צ'רי טיגו 4 פרו 2025

צ'רי טיגו 4 פרו 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    בדצמבר 2024 החל שיווקו בישראל של צ'רי טיגו 4 – רכב פנאי קטן (B-SUV). הרכב החדש, כמו רוב דגמי צ'רי ובניגוד לעיקר הדגמים תוצרת סין, מצויד במנוע בעירה פנימית.
    טיגו 4 הוצג ב-2017 ומאז עבר לא פחות משלוש מתיחות פנים. לרכב הפנאי הקטן בסיס גלגלים של 261 ס"מ, אורכו 432 ס"מ, רוחבו 183 ס"מ וגובהו 166 ס"מ. 
    בתחילת הדרך שווק הרכב רק עם מנוע בנזין אטמוספרי 1.5 ליטר המייצר 95 כ"ס ו-13 קג"מ. התיבה אוטומטית-רציפה וההנעה קדמית.
     
    ביולי 2025 נחתה בארץ גרסה היברידית לצ'רי טיגו 4. לגרסה זו מנוע בעירה פנימית זהה לזה של גרסת הבנזין המוכרת – אטמוספרי 1.5 ליטר -  וכאן נוסף לו מנוע חשמלי לתפוקה משולבת של 163 כ"ס ו-26.5 קג"מ.
     
    לרכב סוללה של 1.8 קוט"ש והוא אמור לנוע לזמן לא מבוטל על חשמל בלבד, מכיוון שהסוללה נטענת ברצף על-ידי מנוע הבנזין המשמש בנהיגה רגילה כגנרטור מאריך-טווח.
     
    הגרסה ההיברידית מגיעה גם לאחר מתיחת פנים קלה, שנגעה בעיקר בחזית, בעוד בתא הנוסעים סידור מחדש לקונסולה בין המושבים ומוט הילוכים חדש.
     
    נפח תא המטען בגרסה ההיברידית הינו 310 ליטרים (30 ליטר פחות מגרסת הבנזין) ומשקל הרכב 1550 ק"ג (כ-130 ק"ג יותר).

  • עיצוב ונוכחות

    לטיגו 4 מראה משכנע – גם בגלל החזית הבולטת, גם בזכות עיצוב המדגיש את ממדיו הגדולים יחסית – ליצירת אפקט הגעה מכובד.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מרשימה; משטחי דיפון בשני גוונים, גימור דמוי עור למושבים, לידיות ולדשבורד, מסך מולטימדיה ("12.3) הממשיך את לוח המחוונים המוקרן ("12.3), ואפילו מסך שליטה נפרד למערכת בקרת האקלים המפוצלת. בנוסף יש המון תאי אחסון והתוצאה היא מקום לנהג ולנוסע שהוא גם מאוד נאה וגם מאוד שימושי. האבזור, כמקובל בתוצרת סין, עשיר. 
    תפעול שלל המערכות מוכר משאר דגמי צ'רי, וכמו בהם הוא מעט מסורבל, עם נבירה אין-סופית במסך המרכזי כדי לבחור את האפשרות הרצויה. גם התרגום לעברית לא מצטיין. 
    הממדים הגדולים יוצרים חלל נרחב לנוסעים גם מלפנים וגם מאחור. מעט קשה להשיג תנוחת נהיגה נוחה בגלל טווח תנועה מוגבל של מוט ההגה. בנוסף, קורות A גדולות מידי ומפריעות בפניות, ולא כל הבוחנים מצאו שהמושב נוח. 
    מאחור מפתח הדלת מעט קטן והמושב עצמו מעט נמוך. אבל גם שם נוח, יש מספיק מקום לראש ולברכיים, או להכנסת מושבי בטיחות. בנוסף יצוין פתח מיזוג (יחיד) שעדיין אינו נפוץ בסגמנט.
    תא המטען סביר בנפחו (310 ל') והמפתח רחב, אך חסר גלגל חליפי.

  • מנוע וביצועים

    המנוע החשמלי מניע את הרכב בתחילת תנועה, ויחד עם מנוע הבנזין נוצרת תחושה שעם הזינוק הנתונים ממש מרשימים. תפוקת המערכת מספקת גם לעקיפות וגם לנהיגה סבירה במעלה הררי, ולכן מי שנוהג באופן מתון לא ימצא כי יש בעיה כלשהי ביכולת של הרכב. 
    לעומתו, נהג שירצה רק מעט יותר, יגלה פתאום שחסר הרבה כוח – והסיבה לכך היא בסוללה הקטנה, שיש לה 1.8 קוט"ש. ברגע שהיא מתרוקנת – וזה קורה מהר – נגמר מקור האנרגיה של המנוע החשמלי, ומה שנשאר הוא ההספק הנמוך של מנוע הבנזין, 95 כ"ס.
    שניות בודדות מספיקות לטעון את הסוללה ואז שוב יש דחף, אבל מכיוון שהסוללה קטנה התפוקה המשופרת מאוד נשארת בשיאה לפרק זמן קצר, וכך נוצר מחזור רצוף של כוח ושל היעדר כוח. 
    במשך כל הזמן הזה מנוע הבנזין נמצא בשיא הסל"ד וצליל מונוטוני וחזק נשמע כל הזמן. העניין הוא שלא מדובר רק בנהיגה בתוואי מכביד כמו העליות לירושלים - תופעת הרעש מאוד בולטת גם בכביש מישורי ובשיוט בסביבות 100 קמ"ש.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    energy_2.svg

    צריכת הדלק סבירה יחס לתוואי המבחן, 14.3 ק"מ/ל', ובנהיגה יום-יומית תהיה טובה מעט יותר. עם זאת, בדגמים היברידיים אחרים צריכת הדלק טובה יותר.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      18.8 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      16 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      51 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      6
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      1.8 קוט"ש
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה לא מצטיינת. בעיר טיגו 4 ההיברידי קופצני, רוטט באופן קבוע על שברי אספלט וחסר ריסון לאחר מעבר על פסי האטה. ככל שעולה המהירות הרטט נעלם, אבל בגלל חוסר ריסון הרכב מתקשה לשמר נסיעה חלקה.
    לכך יש להוסיף את רעש המנוע אליו התייחסנו קודם ואת רעש הכביש, הבולטים על רקע בידוד טוב של רעשי הרוח, כדי להבין שאיכות הנסיעה לוקה בחסר. 
    טיגו 4 גם רחוק מלהרשים ביכולתו הדינמית, כאשר אל אותו חוסר ריסון מצטרפת שקיעת מרכב בפניות. בנוסף, ההיגוי מעורפל, והבלמים איבדו מיכולתם אחרי קטע דינמי.

  • תמורה למחיר

    מחירו של צ'רי טיגו 4 פרו אומנם נמוך יחסית למתחרים, אבל כרכב הוא נופל מהם באופן ניכר - כך שהתמורה אינה טובה.

  • גרסאות ורמות גימור

    גרסת הבנזין מוצעת ברמת האבזור 'נובל', הכוללת תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, צג "12.3 עם ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים דו-אזורית, תפעול חשמלי למושב הנהג וריפוד דמוי-עור.
    רמת הגימור 'נובל TT' מוסיפה גג בצבע שחור.
    הגרסה ההיברידית מוצעת בשתי רמות אבזור. ב'קומפורט' תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, צג "12.3 עם שיקוף סלולרי, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.  
    ברמת האבזור 'לקשרי' גם מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי למושב הנהג, מערכת שמע משודרגת וריפוד דמוי-עור

  • בטיחות

    צ'רי טיגו 4 לא נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.

    במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק הגרסה ההיברידית, ביולי 2025. 

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    מרווח ומאובזר, אך לא מגובש ומלוטש בתחומי הנסיעה והנהיגה.

צ'רי טיגו 4 פרו שאלות ותשובות

מחיר צ'רי טיגו 4 פרו מתחיל ב-122,990 ש"ח לגרסת נובל הבסיסית עם מנוע בנזין 1.5 ליטר. הגרסה ההיברידית במהדורת קומפורט עולה 135,990 ש"ח והמהדורה הגבוהה לוקסורי עולה 137,990 ש"ח.
גרסת נובל היא הרמה הבסיסית של צ'רי טיגו 4 פרו והיא עולה 122,990 ש"ח. הגרסה כוללת מנוע בנזין 1.5 ליטר בהספק 95 כ"ס, תיבת CVT, וחבילת אבזור עשירה הכוללת מערכות בטיחות מתקדמות.
ההפרש במחיר בין גרסת נובל הבסיסית (122,990 ש"ח) לגרסה ההיברידית קומפורט (135,990 ש"ח) הוא 13,000 ש"ח. הגרסה ההיברידית מציעה כוח מוגבר (163 כ"ס), צריכת דלק משופרת וחבילת אבזור מתקדמת יותר.
זמינות שלוש גרסאות: נובל בנזין (122,990 ש"ח) עם מנוע 1.5L בהספק 95 כ"ס, קומפורט היברידי (135,990 ש"ח) עם מנוע משולב 163 כ"ס, ולוקסורי היברידי (137,990 ש"ח) עם אבזור מתקדם ביותר.
צ'רי מעניקה אחריות מקיפה ל-5 שנים או 150,000 ק"מ הקודם מביניהם. האחריות כוללת את כל רכיבי הרכב כולל מנוע, תיבת הילוכים ומערכות אלקטרוניות.
הטיגו 4 פרו טרם נבדק ע"י Euro NCAP, אך כולל מערכות בטיחות מתקדמות: 6 כריות אוויר, מערכת יציבות ESP, בלימה אוטונומית, ומערכות התרעה רבות. הבנייה כוללת מסגרת חזקה עם אזורי הקמשה.
המערכת כוללת: בלימה אוטונומית קדמית, התרעה על יציאה מנתיב עם תיקון, זיהוי תמרורי דרך, חיישן נקודה עיוורת, התרעת תנועה צולבת אחורית, וחיישני חניה היקפיים עם מצלמה.
בכל הגרסאות: 6 כריות אוויר, מערכת ABS+EBD, יציבות ESP, עוזר עלייה בהר, עוזר יציאה ממדרון, נעילה מרכזית עם שלט, התנעה ללא מפתח ומערכת אזעקה.
צריכת הדלק הממוצעת של גרסת הבנזין היא כ-7.8 ליטר ל-100 ק"מ (12.8 ק"מ/ליטר) בנסיעה מעורבת. הגרסה ההיברידית מציעה צריכה משופרת של כ-6.5 ליטר ל-100 ק"מ בזכות הסיוע החשמלי.
בנסיעה עירונית, צריכת הדלק גבוהה יותר - כ-9 ליטר ל-100 ק"מ בגרסת הבנזין. הגרסה ההיברידית מציינת בנסיעה עירונית עם צריכה של כ-7 ליטר ל-100 ק"מ בזכות המוטור החשמלי.
למיטוב הצריכה מומלץ: נהיגה רגועה ללא האצות חזקות, שימוש במצב ECO, תחזוקה שוטפת כולל החלפת מסנן אוויר, לחץ תקין בצמיגים, והפעלת מזגן במתינות. בגרסה ההיברידית - לנצל את המצבים החשמליים.
מיכל הדלק בטיגו 4 פרו מכיל 55 ליטר. זהו נפח סטנדרטי לקטגוריית SUV הקטנים, המאפשר טווח נסיעה נאות גם בגרסת הבנזין הבסיסית.
צ'רי טיגו 4 פרו זמין בשתי אפשרויות כוח: גרסת הבנזין מפיקה 95 כ"ס מהמנוע 1.5 ליטר, בעוד הגרסה ההיברידית מציעה 163 כ"ס משולבים מהמנוע והמוטור החשמלי.
הביצועים מתונים אך מתאימים לנסיעה עירונית. גרסת הבנזין (95 כ"ס) מתאימה לנהיגה רגועה, בעוד הגרסה ההיברידית (163 כ"ס) מציעה תגובה טובה יותר במהירויות נמוכות בזכות הסיוע החשמלי.
כל גרסאות הטיגו 4 פרו מצוידות בתיבת הילוכים אוטומטית מסוג CVT (תיבה חלקה). התיבה מתאימה לנהיגה עירונית נוחה אך עלולה להרגיש מעט איטית בהאצות חזקות.
הטיגו 4 פרו מצויד במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר (1498 סמ"ק) אטמוספרי. בגרסה ההיברידית, המנוע משולב עם מוטור חשמלי וסוללת ליתיום בנפח 1.8 קילוואט שעה.
מנוע הבנזין 1.5 ליטר מפיק מומנט של 13 קילוגרם-מטר ב-4,000 סיבובים. הגרסה ההיברידית מציעה מומנט משולב של 26.5 קילוגרם-מטר, זמין כבר במהירויות נמוכות בזכות המוטור החשמלי.
המערכת ההיברידית מבוססת על מנוע בנזין 1.5L עם מוטור חשמלי. הסוללה בנפח 1.8 קוט"ש מאפשרת נסיעה חשמלית קצרה במהירויות נמוכות, וטעינה דרך בלימה רגנרטיבית. המערכת עובדת אוטומטית ללא התערבות הנהג.
מידות הטיגו 4 פרו: אורך 432 ס"מ, רוחב 183 ס"מ (199 ס"מ כולל מראות), גובה 166 ס"מ ובסיס גלגלים 261 ס"מ. מידות אלו מציבות אותו כקרוסאובר קטן-בינוני בקטגוריית B-SUV.
נפח תא המטען הוא 340 ליטר בגרסת הבנזין ו-310 ליטר בגרסה ההיברידית (בשל סוללת ההיברידי). עם קיפול המושבים האחוריים, הנפח הכולל מגיע לכ-1,200 ליטר.
הטיגו 4 פרו מיועד לחמישה נוסעים. תא הנוסעים האחורי מתאים לשני מבוגרים בנוחות או שלושה נוסעים צעירים. השורה האמצעית מעט צרה לשלושה מבוגרים.
גובה המרווח מהקרקע הוא 180 מ"מ. זהו גובה סטנדרטי לקרוסאובר עירוני, המאפשר מעבר על משטחים קלים אך לא מיועד לנסיעה בשטח קשה.
גובה סף תא המטען נוח לטעינה ופריקה. הפתח רחב ומאפשר כניסה נוחה של חפצים גדולים. בגרסאות העליונות יש פתיחה חשמלית של דלת תא המטען.
המערכת כוללת מסך מגע 12.3 אינץ' עם ממשק בעברית, תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, בלוטות', USB ורדיו דיגיטלי. המערכת רגישה ומהירה בתגובה.
המערכת כוללת בלימה אוטונומית, התרעה על יציאה מנתיב, זיהוי תמרורים, חיישן נקודה עיוורת, התרעת פתיחת דלת, וחיישני חניה קדמיים ואחוריים עם מצלמה.
גרסאות הפרימיום כוללות מערכת מצלמות 360 מעלות המספקת תצוגה מלמעלה של הרכב. המערכת מסייעת מאוד בחניה ובתמרונים במקומות צרים, עם איכות תמונה טובה גם בתאורה חלשה.
לוח המחוונים הדיגיטלי 7 אינץ' ברור וקריא, עם תצוגות מותאמות אישית למידע שונה: מהירות, סל"ד, טמפרטורה, צריכת דלק ומידע המערכות. הגרפיקה מודרנית וצבעונית.
הטיגו 4 פרו גדול יותר ומאובזר עשיר יותר במחיר דומה לטויוטה יאריס קרוס. היאריס קרוס מציע אמינות מוכחת ושווי שיוריות טוב יותר, בעוד הטיגו 4 פרו מציע יותר תמורה לכסף באבזור.
יתרונות מרכזיים: מחיר אטרקטיבי, אבזור עשיר, אחריות ארוכה (5 שנים), מידות גדולות יותר במחירו, טכנולוגיה מתקדמת ותצרוכת דלק סבירה בגרסה ההיברידית.
חסרונות עיקריים: מותג חדש יחסית בישראל, שווי שיוריות לא מוכח, איכות חומרים בינונית, ביצועי מנוע מתונים בגרסת הבנזין, ורשת שירות מוגבלת יחסית למותגים מבוססים.
איכות הפנים בינונית לקטגוריה. החומרים משלבים פלסטיק קשיח עם אלמנטים רכים באזורי המגע. העיצוב מודרני עם גימורים מסוגננים, אך ניכרת החיסכון בחומרים יקרים יותר.
המושבים הקדמיים נוחים ותומכים עם הגדרות מרובות. המושבים האחוריים מתאימים לנסיעות ארוכות לשני מבוגרים, עם מקום רגליים נאות. הריפוד איכותי ונעים למגע.
המזגן אוטומטי דו-אזורי בגרסאות העליונות, עם בקרת טמפרטורה נפרדת לנהג ונוסע. המערכת יעילה ושקטה. כולל פתחי אוורור אחוריים לנוסעים בשורה השנייה.
איכות הנסיעה נוחה ומותאמת לכבישים עירוניים. המתלים בולעים בורות טוב, אך ניכרת תנודה קלה על אי סדירות גדולות. הבלימה יעילה עם תחושת דוושה טבעית.
רמת הרעש סבירה לקטגוריה. רעש המנוע מורגש בעיקר בהאצות, רעש צמיגים מינימלי ברוב המהירויות. הבידוד האקוסטי בינוני, מתאים לנסיעות יומיומיות.

צ'רי טיגו 4 פרו מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

צ'רי טיגו 4 פרו כתבות ומבחני דרכים

צ'רי טיגו 4 פרו השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • energy_2.svg
    `
    צ'רי טיגו 4 פרו
    צ'רי טיגו 4 פרו, 1.5 ל' היברידי, Luxury
    מחיר מחירון ₪137990
  • פיג'ו 2008
    פיג'ו 2008 אוט', 1.2 ל', טורבו, Active
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪147990
  • KGM טיבולי
    KGM טיבולי, 1.5 ל' טורבו
    הספק כוח סוס 163
    מחיר מחירון ₪139900
  • electric.svg
    on
    ג'אקו 5
    ג'אקו 5 חשמלי, Premium
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 402
    מחיר מחירון ₪150900
  • ניסאן ג'וק
    ניסאן ג'וק 1.0 ל' טורבו, אוט', Acenta-Tech
    הספק כוח סוס 114
    מחיר מחירון ₪146990
  • רנו קפצ'ור
    רנו קפצ'ור 1.3 ל' טורבו, היברידי מתון, אוט', Evolution
    הספק כוח סוס 158
    מחיר מחירון ₪151990
  • סקודה קאמיק
    סקודה קאמיק 1.0 ל' טורבו, אוט', Selection
    הספק כוח סוס 115
    מחיר מחירון ₪142990

חוות דעת גולשים על צ'רי טיגו 4 פרו

3.7/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (3)

הנאת נהיגה

3.3

עלויות תחזוקה

4.3

נוחות השימוש ואבזור

5

מרווח ישיבה

4.7

תא המטען

4.7

יש לכם צ'רי טיגו 4 פרו? כתבו חוות דעת

צ'רי ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.