יונדאי i10 2025

יונדאי i10 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor

הגרסה המומלצת של אוטו

יונדאי i10 אוט', 1.2 ל', Inspire 2025

  • רקע כללי

    הדור השלישי של יונדאי i10 נחשף ב-2019, והיא נמוכה ורחבה מקודמתה ב-2 ס"מ ובעלת בסיס גלגלים שצמח בכ-4 ס"מ.

    ה-i10 משווקת בישראל עם מנוע אחד – 1.2 ל' אטמוספרי המפיק 84 כ"ס ו-12 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבה ידנית (5 היל') או רובוטית חד-מצמדית (גם כן 5 היל').

     

    השיווק בישראל החל בפברואר 2020, ובנובמבר 2023 נחתה בארץ גרסה מעודכנת לאחר ש-i10 עברה מתיחת פנים. מלפנים הסבכה, הפגוש ויחידות התאורה זכו לעיצוב חדש, ותאורת היום (לד ברמת הגימור הגבוהה) ממוקמת מאחורי הסבכה. כמו כן, חישוקים וגווני מרכב חדשים נוספו להיצע.

     

    לרשימת הציוד הצטרף קיפול חשמלי למראות ברמת האבזור הגבוהה, ריפוד חדש בתא הנוסעים, קווי צבע חדשים בסביבת הנהג ושקעי USB-C. במפרט הבטיחות נוספו התרעה על שכחת נוסע מאחור ושיפור במערך הבלימה האוטומטית.

  • עיצוב ונוכחות

    עיצובה של i10 מודרני וספורטיבי ונראה מצוין.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מעוצבת היטב, אך משטחי הפלסטיק קשיחים - כמקובל בסגמנט. איכות ההרכבה גבוהה, רשימת האבזור נאה והנדסת האנוש טובה. מלפנים המושבים נוחים, תנוחת הנהיגה טובה והראות החוצה סבירה. מאחור המרחב נאה (יחסית למכונית מיני) והספסל נוח. לתא המטען נפח סביר של 252 ליטר - נאה ביחס למקובל בקטגוריה.
  • מנוע וביצועים

    המנוע הוא בנזין אטמוספרי בנפח 1.2 ליטר המפיק 84 כ"ס. הביצועים סבירים בידנית, והרבה פחות מכך ברובוטית. לראיה: תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 12.6 שניות בידנית ו-15.8 שניות ברובוטית. תפעול התיבה הידנית נוח וחלוקת ההילוכים טובה. תיבת ההילוכים הרובוטית איטית בפעולתה, ההשהיה בשילוב ההילוכים ארוכה מאוד ולא נעימה.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק בשתי הגרסאות חסכונית מאוד ובתוואי תובעני של מבחן דרכים הושג נתון של 15.7 ק"מ לליטר עם התיבה הרובוטית ו-16.6 ק"מ לליטר עם הידנית.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      18.2 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      13.8 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      36 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      7
  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים נוקשה ונוחות הנסיעה העירונית לא מוצלחת. עם זאת, בכביש בינעירוני המצב משתפר והמרכב מרוסן היטב. בידוד רעש הרוח סביר, אך רעש הכביש בולט בשיוט. בגרסה הידנית רעש המנוע נוכח יותר מאשר בגרסה הרובוטית. היכולת הדינמית טובה, עם יציבות מרשימה בפניות ואחיזה גבוהה. לפרקים היא אפילו יכולה להיות מהנה.
  • תמורה למחיר

    ביחס לסגמנט מדובר במכונית מובילה, ויש המון רמות גימור שמתומחרות היטב, כך שהתמורה טובה מאוד.
  • גרסאות ורמות גימור

    רמות הגימור הבסיסיות - שבגרסה הידנית נקראת 'אינטנס' וברובוטית 'אינספייר' - כוללות חישוקי "14 עם צלחות כיסוי, שמשות כהות מאחור, מסך מרכזי "8 קישוריות לטלפון ולוח מחוונים מוקרן.

    שאר רמת האבזור מוצעות רק בגרסה הרובוטית. ברמת גימור 'פריים' מתווסף לרשימה גם קיפול חשמלי למראות; ב'פריים פלוס' גם חישוקי "15 קלים וגג בצבע שחור; ב'סופרים' המאובזרת ביותר מתווספת תאורה מתקדמת יותר (ולד לתאןרת יום), מפתח חכם, בקרת אקלים ותאורת אווירה..

  • בטיחות

    יונדאי i10 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2020 וקיבלה דירוג של שלושה כוכבים עם ציונים בינוניים בהגנה על מבוגרים (69%) וילדים (75%). בכל רמות הגימור בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, התרעת הירדמות, עמעום אורות גבוהים אוטומטי, התרעה על תחילת תנועה של הרכב לפניכם, התרעה על שכחת נוסע מאחור ועוד.
  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    יונדאי i10 היא מהטובות בקבוצת מכוניות המיני, אך אנו מתקשים להמליץ על הגרסה הרובוטית בלב שלם בגלל התיבה האיטית והקופצנית.

יונדאי i10 שאלות ותשובות

יונדאי i10 אינה משווקת כחדשה נכון להיום
ייונדאי i10 היא מהאפשרויות הטובות בקטגוריית המיני עם עיצוב מודרני, אבזור טוב יחסית לקטגוריה ואמינות סבירה. מומלצת במיוחד בגרסה הידנית לנהגים המחפשים רכב עירוני חסכוני. מתאימה למי שרוצה רכב פשוט ואמין ללא הפתעות.
הגרסה הבסיסית Intense ידנית כחדשה הייתה זולה בכ-15,000-20,000 שקלים מהגרסות האוטומטיות. כל רמת גימור הוסיפה כ-5,000-10,000 שקלים עם אבזור מתקדם יותר. רמת הגימור העליונה Supreme מגיעה עם כל האבזור הזמין. ההיצע הרחב של רמות הגימור מאפשר בחירה לפי תקציב.
יונדאי i10 נבחנה בשנת 2020 וקיבלה 3 כוכבי בטיחות במבחן יורו NCAP עם 69% הגנה למבוגרים ו-75% הגנה לילדים. זהו דירוג בינוני לקטגוריית המיני
כל הגרסאות כוללות מערכות בטיחות מתקדמות: בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע היגוי, התרעת הירדמות, עמעום אורות אוטומטי, התרעה על תחילת תנועה והתרעה על שכחת נוסע מאחור. מערך מקיף של טכנולוגיות בטיחות הנפוצות ברכבים יקרים יותר.
הרכב מצויד ב-6 כריות אוויר: 2 קדמיות, 2 צדדיות ו-2 וילונות. מספר סטנדרטי עבור רכב בקטגוריה זו המעניק הגנה מקיפה לכל הנוסעים ברכב.
העיצוב מודרני, צעיר וספורטיבי עם קווים דינמיים וסבכה מודרנית. הרכב נראה יקר ואיכותי יותר ממחירו. במתיחת הפנים של 2023 התרכזו בעדכון הסבכה, הפגוש ויחידות התאורה. מדובר ברכב עם נוכחות חזותית מרשימה לקטגוריה.
הרכב מוצע במגוון רחב של צבעים כולל גוונים קלאסיים וצבעים מודרניים. ברמות גימור מסוימות ניתן לקבל גג בצבע שחור המוסיף אופי ספורטיבי. מגוון הצבעים מאפשר התאמה אישית לטעם של כל קונה. הצבעים החדשים שנוספו במתיחת הפנים מודרניים ומעודכנים.
כן, יונדאי i10 נחשבת לרכב אמין עם מעט תקלות משמעותיות. המנוע הפשוט והמוכח מחזיק היטב לאורך שנים. רוב הבעיות שדווחו הן קלות ונפתרות במהירות. חלקי החילוף זמינים ובמחיר סביר. מתאימה למי שמחפש רכב ללא הפתעות טכניות ועלויות תחזוקה נמוכות.
הבעיות הנפוצות ביותר הן בעיות חשמל קלות, בלאי צמיגים מהיר ולעיתים רעידות קלות במהירויות מסוימות. רוב הבעיות אינן חמורות ונפתרות בקלות, ובכלל זהו רכב עם מעט תקלות משמעותיות.
טיפול נדרש כל 15,000 ק"מ או שנה (המוקדם מביניהם). זהו מרווח דומה לקיים בקטגוריה. הטיפולים פשוטים יחסית ולא יקרים. מתאים למי שמחפש רכב עם תחזוקה פשוטה ולא מסובכת.
עלויות התחזוקה נמוכות יחסית עם טיפולים שגרתיים במאות שקלים בודדות. חלקי החילוף זולים וזמינים, השמן והמסננים בעלות נמוכה. בסך הכל זהו רכב חסכוני גם בתחזוקה. פתרון מעולה למי שמחפש להקטין עלויות תחזוקה שוטפת.
המתחרה הישירה והבולטת ביותר. פיקנטו חולקת עם ה-i10 פלטפורמה ומכלולים רבים כמו מנוע ותיבת הילוכים (שתיהן מגיעות מקונצרן יונדאי-קיה). ה-i10 מציעה עיצוב מודרני יותר ואבזור עדכני יותר, ואילו הפיקנטו בדרך כלל זולה יותר. שני הרכבים אמינים ויעילים. הבחירה תלויה בעיקר במחיר בזמן הרכישה ובהעדפה אישית לעיצוב.
היתרונות העיקריים: עיצוב מודרני, אבזור טכנולוגי מתקדם יחסית לקטגוריה, תא מטען גדול, צריכת דלק נמוכה ואמינות טובה. בנוסף, שירות ארצי טוב עם חלקי חילוף זמינים. מדובר בחבילה מקיפה ואיכותית לקטגוריית המיני.
החסרונות העיקריים: תיבה רובוטית איטית ולא נעימה, נוחות נסיעה עירונית לא מושלמת בגלל מתלים נוקשים, בידוד רעשים חלקי ומרחב מוגבל למשפחות גדולות. רוב החסרונות אופייניים לקטגוריית המיני ולא ייחודיים לדגם זה.
מאוד מתאימה לשימוש עירוני בזכות הגודל הקטן, רדיוס הפנייה ההדוק וצריכת הדלק הנמוכה. קלה לחנייה במקומות צרים ונוחה לתמרון בעיר. המנוע יעיל חסכוני ומתאים לנסיעות עירוניות. זהו הייעוד העיקרי והמוצלח ביותר של הרכב.
מתאימה למשפחות קטנות עם 2-3 בני אדם. המרחב והבטיחות מספיקים לשימוש יומיומי אך מוגבלים לנסיעות ארוכות עם משפחה מלאה. תא המטען הגדול יחסית מאפשר לקחת ציוד נוסף. מתאימה כרכב ראשון למשפחות צעירות או כרכב שני למשפחות גדולות יותר.
מאוד קל לנהיגה עם הגה קל, ראות טובה, מימדים קטנים ותפעול פשוט של המערכות . מתאימה מאוד לנהגים מתחילים או מי שמחפש רכב פשוט ללא סיבוכים. חנייה קלה גם במקומות צרים ותמרון נוח בעיר. זהו אחד מהיתרונות הגדולים של הרכב.
הרכב מוצע בחמש רמות גימור: Intense (ידנית בלבד), Inspire, Prime, Prime Plus ו-Supreme (כולן רובוטיות פרט ל-Intense). כל רמה מוסיפה עוד אבזור ומגיעה בתוספת מחיר. המגוון הרחב מאפשר בחירה מדויקת לפי תקציב ודרישות.
הגרסה המומלצת ביותר היא Intense הידנית (הזולה והיעילה ביותר) או Inspire הרובוטית (איזון טוב בין מחיר ואבזור). רמות הגימור הגבוהות יותר מתאימות למי שרוצה אבזור מלא. ההמלצה תלויה בתקציב ובחשיבות האבזור עבור הקונה.
בשנת הדגם 2025 אין שינויים מהותיים - הרכב ממשיך עם המפרט שהוצג במתיחת הפנים של 2023. השינויים האחרונים כללו עדכון עיצובי, שיפור באבזור ובמערכות הבטיחות. מדובר בדגם בוגר ויציב שלא זקוק לשינויים תכופים.
רמות הגימור הבסיסיות מגיעות עם חישוקי 14 אינץ' עם צלחות כיסוי, הרמות הגבוהות עם חישוקי 15 אינץ' קלים ומעוצבים. כמו בכל מכונית, החישוקים הגדולים יותר משפרים את המראה אך יכולים להשפיע לרעה על נוחות הנסיעה.
צריכת הדלק של יונדאי i10 היא 17.8 ק"מ לליטר לפי המפרט הרשמי. בפועל, במבחני דרכים הושגו נתונים של 15.7 ק"מ לליטר עם התיבה הרובוטית ו-16.6 ק"מ לליטר עם הידנית. זהו אחד היתרונות הגדולים של הרכב המתאים למי שמחפש חיסכון בעלויות הדלק.
הנסיעה בעיר תמיד תהיה בזבזנית יותר מאשר נסיעה בבינעירוני, אבל ההבדלים לא גדולים. צריכת הדלק בעיר יכולה להיות סביבות 13.5 ק"מ לליטר ובבינעירוני קרוב ל-17 ק"מ לליטר. אבל אף אחד לא גר על כביש ראשי ונוסע רק בבינעירוני והממוצע האמיתי הוא 15.7-16.6 ק"מ לליטר בהתאם לתיבת ההילוכים ולסגנון הנהיגה.
יונדאי i10 מצוידת במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.2 ליטר המפיק 84 כ"ס ומומנט של 12 קג"מ. זהו מנוע פשוט ואמין המתאים לנסיעה עירונית ובינעירונית. המנוע מאפיין את הרכב בצריכת דלק נמוכה ובעלויות תחזוקה סבירות. פתרון מוכח וחסכוני לקטגוריית המיני.
הגרסה הידנית מומלצת יותר בזכות ביצועים טובים יותר (תאוצה של 12.6 שניות ל-100 קמ"ש לעומת 15.8 ברובוטית), צריכת דלק נמוכה יותר ומחיר זול יותר. התיבה הרובוטית איטית והיות והיא רובוטית עם מצמד יחיד היא לא נעימה בפעולתה. הידנית מתאימה למי שמחפש ביצועים טובים יותר במחיר נמוך יותר. האוטומטית מגיעה בכמה רמות גימור עשירות יותר באבזור ביחס לידנית.
התיבה היא רובוטית עם מצמד יחיד, זה אומר שהיא איטית בפעולתה עם השהיות ארוכות בשילוב ההילוכים, אשר גורמות לתחושת נדנוד במעבר בין ההילוכים. זה מורגש במיוחד בנסיעה עירונית וזה פוגע בביצועים. מומלצת רק למי שמחפש נוחות מוחלטת ולא אכפת לו מביצועים חלשים יותר. הגרסה הידנית מומלצת יותר, אם כי חשוב לזכור שהיא פחות מאובזרת מהאוטומטית.
הגרסה הבסיסית כוללת מסך מרכזי 8 אינץ' עם Android Auto ו-Apple CarPlay, מזגן, לוח מחוונים מוקרן, חישוקי 14 אינץ' ומערכות בטיחות מתקדמות. אבזור נדיב לרכב בסיסי המכיל את כל הדברים החיוניים לנסיעה נוחה ובטוחה.
רמות הגימור הגבוהות מוסיפות חישוקי 15 אינץ' קלים, מפתח חכם, בקרת אקלים, קיפול חשמלי למראות, תאורת LED, תאורת אווירה וגג בצבע שחור. שדרוגים המשפרים את הנוחות, המראה והחוויה הכללית של הרכב.
כן, כל הגרסאות כוללות מסך מרכזי 8 אינץ' עם תמיכה מלאה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, חיבורי USB-C ובלוטות' לחיבור טלפונים חכמים. המערכת פשוטה לשימוש ותומכת בכל האפליקציות הנפוצות. מתאימה לכל המשתמשים ללא קשר לסוג הטלפון.
למרות היותה רכב מקטגוריית מיני, i10 מציעה מרחב פנימי נאה יחסית לגודלה. המושבים הקדמיים נוחים ותנוחת הנהיגה טובה. מאחור יש מקום סביר לשני נוסעים בוגרים לנסיעות קצרות-בינוניות. מתאימה למשפחות קטנות או זוגות הזקוקים לרכב קטן.
תא המטען מכיל 252 ליטר, נפח מרשים לקטגוריית המיני. זה מספיק לקניות שבועיות, מזוודות לנסיעה קצרה או ציוד יומיומי. בהשוואה לרכבים אחרים בקטגוריה זהו תא מטען גדול יחסית. מתאים למי שצריך רכב קטן עם יכולת שינוע סבירה.
כן, המושבים האחוריים מתקפלים ומאפשרים הרחבת תא המטען לשינוע חפצים גדולים יותר. זהו פתרון מעשי להגדלת נפח האחסון בעת הצורך. הפעולה פשוטה ומהירה המוסיפה גמישות לשימוש ברכב.
הביצועים סבירים לרכב מיני - תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-12.6 שניות בגרסה הידנית וב-15.8 שניות ברובוטית. המנוע מספק כוח מספיק לנסיעה עירונית ובינעירונית רגועה. לא מדובר ברכב ספורטיבי אלא ברכב יעיל לשימוש יומיומי. מתאים למי שמחפש רכב פרקטי ולא רכב ביצועים.
היציבות טובה במהירויות בינעירוניות עם תחושת ביטחון סבירה לקטגוריה. המנוע מצליח להתמודד עם נסיעות בינעירוניות אך עקיפות דורשות תכנון מראש. רעש הרוח ורעש הכביש מורגשים אך לא מפריעים מדי. מתאים לנסיעות בינעירוניות מתונות ולא לנהיגה אגרסיבית.
הרכב מתמודד באופן סביר עם עליות בינוניות אך מתקשה בעליות תלולות עם מטען מלא. מתאימה לאזורים מישוריים או עם עליות מתונות. לא מומלצת לאזורים הרריים או נהגים הזקוקים לביצועים גבוהים בעליות. מומלץ לבצע נסיעת מבחן באזור המגורים כדי לבדוק התאמה.
נוחות הנסיעה בינונית - המתלים הנוקשים יוצרים תחושה מעט קופצנית על מהמורות ופגמי כביש, אך הנוחות משתפרת בנסיעה בינעירונית. המושבים נוחים והתנוחה טובה. בידוד הרעשים סביר אך לא מצוין. מתאימה למי שיכול להתפשר על נוחות מוחלטת לטובת יתרונות אחרים.
הפנים מעוצב היטב עם איכות הרכבה טובה. הפלסטיקים קשיחים כמקובל בקטגוריה. הנדסת האנוש טובה, הבקרות ברורות וקלות לתפעול. המרחב מנוצל היטב והמושבים נוחים. מדובר ברכב קטן ובסיסי למדי ובכל זאת האיכות הכללית טובה ביחס למחיר.

יונדאי i10 מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

יונדאי i10 השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    יונדאי i10
    יונדאי i10 אוט', 1.2 ל', Inspire
    הספק כוח סוס 84
  • electric.svg
    on
    ליפ מוטור T03
    ליפ מוטור T03 חשמלי (מ. פנים), Smart
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 265
    מחיר מחירון ₪89900
  • on
    קיה פיקנטו
    קיה פיקנטו (מ. פנים) 1.2 ל', אוט', LX Plus
    הספק כוח סוס 79
    מחיר מחירון ₪109900
  • on
    טויוטה אייגו X
    טויוטה אייגו X אוט', 1.0 ל', Pure
    הספק כוח סוס 72
    מחיר מחירון ₪104990

חוות דעת גולשים על יונדאי i10

4.3/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (11)

הנאת נהיגה

4.1

עלויות תחזוקה

3.7

נוחות השימוש ואבזור

4.5

מרווח ישיבה

4.3

תא המטען

4.5

יש לכם יונדאי i10? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.