אלפא רומיאו ג'וניור 2025

אלפא רומיאו ג'וניור 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    באפריל 2024 אלפא רומיאו הסירה את הלוט מעל לרכב הפנאי הקטן (B-SUV) הראשון שלה. מדובר גם ברכב החשמלי הראשון של המותג והוא זכה לשם 'מילאנו', כמחווה לעיר בה נוסדה היצרנית.

    אולם זמן קצר לאחר החשיפה הממשלה האיטלקית הודיעה כי השימוש בשם מילאנו לדגם החדש אסור בחוק האיטלקי, בין היתר משום שאינו מיוצר במילאנו בפרט ובאיטליה בכלל.

     

    בתגובה אלפא שינתה את השם ל'ג'וניור', מחווה לקופה האייקונית של המותג משנות ה-60, שבזמנה הייתה ניסיון מוצלח מאוד של היצרנית לפנות לקהלים חדשים וצעירים יותר.

    כמו כל אלפא, גם ג'וניור החדש זוכה לעיצוב ייחודי ובולט המזוהה מאוד עם המותג - החזית אגרסיבית עם יחידות תאורה צרות, פגוש בולט ופרשנות חדשה ומושחרת לסבכת המשולש של היצרנית.

     

    הפלטפורמה היא CMP המוכרת של סטלנטיס אותה הוא חולק עם מגוון רחב של דגמים דוגמת פיג'ו 2008 ואופל קורסה. ממדיו מקובלים בסגמנט: אורכו 417 ס"מ, רוחבו 178 ס"מ גובהו 150 ס"מ. לתא המטען נפח של 400 ל'.

    בסביבת הנהג לוח מחוונים מוקרן המעוצב בתוך שתי ה"חוגות" האייקוניות של היצרניות. במרכז מסך מולטימדיה בגודל 10.1 אינץ' הפונה אל הנהג.

     

    גרסת הבסיס עושה שימוש במנוע 1.2 טורבו-בנזין החדש של סטלנטיס בצימוד למערכת היברידית מתונה 48V. 

    ההספק המשולב הוא 145 כ"ס ו-23.4 קג"מ, והמנוע משודך לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמד ולהנעה קדמית.

    לצידה תוצע גרסה חשמלית בשם 'אלקטריקה' עם מנוע קדמי בהספק של 156 כ"ס ו-26.5 קג"מ, המשודך לסוללת 54 קוט"ש. טווח הנסיעה המרבי עומד על 411 ק"מ ולטעינה המהירה הספק של עד 100 קילוואט.

    במהלך 2025 צפויה להצטרף גרסת הביצועים החשמלית 'ולוצ'ה' שמפיקה 280 כ"ס וכוללת כיול שלדה ספורטיבי יותר.

  • עיצוב ונוכחות

    אנשי אלפא מתייחסים לעבר הזוהר לא רק דרך סימול הדגם והייחוס שלו אלא גם באמצעות מרכיבי עיצוב. 

    התוצאה היא רכב שעיצובו מיוחד ומקורי, ומזוויות מסוימות מאתגר את המקובל. זהו רכב קצר וגבוה, צביעת הגג המיוחדת מוסיפה להופעה והחישוקים של אלפא נראים נהדר.

  • תא נוסעים ומטען

    בתא הנוסעים מקבל את פנינו גלגל הגה נאה, מבנה לוח המחוונים מוכר בדגמי אלפא שנים רבות וכך גם פתחי המיזוג העגולים בצדדים שהם נאים ומוארים. העיצוב הכולל מוצלח, אבל החומרים, בייחוד בחלק העליון של סביבת הנהג, נוקשים מדי.

     

    התפעול של חלק מהפעולות הכי יומיומית אינו מביא לתגובה מיידית, וכך גם התגובות במסך המרכזי ושינויים במצבי הניהוג. הצג גם אינו רגיש תמיד באופן מספק ללחיצה. 

    המחוונים מציעים תצוגה נאה אבל חלק מהחיוויים קטנים ואינם מספיק קריאים. יצוין כי תא הכפפות גדול.

     

    ריפוד המושבים עם הגוונים המיוחדים במרכזם נראה נהדר. ברמת.הגימור הנבחנת המושב מתכוונן חשמלית ואף כולל עיסוי (בסיסי) וכיווני קשיחות (קצת מוזרים) נוח, אך תנוחת הנהיגה אינה מושלמת. הראות לאחור אינה טובה בגלל השמשות הקטנות.

      

    המרחב מאחור נדיב יחסית לסגמנט, וחבל שאין פתחי מיזוג לאחור. לתא המטען נפח ומבנה נאים עם שני גבהים לרצפה (ותא נוסף מתחתיה).

  • מנוע וביצועים

    חטיבת הכוח החדשה של סטלנטיס מייצרת ביצועים נאים ופעולתה מתורבתת. התגובות ללחיצה על המצערת טובות, אך תגובת התיבה איטית במעט. 

    בכביש המהיר וגם תחת עומס המנוע אינו רועש במיוחד הודות לבידוד מוצלח, אולם בנסיעה איטית נשמעת פעולת המכלולים של המערך החשמלי. במהירויות כאלה השילוב של המערכת ההיברידית והתיבה כפולת המצמד אינו תמיד חלק.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק נעה בין 12.5 ק"מ/ל' במבחן שכלל קטעים מאמצים ל-15-16 ק"מ/ל' בתנאים קלים יותר. נאה.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      20.4 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      16.5 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      44 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      5
  • נוחות והתנהגות

    בסיס הגלגלים של הרכב קצר, כיול הבולמים נוקשה, ולצמיגים חתך נמוך (245/55-18) - וכל אלה גורמים לכך שג'וניור אינה מצטיינת בסינון מהמורות בעיר ושיבושים גדולים ופסי האטה מזעזעים את הרכב. 
    בכבישים בין-עירוניים נוחות הנסיעה משתפרת בהרבה, ואותו כיול שומר על המרכב מרוסן בכביש גלי, מעניק לרכב יציבות כיוונית טובה. רעשי הרוח והכביש בולטים.

     
    היכולת הדינמית של הרכב, לא מעט בזכות אותו כיול נוקשה, טובה - האחיזה גבוהה, זוויות הגלגול צנועות והשלדה מגיבה היטב להעברות משקל. חבל רק שבקרת היציבות היסטרית וקוטעת את החגיגה מוקדם (והיא בלתי ניתנת לניתוק). 
    ההיגוי מהיר והתגובות להפניית הרכב חדות. תגובת דוושת הבלם אינה מספיק חדה ועוצמתית בנהיגה רגילה, אך הבלמים משמרים יכולת גם תחת עומס. 

  • תמורה למחיר

    המחיר של אלפא ג'וניור אינו נמוך לרכב פנאי בקטגוריה הזאת, אבל כאשר משווים אותו לדגמים מקבילים של מותגי יוקרה, מחירו סביר ביחס; הוא זול מלקסוס LBX, ויקר רק במקצת מג'יפ אוונג'ר החלש ממנו.
    התמורה בינונית.

  • גרסאות ורמות גימור

    גרסת הבנזין והגרסה החשמלית מוצעות בשתי רמות גימור.


    רמת הגימור 'Core' כוללת חישוקי "17 ("18 בגרסה החשמלית), תאורת לד מלאה, מולטימדיה "10.1 עם חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי, לוח מחוונים מוקרן, חיישני חנייה ועוד.


    רמת הגימור 'Speciale' מוסיפה תאורת לד מטריקס, חישוקי "18, ריפודי בד בשילוב עור, מושב נהג חשמלי עם חימום ועיסוי, מפתח חכם, טעינה אלחוטית לסלולרי, תאורת אווירה, דלת תא מטען חשמלית, קיפול חשמלי למראות הצד, חיישני חנייה קדמיים, מצלמה אחורית, צביעה דו גוונית וגריל קדמי בעיצוב שונה.

  • בטיחות

    אלפא רומיאו ג'וניור טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.


    רמת הגימור הבסיסית כוללת בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ובקרת שיוט אדפטיבית.


    רמת האבזור 'ספצ'יאלה' מוסיפה שמירה על מרכז הנתיב, ניטור שטחים מתים, עמעום אור גבוה אוטומטי וסייען פקקים לבקרת השיוט.
    במבחן הדרכים גילינו כי מערך הבטיחות אינו מציק אך נדרשים מעט זמן ותשומת לב כדי להגיע לניתוק מערכות, ובנהיגה גם קיצורי הדרך אינם מיידיים. 

  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    ג'וניור - כרטיס כניסה ראוי לעולם של אלפא.

אלפא רומיאו ג'וניור שאלות ותשובות

מחיר הג'וניור נע בין 169,900 ₪ לגרסת Core הבנזינית ועד 204,900 ₪ לגרסת Speciale החשמלית. הגרסה החשמלית Core עולה 189,900 ₪.
ההבדל הוא 20,000 ₪ - הגרסה החשמלית Core עולה 189,900 ₪ לעומת 169,900 ₪ לבנזינית Core. יש לקחת בחשבון חיסכון בדלק וזכאות למענקי רכב ירוק.
הג'וניור קיבל דירוג 4 כוכבים ב-Euro NCAP עם ציונים גבוהים בהגנה על נוסעים מבוגרים וילדים, ומערכות בטיחות פעילות מתקדמות.
6 כריות אוויר: 2 קדמיות, 2 צדדיות לחזה ו-2 כריות וילון לראש. הכריות מותאמות לגובה ומשקל הנוסעים באמצעות חיישנים מתקדמים.
כן, יש מערכת ESP (בקרת יציבות אלקטרונית) כסטנדרט עם בקרת משיכה TC ומערכת עזר עליה ברמפה. המערכת פועלת בשילוב עם ABS ו-EBD.
מערכות בטיחות פעילות כוללות: בלימה חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, זיהוי תמרורי דרך, התראת סטייה מהנתיב, בקרת מרחק אדפטיבית וניתור הנהג.
כן, יש בקרת מרחק אדפטיבית (ACC) שמבקרת את המרחק מהרכב שלפנים ושומרת על מהירות קבועה. הבקרה פועלת בטווח מהירויות 30-150 קמ"ש.
הגרסה הבנזינית צורכת 4.9 ליטר/100 ק"מ (20.4 ק"מ/ליטר) במחזור מעורב לפי WLTP. בעיר הצריכה עולה ל-5.8 ליטר/100 ק"מ ובכביש מהיר יורדת ל-4.3 ליטר/100 ק"מ.
בממוצע מעורב 20.4 ק"מ/ליטר. בנהיגה עירונית כ-17 ק"מ/ליטר ובכביש מהיר עד 23 ק"מ/ליטר בנהיגה חסכונית.
הגרסה החשמלית חוסכת כ-100% בדלק עם צריכת אנרגיה של 15.5 קוט"ש/100 ק"מ. בחישוב כלכלי, חיסכון של כ-80% בעלויות אנרגיה לעומת בנזין.
כן, בעיר צריכת הדלק עולה ל-5.8 ליטר/100 ק"מ בשל הפסקות ותאוצות רבות. בכביש מהיר בנהיגה קבועה הצריכה יורדת ל-4.3 ליטר/100 ק"מ.
נפח מיכל הדלק הוא 44 ליטר
הגרסה הבנזינית: 136 כ"ס, תאוצה 0-100 ב-9.5 שניות. הגרסה החשמלית: 154 כ"ס, תאוצה 0-100 ב-9.0 שניות. מהירות מרבית 150 קמ"ש לשתיהן.
מנוע 1.2 ליטר טורבו 3 צילינדרים בהספק 136 כ"ס ומומנט 23.4 קג"מ. מנוע קדמי עם הנעה קדמית בלבד.
הג'וניור מציע חווית נהיגה ספורטיבית יחסית עם הגה מדויק ושיכוך מאוזן. המנוע הטורבו מעניק תגובה טובה מ-1,500 סל"ד והחשמלית מציעה תגובה מיידית.
המהירות המרבית היא 150 קמ"ש הן בגרסה הבנזינית והן בחשמלית. המהירות מוגבלת אלקטרונית למטרות יעילות ובטיחות.
ג'וניור מציע אופי נהיגה ספורטיבי יחסית לקטגוריה עם מצבי נהיגה שונים. יש מצב DNA עם אפשרויות Natural, Dynamic ו-Advanced Efficiency המשפיעות על תגובת המנוע וההגה.
הטווח החשמלי הוא 411 ק"מ לפי תקן WLTP. בשימוש יומיומי בתנאים ישראליים הטווח הוא כ-350-380 ק"מ בהתאם לתנאי נהיגה ושימוש במזג אוויר.
טעינה ביתית AC (11 קילוואט): 5 שעות 45 דקות מ-0 ל-100%. טעינה מהירה DC (100 קילוואט): 30 דקות מ-10% ל-80%. טעינה רגילה (7.4 קילוואט): 8 שעות.
ניתן לטעון בבית עם עמדת טעינה ביתית, בעמדות טעינה ציבוריות מהירות של אלקטרה ופרטנר, ובעמדות AC רגילות ברחבי הארץ. יש רשת מתרחבת של עמדות טעינה.
נפח תא המטען הוא 400 ליטר בגרסה הבנזינית ו-415 ליטר בגרסה החשמלית. ניתן להרחיב ל-1,265 ליטר בקיפול המושבים האחוריים.
אורך: 4.17 מטר, רוחב: 1.78 מטר, גובה: 1.53 מטר. בסיס גלגלים: 2.56 מטר. מידות קומפקטיות המתאימות לנהיגה עירונית וחנייה.
הג'וניור מיועד ל-5 נוסעים עם מקומות ישיבה 2+3. המושבים הקדמיים רחבים ותומכים, האחוריים מתאימים לשני מבוגרים או שלושה ילדים.
המקום מאחור סביר לקטגוריה עם מרחב ברכיים של 63 ס"מ ומרחב ראש של 97 ס"מ. מתאים לנוסעים בגובה של עד 1.80 מטר בנוחות סבירה.
משקל הגרסה הבנזינית: 1,380 ק"ג. הגרסה החשמלית כבדה יותר במשקל 1,620 ק"ג בשל סוללת הליתיום. ההבדל משפיע על דינמיקת הנהיגה.
איכות הפנים טובה עם חומרים איכותיים, הרכבה מדויקת ועיצוב איטלקי אופייני. יש שילוב של פלסטיק רך, אלמנטי מתכת ותפרים דקורטיביים.
ברמת Core: ריפוד בד איכותי. ברמת Speciale: ריפוד עור/דמוי עור עם תפרים מודגשים. צבעים זמינים: שחור, שחור-אדום או שחור-חום.
המושבים הקדמיים נוחים עם תמיכה טובה לגב ותמיכה צידית מרשימה. יש התאמות אלקטרוניות ברמת Speciale עם תמיכה ארבע כיוונים לגב התחתון.
מזג אוויר אוטומטי דו-אזורי כסטנדרט עם פילטר אוויר ובקרה מדויקת. יש אפשרות לחימום מראה ושמשה קדמית.
כן, יש מושבים קדמיים מחוממים ברמת הגימור Speciale עם 3 רמות חימום. ברמת Core החימום זמין כאופציה תמורת תוספת מחיר.
מערכת uConnect בגרסה 10.25 אינץ' עם ממשק עברית, ניווט מובנה, חיבור Bluetooth ו-USB. הממשק מהיר ואינטואיטיבי עם תמיכה בפקודות קוליות.
כן, יש תמיכה מלאה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto כחיבור סטנדרטי בכל הגרסאות. החיבור יכול להיות חוטי או אלחוטי תלוי ברמת הגימור.
מסך מרכזי בגודל 10.25 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי 7 אינץ'. המסכים ברזולוציה גבוהה עם תאורה מותאמת וניתנים לגיוון תצוגה רחב.
מערכות בטיחות פעילות כוללות: התראת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, בלימה חירום אוטונומית, התראת נקודה עיוורת, ובקרת מרחק אדפטיבית.
כן, יש טעינה אלחוטית לסמארטפון ברמת הגימור Speciale. במקביל יש יציאות USB-A ו-USB-C לטעינה חוטית מהירה של מכשירים נוספים.
שני הדגמים חולקים פלטפורמה אבל הג'וניור מציע עיצוב ספורטיבי יותר, איכות פנים גבוהה יותר ודינמיקת נהיגה מפותחת יותר. המחיר דומה אך הג'וניור יקר ב-5-10%.

אלפא רומיאו ג'וניור מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

אלפא רומיאו ג'וניור כתבות ומבחני דרכים

אלפא רומיאו ג'וניור השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    אלפא רומיאו ג'וניור
    אלפא רומיאו ג'וניור, 1.2 ל' טורבו היברידי-מתון, Speciale
    הספק כוח סוס 136
    מחיר מחירון ₪189900
  • electric.svg
    DS DS3
    DS3 E-TENSE, חשמלי (156 כ"ס), Rivoli
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 395
    מחיר מחירון ₪218990
  • electric.svg
    לינק אנד קו 02
    לינק אנד קו 02, חשמלי, Pro
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 435
    מחיר מחירון ₪169900
  • electric.svg
    זיקר X
    זיקר X חשמלי, Long Range ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 445
    מחיר מחירון ₪184990
  • electric.svg
    סמארט 1
    סמארט 1 חשמלי, Pro+ ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 420
    מחיר מחירון ₪196990
  • ב.מ.וו X1
    ב.מ.וו X1 sDrive 18i אוט', 1.5 ל' טורבו, Style SE ,2x4
    הספק כוח סוס 136
    מחיר מחירון ₪309900
  • electric.svg
    וולוו EX30
    וולוו EX30 Single motor חשמלי, Core ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 344
    מחיר מחירון ₪179900

חוות דעת גולשים על אלפא רומיאו ג'וניור

יש לכם אלפא רומיאו ג'וניור?

בואו תהיו הראשונים לכתוב ביקורת

כתבו ביקורת על הרכב
bg-image.png

יש לכם אלפא רומיאו ג'וניור? כתבו חוות דעת

אלפא רומיאו ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.