משהו מטלטל עולמות ובכל זאת: אני ממש אוהב מכוניות גדולות. זה נכון שאין כמו חווית הנהיגה ב-106 ראלי ללא דיפוני פנים, עם ידית הילוכים שקופצת משילובה והיגוי שמגיב להתכווצות הזעירה ביותר בצד אחד בשריר הגדול ביותר בגופנו.

ועם כל אלה אין כמו אוטו גדול להעניק שימושיות, נוחות, מרחב ויכולת לכיסוי מרחקים ארוכים מבלי לעייף.

הקשר

אינפיניטי QX60 נכנס למשבצת של "האוטו הגדול" למרות שהוא מה שנקרא 'דגם פנאי בגודל בינוני', D-SUV; למותג היוקרה של ניסאן יש גם אחד גדול באמת, E-SUV, הלא הוא QX80 – והוא כבר ממש גדול.   

מותג אינפיניטי נוסד ב-1989 ונחנך בארצות הברית, השוק אליו פנה. ב-1996 הציג את דגם הפנאי הראשון שלו, QX4, בפועל ניסאן פת'פיינדר. ב-2012 הוצג הדור הראשון של הדגם הבא; נקרא אז 'JX' ואחר כך 'JX35', ומסוף 2013, עם החלפת הסימול בכל דגמי אינפיניטי, קורא שמו בארצות תבל 'QX60'. הדור השני של דגם הפנאי הזה הוצג ב-2021  ובמאי השנה הוכרזה מתיחת פנים.  

לישראל הגיע QX60 ב-2015, הדור השני התייצב כאן ב-2022 והרכב הנבחן הוא לפני החידוש.    

infiniti QX60 (5).jpg

צילום: רוני נאק

לקבלת הצעת מחיר

בסיס הגלגלים של QX60 עומד על 290 ס"מ, אורך המרכב 503 ס"מ, רוחבו 198 ס"מ בריאים וגובהו 177 ס"מ די גבוהים; ואם כבר רכב פנאי, מרווח הגחון הוא 17 ס"מ. מהצד השימושי של הדברים מאחור תא מטען של 411 ליטרים כאשר כל המושבים ניצבים או 1,178 ליטרים כשהשורה השלישית מקופלת – זה המון מקום. 

מהצד היותר מעניין של הדברים, היבואנית, פריזבי השאירה את מנוע ה-3.5 ליטר V6 שכיהן כאן קודם על המזח בארה"ב, ובחרה לצייד את המלאי העכשווי בישראל במנוע הטורבו-בנזין 2.0 ליטר 4 צילינדרים המתייחד בכך שיש לו קומפרסיה משתנה. מבלי להיכנס יותר מדי לפרטים, ויש מאלה הרבה, זה מנוע יוצא דופן שיכול לשנות בזמן אמת את יחס הדחיסה בטווח שבין 8.0:1 ל-14.0:1, כשבצד אחד אפשר לתת דרור לטורבו לדחוס ואז המנוע יכול לנפק הספק גבוה יותר, ובצד השני לקבל יעילות משופרת וצריכת דלק מופחתת - למשל בשיוט ארוך. נתוני התפוקה מלמדים על הספק של 268 כ"ס ב-5,600 סל"ד ומומנט של 39.6 קג"מ ב-4,400 סל"ד. נתונים נאים למנוע 2.0 ליטר.

למנוע זה משולבת תיבה אוטומטית עם 9 הילוכים וההנעה ברכב המיובא ארצה כפולה (בארה"ב גם קדמית). אין נתוני האצה ומהירות מרבית – מכיוון שהרכב משווק רק בארה"ב, ושם העניין לא מקובל. ובכל זאת נתונים: צריכת הדלק המוצהרת היא 10.2 ק"מ/ל'. 

דגם זה מוצע בישראל בשלוש רמות אבזור – 'לוקס' ו'סנסורי' לשבעה נוסעים ב-400,000 וב-446,000 שקלים; 'אוטוגרף' לשישה נוסעים עם שני מושבי קפטן במרכז, מחירו 450,000 שקלים – וזה הרכב אתו יצאנו למבחן. 

infiniti QX60 (20).jpg

צילום: רוני נאק

לקבלת הצעת מחיר

אבזור, בטיחות

מפרט האבזור מרשים מאד וכולל תאורת לד מלאה, חישוקי "20, שמשות קדמיות מבודדות ואחוריות כהות, תפעול חשמלי לדלת תא המטען (גם בחיווי כף רגל), לקיפול המושבים בשורה השלישית, ולמושבים הקדמיים שיש להם חימום, אוורור, עיסוי וזיכרונות, ריפוד בעור חום; בקרת אקלים דו-אזורית מלפנים ודו-אזורית מאחור, פתחי מיזוג בשורה שלישית; צג "12.3 עם קארפליי אלחוטי ואנדרואיד בחוטי, טעינה אלחוטית, תצוגה עילית, מראת פנים המציגה גם תמונת נסיעה מאחור, מערכת שמע של בוז עם 16 רמקולים, תאורת אווירה ועריסת טלפון עם טעינה.

במפרט הבטיחות 10 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, מניעה אקטיבית של התנגשות עם רכב בשטח מת, החלפת אורות אוטומטית, ניטור עייפות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית (שלא יודעת לזחול בפקקים), קורא תמרורי מהירות וגם מצלמות היקפיות. אצלנו זה מזכה את QX60 בדרגת בטיחות 6 מתוך 8.

infiniti QX60 (13).jpg

צילום: רוני נאק

לקבלת הצעת מחיר

מהחוץ, בעיקר בפנים

אם יש משהו המאפיין את מותגי המערב, בעיקר אלה מעולמות היוקרה, היא החשיבות הרבה שיש לזהות המותגית של הדגמים שלהם. ה-QX60 לא שונה במובן הזה בעיקר אם מביטים בו מהחזית או מאחד מאגפי הצד – הוא רב-נוכחות, נכבד למראה. הסבכה הקדמית מאד נוכחת ומשמעותית, צמד פנסי LED ארוכים ומעל מכסה מנוע עם בולבוס נוכח (גם כשיושבים מאחרי ההגה) המרמז על עוצמת המנוע שלמכסה שלו קשה לרסן את הפרץ האנרגטי שלו. 

מאחרי ההגה קוקפיט דיגיטלי מלא ותנוחת נהיגה גבוהה וטבעית מאד. מכסה המנוע התפוח נראה היטב לעין וקו שמשות נמוך מקנה שדה ראייה מצוין לכל כיוון. המושבים הקדמיים משלבים היטב רכות ונוחות לאורך זמן וגם תמיכה טובה עם ריפוד שאינו קורס אחרי שעתים ויותר של נהיגה רצופה, טווח ההזחה של המושבים הקדמיים נרחב מאד וכאמור הם מאובזרים מאוד.

infiniti QX60 (14).jpg

צילום: רוני נאק

לקבלת הצעת מחיר

הכניסה לשורה השנייה, מושבי הקפטן המהודרים, קלה ונוחה בזכות דלת הנפתחת בזווית רחבה. המושבים עצמם בעלי מבנה דומה עד זהה לזה של המושבים הקדמיים והם מצוידים גם בחימום ובמשענת יד. התמיכה בגוף נוחה מאד, ישנו מרחב רב שניתן לשנות, ידנית, בעזרת מסילה. בנוסף, הראות החוצה טובה מאד ואפשר ליהנות מתוספת פרטיות בזכות וילונות נגללים ושמשות כהות.

בשורה השלישית שני מושבים בגודל מלא, הרצפה גבוהה ומרווח הברכיים מוגבל. נוסע בוגר יוכל להשתחל לשם – אבל עדיף לשמור את המרחב הזה לילדים. המושב השלישי מספיק גבוה כדי שאפשר יהיה לראות את הנוף החולף מהשמשות ובנוסף יש פתחי מיזוג בתקרה, תאורת קריאה ושקעי טעינה.

infiniti QX60 (17).jpg

צילום: רוני נאק

לקבלת הצעת מחיר

מנוע ביצועים

נתוני התפוקה של המנוע טובים למדי, אבל התחושה היא שהוא אינו חזק מספיק בהקשר הזה; הרכב שוקל 2,135 ק"ג, במשקל מלא עשוי להגיע ל-2,750 ק"ג והוא מורשה לגרור משקל רב. זה לא שהמנוע חלש, או שתאוצות הביניים לא מספיק חזקות או מהירות – ותודה גם לתיבת ההילוכים המצוינת – אלא שהוא פשוט חסר מחץ. לטעמי, בעיקר במותג יוקרה, האופן שבו הרכב זז הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה – ואין מצב שרכב יוקרה יחוש רזה מדי בכוח. המנוע הזה נשמע גם באופן שונה מכל מה שמוכר, ויש לכך ביטוי ווקאלי נוכח. 

הצריכה הממוצעת עמדה על 8.3 ק"מ/ל', בתנועה איטית וזורמת גם 9.2 ק"מ/ל'. 

infiniti QX60 (3).jpg

צילום: רוני נאק

לקבלת הצעת מחיר

נוחות, התנהגות

הממדים בתנועה עירונית באזורים צפופים מאתגרים, אבל הנסיעה בעיר נעימה מאד, ובמהירות איטית המנוע חרישי מאד. בידוד המהמורות מצוין על פני כל טווחי המהירות וזה מתחיל מהצמיגים, עובר דרך המתלים ומתפוגג סופית במושבים המצוינים. בנוסף, קוטר הסיבוב טוב לרכב עם ממדים כאלה (12.3 מטרים) ויש סיוע מעולה של מצלמת חניה טובה, חיישנים היקפיים וכן גם מראות צד שלוקחות את עצמן ברצינות.

בלג הראשון נסעתי ליער המגנים ולמחרת נהגתי דרומה ולמרחקים גדולים במסלול שהביא אותי לנאות הככר דרך כביש 25 ובחזרה למרכז מכביש 31 אחרי נגיעה קצרה בערד. הנוחות, הקצב וחווית הנהיגה היו בהחלט מרשימים מאד. בעיקר אהבתי את נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים (NVH) שהם לא פחות ממעולים – בוודאי לרכב ללא מתלי אוויר. רעשי רוח הגיעו רק ממראות הצד וזה קרה במהירות שלא הפתיעה כלל שיש רעשי רוח.

infiniti QX60 (4).jpg

צילום: רוני נאק

לקבלת הצעת מחיר

כאשר הכביש הפך לתלול ולמפותל, הרכב הפגין יכולת דינמית טובה מאוד, היה נטוע היטב בעיקול. וגם: ללא כל סימנים להתנהלות שעלולה להיות מסוכנת אם במקרה מגיעים מהר מדי לפנייה ומפנים את ההגה בפניקה. ההיגוי מדויק, הבלמים חזקים וללא כל סימני דעיכה גם שכבורר מצבי הנהיגה עבר ל'ספורט' והמנוע נתן דרור לטורבו.

QX60 כפול ההנעה מסוגל לנוע בשבילים כבושים ללא חשש; מרווח גחון של 17 ס"מ זה לא המון אבל מספיק ואפשר לשמוע את הגלגלים תרים אחרי אחיזה על דרדרת וקרקע תחוחה. אפשר לנצל את הגומי שמתחת לפגוש הקדמי כגשוש לחוש כמה קרובה האדמה לפגוש את הרכב, אבל בכל מהירות מעבר ל-30 קמ"ש הסיכוי לנזק גדול מדי. בקצרה, יש יכולת ראויה בנהיגת שבילים – מוגבלת ובזהירות הראויה.

לסיכום

אינפיניטי QX60 מביא עמו הופעה נוכחת ומרשימה, משדר חוסן ומוצקות, מוסיף איכות גבוהה, אבזור עשיר מאד והידור רב – ובגרסה זו שישה מקומות, כולל שני מושבי קפטן. הוא מוסיף על כך נוחות ואיכות נסיעה ברמה גבוהה, מקנח ביכולת דינמית טובה מאוד, אינו נכשל בנסיעת שבילים. מנגד, המנוע, הגם שמייצר ביצועים מספקים, אינו מעניק את היכולת והאופי שלדעתי אמורים להיות מובנים ברכב בסגמנט לו הוא שייך. כאן יצוין כי הדגם המוצע בישראל הוא לפני מתיחת הפנים.  מחירו של QX60 בגרסה שנבחנה הוא 450,000 שקלים. זהו מחיר מקובל לדגמי פנאי בגודל בינוני של מותגי יוקרה מסורתיים אחדים, נמוך מזה של אחרים – ויש לו יתרונות רבים; מספר מקומות הישיבה, הידור ואבזור, איכות נסיעה; QX60 הוא שותף מצוין לנסיעות למרחקים ארוכים. עם זאת, בישראל מוצעים כיום דגמי פנאי רבים בגודל בינוני עם תפריט אבזור ומפרט טכני מכובדים אף יותר ובמחירים נמוכים משמעותית. הם אינם שייכים למותגי היוקרה המסורתיים, רובם תוצרת סין, אבל לא רק, והם מאתגרים גם את הדגם הזה, כשם שהם מאתגרים את כל התעשייה.

אינפיניטי QX60 - השאלות החשובות

רכב פנאי-יוקרתי (D-SUV) של מותג אינפיניטי, עם שישה או שבעה מקומות ישיבה בהתאם לגרסה, המשלב עיצוב מרשים, אבזור עשיר ונוחות גבוהה.

0

הדגם הראשון הגיע לישראל ב-2015, הדור השני ב-2022, והרכב שנבחן בכתבה הוא לפני מתיחת הפנים של 2025.

0

בישראל משווק מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר, 4 צילינדרים, עם טכנולוגיית דחיסה משתנה, בהספק 268 כ"ס ומומנט 39.6 קג"מ. בעבר שווק עם מנוע V6 3.5 ליטר.

0

תיבת הילוכים אוטומטית עם 9 הילוכים, והנעה כפולה קבועה (בארה"ב יש גם גרסת הנעה קדמית).

0

לפי נתוני יצרן – 10.2 ק"מ לליטר. במבחן בפועל נמדדו 8.3 ק"מ/ל' בעיר ו-9.2 ק"מ/ל' בתנאים רגועים.

0
  • Luxe (7 מושבים) – 400,000 ₪

  • Sensory (7 מושבים) – 446,000 ₪

  • Autograph (6 מושבים, מושבי קפטן) – 450,000 ₪

0

תאורת LED מלאה, חישוקי "20, מושבים קדמיים עם חימום/אוורור/עיסוי, ריפודי עור, צג "12.3, קארפליי אלחוטי, תצוגה עילית, מערכת שמע Bose עם 16 רמקולים, טעינה אלחוטית, דלת תא מטען חשמלית, מצלמות היקפיות ועוד.

0

ל-QX60 יש 10 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, התרעת שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור עייפות ועוד. דירוג הבטיחות בישראל: 6 מתוך 8.

0

הנסיעה נוחה מאוד, בידוד רעשים(NVH) מצוין, התנהגות כביש יציבה ובטוחה, היגוי מדויק ובלמים חזקים. גם בנסיעת שבילים קלות יש לו יכולת טובה, אך מוגבלת בשל מרווח גחון של 17 ס"מ.

0
  • יתרונות: מנוע מתקדם, אבזור עשיר, מרחב לנוסעים ומטען, נוחות נסיעה ותמורה למחיר.

  • חסרונות: צריכת דלק גבוהה יחסית, והמנוע נתפס כחסר מחץ בהשוואה לרכב יוקרה בסגמנט הזה.

0

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.