איון V 2025

איון V 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor

הגרסה המומלצת של אוטו

איון V חשמלי 2025

  • רקע כללי

    בספטמבר 2025 החל השיווק המחודש בישראל של מותג איון (AION) השייך לקבוצת GAC הסינית.  

    קבוצת GAC הוקמה ב-1948, היא בבעלות המדינה וכיום ממוקמת חמישית בין המותגים המקומיים בהיקף הייצור בסין. לקבוצה חצי תריסר מותגים משלה, ובנוסף היא מקיימת שיתופי פעולה עם איסוזו, הונדה וטויוטה לייצור דגמיהן בסין.  

    קבוצת GAC החלה לפעול בישראל ב-2020, אז הוצג כאן הדגם GE3. עם זאת, לאחר כשנה הופסקה הפעילות בארץ – וכעת, עם תחילת פעילותו של היצרן באירופה, חוזר המותג לשוק המקומי בתנופה מחודשת. 

    איון V נחנך ב-2020 והדור השני-עכשווי ב-2024. זהו רכב פנאי קומפקטי הממוקם מעל Y הקטן ממנו. בסיס הגלגלים כאן 277.5 ס"מ, האורך 461 ס"מ, הרוחב 188 ס"מ והגובה 169 ס"מ. נפח תא המטען 427 ליטרים ומשקל הרכב 2280 ק"ג. 

    המנוע החשמלי קדמי מייצר 204 כ"ס ו-24.4 קג"מ. הסוללה באנרגיה של 75.3 קוט"ש, הטווח המוצהר 510 ק"מ והספק הטעינה המהירה 180 קילוואט.

  • עיצוב ונוכחות

    הצללית של איון V היא של רכב פנאי קלאסי ותכליתי למדי. הוא לא מחדש, לא מציע נוכחות בולטת ולא ממש נאה.

  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים מינימליסטי מאוד, דיגיטלי מאוד ו"סיני" מאוד – ראינו דומים לו בהרבה מאוד דגמים אחרים. לוח המחוונים הוא "8.9 ועמוס במידע רב, לצידו מסך גדול "14.6 השולט בכל התפקודים השונים.
    יש חיבור לקארפליי עם כבל USB ואילו אנדרואיד אוטו אין בכלל, לפחות עד שיגיע עדכון ועד שהיבואן יפתור בעיה זאת עם דונגל מקומי. 
    המשותף לכל חלקי תא הנוסעים והמרחב הפנימי הוא איכות הרכבה טובה מאוד, מעל לא מעט דגמים אחרים מוכרים מסין.

    מול הנוסע אין תא כפפות אלא שני ווים(?). ריפודי המושבים והדיפונים עשויים דמוי עור והמרחב נדיב. 

    הדלת האחורית נפתחת בזווית מאוד רחבה – כמעט 90 מעלות – וזה מצוין. יש שם רצפה שטוחה, המון מקום לרגליים ומושב עם משענת מפוצלת. 
    בקרת האקלים התקשתה בימי המבחן, ואלה לא היו הלוהטים ביותר שהקיץ הישראלי יודע להעניק לנו; היא פשוט לא הצליחה לצנן מספיק את תא הנוסעים. המערך גם רועש וכוונון פתחי האוורור מוגבל. 

    בתא המטען נפח יעיל של 427 ליטרים, אך אין גלגל חלופי. 

  • מנוע וביצועים

    נתוני המנוע אינם מהסוג המרשים, אבל הביצועים טובים בהחלט. הרכב מאיץ היטב מהמקום, צובר מהירות בקצב ראוי עד לאזורי כביש 6 (וגם יותר) ובעיקר מאפשר תאוצות ביניים טובות גם ממהירות 110-120 קמ"ש. לקראת המהירות המרבית, כך נראה, הקצב פוחת.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    electric.svg

    בקצב מתון הצריכה עמדה על 6.25 ק"מ/קוט"ש. בקצב כביש 6 צריכת האנרגיה זינקה ל-4.3 ק"מ/קוט"ש. המשמעות היא שפער מהירות לכאורה קטן, למשל עלייה מ-90 ל-110 קמ"ש, מעלה מאוד את צריכת האנרגיה ובהתאם גם הטווח מתקצר – 450 ק"מ בנהיגה מתונה, 310 ק"מ בכזאת מהירה. הטווח הממוצע, בעיר ומחוצה לה, עומד על 420 ק"מ.  

    • טווח נסיעה חשמלי WLTP
      510 ק"מ
    • טווח נסיעה בפועל
      טווח נסיעה בפועל
      הטווח אליו הגענו במבחן הדרכים שלו, על אספלט ישראלי, בתנאים אמיתיים, בנהיגה הגיונית, על סוללה אחת
      450 ק"מ
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      75.3 קוט"ש
    • הספק טעינה מהירה DC
      הספק טעינה מהירה DC
      הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר
      180 קילוואט
    • זמן טעינה מהירה DC
      זמן טעינה מהירה DC
      יש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען
      00:18 שעות
  • נוחות והתנהגות

    הנסיעה באיון V מאוד נעימה. כיול המתלים אינו "סיני" כלל - יש איזון, יש ריסון, יש ספיגת מהמורות טובה ובידוד יעיל מפניו של כביש מחוטט. 
    איכות הנסיעה ממש טובה אף היא, ולמעט רחש מהצמיגים המרחב הפנימי שקט ונעים מאוד. 
    בכביש המפותל איון V מבצע היטב, גם אם לוחצים אותו. ההיגוי חיובי עם קוטר סיבוב קטן בעיר ומשקל טוב מחוצה לה, הבלמים חזקים מאוד ומסתדרים יפה עם משקל של 2.3 טון.

  • תמורה למחיר

    במחיר של 167,000 שקלים, עם אחריות ארוכה במיוחד, מבנה שימושי ואיכות כוללת גבוהה, סטטית ודינמית – איון V מעניק תמורה מצוינת ביחס למתחרים.

  • גרסאות ורמות גימור

    מפרט האבזור איון V  כולל תאורת לד מלפנים ומאחור וגם בפנסי הערפל, חישוקי "19, גג זכוכית פנורמי עם כיסוי, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שיש להם זיכרונות, אוורור וחימום למושבים הקדמיים עם הטיה מלאה לאחור, מושבים אחוריים עם חימום ואפשרות הטיית המסעד, מסך מרכזי "14.6, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג לאחור, ריפוד עור, תאורת אווירה ועוד. 

  • בטיחות

    איון V טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP. 
    האבזור הבטיחותי כולל בלימה אוטונומית, עמעום אור גבוה אוטומטי, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, שש כריות אוויר ועוד. 

    במבחן מערכות הסיוע האקטיבית מצרצרות לא מעט, גם בחיווי קולי; תיקון הסטייה מנתיב אגרסיבי למדי, ושמירת הנתיב מתבטלת עם הודעה חגיגית בכל הפעלה של המאותת. 

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק בישראל בספטמבר 2025.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    סיני חשמלי מוצלח שמציע חבילה אטרקטיבית.

איון V שאלות ותשובות

מחירו של איון V מתחיל ב-167 אלף שקלים לפני תוספות לצבע מיוחד העומדות על 1,500 שקלים לצבע מטאלי ו-3,000 שקלים לצבע מטאלי דו גווני
הנחות ומבצעים מוצעים לתקופות שונות, כדאי לברר אצל היבואנית הרשמית בטרם עסקה
היבואנית לא מציעה לעת עתה מסלולי ליסיג תפעולי. ניתן לרכוש בליסינג מימוני באמצעות חברות חיצוניות
את תנאי התשלום והמקדמה יש לברר בסוכנות בעת ביצוע ההזמנה
עלויות המימון והריבית נקבעת בהתאם לסוג העסקה ופרטי האשראי של הלקוח
הדגם החל להימכר רק לאחרונה ומוקדם לקבוע את שיעור ירידת הערך
לאיון V רמת גימור אחת הכוללת תאורת לד, חישוקי 19 אינץ', גג פנורמי עם כיסוי, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית, כיוון חשמלי ואוורור למושבים הקדמיים, מסך מולטימדיה 14.6 אינץ' בקרת אקלים מפוצלת ועוד. זו רשימת אבזור נאה מאוד לרכב בקבוצתו
עלות אגרת הרישוי נגזרת ממחיר המכוניות כחדשה בהתאם לקבוצת הרישוי שלה, במקרה שלו היא עומדת על 2,394 שקלים
לרכב 7 כריות אוויר
הדגם זכה ל-5 כוכבים במבחני הריסוק האירופיים של euro ncap
כן, כחלק מחבילת מערכות הסיוע לנהיגה
כן, כחלק מחבילת מערכות הסיוע לנהיגה
כן, כחלק מחבילת מערכות הסיוע לנהיגה
כן, כחלק מחבילת מערכות הסיוע לנהיגה
לא, המערכת אינה מוצעת בדגם
לאיון V מנוע בודד בהספק 204 כ"ס
המומנט של האיון V עומד על 24.4 קג"מ
האיון V מאיץ ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות
המהירות המירבית היא 160 קמ"ש
כן, ישנם שלושה מצבי נהיגה. קומפורט הרגיל, אקו חסכוני המפחית את הביצועים וספורט שמחדד את תגובת המצערת
במבחן הדרכים של אוטו רשם הרכב נוחות נסיעה טובה מאוד בעיר ומחוץ לעיר
טעינה מלאה בעמדת טעינה רגילה ביתית אורכת כ-8.5 שעות
הספק הטעינה המהירה הוא 180 קילוואט
כן, זמן הטעינה מ-30 ל-80 אחוזים בעמדת טעינה מהירה הוא 18 דקות לפי הצהרת היצרנית. הזמן בפועל תלוי גם בתקינות עמדת הטעינה, מצב הרכב ועוד
ככלל הטעינה אפשרית עם מתאם, אולם מומלץ להימנע ממנה ולעשות שימוש בעמדה מנוהלת
כן, יש אפשרות הפעלה של מכשירי חשמל חיצוניים באמצעות סוללת הרכב
אורך: 4.6 מטרים, רוחב: 1.88 מטרים, גובה: 1.69 מטרים ובסיס גלגלים של 277 ס"מ
בסיס הגלגלים עומד על 277 ס"מ, נתון טוב מאוד לרכב במימדים החיצוניים שלו
הנפח הבסיסי עומד על 427 ליטרים נאים. בקיפול המושבים עולה הנפח ל-1,600 ליטרים
כן
מרווח הגחון עומד על 17.1 ס"מ, מאפשר נסיעה מאוד זהירה על שבילים.
המשקל העצמי עומד על 2,280 ק"ג
כן, לרכב מסך מולטימדיה בגודל 14.6 אינץ'
לא, המערכת אינה תומכת בעברית בשלב זה
כן, שיקוף אפל מקורי ובשלב זה שיקוף אנדרואיד באמצעות ממשק בהתקנה מקומית
עדכונים דרך האוויר (OTA) אינם זמינים בדגם
לא בשלב זה
מחירו של האיון V נמוך ב-4,500 שקלים מאשר זה של האטו 3 והוא מציע טווח עדיף של 510 ק"מ לעומת 420 באטו 3
למרות הספק כולל נמוך יותר של 156 כ"ס ב-MG לעומת 204 באיון V, נתון המומנט של ה-MG גבוה יותר. מבחינת זמני תאוצה האיון מהיר יותר ל-100 קמ"ש ועושה זאת ב-7.9 שניות לעומת 8.6 ב-MG
כן
למושבים ריפודי עור טבעוני, הם מרווחים, עם אוורור וחימום בעלי כיוון חשמלי בטווח רחב מאוד
הגג הפנורמי אינו נפתח ומגיע עם כיסוי המסייע להפחתת החום בתא הנוסעים
מערכת השמע טובה מאוד ובעלת 9 רמקולים
בידוד הרעשים מוצלח מאוד, אבל לתא חודרים רעשי כביש מהצמיגים
האחריות לסוללה היא של 8 שנים או 160,000 ק"מ
האחריות לרכב היא ל-8 שנים או 200,000 ק"מ וכוללת את מכלולי ההנעה המרכזיים
היבואנית בישראל הינה אוריון מוביליטי מבית יוניון מוטורס יבואנית טויוטה, מה שאמור להבטיח זמינות חלקים טובה מאוד
כן, מרכזי השירות והתצוגה נמצאים בראשון לציון, מודיעין, חיפה, רעננה ותל אביב
צריכת החשמל המוצהרת היא 16.7 וואט שעה ל-100 ק"מ
ככל מכונית חשמלית, הצריכה העירונית טובה יותר מאשר זו הבין עירונית
הטווח המוצהר הוא 510 ק"מ
בנסיעת המבחן רשם האיון V טווח של כ-450 ק"מ. טווח שימושי לרוב מצבי הנהיגה השוטפים

איון V מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

איון V כתבות ומבחני דרכים

איון V השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • electric.svg
    `
    איון V
    איון V חשמלי
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 510
    מחיר מחירון ₪166990
  • electric.svg
    BYD אטו 3
    BYD אטו 3 חשמלי (מתיחת פנים), Comfort
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 420
    מחיר מחירון ₪171500
  • electric.svg
    on
    ג'ילי גיאומטרי C
    ג'ילי גיאומטרי C 360 Pure חשמלי
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 359
    מחיר מחירון ₪151500
  • electric.svg
    ג'ילי EX5
    ג'ילי EX5 חשמלי, Pro
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 430
    מחיר מחירון ₪161990
  • electric.svg
    ליפ מוטור B10
    ליפ מוטור B10 חשמלי (67 קוט"ש), Life
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 435

חוות דעת גולשים על איון V

יש לכם איון V?

בואו תהיו הראשונים לכתוב ביקורת

כתבו ביקורת על הרכב
bg-image.png

יש לכם איון V? כתבו חוות דעת

איון ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.