איון V 2025
איון V 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
בספטמבר 2025 החל השיווק המחודש בישראל של מותג איון (AION) השייך לקבוצת GAC הסינית.
קבוצת GAC הוקמה ב-1948, היא בבעלות המדינה וכיום ממוקמת חמישית בין המותגים המקומיים בהיקף הייצור בסין. לקבוצה חצי תריסר מותגים משלה, ובנוסף היא מקיימת שיתופי פעולה עם איסוזו, הונדה וטויוטה לייצור דגמיהן בסין.
קבוצת GAC החלה לפעול בישראל ב-2020, אז הוצג כאן הדגם GE3. עם זאת, לאחר כשנה הופסקה הפעילות בארץ – וכעת, עם תחילת פעילותו של היצרן באירופה, חוזר המותג לשוק המקומי בתנופה מחודשת.
איון V נחנך ב-2020 והדור השני-עכשווי ב-2024. זהו רכב פנאי קומפקטי הממוקם מעל Y הקטן ממנו. בסיס הגלגלים כאן 277.5 ס"מ, האורך 461 ס"מ, הרוחב 188 ס"מ והגובה 169 ס"מ. נפח תא המטען 427 ליטרים ומשקל הרכב 2280 ק"ג.
המנוע החשמלי קדמי מייצר 204 כ"ס ו-24.4 קג"מ. הסוללה באנרגיה של 75.3 קוט"ש, הטווח המוצהר 510 ק"מ והספק הטעינה המהירה 180 קילוואט.
-
עיצוב ונוכחות
הצללית של איון V היא של רכב פנאי קלאסי ותכליתי למדי. הוא לא מחדש, לא מציע נוכחות בולטת ולא ממש נאה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מינימליסטי מאוד, דיגיטלי מאוד ו"סיני" מאוד – ראינו דומים לו בהרבה מאוד דגמים אחרים. לוח המחוונים הוא "8.9 ועמוס במידע רב, לצידו מסך גדול "14.6 השולט בכל התפקודים השונים.
יש חיבור לקארפליי עם כבל USB ואילו אנדרואיד אוטו אין בכלל, לפחות עד שיגיע עדכון ועד שהיבואן יפתור בעיה זאת עם דונגל מקומי.
המשותף לכל חלקי תא הנוסעים והמרחב הפנימי הוא איכות הרכבה טובה מאוד, מעל לא מעט דגמים אחרים מוכרים מסין.מול הנוסע אין תא כפפות אלא שני ווים(?). ריפודי המושבים והדיפונים עשויים דמוי עור והמרחב נדיב.
הדלת האחורית נפתחת בזווית מאוד רחבה – כמעט 90 מעלות – וזה מצוין. יש שם רצפה שטוחה, המון מקום לרגליים ומושב עם משענת מפוצלת.
בקרת האקלים התקשתה בימי המבחן, ואלה לא היו הלוהטים ביותר שהקיץ הישראלי יודע להעניק לנו; היא פשוט לא הצליחה לצנן מספיק את תא הנוסעים. המערך גם רועש וכוונון פתחי האוורור מוגבל.בתא המטען נפח יעיל של 427 ליטרים, אך אין גלגל חלופי.
-
מנוע וביצועים
נתוני המנוע אינם מהסוג המרשים, אבל הביצועים טובים בהחלט. הרכב מאיץ היטב מהמקום, צובר מהירות בקצב ראוי עד לאזורי כביש 6 (וגם יותר) ובעיקר מאפשר תאוצות ביניים טובות גם ממהירות 110-120 קמ"ש. לקראת המהירות המרבית, כך נראה, הקצב פוחת.
-
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
בקצב מתון הצריכה עמדה על 6.25 ק"מ/קוט"ש. בקצב כביש 6 צריכת האנרגיה זינקה ל-4.3 ק"מ/קוט"ש. המשמעות היא שפער מהירות לכאורה קטן, למשל עלייה מ-90 ל-110 קמ"ש, מעלה מאוד את צריכת האנרגיה ובהתאם גם הטווח מתקצר – 450 ק"מ בנהיגה מתונה, 310 ק"מ בכזאת מהירה. הטווח הממוצע, בעיר ומחוצה לה, עומד על 420 ק"מ.
-
טווח נסיעה חשמלי WLTP510 ק"מ
-
טווח נסיעה בפועלטווח נסיעה בפועלהטווח אליו הגענו במבחן הדרכים שלו, על אספלט ישראלי, בתנאים אמיתיים, בנהיגה הגיונית, על סוללה אחת450 ק"מ
-
קיבולת סוללהקיבולת סוללהככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית75.3 קוט"ש
-
הספק טעינה מהירה DCהספק טעינה מהירה DCהטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר180 קילוואט
-
זמן טעינה מהירה DCזמן טעינה מהירה DCיש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען00:18 שעות
-
-
נוחות והתנהגות
הנסיעה באיון V מאוד נעימה. כיול המתלים אינו "סיני" כלל - יש איזון, יש ריסון, יש ספיגת מהמורות טובה ובידוד יעיל מפניו של כביש מחוטט.
איכות הנסיעה ממש טובה אף היא, ולמעט רחש מהצמיגים המרחב הפנימי שקט ונעים מאוד.
בכביש המפותל איון V מבצע היטב, גם אם לוחצים אותו. ההיגוי חיובי עם קוטר סיבוב קטן בעיר ומשקל טוב מחוצה לה, הבלמים חזקים מאוד ומסתדרים יפה עם משקל של 2.3 טון. -
תמורה למחיר
במחיר של 167,000 שקלים, עם אחריות ארוכה במיוחד, מבנה שימושי ואיכות כוללת גבוהה, סטטית ודינמית – איון V מעניק תמורה מצוינת ביחס למתחרים.
-
גרסאות ורמות גימור
מפרט האבזור איון V כולל תאורת לד מלפנים ומאחור וגם בפנסי הערפל, חישוקי "19, גג זכוכית פנורמי עם כיסוי, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שיש להם זיכרונות, אוורור וחימום למושבים הקדמיים עם הטיה מלאה לאחור, מושבים אחוריים עם חימום ואפשרות הטיית המסעד, מסך מרכזי "14.6, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג לאחור, ריפוד עור, תאורת אווירה ועוד.
-
בטיחות
איון V טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.
האבזור הבטיחותי כולל בלימה אוטונומית, עמעום אור גבוה אוטומטי, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, שש כריות אוויר ועוד.במבחן מערכות הסיוע האקטיבית מצרצרות לא מעט, גם בחיווי קולי; תיקון הסטייה מנתיב אגרסיבי למדי, ושמירת הנתיב מתבטלת עם הודעה חגיגית בכל הפעלה של המאותת.
-
מה חדש בדגם
תחילת שיווק בישראל בספטמבר 2025.
-
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
סיני חשמלי מוצלח שמציע חבילה אטרקטיבית.
איון V שאלות ותשובות
מה מחיר המחירון הרשמי של האיון V?
האם קיימות הנחות או מבצעים מיוחדים?
האם יש אפשרות לרכוש בליסינג פרטי או תפעולי?
מה גובה המקדמה הנדרשת?
מה עלויות המימון והריביות?
מהי ירידת הערך הצפויה לאחר 3 שנים?
אילו חבילות אבזור כלולות במחיר הבסיסי?
האם יש דמי רישוי שנתיים גבוהים מהרגיל?
כמה כריות אוויר יש ברכב?
מה הדירוג שקיבל במבחני ריסוק (Euro NCAP או C-NCAP)?
האם קיימות מערכות בלימה אוטונומית בעיר ובכביש מהיר?
האם יש התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי?
האם מותקנת בקרת שיוט אדפטיבית?
האם קיימת מערכת זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים?
האם יש התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי?
מהו ההספק המקסימלי של המנוע?
מה נתון המומנט של המנוע?
מה התאוצה מ-0 ל–100 קמ"ש?
מה המהירות המירבית של האיון V?
האם יש מצבי נהיגה (Eco, Sport, Normal)?
איך התנהגות הכביש והנוחות בעיר?
כמה זמן לוקחת טעינה מלאה בעמדת AC?
מה הספק הטעינה המקסימלי בעמדת DC מהירה?
האם ניתן להגיע לטעינה של 80% בפחות מ-40 דקות?
האם אפשר לטעון משקע ביתי רגיל?
האם יש אפשרות לטעינה דו-כיוונית (V2L)?
מהו אורך, רוחב וגובה הרכב?
מהו בסיס הגלגלים?
כמה נפח יש בתא המטען?
האם המושבים האחוריים מתקפלים ליצירת רצפה שטוחה?
מהו מרווח הגחון?
מה המשקל העצמי והמשקל הכולל המותר?
האם קיימת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע גדול?
האם יש תמיכה בעברית מלאה בממשק?
האם יש Android Auto ו-Apple CarPlay?
אילו מערכות OTA (עדכוני תוכנה מרחוק) זמינות?
האם קיימת אפליקציה ייעודית לניהול טעינה ושליטה מרחוק?
כיצד האיון V משתווה ל-BYD Atto 3 במחיר ובטווח?
איך הוא מול MG ZS EV בביצועים?
האם קיימת פתיחה חשמלית לדלת תא המטען?
מה איכות המושבים ומה אפשרויות הכוונון?
האם יש גג פנורמי נפתח?
האם קיימת מערכת שמע מתקדמת ?
מה רמת הבידוד מהרעש והרעידות בכביש מהיר?
מה משך האחריות על הסוללה?
מה כוללת האחריות הכללית על הרכב?
מה זמינות חלקי החילוף בישראל?
האם יש מרכזי שירות ייעודיים בארץ?
מהי צריכת החשמל הממוצעת ל-100 ק"מ?
כיצד הצריכה משתנה בנסיעה עירונית לעומת בין-עירונית?
מהו טווח הנסיעה המוצהר לפי WLTP?
מהו הטווח האמיתי בתנאי נהיגה בישראל?
איון V מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
איון V כתבות ומבחני דרכים
איון V השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על איון V
יש לכם איון V? כתבו חוות דעת