צ'רי טיגו 9 פרו 2025

צ'רי טיגו 9 פרו 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    באוקטובר 2025 החל שיווקו בישראל של צ'רי טיגו 9, דגם פנאי חדש של היצרנית. 
    טיגו 9 הושק בסין ב-2023, חולק עם טיגו 8 את הרצפה. דגם זה מוצע עם שבעה מקומות והוא גדול מדגמי צ'רי האחרים הנמכרים בארץ; בסיס הגלגלים של טיגו 9 הוא 280 ס"מ ואורכו 481 ס"מ, תוספת של 9 ס"מ בשניהם ביחס לטיגו 8. הרוחב שהוא 193 ס"מ, והגובה המתנוסס ל-174 ס"מ - גם הם גדולים יותר, ב-8 וב-3 ס"מ בהתאמה. עם זאת, נפח תא המטען קטן ב-50 ליטרים ל-143 ליטרים (מושבים בתפוסה מלאה). המשקל גדול ב-317 ק"ג, ל-2308 ק"ג. 
    חטיבת הכוח ההיברידית-נטענת מורכבת ממנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר (143 כ"ס) החובר לשני מנועים חשמליים (224 כ"ס). מנוע חשמלי נוסף נמצא מאחור ומייצר 238 כ"ס, ליצירת הנעה כפולה. צ'רי לא פרסמה נתוני הספק ומומנט משולבים -אך נתון לא רשמי מדבר על כ-430 כ"ס. רמז לכך ניתן לקבל בנתוני התאוצה; משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 5.4 שניות לעומת 9 שניות בטיגו 8 ההיברידי נטען. 
    שינוי משמעותי נוסף הוא בסוללה; לזו בטיגו 9 אנרגיה של 34.5 קוט"ש, כמעט כפולה מאשר בטיגו 8, וזו מעניקה טווח חשמלי של 148 ק"מ. הספק הטעינה המהירה הוא 71 קילוואט. 

  • עיצוב ונוכחות

    הדבר הבולט ביותר בהופעה של Chery Tiggo 9 Pro PHEV הוא בעיקר הגריל. שאר הרכב אינו בולט או מושך במיוחד - פחות או יותר טיגו 8 פרו שפשוט קצת הגדילו עם עוד קצת כרום.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג נראית ממש כמו זו של ה-8 פרו, אבל גדול יותר והרבה יותר איכותי. הגוונים, המרקמים, רכות, איכות הדיפונים, גם איפה שיש פלסטיקה היא לא מהסוג החלול המהדהד בנקישה. איכות ההרכבה של סביבת הנהג מעולה, אך מאחור נשמעים צקצוקים כתוצאה מחיכוך ציפוי העור של המושבים. 
    תנוחת הנהיגה טובה, גם בנסיעות ארוכות. 

    לגבי התפעול, למעט סוללת מקשים אחת - הכל מתופעל מהמסך. כל פעולה דרושת דפדוף מסורבל בין תפריטים, והמסך גם לא תמיד מגיב היטב ללחיצה. 

    שורת המושבים השנייה נעה על מסילה, כאשר היא במצב האחורי שלה יש המון מקום. המעבר לשורה השלישית מערב טקס שלם של הזזת מושב הנוסע, קיפול של המושב האחורי וכל זה במחול חשמלי מתיש ומיותר שאורך 20 שניות. ידית פשוטה הייתה יעילה יותר. 

    הכניסה לשורה השלישית סבירה, וכל עוד לוקחים את השורה השנייה מספיק קדימה, ניתן להושיב פה גם מבוגר צנוע מידות. כך שמהבחינה הזו הוא בהחלט ליגה אחת מעל מתחרים אירופים ויפנים כמו סקודה קודיאק או ניסאן אקסטרייל וקרוב יותר ליונדאי סנטה פה. 

    עם נתון נפח רשמי של 143 ליטרים (בתפוסת מושבים מלאה) הציפייה הייתה לתא מטען זערורי. בפועל הוא בעל מבנה רחב ושימושי יותר מאשר הייתם מצפים. קיפול השורה השלישית כבר פוער נפח הטענה מכובד מאוד.   
    גלגל חלופי מלא או אפילו חלקי אין, רק ערכת ניפוח.

  • מנוע וביצועים

    לצ'רי טיגו 9 פרו ביצועים מצויינים. בזינוק כוחני הוא ממש נבעט ממקומו בעוצמה תוך צווחת צמיגים. היכולת שלו לשלב בין מיידיות הכוח החשמלי במהירות נמוכה ומהירות ביניים, יחד עם הסיוע של מנוע הבנזין במהירות גבוהה הופכות תנועה איתו בכל מהירות לחסרת מאמץ. 

    נקודה שכן צריך לציין היא שאמנם מדובר במצב קיצון מאוד, אבל הגעה לרף התחתון של הסוללה שעומד על 11% מכניסה את הרכב למצב בו הביצועים נחתכים לגמרי. אז הוא נותר למעשה רק עם מנוע הבנזין ש-143 הסוסים שלו צריכים גם לשמש לטעינת הסוללה וגם כדי להזיז את 2.3 הטונות שלו. אז נדרשת לו נסיעה במהירות מתונה מאוד עד שהוא מצליח לאושש את הסוללה.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    energy_2.svg

    על פי הצהרת היצרנית, שתמיד יש לקחת בערבון מוגבל, הטיגו 9 פרו יכול לנוע 148 ק"מ במצב חשמלי. בפועל הוא כיסה 140 ק"מ לפני ששילב את מנוע הבנזין כאשר הסוללה הגיעה לאיזור ה-16%. זהו נתון מרשים מאוד.

    בדיקת צריכת דלק במכונית פלאג אין היא עניין מתעתע שכן יותר מכל סוג הנעה אחרת, היא מאוד תלויה באופי השימוש והרגלי הטעינה. הנתון המקורב אליו הגענו הוא 16 ק"מ לליטר. זהו נתון יוצא מן הכלל טוב, כמעט לא נתפס לרכב בגודל שלו ועם הביצועים שלו - וכמובן שהרגלי טעינה קבועים ישנו את הנתון הזה לחלוטין לטובתו, ובפועל אפשר לנהוג במשך ימים ארוכים כמעט ללא שימוש במנוע הבנזין כלל.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      58.8 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      50 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      70 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      2
    • טווח נסיעה חשמלי WLTP
      148 ק"מ
    • טווח נסיעה בפועל
      טווח נסיעה בפועל
      הטווח אליו הגענו במבחן הדרכים שלו, על אספלט ישראלי, בתנאים אמיתיים, בנהיגה הגיונית, על סוללה אחת
      140 ק"מ
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      34.4 קוט"ש
    • הספק טעינה מהירה DC
      הספק טעינה מהירה DC
      הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר
      71 קילוואט
    • זמן טעינה מהירה DC
      זמן טעינה מהירה DC
      יש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען
      00:18 שעות
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה של הטיגו 9 פרו היא כנראה נקודת התורפה הגדולה ביותר שלו. היא שילוב של רכב מאוד רגיש לשיבושים, כל השיבושים, כולל ממש להרגיש כביש סדוק. גם בידוד הרעשים אינו מצטיין.
    היכולת הדינאמית לוקה בחסר אף היא, ויש פער של ממש בין הביצועים החזקים ליכולת של הרכב להוריד אותם לכביש בעומס. או במילים אחרות, בפיתולים הקצב צריך להיות מתון.

  • תמורה למחיר

    עבור מי שמחפש מקסימום גודל, אבזור, ביצועים וחיסכון לשקל, למעט אחיו הכמעט תאום ג'אקו 8, אין כרגע הצעת ערך שמתחרה בו. עבור מי שמחפש גם מוצר שלם יותר תצטרכו להוציא 50-70 אלף שקלים יותר על יונדאי סנטה פה, טויוטה היילנדר ואחרים.

  • גרסאות ורמות גימור

    צ'רי טיגו 9 מוצע ברמת אבזור אחת, 'נובל', ובמפרט תאורת לד, חישוקי "20, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, למושבים הקדמיים שיש בהם עיסוי ולאמצעיים שיש בהם גם אוורור, צג "15.6, מחוונים מוקרנים ותצוגה עילית, בקרת אקלים תלת-אזורית ועוד. 

  • בטיחות

    צ'רי טיגו 9 טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP. 
    במפרט הבטיחות עשר כריות אוויר, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק בישראל, באוקטובר 2025.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    צ'רי טיגו 9 פרו הוא במידה רבה זיקוק של  תעשיית הרכב הסינית: מצד אחד הוא מציע מימדים, אבזור, ביצועים וחיסכון בדלק כמעט ללא תחרות בסביבת המחיר שלו. מצד שני, יש כאן פער משמעותי ביחס למותגים "מערביים" בכל מה שקשור לממשק משתמש, כיול מערכות בטיחות, נוחות, התנהגות כביש ואפילו מסירת מידע בסיסי לנהג.

צ'רי טיגו 9 פרו מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

צ'רי טיגו 9 פרו השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • energy_2.svg
    `
    צ'רי טיגו 9 פרו
    צ'רי טיגו 9 פרו. 1.5 ל' טורבו, פלאג-אין הייבריד, Noble
    מחיר מחירון ₪244990
  • energy_2.svg
    on
    קיה סורנטו
    קיה סורנטו היברידי 1.6 ל' טורבו, אוט', EX
    מחיר מחירון ₪319900
  • מיצובישי אאוטלנדר
    מיצובישי אאוטלנדר (מתיחת פנים) 2.5 ל', אוט', 7 מק', Intense, 2x4
    הספק כוח סוס 181
    מחיר מחירון ₪191990
  • סקודה קודיאק
    סקודה קודיאק (דור חדש) 1.5 ל' טורבו, היברידי-מתון, 7 מק', Selection ,2x4
    הספק כוח סוס 150
    מחיר מחירון ₪216490
  • energy_2.svg
    יונדאי סנטה פה
    יונדאי סנטה פה 1.6 ל' טורבו, היברידי, 7 מק', Luxury, 2x4
    מחיר מחירון ₪319990

חוות דעת גולשים על צ'רי טיגו 9 פרו

יש לכם צ'רי טיגו 9 פרו?

בואו תהיו הראשונים לכתוב ביקורת

כתבו ביקורת על הרכב
bg-image.png

יש לכם צ'רי טיגו 9 פרו? כתבו חוות דעת

צ'רי ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.