קאדילק ליריק 2025
קאדילק ליריק 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
במרץ 2025 החל שיווקו בישראל של קאדילק ליריק – דגם הפנאי החשמלי הגדול (E-SUV) של היצרנית האמריקאית. ליריק מיוצר מאז 2022 והבסיס הוא הרצפה החשמלית של ג'נרל מוטורס BEV3, המשרתת דגמים נוספים של ג'נרל מוטורס והונדה ארה"ב – והסוללות הן 'אולטיום' המקוריות של התאגיד האמריקאי. כיאה למוצאו, ליריק הוא רכב גדול מאוד – בסיס הגלגלים הוא 309.6 ס"מ, אורכו 500 ס"מ, רוחבו 198 ס"מ וגובהו 162 ס"מ. נפח תא המטען 793 ליטרים והמשקל 2648 ק"ג. הדגם ישווק בארץ בגרסת 2 מנועים והנעה כפולה, 515 כ"ס ו-62.2 קג"מ. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 5.3 שניות והמהירות המרבית 210 קמ"ש. לרכב סוללת 102 קוט"ש לטווח של 513 ק"מ והספק הטעינה המהירה 190 קילוואט. -
עיצוב ונוכחות
ליריק נראה בדיוק כמו שרכב פנאי עדכני ומתקדם של קאדילק צריך להיראות: גדול בממדיו, מרשים בעיצובו, מפגין נוכחות וביטחון בהופעתו. נוחות והתנהגות נוחות הנסיעה בעיר טובה על שיבושים קטנים ובינוניים, אך הגדולים, בעיקר ברצף, מורגשים מדי. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה אף יותר, התחושה ברכב נעימה, אך הריסון אינו מספק תמיד והרכב מתנדנד מדי בכבישים גליים. רעשי הרוח בולטים מדי. בשבילים הנסיעה נעימה, אבל הרכב אינו משדר חוסן מבני, וחלקו הקדמי של הפגוש קרוב מדי לאבנים. היכולת הדינמית של ליריק בכבישים מפותלים נאה, כל עוד לא מגזימים. תחת עומס דינמי הרכב רוכן באופן מוחשי, ושיבושים בתוך הפנייה יגרמו לו לצאת מהקו. ההיגוי אינו חד, אבל מקבל משקל הולם במצבי הניהוג הספורטיביים. למרות תחושה מעט קהה, הבלמים פעלו היטב בנהיגה רגילה. עם זאת, תחת עומס, כרגיל ברכב חשמלי, קשה למנן אותם. תפעול הבלימה הרגנרטיבית אינו נוח, ופעולתה אינה חלקה. -
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מהודרת למראה, הרבה בזכות דיפון וריפוד בעור איכותי. עם זאת, חלק מהחומרים המרכיבים את סביבת הנהג אינם ברמה הנדרשת ממותג יוקרה, וכך גם הגימור. מערך הצגים כולל ביחידה אחת את לוח המחוונים ואת זה המרכזי, והנתון של "33 מטעה; כלומר, זה אכן הנתון של אלכסון היחידה הזאת, אבל היא ארוכה וצרה. בנוסף, התצוגה בפועל קטנה עוד יותר, כך שאותו חלק מלבני מימין, המשקף את הסלולר ואת תמונת המצלמות, פשוט קטן. חלק מקיצורי הדרך בצג קטנים ומטעים, והצג והמחוונים כהים מדי בימים שמשיים. באופן לא שגרתי, משמאל לצג המחוונים משטח מגע, והאייקונים בו שולטים במחשבי הדרך, תאורת הדרך ואופי התצוגה - אך הוא אינו רגיש מספיק ללחיצות. הנדסת האנוש ותפעול המערכות השונות מסורבלים למדי, ובמבחן חווינו שפע מוגזם של צפצופים והתרעות. תנוחת הנהיגה אינה מושלמת ובישיבה גבוהה גלגל ההגה מסתיר את המחוונים. הראות לאחור גרועה, מכיוון שהמראות והמצלמות אינן מייצרות תמונת מצב ברורה. במושב האחורי המרחב נדיב מאוד ויש שליטה מפורטת במיזוג, ריפוד מהודר וגוונים נעימים. בתא המטען רצפה גבוהה וכיסוי נמוך, אלה מפריעים במקצת, אך בזכות נפחו הוא מאוד יעיל ושימושי. מתחת לרצפה תא עמוק במיוחד. -
מנוע וביצועים
קאדילק ליריק מייצר ביצועים חזקים ויעילים בחוסר מאמץ נונשלנטי, ובכביש הבין-עירוני כדאי שתביטו במחוונים כי השקט והליניאריות מסווים את המהירות. כרגיל בכלים חשמליים האצות ביניים במהירויות ממש גבוהות אינן כה מרשימות ועדיין טובות מאוד. העובדה שמצב 'הולד' מופעל יחד עם הבלימה הרגנרטיבית מקשה לזחול באופן חלק, גם בחניות. -
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
-
טווח נסיעה חשמלי WLTP513 ק"מ
-
טווח נסיעה בפועלטווח נסיעה בפועלהטווח אליו הגענו במבחן הדרכים שלו, על אספלט ישראלי, בתנאים אמיתיים, בנהיגה הגיונית, על סוללה אחת480 ק"מ
-
קיבולת סוללהקיבולת סוללהככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית102 קוט"ש
-
הספק טעינה מהירה DCהספק טעינה מהירה DCהטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר190 קילוואט
-
זמן טעינה מהירה DCזמן טעינה מהירה DCיש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען00:40 שעות
-
-
תמורה למחיר
מחירו של הליריק יקר ממה שהורגלנו מקאדילק. מחיר זה גם גבוה מזה של ב.מ.וו iX ואודי Q8 e-טרון ששניהם יותר מגובשים ומלוטשים. התמורה לא גבוהה. -
גרסאות ורמות גימור
קאדילק ליריק מוצע ברמת אבזור אחת, 'לקשרי 3', וזו כוללת תאורת לד, חישוקי "21, גג זכוכית, סבכה מוארת, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים שיש בהם חימום, אוורור ועיסוי, צג מרכזי ענק של "33, מערכת שמע של AKG, ריפוד עור נאפה ועוד. -
בטיחות
קאדילק ליריק טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP. במבחן האמריקאי של איגוד חברות הביטוח, ה- IIHS, זכה הרכב לציון המרבי "טוב". במפרט הבטיחות 8 כריות אוויר, התרעה על שכחת ילדים, בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. -
מה חדש בדגם
תחילת שיווק בישראל, בחודש מרץ 2025. -
טווח נסיעה
על פי ממוצע הצריכה שהתקבל בנהיגה בקצב התנועה, 4.5 ק"מ/קוט"ש, קיבלנו טווח נאה של 460-480 ק"מ. כאשר שילבנו מספר קטעים מאמצים, הטווח היה 370 ק"מ לפי 3.6 ק"מ/קוט"ש. -
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
מרשים, מאובזר ומרווח - אך טעון שיפור וליטוש, ומחירו גבוה מדי.
קאדילק ליריק מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
קאדילק ליריק השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על קאדילק ליריק
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם קאדילק ליריק? כתבו חוות דעת