יונדאי i20 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor
on

הגרסה המומלצת של אוטו

יונדאי i20, אוט', 1.0 ל' טורבו, Prime 2025

  • רקע כללי

    הדור השלישי של יונדאי i20, מכונית הסופרמיני (סגמנט B) של היצרנית, נחשף לראשונה ב-2020 על בסיס פלטפורמה חדשה. הדגם עבר מתיחת פנים אשר שיווקה בישראל החל בנובמבר 2023. העדכונים כוללים בעיקר עיצוב חיצוני רענן שגם האריך את המרכב ב-2.5 ס"מ – התוצאה נראית מוכרת אך שונה מספיק מהדור היוצא. בנוסף ישנם חישוקים בעיצוב חדש, צבעי מרכב חדשים וגם סביבת הנהג עודכנה והאבזור עשיר מבעבר.

     

    היצע המנועים של יונדאי i20 בעולם רחב למדי, אך בארץ המנוע היחיד הוא 1.0 ל', טורבו-בנזין המפיק 100 כ"ס ו-17.5 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.

  • עיצוב ונוכחות

    יונדאי i20 נוכחית הייתה מהראשונות שעוצבו בהתאם לקו החדש והרדיקלי של היצרנית– והיא נראית מצוין גם היום. במסגרת העדכון יונדאי העניקה לעיצוב המחודש כיוון ספורטיבי באמצעות הסבכה, כונסי האוויר והספוילר מלפנים, הדיפיוזר מאחור, יחידות התאורה והחישוקים סביב. השינויים קטנים בכל מרכיב אבל התוצאה הכוללת נראית לעין ומורגשת.
  • תא נוסעים ומטען

    השינויים בסביבת הנהג במתיחת הפנים אינם גדולים. העיצוב עדכני ובולטים בו קווי רוחב הממשיכים את פתחי האוורור, מגיעים עד לדלתות וגורמים לכך שהרכב נראה רחב יותר. בחירת גוונים בהירים לחלק גדול של המשטחים בפנים יצרה אווירה נעימה, וכך גם הריפוד הנאה. עם זאת עיקר משטחי הפלסטיק קשיחים מדי והיינו שמחים למרקם יותר רך.

     

    הצג, "8 בכל רמות הגימור, קל לתפעול גם בשל לחצני קיצור דרך פיזיים שסביבו. עם זאת, התצוגה והלחצנים סביב המסך נראים קצת מיושנים. תצוגת בקרת האקלים נאה ותפעולה חיצוני ונוח, ואלו משלימים מערך תפעול עם הנדסת אנוש טובה. מושב הנהג נעים תחילה אך עלול לעייף לאורך זמן בשל מחסור בתמיכה. מושב הנוסע אינו מתכוונן לגובה והוא נמוך מדי. מאחור המרחב נאה, עם מרווח טוב לרגליים ומרווח ראש נאות. תא המטען שנפחו מכובד, 352 ליטר, רחב ושימושי.

  • מנוע וביצועים

    מנוע הטורבו הקטן – 1.0 ל', 100 כ"ס – מציג ביצועים טובים בעיר, אך מחוץ לעיר הוא בעל אופי פחות נמרץ מהצפוי. הביצועים מספקים אך לא הרבה מעבר לכך. השילוב עם תיבת ההילוכים הדו-מצמדית לא תמיד מוצלח או חלק במיוחד.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק טובה למדי – 12.2 ק"מ לליטר בממוצע במבחן דרכים מאומץ וכ-15.6 ק"מ לליטר בשיוט.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      17.5 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      14.2 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      40 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      9
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר, מקום בו הרכב הזה יבלה לא מעט, אינה מצטיינת בשל מתלים נוקשים מדי וצמיגים בחתך נמוך. ככל שעולה המהירות נוחות הנסיעה משתפרת, אך רעשי רוח וכביש נשמעים מדי. בכביש המפותל, ל־i20 יכולת דינמית טובה, והמכונית נכנסת היטב לפנייה ושומרת על הקו הנבחר. ההגה חד ומדויק. הבלמים מגיבים היטב ויש להם יכולת טובה גם תחת עומס. שדרוג מערך הבטיחות במתיחת הפנים הגביר גם את הנטייה לצפצף, גם כי הוא כולל כעת התרעת מהירות מעצבנת שניתוקה ממערך המידע מתבטל בכל דימום הרכב. תיקון ההיגוי קצת פעלתני מדי אבל קל יותר לנתק אותו, ואילו בקרת השיוט האדפטיבית אינה פועלת בפקקים.
  • תמורה למחיר

    יונדאי i20, כמו דגמים רבים בכלל השוק, התייקרה והיא נמצאת כיום בתחומי מחיר גבוהים יחסית, עניין הבולט דווקא ברמות האבזור הבסיסיות. יש לא מעט מתחרות שהן חזקות ממנה, אך מצוידות פחות. עם זאת היא מעניקה תמורה נאה, לא מעט בזכות המוניטין הטובים שצברו המותג והדגם הזה.
  • גרסאות ורמות גימור

    יונדאי i20 מוצעת ב-2025 בגרסה אחת ובמגוון רמות גימור. רמת 'אינטנס' דלה באבזור וכוללת בעיקר מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ'. 'פריים' מוסיפה בעיקר במערכות בטיחות ו'פריים פלוס' מוסיפה גג שחור. רמת 'פרסטיג' כבר מיועדת יותר ללקוחות פרטיים ומוסיפה חישוקים קלים בגודל 16 אינץ' ושינויים לעיצוב החיצוני. רמת 'סופרים' מוסיפה חישוקי 17 אינץ', תאורת לד מלאה, תאורת אווירה, לוח מחוונים מוקרן, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים ומפרט בטיחות משופר. 'סופרים פלוס' מוסיפה להופעה ולמפרט הבטיחות מגוון פריטים.
  • בטיחות

    יונדאי i20 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2021 וקיבלה דירוג של 4 כוכבים. הציונים הם: 76% בהגנה על מבוגרים, 82% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-67% במערכות בטיחות. היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כסטנדרט דל יחסית למקובל כיום: 'אינטנס' מוצעת עם מערכת התרעה בהתקנה מקומית בלבד. 'פריים' מוסיפה מערכת בלימה אוטונומית ותיקון סטיה מנתיב. ברמת 'סופרים' יש גם מערכת שמירה על מרכז הנתיב וברמת 'סופרים פלוס' ניטור היקפי אקטיבי לשטחים מתים ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
  • מה חדש בדגם

    הפסקת שיווק גרסת N הספורטיבית.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    יונדאי i20 היא מכונית סופרמיני מוצלחת למשפחה קטנה.

יונדאי i20 שאלות ותשובות

כרגע יונדאי i20 לא משווקת בישראל בגלל החרם הטורקי.
כן! i20 מציעה תמורה מעולה למחיר עם עיצוב מודרני ובולט, מרווח מהגדולים בסגמנט, מנוע טורבו יעיל ואבזור עשיר יחסית למחיר. מתאימה למי שמחפש רכב קטן עם אופי צעיר ומודרני במחיר נגיש.
כרגע יונדאי i20 לא משווקת בישראל בגלל החרם הטורקי.
יונדאי i20 שווקה בארץ רק עם מנוע אחד: 1.0 ליטר, טורבו-בנזין המפיק 100 כ"ס ומומנט של 17.5 קג"מ. תיבת ההילוכים היא אוטומטית רובוטית כפולת מצמד עם שבעה הילוכים. זהו מנוע מודרני, יעיל וחסכוני.
תאוצה 0-100 ב-11.4 שניות, מהירות מקסימלית 185 קמ"ש. מנוע הטורבו-בנזין 1.0 ליטר מציג ביצועים טובים בעיר, אבל כאשר יוצאים מחוצה לה הרכב פחות נמרץ מהצפוי, וחסר לו קצת פלפל ומחץ בעקיפות.
יונדאי i20 מציעה בעיקר יחידת הנעה אחת עיקרית בגרסאות האוטומטיות: מנוע בנזין טורבו בנפח 1.0 ליטר. צריכת הדלק בגרסה זו נעה בדרך כלל סביב 13.5 ל-14.5 ק"מ לליטר בממוצע (הנתונים משתנים מעט בין רמות הגימור) ותלוי בסגנון הנהיגה. צריכה סבירה לקטגוריית סופרמיני.
מנוע הטורבו עובד מצוין: מומנט מיידי כמעט מסל"ד נמוך, תגובה מהירה לגז ועלייה חלקה בכוח. מנוע ה-1.0 ליטר מציג ביצועים טובים בעיר, אבל כאשר יוצאים מחוצה לה הרכב פחות נמרץ מהצפוי, וחסר לו קצת פלפל ומחץ בעקיפות.
בעבר שווקה גם גרסה ידנית. כיום היא לא זמינה במכונית חדשה אלא רק במשומשות. הידנית מומלצת יותר: זולה יותר, חסכונית יותר, ביצועים טובים יותר ואמינות גבוהה יותר. האוטומטית תהיה עדיפה למי שנוסע בעיקר בעיר ובתנועה פקוקה.
תיבת ה-DCT היא תיבה אוטומטית רובוטית שמשתמשת בשני מצמדים נפרדים כדי להחליף הילוכים במהירות וביעילות. יתרונה על פני תיבות אוטומטיות קלאסיות (פלנטריות) הוא בקיצור זמני החלפת הילוכים, הפקת ביצועים זריזים יותר וצריכת דלק נמוכה יותר.
יונדאי i20 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2021 וקיבלה דירוג של 4 כוכבים. הציונים הם: 76% בהגנה על מבוגרים, 82% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-67% במערכות בטיחות. הבטיחות סבירה לקטגוריה ולמחיר אך לא מובילה.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כסטנדרט דל יחסית למקובל כיום וטוב ברמות הגימור הגבוהות: רמת גימור 'אינטנס' מוצעת עם מערכת התרעה בהתקנה מקומית בלבד. רמת גימור 'פריים' מוסיפה מערכת בלימה אוטונומית ותיקון סטיה מנתיב. ברמת 'סופרים' יש גם מערכת שמירה על מרכז הנתיב וברמת 'סופרים פלוס' ניטור היקפי אקטיבי לשטחים מתים ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
העיצוב מודרני, דינמי ובולט עם קווים חדים וסבכה דרמטית. הפנים מודרני ונאה, בולטים בו קווי רוחב אשר יוצרים אשליית רוחב. בחירת גוונים בהירים לחלק גדול של המשטחים נעימה וגם הריפוד נאה. עם זאת כמו רוב המתחרות, עיקר משטחי הפלסטיק קשיחים מדי ופחות רכים.
מגוון צבעים מסורתיים, לצד מודרניים ועזים: לבן, כסף, שחור, אדום בולט, כחול ועוד. ברמות גימור מסוימות זמין גג בצבע שחור המוסיף אופי ספורטיבי. i20 N יש צבעים מיוחדים. מבחר רחב המאפשר ביטוי אישיות.
רמת 'אינטנס' דלה באבזור וכוללת מערכת מולטימדיה עם מסך "8. רמת גימור 'פריים' מוסיפה בעיקר במערכות בטיחות ו'פריים פלוס' מוסיפה גג שחור. רמת 'פרסטיג' מוסיפה חישוקים קלים בגודל "16 ושינויים לעיצוב החיצוני. רמת 'סופרים' מוסיפה חישוקי "17, תאורת לד מלאה, תאורת אווירה, לוח מחוונים דיגיטלי, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים ומפרט בטיחות משופר. 'סופרים פלוס' מוסיפה להופעה ולמפרט הבטיחות מגוון פריטים.
רמת 'סופרים' מגדילה את החישוקים מ-"16 ל-"17, ומוסיפה תאורת לד מלאה, תאורת אווירה, לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), מפתח חכם, בקרת אקלים ומפרט בטיחות משופר. 'סופרים פלוס' מוסיפה להופעה ולמפרט הבטיחות מגוון פריטים.
מערכת מולטימדיה עם מסך "8, תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, בלוטות' ורדיו דיגיטלי. המערכת מהירה ואמינה יחסית למחיר. פשוטה לשימוש עם אפליקציות נפוצות.
זו אחת המכוניות הגדולות בסגמנט הסופרמיני, והיא גם מהמרווחות בקבוצה. מרווח הרגלים מאחור נדיב ביחס לסגמנט, כשמרווח הראש סביר. תא המטען מציע נפח גדול (352 ליטרים), מהגדולים בקטגוריה, ונוח לשימוש בזכות ממד רוחב נאה.
נוחות הנסיעה לא שונה מהותית מזו של המתחרים עם כיול נוקשה של בולמי הזעזועים ונוחות נסיעה בינונית למדי. זה מורגש יותר בעיר מאשר מחוץ לעיר, אולם בכביש הבינעירוני בולטים רעשי הרוח והכביש.
האמינות טובה. אין מספיק מידע על מנוע הטורבו, וממה שידוע נראה שמדובר במנוע אמין.
עלויות תחזוקה סבירות: טיפול שגרתי 400-600 ש"ח במרווחים של 10,000-15,000 ק"מ. חלקי חילוף זמינים.
השירות משתפר משמעותית עם רשת מוסכים מורשים הולכת ונרחבת וחלקי חילוף זמינים.
i20 מרווחת משמעותית ומציעה עיצוב מודרני יותר, מנוע טורבו חזק יותר, מסכים גדולים יותר ומחיר נמוך יותר. ליאריס מוניטין אמינות טוב יותר, ובהיותה היברידית היא חסכונית משמעותית.
i20 מרווחת משמעותית ומציעה עיצוב מודרני הרבה יותר, מנוע טורבו מתקדם, טכנולוגיה עדכנית ואחריות ארוכה יותר. מיקרה מספקת נוחות נסיעה טובה יותר וחסכונית במעט.
יתרונות עיקריים: עיצוב מודרני ובולט, מרווח פנים ותא מטען נדיבים לקטגוריה, אבזור עשיר (ברמת הגימור הגבוהה), מנוע טורבו יעיל, מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, תמורה טובה למחיר.
מאוד מתאימה לעיר: גודל קומפקטי לחנייה, מנוע טורבו זריז, רדיוס פנייה קטן ונהיגה קלה. המנוע הקטן יעיל בעיר והעיצוב הבולט מוסיף אופי. מושלמת לשימוש עירוני יומיומי של צעירים ומבוגרים.
מתאימה למשפחות קטנות: היא יכולה להתאים מאוד כרכב יחיד או כרכב משני למשפחות קטנות (עם ילד אחד או שניים קטנים), בזכות המרחב הגדול, תא מטען הנדיב ומהגדולים בקטגוריה, מציעה מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט ועלויות תפעול נמוכות. מתאימה למשפחות עם ילד אחד או זוגות צעירים או לבני הגיל השלישי.
מאוד קל לנהיגה: הגה קל ומדויק, ראות טובה, מערכות פשוטות ואינטואיטיביות לתפעול. מנוע הטורבו זריז ומהיר ותיבת ההילוכים נוחה וחלקה.
i20 מוצעת ב-5 רמות גימור שונות: רמות גימור 'אינטנס', 'פריים' ו'פריים פלוס' שבעיקר מיועדות לציי רכב, ורמות גימור 'פרסטיג', 'סופרים' ו'סופרים פלוס' שמיועדות לצרכן הפרטי שקונה אותן בכספו. כל הגרסאות עם אותו מנוע טורבו 1.0 ליטר ותיבה אוטומטית כשההבדל הוא רק האבזור. יש גם גרסת i20 N ספורטיבית שגם יקרה משמעותית.
רמת הגימור המומלצת היא רמת 'סופרים' שמוסיפה חישוקי "17, תאורת לד מלאה, תאורת אווירה, לוח מחוונים מוקרן, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים ומפרט בטיחות משופר.
i20 N היא הגרסה הספורטיבית עם מנוע 1.6 ליטר טורבו 204 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית, מתלים ספורטיביים, חישוקי "18, בלמים משופרים ועיצוב אגרסיבי. זוהי מכונית ספורט אמיתית בגוף קומפקטי. מתאימה לחובבי נהיגה וביצועים. מוצר נישה מרגש.
מאז נובמבר 2023 – אז הגיעה המכונית לאחר מתיחת פנים – אין שינוי ב-i20.
ברמות גימור 'אינטנס', 'פריים' ו'פריים פלוס' חישוקי "15 מברזל. רמת גימור 'פרסטיג' משדרגת את החישוקים לקלים בגודל "16. ברמת 'סופרים' חישוקי "17 קלים. ב-i20N חישוקי "18 קלים.
צריכת הדלק סבירה לקטגוריה, עלויות תחזוקה נמוכות יחסית
שמירת הערך סבירה אך לא יוצא דופן. יונדאי משפרת את המוניטין והביקוש הולך וגדל לרכבים מודרניים. העיצוב הבולט והטכנולוגיה המתקדמת תומכים בערך.
תלוי בשימוש: ליסינג מתאים למי שמחליף רכבים כל מספר שנים ורוצה תשלומים נמוכים יותר. קנייה מתאימה למי שמתכנן להחזיק שנים רבות. המחיר הנמוך יחסית מקל על המימון בשתי האפשרויות.
חיבור מלא לסמארטפון עם אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי,, בלוטות' לשיחות ומוזיקה וחיבורי USB מרובים. החיבור יציב ומהיר. תמיכה בכל האפליקציות הנפוצות.
מתאימה לצעירים הרוצים רכב מודרני ובולט, זוגות צעירים, משפחות קטנות, בני הגיל השלישי שכבר לא זקוקים לרכב גדול. ומי שמחפש רכב שני להתניידות קלה בעיר. הבחירה הטובה למי שרוצה מכונית מודרנית במחיר נגיש.
חסרונות: נוחות נסיעה (במיוחד בעיר ובגרסאות עם החישוקים הגדולים "17), בידוד רעשים בינוני, איכות חומרים בתא הנוסעים, בטיחות רק 4 כוכבים, צריכת דלק ממוצעת וסבירה.
כן! במיוחד למי שמחפש רכב מודרני במחיר נגיש. השילוב של עיצוב בולט, טכנולוגיה מתקדמת, מנוע טורבו יעיל ומחיר תחרותי הופך אותה לבחירה חכמה. המלצה חמה למי שרוצה סופרמיני מרווחת ומאובזרת.
יונדאי i20 היא נציגת הדור הצעיר והמודרני בקטגוריית הסופרמיני. השילוב המנצח של עיצוב בולט, טכנולוגיה מתקדמת, מנוע טורבו יעיל ומחיר נגיש הופך אותה לבחירה המועדפת על צעירים ומי שמחפש רכב מודרני.

יונדאי i20 מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

יונדאי i20 השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • ` on
    יונדאי i20
    יונדאי i20, אוט', 1.0 ל' טורבו, Prime
    הספק כוח סוס 100
  • on
    מאזדה 2
    מאזדה 2 (מ. פנים), 1.5 ל', Dynamic
    הספק כוח סוס 116
    מחיר מחירון ₪125900
  • on
    סיטרואן C3
    סיטרואן C3 אוט', 1.2 ל' טורבו, Shine Pack
    הספק כוח סוס 110
    מחיר מחירון ₪118990
  • פיג'ו 208
    פיג'ו 208 אוט', 1.2 ל' טורבו היברידי-מתון, GT
    הספק כוח סוס 145
    מחיר מחירון ₪144490
  • סקודה פאביה
    סקודה פאביה 1.0 ל' טורבו, אוט', Selection
    הספק כוח סוס 115
    מחיר מחירון ₪124990
  • סוזוקי סוויפט
    סוזוקי סוויפט (דור חדש) 1.2 ל' היברידי מתון, אוט', GLX
    הספק כוח סוס 82
    מחיר מחירון ₪129990
  • אופל קורסה
    אופל קורסה (מ. פנים) 1.2 ל' טורבו, אוט', Edition
    הספק כוח סוס 100
    מחיר מחירון ₪124990

חוות דעת גולשים על יונדאי i20

5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (2)

הנאת נהיגה

5

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

5

מרווח ישיבה

5

תא המטען

5

יש לכם יונדאי i20? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.